Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuette opiskelevia lapsia

Vierailija
25.02.2025 |

Niin siis lukion jälkeen koulutuksessa olevia, jotka asuvat omissa asunnoissa

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan epäsäännöllisissä menoissa, kuten vuokravakuus, silmälasit ja hammaslääkärilasku. Lisäksi maksan muualla opiskelevan lapset matkat (julkisilla), kun hän tulee käymään kotona.

Muuten opiskelevat lapseni (3 kpl) vastaavat raha-asioistaan itsenäisesti. Olen hyvätuloinen.

Vierailija
2/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. On töissä ja tienaa omat rahansa

Kun käymme hänen luonaan viemme kauppaan ja lounaalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme kaikkien kolmen kännykkälaskut ja kun käyvät kotona tai käymme heillä, viemme täydennystä ruokakaappeihin. Jouluna annamme lahjakortteja ja synttäreinä rahaa 200€. Tuemme, koska voimme sen tehdä tinkimättä omasta elintasosta. Kaikki ovat olleet joka kesä töissä 15-vuotiaasta etp (itse hankkimissaan työpaikoissa, ettei tarvitse valittaa että kultalusikka suussa suhteilla saatu). Nyt tekevät kaikki opintojen ohessa töitä ja vanhin on jo valmistunut ja töissä. Ei ole ahkeruuteen ja tunnollisuuteen vaikuttanut vanhempien apu, eikä kukaan heistä ole koskaan sitä pyytänyt. Auttaisimme enemmän jos joskus tulisi sellaiselle tarve.

Vierailija
4/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme kaikkien kolmen kännykkälaskut ja kun käyvät kotona tai käymme heillä, viemme täydennystä ruokakaappeihin. Jouluna annamme lahjakortteja ja synttäreinä rahaa 200€. Tuemme, koska voimme sen tehdä tinkimättä omasta elintasosta. Kaikki ovat olleet joka kesä töissä 15-vuotiaasta etp (itse hankkimissaan työpaikoissa, ettei tarvitse valittaa että kultalusikka suussa suhteilla saatu). Nyt tekevät kaikki opintojen ohessa töitä ja vanhin on jo valmistunut ja töissä. Ei ole ahkeruuteen ja tunnollisuuteen vaikuttanut vanhempien apu, eikä kukaan heistä ole koskaan sitä pyytänyt. Auttaisimme enemmän jos joskus tulisi sellaiselle tarve.

Korjaus, esikoinen maksaa puhelinlaskunsa nykyään itse. Mutta opiskelijoita ollaan haluttu siinä tukea. Pieni apu, mutta saapahan silläkin rahalla jotain muuta sitten hankittua. 

Vierailija
5/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 200 €/kk pojan tilille joka kuukausi. Lisäksi aina kun käy meillä kotona, mukaan lähtee runsas ruokakassi. Ja toki, jos on jotain isompaa menoa, niin voidaan auttaa, viimeksi hankittiin hänelle pesukone. Ai niin ja auton, minn entisen käytetyn nyt 10 vuotta vanhan Honda Civicin, sai itselleen kun lähti opiskelemaan, kun itse hankin lataushybridin.

Vierailija
6/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon että pärjäävät, siksi olemme hankkineet hyväpalkkaiset työt. Meillä on varaa auttaa omia lapsiamme itse.

Vierailija
7/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi auttaa kun hyvä kun itselle ja kotona oleville lapsille saa rahat riittämään. 

Vierailija
8/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ettei heidän tarvi käydä töissä opiskelujen aikana, ja voivat käydä lomalla ulkomailla  jos haluavat.

Eli maksetaan kaikki,myös autot. 

..ja miksi ei maksettais,  kyllä ne ehtii stressata sitte vanhempana ihan tarpeeksi .

Vierailija
9/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisestakin palkasta pystyy auttamaan vaikka 100 euroa kuukaudessa. Joskus voi maksaa laskuja tai ostaa jotakin tarpeellista. Syömässä saa aina tulla käymään ja joskus voi käydä yhdessä siellä ruokakaupassa tai vaateostoksillakin.

Vierailija
10/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saavat 500 eur kuukausirahaa. Silti meillä jää rahaa säästöön reilusti joka kuukausi nyt, kun asuvat omillaan. Meillä on miehen kanssa suht hyvät palkat molemmilla. Mukava, kun voi auttaa. Itse sain kotoa lähtiesssä sata metriä etumatkaa.

Vierailija
11/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vanhemmilta opiskeluaikoina n. 100e/kk. Tämän lisäksi sain ottaa perheen auton opiskelupaikkakunnalle ja vanhemmat maksoi sen kulut ja sillä ajelin sitten kotiin. Tämän lisäksi tein itse opiskeluaikoina töitä. Kiitollinen olen.

Vierailija
12/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autettiin kuuden vuoden opiskelujen aikana niin, ettei lapsen tarvinnut ottaa lainaa ollenkaan. 

Vierailija
13/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan puhelimen ja laitan 200 Euroa/kk tilille. Lisäksi maksan erillismenoja kuten materiaaleja, lääkärilaskuja yms.

Paljon halvemmaksi tulee kuin teininä! 

Vierailija
14/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan, ettei tarvitse lainaa ottaa. Mielellään tuen, kun on mahdollisuus. Omilla vanhemmilla ei ollut.

Vierailija
15/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, paljonko maksamistani veroista laitetaan opiskelevien lasten tukemiseen. Varmaan muutama euro menee sinnekin suuntaan.

t. vela

Vierailija
16/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sovittu, että yliopisto-opintojen ekan 3v maksan kohtuullisia asumiskuluja.

Vierailija
17/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja annan pojalleni rahaa noin 200e/kk. Enemmänkin jos on tarvetta. 

Vierailija
18/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Lapsen on opittava, että elämä on kovaa ja raha ei tule helpolla. Sellaista se oli minunkin nuoruudessani. 

Vierailija
19/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vasta menossa opiskelemaan ja muuttaa pois, mutta olen ajatellut, että hänelle pitää jäädä asumisen jälkeen vähintään 200-250 kk. Eli jos opintotuki  ja asumistuki siihen riitä, niin annan sen verran, että tuo raha riittää.

Vai mikä on hyvä summa, mikä yksinelävälle pitää jäädä ruokaan? Tuosta summasta ei tarvitsisi ostaa mitään muita kuluja, kuten lääkäriä. 

Vierailija
20/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Poika ajaa taksia viikonloput ja tienaa rahansa sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi