Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta tullut kaiken jälkeen erakko?

Vierailija
26.02.2025 |

Niin paljon kaikkea ikävää sattunut ihmisten kanssa ilman omaa syytä. Haluan vaan elää erakkona. Työ on vielä välttämätön paha. Yksinolo on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Harmi, etten voi tehdä työtäni etänä. Kotona riittää vaikka mitä puuhaa. Pakolliset kotityöt ja sitten kaikkea mukavampaa puuhaa, esim. lukemista, elokuvia, käsitöitä, askartelua jne. Ja ulkoilu on ihanaa, kunhan saa ulkoilla omassa rauhassa. Eheyttävää tämä erakoituminen. Kun pääsen eläkkeelle, vaihdan paikkakuntaa ja erakoidun vielä enemmän. 

Kommentit (234)

Vierailija
81/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä on herkkä introvertti, älykäs mutta lievästi autistinen (diagnoosi on). Mitä muuta voisin olla, miten muuten elää kuin erakkona?

Haavemaailmassa voin kuvitella olevan mukavia, hyväksyviä ihmisiä, mutta vain siellä. 

N60

Olet vammainen. Kuulut hoivakotiin. 

Sinähän se olet.

Olen taatusti älykkäämpi ja pystyn kaikkeen täysin itsenäisesti. Olen tehnyt omia pikku keksintöjä rationalisoimaan arkea. 

"Anything you can do, I can do better. I can do anything better than you"

Tiedätkös mistä tuo lainaus on? 😏

Vierailija
82/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erakot elävät tämän maailman ja henkimaailman välissä. Tämä maallinen maailma ei enää kiinnosta niin paljon että siihen osallistuisi.

Siinä mielessä olet oikeassa, että monesti erakkona eläessä alkaa miettiä myös henkimaailman asioita, eikä kukaan ole sanomassa, että nuo ajatukset on hölynpölyä. Tulee muutenkin sellainen filosofinen ote maailmaan, tarkkailee asioita ulkopuolisen roolista.

Tämä kommentti kertoo teistä kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä niin kaiken jälkeen erakoutunut.

En minä minkään ihmisten takia erakoituisi vaan iän myötä haluaa luopua jo sellaisesta kaikesta turhasta missä ei enää mitään mielenkiintoa ole. Ihan mahdotonta ja luonnotontakin erakoitua kokonaan. Ehkäpä haluan osa-aika erakoksi. 😁

Sehän vaatii terveenäkin pysymistä jos meinaa erakoitua kokonaan eikä tarvitse kenenkään apuakaan milloinkaan kunnes kupsahtaa johonkin piilopirttiinsä.

Vierailija
84/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, miten tosiaan erakkoutta kohtaan tunnetaan suoranaista vihaa, vähimmillään ylenkatsetta ja ärtymystä.

Miettikääpä, mistä tämä kumpuaa. Onko vihaajien tulkinta, että erakot pitävät itseään ns. parempina, kun heille ei muiden seura kelpaa.

Sehän on vakuuttavasti toddettu, että älykkäät ihmiset viihtyvät parhaiten yksin, vähemmän älykkäät tarvitsevat toisten seuraa.

Pelkoa se on ja kateutta, kun joku uskaltaa elää yksin ja piirien ulkopuolella.

Vierailija
85/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä on herkkä introvertti, älykäs mutta lievästi autistinen (diagnoosi on). Mitä muuta voisin olla, miten muuten elää kuin erakkona?

Haavemaailmassa voin kuvitella olevan mukavia, hyväksyviä ihmisiä, mutta vain siellä. 

N60

Sinähän se olet.

Olen taatusti älykkäämpi ja pystyn kaikkeen täysin itsenäisesti. Olen tehnyt omia pikku keksintöjä rationalisoimaan arkea. 

Tuollaista puhetta muistan kuulleeni riiteleviltä pikkulapsilta. Mutta niitähän te henkisesti olette, te autistivammaiset. 

