IS: "Influenssa kaataa nyt väkeä sänkyihin suomalaiset kertovat kammottavista oireista." 😱 !!!! Onko sinulta vielä sairastamatta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011057595.html
Influenssan on raportoitu olevan raju ja pitkäkestoinen, jopa kolme viikkoa. Oksentelua, liikkumiskyvyttömyyttä ja keuhkokuumetta. Sairaalahoitoa tarvitaan.
Onhan se elämän ensimmäinen oikea influenssa aikamoinen jysäys.
Oletko jo sairastanut influenssan vai onko tämä kammotus vielä sinullakin edessä? 😱
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun on tuhonnut vastustuskykynsä lukemattomilla korona- ja influenssarokotteilla sekä käsidesin käytöllä.
Ei yhtään koronapiikkiä eikä koronaa, ei yhtään influenssapiikkiä ja influenssa viimeks yli 20v sitten
Olen ottanut influenssarokotteen ainakin 15 vuotta, otin kolme koronarokotetta, kumpaakaan en ole sairastanut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on lihava?
Mitäs sitten?
Lihavuus on suuri riskitekijä myös sairastua influenssaan.
Olen ylipainoinen enkä ole influenssaa sairastanut koskaan, en myöskään koronaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä ole koskaan sairastanut influenssaa. Tai no en sairastele koskaan muutenkaan. Koronaakaan ei tiettävästi ole ollut tai sitten oli todella lieväoireinen.
Kukin tyylillään. Noin se sukulaismieskin hoki ennen kuin sairastui ja kuoli influenssaan tai herätysyritykseen tehohoitojakson päätteeksi. Pumppu petti. Influenssa kannattaa sairastaa nuorena niin älyää sitten aloittaa rokotusten ottamisen ajoissa.
otin piikin syksyllä koronaan ja influenssaa, pikku kuumeilua ja nuhaa ollut. Teen etätöitä niin ei ole tarvinnut edes saikutella. Korona piikin sain diabeetikkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on nykyään tosi saastaisia. Ei pestä käsiä, ei pestä itseään eikä vaatteita. Oksettavaa ja vastenmielistä.
Estoton yskiminen toisten keskellä on vastenmielistä, samoin rään vetäminen kuuluvasti päähän. Kaikki eivät pese käsiään vessassa asioidessaan. Kauppojen käsidesit ohitetaan välinpitämättömästi.
Entäs sitten nämä jotka lenkillä ilmaniistävät nenänsä. Räkä lentää vastaantulijoiden päälle. Oksettavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut influenssan 20 vuotta sitten. Rokotuksia en ole ottanut.
Kai tiedät että influenssa tulee rajuna toisenkin kerran? Itsekin luotin nuorempana kärsittyyn influenssaan ja nauroin rokotuksille. Vaan sitten 2016 influenssa vei minut sairaalaosastolle lisähapelle. Sen jälkeen olen aina ottanut rokotuksen.
Rokotuksen teho vaihtelee vuodesta toiseen, mutta yleensä sen teho on n. 50%. Se ei ole mikään tae siitä ettei influenssaan sairastuisi. Kun elämässään on sairastanut useamman influenssan, niin ilman rokotustakaan harvoin sairastuu. Kunnes vanhemmiten alkaa vastustuskyky laskea.
Vähensin punaista lihaa ja en ota piikkimunia. Otan vitamiineja. Vältän isompia ruuhkia tiettyinä aikoina, jos se onnistuu. Nyt ei ole muutamaan vuoteen tullut. Sitä ennen tuli joitakin kamalia horkkatauteja. Pitää koputtaa puuta, sanonta. 2023 syksyllä oli viimeksi pitkäkestoinen. Toisaalta pitäisi mennä hammaslääkäriin joskus, toivon ettei sieltä tule, koska pitää ottaa heidän puudutepiikit ja muut. Olen myös kostuttanut nenää enemmän ja allergioita hoitanut. Lämmintä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on nykyään tosi saastaisia. Ei pestä käsiä, ei pestä itseään eikä vaatteita. Oksettavaa ja vastenmielistä.
Estoton yskiminen toisten keskellä on vastenmielistä, samoin rään vetäminen kuuluvasti päähän. Kaikki eivät pese käsiään vessassa asioidessaan. Kauppojen käsidesit ohitetaan välinpitämättömästi.
Entäs sitten nämä jotka lenkillä ilmaniistävät nenänsä. Räkä lentää vastaantulijoiden päälle. Oksettavia ihmisiä.
Eihän niillä yleensä ole flussaa, vaan nenä vuotaa ulkonaolemisesta. Perinnöllinen ominaisuus kuten korvien arkuus viimalle.
