Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: "Influenssa kaataa nyt väkeä sänkyihin suomalaiset kertovat kammottavista oireista." 😱 !!!! Onko sinulta vielä sairastamatta?

Vierailija
26.02.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011057595.html

Influenssan on raportoitu olevan raju ja pitkäkestoinen, jopa kolme viikkoa. Oksentelua, liikkumiskyvyttömyyttä ja keuhkokuumetta. Sairaalahoitoa tarvitaan.

Onhan se elämän ensimmäinen oikea influenssa aikamoinen jysäys.

Oletko jo sairastanut influenssan vai onko tämä kammotus vielä sinullakin edessä? 😱

Kommentit (233)

Vierailija
61/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on riskitekijä lähes kaikissa sairauksissa.

Influenssa on influenssavirusten aiheuttama hengitystietulehdus, joka leviää pisaratartuntana ja kosketuksen kautta. Tautia esiintyy epidemioina joka talvi. Influenssan itämisaika on noin 13 päivää, ja tauti tarttuu helposti jo ennen oireiden ilmenemistä.

Rokotukset ovat tehokkain keino torjua influenssaa. Myös oikealla yskintätekniikalla ja käsihygienialla on merkitystä.

Lihavuus havaittiin pandemia ja kausi influenssa kuolemien itsenäiseksi riskitekijäksi. Lihavuus oli myös yhteydessä joutua sairaalahoitoon. 

Vierailija
62/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme viikkoa alkuvuonna kipeänä. Sitten pari viikkoa terveenä ja nyt taas entistä sairaampana jo kolmatta päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on lihava?

Vierailija
64/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun on tuhonnut vastustuskykynsä lukemattomilla korona- ja influenssarokotteilla sekä käsidesin käytöllä.

Ei yhtään koronapiikkiä eikä koronaa, ei yhtään influenssapiikkiä ja influenssa viimeks yli 20v sitten

Vierailija
65/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on lihava?

Mitäs sitten?

Vierailija
66/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti näyttää siltä, että eniten koronarokotteita ottaneet sairastelevat eniten ja pahimmin. Sama oli itse koronan kanssa, aina piikin jälkeen 2 viikon hirveä tauti ja parhaillaan kuukausien jälkitaudit perään, meni rokottamattomuuden piikkiin koska "rokotetuksi" laskettiin vasta pari viikkoa piikin ottamisen jälkeen. Epäilen voimakkaasti, että nämä nykyiset "hirveät influenssat" ynnä muut ovat suoraa seurausta "tutkituista ja turvallisista" ja sen vahingollisista vaikutuksista omaan vastustuskykyyn. Kuten eräät varoittelivatkin ennakkoon.

T: Ei piikkejä, 1 korona (3 päivää), ei jälkitauteja, ei sairaslomia tänä talvena, mieto influenssa tammikuussa.

Vierailija
67/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kymppisenä sairastin influenssan ja luulin että kuolema tulee vaikka olin täysin perusterve. Sen jälkeen ei ole taudit oikein tarttuneet. En ole sairastanut koronaakaan. Mutta on korona ja influenssapiikit otettu syksyllä. Saa nähdä kuin käy. Toivottavasti en sairastu. Olen nyt 56v.

Vierailija
68/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on lihava?

Mitäs sitten?

Lihavuus on suuri riskitekijä myös sairastua influenssaan.

Vierailija
69/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen ottanut joka vuosi ja silti aina sairastanut taudin, toki lievempänä. Lievempikin versio saattaa vaatia parin viikon saikun.

Ikinä en ole ottanut ja ikinä en sairasta. 1+1=2 ?

Et voi tietää ettet tulevaisuudessa sairastu.

Vierailija
70/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut influenssan 20 vuotta sitten. Rokotuksia en ole ottanut.

Kai tiedät että influenssa tulee rajuna toisenkin kerran? Itsekin luotin nuorempana kärsittyyn influenssaan ja nauroin rokotuksille. Vaan sitten 2016 influenssa vei minut sairaalaosastolle lisähapelle. Sen jälkeen olen aina ottanut rokotuksen.

Jossain luki vasta että edes rokotuskaan ei auta tähän influenssaan. 

Vierailija
71/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 eikä minulla ole kertaakaan elämässäni ollut influenssaa. Onneksi, kuulostaa kyllä aika kamalalta taudilta! Edellisestä nuhakuumeestakin on ainakin vuosi; se oli sellainen tavallinen että kurkkuun koski, yskitti, nenä vuoti ja kuumetta oli hieman. Meni ohi muutamassa päivässä.

