IS: "Influenssa kaataa nyt väkeä sänkyihin suomalaiset kertovat kammottavista oireista." 😱 !!!! Onko sinulta vielä sairastamatta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011057595.html
Influenssan on raportoitu olevan raju ja pitkäkestoinen, jopa kolme viikkoa. Oksentelua, liikkumiskyvyttömyyttä ja keuhkokuumetta. Sairaalahoitoa tarvitaan.
Onhan se elämän ensimmäinen oikea influenssa aikamoinen jysäys.
Oletko jo sairastanut influenssan vai onko tämä kammotus vielä sinullakin edessä? 😱
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa sairastin elämäni ensimmäisen influenssan, joka vei suoraan tehohoitoon neljäksi päiväksi ja siitä vielä osastolle. Tunneista oli kiinni, ettei kroppa romahtanut täysin. Jos jotain opin, niin rokotteen otan tästä etiäpäin.En toivo kenellekään samaa kokemusta
minullakin eka influenssa vei sairaalaan lisähapelle ja vältyin nippa nappa nukutukselta ja tehohoidolta. sen verran iso oli lisähapen tarve. nyt parantelen kotona ja olo ei ole lähtenyt paranemaan niin kuin olisin odottanut. mut jos olis laitettu teholle olisin ehkä opettelemassa kävelyä tai kuollut. nyt taas lääkäriin menossa. kummasti influ vie tällaisen 30+ veen perusterveenkin sairaalahoitoa vaativaan kuntoon.
Otin influenssarokotteen syksyllä silti sairastuin yli viikon kestävään tautiin. Oli kovaa pään-, lihassärkyä, kuume, ääni meni muutamaksi päiväksi kokonaan, happi kulki huonosti, nuha, yskä, haju- ja makuaisti meni, nielurisoissa täplät, poskiontelotulehduksen lääkäri myönsi olevan. Määräsi suolasarven käyttöä, antibioottia ei halunnut antaa, sitä annetaan kuulemma liikaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen sairastanut enkä ole ottanut rokotuksia koskaan. On kyllä kauhea tauti
Kun influenssan jälkitautina sain sydänlihastulehduksen, josta jäi pahat rytmihäiriöt vuosiksi ja jotka lopulta johtivat ablaatioon HUS:ssa, olen ottanut rokotuksen joka ikinen vuosi.
Lapset sairastaneet kolmena vuonna peräkkäin, eipäole tarttunu,rokotteita en oo ottanut koskaan.
korkea kuumeinen, kova tauti ollut joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ollut mitenkään paha tauti tänä vuonna. Yhden päivän kuume ja päänsärky. Viime vuonna oli paljon pahempi.
Tuo ei ole influenssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut rokotuksen ainakin viimeiset 10 vuotta, niin minäkin. YLe:
"Rokotteet valmistetaan paljon ennen influenssa-aaltoa, aina ne eivät osu oikein hyvin tulevaan virusmuunnokeen
Perinteisen influenssarokotteen suojateho on parhaimmillaankin 5070 prosenttia, eli rokotuksesta huolimatta ihminen voi sairastua, Nohynek sanoo.
Nohynek kuitenkin huomauttaa, että vaikka rokotteen saanut henkilö voi sairastua, rokote voi lieventää taudin oireita merkittävästi."
Sairastin kovan taudin rokotteesta huolimatta, kuinkahan paha tauti olis tullutkaan ilman rokotetta. Puoliso epäilee että sain influenssarokotteen sijaan suolavettä.
Nykyään pitää olla potilaankin lääkäri kun menee lääkäriin vaivoista, että osaa artikuloida olotilansa, oireensa ja ottaa influenssatesti kotona että lääkäri ymmärtää mikä on oireena. Ihan hullua, ennen mentiin lääkäriin, kerrottiin oireet ja lääkäri kertoi mikä on diaknoosi ja antoi mahdollisesti reseptin tai hoitokeinot.
Vierailija kirjoitti:
2,5 viikkoa sitten alkoi, enkä ole vieläkään terve. Voimat täysin menneet. Kesti yli 3 vrk ennen kuin korkea kuume nousi, siihen asti kovat flunssaoireet ja päänsärky ja lihaskivut. Sitten tuli poskiontelotulehdus, johon söin lääkkeet. Vieläkin yskittää, onteloista valuu limaa. Miksei rokotus voisi olla kaikille ilmainen? Ilmeisesti pitää ensin saada resepti, sitten rokote apteekista ja aika terveysasemalle - ei kuulosta kovin näppärältä.
Löysinpä vanhan viestini. Tuo B-influenssa kesti kaikkinensa neljä viikkoa. Siinä viisi päivää sitten helpotti. 17-vuotiaalla pojalla tauti kanssa pitkä, välillä kolme terveen oloista päivää. Voi olla, että sai sitten jonkin uuden taudin tai vanha palasi. Ei siitä ehtinyt parantua, kun korkea kuume nousi ja nyt on A-influenssa. Ikinä ei ole tällaista h*lvettiä ollut. Tiedän mitä teen ensi viikolla.
YALEN yliopiston tutkimukset koronarokotusten jälkioireista hyvin pitkältä ajalta
kannattaa tutustua, siellä se totuus on
Immunological and Antigenic Signatures Associated with Chronic Illnesses after COVID-19 Vaccination
Olin kahteen otteeseen sairaalassa osastolla, sen verran heikoksi meni tila. M34 perusterve
Mulla oli A influenssa ja olin osastolla melkein kaksi viikkoa.
Kerran sairastin ja mm. kuumetta oli pari viikkoa yli 38 asteen. Kolmisen kuukautta meni, ennen kuin kunto oli normaali. Nykyään otan mielelläni rokotuksen joka vuosi, tuommoista tautia en toiste halua.
t:perusterve 44v.
5070 %, aika hyvä teho