Vierailija
86/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, miten tosiaan erakkoutta kohtaan tunnetaan suoranaista vihaa, vähimmillään ylenkatsetta ja ärtymystä.

Miettikääpä, mistä tämä kumpuaa. Onko vihaajien tulkinta, että erakot pitävät itseään ns. parempina, kun heille ei muiden seura kelpaa.

Sehän on vakuuttavasti toddettu, että älykkäät ihmiset viihtyvät parhaiten yksin, vähemmän älykkäät tarvitsevat toisten seuraa.

Pelkoa se on ja kateutta, kun joku uskaltaa elää yksin ja piirien ulkopuolella.

Miksi olisin kateellinen ihmiselle joka ei kykene sietämään elämän ehdotonta perusasiaa: sosiaalisuutta ja muita ihmisiä?

Vierailija
87/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kun te erakot vanhempana tarvitsette ympärivuorokautista hoitoa, että miten se mahtaa onnistua. 

Omat vanhempani eivät tarvinneet hoitoa kuin viimeisen elinviikkonsa sairaalassa. Kyllä se onnistui. Tosin äiti oli aivoinfarktin jälkeen koomassa ja hänen annettiin kuivua hengiltä. Näin saattohoito Suomessa.

Toivon, että saan siirtyä ajasta ikuisuuteen rauhassa täällä omalla mökilläni. 

Vierailija
88/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

Sinähän se olet.

Tuollaista puhetta muistan kuulleeni riiteleviltä pikkulapsilta. Mutta niitähän te henkisesti olette, te autistivammaiset. 

Eipä tarvi minun teidän pellejen kanssa olla tekemisissä. "Nauttikaa" peleistänne ihan vain keskenänne. Häh hää.  🤡🤡🤡

Vierailija
89/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

Sinähän se olet.

Kommenttisi on täysin epälooginen tässä ketjussa.

Mitä kiusaajat tekevät erakkoketjussa?

Menkää omalle yhteislaatikollenne heittämään hiekkaa. Senhän te osaatte, ja sitä me emme kaipaa. Adjö!

Vierailija
90/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakoituminen menossa täällä. Koko elämän ajan on ollut vaikeuksia sopia vallitseviin ahtaisiin raameihin. Jo lapsena kyseenalaistin sääntöjä ja tapoja joissa ei mielestäni ollut mitään järkeä. Suomessa on ihan valtava määrä sääntöjä ja niitä kirjoittamattomia sääntöjä. Asiat tehdään tietyllä tavalla, koska niin kuuluu tehdä. Ajatellaan niinkuin kuuluukin. Selvisin kuitenkin 15 vuotta työelämässä, paikkoja ja alaa vaihdellen mutta kuitenkin niin että sovin niihin raameihin mitkä kansalaiselle on asetettu.

Sitten tuli muodikas korona, josta näin alusta asti että jotain outoa tässä nyt puuhaillaan. Kierroksia lisättiin ja ihmiset ympärillä muuttui aivan hulluiksi. Perhe, työkaverit, presidentti ja piispa ahdisteli päivästä toiseen kysellen maskin, rokotusten ja muun sekoilun perään. Kahville ei voinut mennä, eikä kuntosalille. Ja sitten sain tarpeekseni. Vuosien työ sopeutua sairaaseen yhteiskuntaan osoittautui ihan turhaksi. Muutin maalle todella alkeelliseen vanhaan taloon, lopetin työt ja karsin elämästäni tympeät ihmiset  ja ulkopuolisen paineen pois. Nyt menee kyllä oikein kivasti eikä ole aikomustakaan palata vanhaan. Suosittelen vetäytymistä jokaiselle jolla pyörii samanlaisia ajatuksia päässä

Vierailija
91/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulkaa ihan turha väittää olevansa jotenkin tasapainoinen jos ei kykene edes elämään muiden ihmisten kanssa. 