Olen ottanut influenssarokotuksen useamman kerran, otin myös viime syksynä. Lisäksi yritän pitää yllä hyvää käsihygienaa. Muuten kyllä elän ja liikun ihan normaalisti, myös suurissa yleisötilaisuuksissa. 

Vierailija
72/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sairastin influenssan. Pahin tauti kesti muutaman päivän, mutta yskää ja nuhaa on edelleen, 10 päivää sairastumisesta. 

Minulla on rokotus, mutta olen ollut tekemisissä influenssaa sairastavien kanssa. Eikä se rokotuskaan ole 1% varma. 

Siis 100% varma eikä 1%

Olit paljon lähempänä totuutta tuolla 1% varmuudella, ei se juurikaan parempi varmuus ole.

Vierailija
73/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut influenssan 20 vuotta sitten. Rokotuksia en ole ottanut.

Kai tiedät että influenssa tulee rajuna toisenkin kerran? Itsekin luotin nuorempana kärsittyyn influenssaan ja nauroin rokotuksille. Vaan sitten 2016 influenssa vei minut sairaalaosastolle lisähapelle. Sen jälkeen olen aina ottanut rokotuksen.

Jossain luki vasta että edes rokotuskaan ei auta tähän influenssaan. 

https://yle.fi/a/74-20144128?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Vierailija
74/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avanto uinti vähintään kerran viikossa. Taudit pysyy loitolla.

Vierailija
75/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Suomalaiset on sairas kansa.

Vierailija
76/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ihmiset kulkee sairaana joka paikassa ja yskii muiden vieressä. Kaupassa oli taas joka toinen asiakas ja työntekijä sairaana eikä kellään maskia. Ei taidettu pandemiasta oppia että virukset leviää enimmäkseen hengityksen kautta tai ehkä ei kiinnostakaan kuinka paljon muita tartuttaa. Kaikki sairastaisivat paljon vähemmän jos sairaana liikuttaisiin vähemmän ja käytettäisiin maskia pahimpaan aikaan. 

Vierailija
77/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvasti näyttää siltä, että eniten koronarokotteita ottaneet sairastelevat eniten ja pahimmin. Sama oli itse koronan kanssa, aina piikin jälkeen 2 viikon hirveä tauti ja parhaillaan kuukausien jälkitaudit perään, meni rokottamattomuuden piikkiin koska "rokotetuksi" laskettiin vasta pari viikkoa piikin ottamisen jälkeen. Epäilen voimakkaasti, että nämä nykyiset "hirveät influenssat" ynnä muut ovat suoraa seurausta "tutkituista ja turvallisista" ja sen vahingollisista vaikutuksista omaan vastustuskykyyn. Kuten eräät varoittelivatkin ennakkoon.

T: Ei piikkejä, 1 korona (3 päivää), ei jälkitauteja, ei sairaslomia tänä talvena, mieto influenssa tammikuussa.

Ai, että oikein vahvasti näyttää? 

Vahvasti näyttää siltä että kuu on juustoa. Vahvasti näyttää siltä, että kuu on suurempi kuin aurinko. "Vahvasti näyttää, ja epäilen voimakkaasti", että mutu-tuntumalla mennään ja lujaa. 

Vierailija
78/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näemmä kuitenkaan takaa hyvää mielenterveyttä. 

Vierailija
79/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen otin, toivottavasti suojaa pahimmalta. Olen lapsena ja nuorena sairastanut pari influenssaa ja kovia tauteja olivat. Pahinta oli silloin, kun esikoinen oli vauva ja vielä pelkällä rintaruokinnalla, minä influenssassa monta päivää liki 40 asteen kuumeessa. Siitäkin selvisin. Olin niin fanaattinen rintaruokinnan suhteen, ettei puhettakaan korvikkeeseen siirtymisestä.

Melkoinen tuuri, ettei vauva saanut tartuntaa. Influenssa on vauvalle paljon suurempi vaara kuin muutama päivä korviketta.

Vierailija
80/233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä on. Gambiasta on tulossa jo seuraava tappava pandemia, katsokaapa vain, ei mene kauan.

Seuraava pandemia tullee Jenkeistä, missä lintuinfluenssa leviää parhaillaan esim. nautakarjassa. On vaan ajan kysymys, milloin tapahtuu mutaatio, joka mahdollistaa tarttumisen ihmisestä toiseen ja sitten mennään.

H5N1 kuolleisuus on todella korkea, kymmeniä prosentteja, joten sopii toivoa sen myös lieventyvän rajusti tuon mutaation yhteydessä. Toki esim. 1918-20 espanjantaudin (H1N1) kuolleisuus oli vain joitakin prosentteja, että karua tullee jälki olemaan vaikka tauti lieventyisikin.