En ole sairastanut nyt enkä aikaisempina vuosina. Rokotteen ottanut viimeksi joskus herran vuonna 2008..
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan sairastanut influenssaa enkä muutenkaan ole koskaan missään räkätaudissa. Peskää ihmiset niitä käsiä. Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät käsiä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja.
Tyttäreni on masentunut, syö lähinnä eineksiä, ei huolehdi hygieniasta jne. Ei ole vuosiin ollut kuumeessa tai missään flunssassa. En sano ettei kannattaisi pestä käsiä, mutta henkilökohtaisella vastustuskyvyllä on huomattavasti enemmän vaikutusta: toiset eivät sairastu millään ja toiset sairastavat joka taudin.
No niin sedän pikku lampaat. Muistakaa pelätä!
Vierailija kirjoitti:
Selvisin covidistakin sairastumatta mutta en tästä. Aivan kamalan ärhäkkä, aivastelin kymmeniä kertoja päivässä ja nenä valui solkenaan, kolme päivää, sitten loppui yhtäkkiä ja meni muhimaan keuhkoihin.
Tuo ei kuulosta influenssalta.
On nyt ollut maanantaista asti päällä, päässä tuntuu painetta ja korvat välillä aukeilee. Aluksi oli sairaan kipeä kukku sitten rupesi tulemaan PAKSUA räkää. Vointi inhottava, kuumetta ei ole noussut. Rokotusta en ole ottanut.
mRNA-lampaat saavat rajuna. Muut eivät ehkä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki, jos joillekin tauti tulee niin vaikeana, että tarvitaan sairaalahoitoa, mutta ihmettelen silti tätä uutisointia/ pelottelua.
Itse olen astmaatikko, ja tunnen useita astmaatikkoja, joilla on ollut influenssa, ja ollaan ihan kotioloissa selvitty. Eihän se kiva tauti ole, 5 vrk korkea kuume ym. oireet. Mutta ihan normaali perustauti se on, ja on turha pelotella ihmisiä.
Itse olen astmaatikkona selvinnyt yleisesti kaikista hengitystieinfektioista paremmin kuin mieheni, jolla ei ole astmaa. Minulla on kaikki mahdolliset lääkkeet, joilla helpottaa oloa ja pitää hengitystiet auki. Tavikset kitkuttelee käsikauppalääkkeillä. Ja astmaatikkona otan matalammalla kynnyksellä saikkua, jolloin usein paranen paljon nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
On nyt ollut maanantaista asti päällä, päässä tuntuu painetta ja korvat välillä aukeilee. Aluksi oli sairaan kipeä kukku sitten rupesi tulemaan PAKSUA räkää. Vointi inhottava, kuumetta ei ole noussut. Rokotusta en ole ottanut.
Onko testattu, että on influenssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko testattu, että on influenssa?
Ei ole, voi toki olla joku muukin
Otin sekä ifluenssa-, että koronarokotuksen marraskuussa, jottei tarvitse sairastella.
Äitini on 100-vuotias, niin enpä sitten sairastuta häntäkään, vaikka kyllä hänetkin on rokotettu joka vuosi influenssaa vastaan. + ne koronarokotukset. Yksi saruksistani on salaliittoteorioihin uskova piikkikammoinen ja on valinnut sen, ettei tapaa äitiämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki, jos joillekin tauti tulee niin vaikeana, että tarvitaan sairaalahoitoa, mutta ihmettelen silti tätä uutisointia/ pelottelua.
Itse olen astmaatikko, ja tunnen useita astmaatikkoja, joilla on ollut influenssa, ja ollaan ihan kotioloissa selvitty. Eihän se kiva tauti ole, 5 vrk korkea kuume ym. oireet. Mutta ihan normaali perustauti se on, ja on turha pelotella ihmisiä.
Itse olen astmaatikkona selvinnyt yleisesti kaikista hengitystieinfektioista paremmin kuin mieheni, jolla ei ole astmaa. Minulla on kaikki mahdolliset lääkkeet, joilla helpottaa oloa ja pitää hengitystiet auki. Tavikset kitkuttelee käsikauppalääkkeillä. Ja astmaatikkona otan matalammalla kynnyksellä saikkua, jolloin usein paranen paljon nopeammin.
Just tämä. Vaikka pyytäisi moni ei saa avaavaa tai parempia troppeja. Vaikka olisi astmaattinen tai oireita, jos ei ole virallista diagnoosia. Ja tuntuu että ihmisiltä pidetään pois jotkut valmisteet.
En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä ole koskaan sairastanut influenssaa. Tai no en sairastele koskaan muutenkaan. Koronaakaan ei tiettävästi ole ollut tai sitten oli todella lieväoireinen.