Vierailija
92/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuulkaa ihan turha väittää olevansa jotenkin tasapainoinen jos ei kykene edes elämään muiden ihmisten kanssa. 

Mene kiusaaja jonnekin muualle saastuttamaan.

Vierailija
93/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta muodostui juuri se, miksi erakkona on hyvä elää, sekaan tuli juuri heitä, joilla elämässä on kaikki päin persettä, toisten elämäntapavalintakin on kateuden aihe !

He ovat niitä jotka ovat riippuvaisia toisista ihmisistä ja luultavasti masennuslääkkeet pitää jotenkin käynnissä. Eivät uskalla ottaa hajurakoa ilkeisiin ihmisiin vaan pelkojensa vuoksi joutuvat elämään muiden seassa.

Lässytyksestä et pääse eroon edes erakkona. 

Et ole päässyt eroon lässytyksestä, miksi sinua hakattiin lapsena, että aikuisuus on sinulle muodostunut toisten maalittamiseksi. Osta köyttä ja käytä sitä, äläkä turmele toisten elämää, turmele omasi tai oikeastaan sen huomaa jo reagoinnistasi, että olet turmeltunut sisäisest ja todennäköisesti myös ulkoisesti ja joku ERAKKO on sinulle siitä enkä antanut noottia.

Vierailija
94/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatta sanoa pienille lapsillekin että ole yksin vaan et tarvitse ketään ikinä. 

Mitä ne pienet lapset koulussa oikein vinkuvat, kun toiset KIUSAA, eivätkö sovellu joukkoon nämä vinkuvat lapset ?

Vierailija
95/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N60

Sinähän se olet.

Tuollaista puhetta muistan kuulleeni riiteleviltä pikkulapsilta. Mutta niitähän te henkisesti

Oletko sirkuspelle, löysit itsellesi sopivan hymiön, onnea onnea, olet niin kekseliäs!

Vierailija
96/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaiset sitten varmaan epätasapainoisia kun eivät kykene elämään Putinin kanssa.

Vierailija
97/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erakot elävät tämän maailman ja henkimaailman välissä. Tämä maallinen maailma ei enää kiinnosta niin paljon että siihen osallistuisi.

Siinä mielessä olet oikeassa, että monesti erakkona eläessä alkaa miettiä myös henkimaailman asioita, eikä kukaan ole sanomassa, että nuo ajatukset on hölynpölyä. Tulee muutenkin sellainen filosofinen ote maailmaan, tarkkailee asioita ulkopuolisen roolista.

Tämä kommentti kertoo teistä kaiken.

Niimpä, olen kommentin kirjoittaja ja samaa mieltä. Ajatusmaailma muotoutuu sellaiseksi, mikä on omanlainen, ei sellaiseksi, mitä muut ajattelee ja mitä "pitäisi ajatella".

Vierailija
98/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes mitään erityisen huonoja kokemuksia ihmisistä, mä vaan olen silti tullut keski-iässä semmoiseksi, ettei ihmisten seura enää kiinnosta ollenkaan. Teen 100% etätyötä, asun saaristossa, käyn lähinnä vaan ruokakaupassa harvoin muualla. Ihmissuhteita mulla ei ole lainkaan, enkä sellaisia halua. Vanhempiin oli viimeiset ihmissuhteet, mutta äitikin kuoli tuossa viime vuonna joten ei ole enää sitäkään. Sisaruksia tai yhteyttä muuhun sukuun minulla ei ole. Eikä koskaan ole ollut puolisoa tai lapsia. Olen varsin onnellinen erakkoelämässäni, vain 2 koiraani seuranani. (olen 50 v nainen)

Vierailija
99/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kauan kestänyt että nämä narsisti kiusaajat löysivät tänne projisoimaan itseään.

Vierailija
100/234 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja alapeukuttajia ilmestyi tännekin, varmaan palaavat alapeukuttamaan kun on Alkosta haettu lisähappea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän