Paljonko tuette opiskelevia lapsia
Niin siis lukion jälkeen koulutuksessa olevia, jotka asuvat omissa asunnoissa
Kommentit (81)
Niin mutta sen pitää silloin mennä suoraan elatukseen, eli joko suoraan sinun maksamana ilman että raha siirtyy lapsen tilille tai lompakkoon tai nimikoidulla lahjakortilla jota voi käyttää vain tiettyyn asiaan mitä haluat elättää (esim. lahjakortti ruokakauppaan tai huonekaluliikkeeeseen tms.)
Suoraan se meneekin. Minun nimissäni olevalla tilillä näkyy merkintä ostoksesta, jonka lapsi tekee ruokakaupassa. Ja aika monta S-ryhmän lahjakorttiakin on tullut lapselle annettua lahjaksi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä laittaa 200 euroa tai sen yli kuussa tilille, kun siitä joutuu maksamaan lahjaveron.
Meillä maksetaan lapselle 400€/kk "lainana". Asiasta on tehty velkakirja, mutta kummallisesti käykin niin, että lainan myöntäjä ei "muista" periä lainaa takaisin, kun lapsi aikoinaan valmistuu. Hölmö on se, joka ei osaa hyödyntää porsaanreikiä ja tehdä lahjoituksiaan täysin laillisesti verottomina.
Ei ole olemassakaan kuvaamaasi porsaanreikää. Rikot siis lakia. Lain rikkominen ei ole porsaanreikä. Lain rikkojan haukkuminen porsaaksi olisi törkeä loukkaus oikeille porsaille jotka eivät tee mitään pahaa.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/milloin-pit%C3%A4%C…
Eipä muuta kuin teet minusta ilmoituksen verottajalle. Pelottaa hurjasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä laittaa 200 euroa tai sen yli kuussa tilille, kun siitä joutuu maksamaan lahjaveron.
Meillä maksetaan lapselle 400€/kk "lainana". Asiasta on tehty velkakirja, mutta kummallisesti käykin niin, että lainan myöntäjä ei "muista" periä lainaa takaisin, kun lapsi aikoinaan valmistuu. Hölmö on se, joka ei osaa hyödyntää porsaanreikiä ja tehdä lahjoituksiaan täysin laillisesti verottomina.
Ei ole olemassakaan kuvaamaasi porsaanreikää. Rikot siis lakia. Lain rikkominen ei ole porsaanreikä. Lain rikkojan haukkuminen porsaaksi olisi törkeä loukkaus oikeille porsaille jotka eivät tee mitään pahaa.
Kannattaa lukea ihan ajatuksen kanssa tuo teksti. Siellähän sanotaan selkeästi, että laina tulkitaan lahjaksi, jos lapsella ei ole tuloja, joilla maksaa se takaisin. Helppohan tuo pykälä on kiertää, laittamalla takaisinmaksuajan alkamaan siitä päivästä, kun lapsi menee töihin. Silloin lapsella on tuloja ja lainaa ei tulkita lahjaksi. Eihän se lapsen vika ole, jos vanhempi "unohtaa" periä maksun oikeusteitse itselleen.
Onhan se nyt ihan naurettavaa, että ei saa omia lapsiaan auttaa, ilman verokarhua. Niistä rahoista on yleensä maksettu jo yksi vero, nimittäin ansiotulovero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan 200 €/kk pojan tilille joka kuukausi. Lisäksi aina kun käy meillä kotona, mukaan lähtee runsas ruokakassi. Ja toki, jos on jotain isompaa menoa, niin voidaan auttaa, viimeksi hankittiin hänelle pesukone. Ai niin ja auton, minn entisen käytetyn nyt 10 vuotta vanhan Honda Civicin, sai itselleen kun lähti opiskelemaan, kun itse hankin lataushybridin.
Muistattehan tehdä lahjasta ilmoituksen verottajalle, koska ylittää 5000 €/ 3 v.
Siksi vain tyhmä laittaa kaiken tilille. Järkevämpää on kierrättää rahat ruokaostosten kautta tai maksaa opiskelijan laskuja. Tai ostaa matkalippu, lahjakortteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta sen pitää silloin mennä suoraan elatukseen, eli joko suoraan sinun maksamana ilman että raha siirtyy lapsen tilille tai lompakkoon tai nimikoidulla lahjakortilla jota voi käyttää vain tiettyyn asiaan mitä haluat elättää (esim. lahjakortti ruokakauppaan tai huonekaluliikkeeeseen tms.)
Suoraan se meneekin. Minun nimissäni olevalla tilillä näkyy merkintä ostoksesta, jonka lapsi tekee ruokakaupassa. Ja aika monta S-ryhmän lahjakorttiakin on tullut lapselle annettua lahjaksi. Sori siitä.
Niin ei tarvitse pahoitella, tuo on ihan hyvä tapa hoitaa se.
Ja tosiaan ei tarvitse minulle kenenkään suuttua kun ei ole minun vaan verottajan päätöksiä nuo lahjaverot. Eihän sillä ole merkitystä kuinka paljon elatusta antaa tai ei anna, kunhan toimii yhteiskunnan lakien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan naurettavaa, että ei saa omia lapsiaan auttaa, ilman verokarhua. Niistä rahoista on yleensä maksettu jo yksi vero, nimittäin ansiotulovero.
Saat auttaa vaikka miljoonalla eurolla vuodessa. Pidät vain huolen, että auttaminen tapahtuu muulla tavoin kuin tilisiirtona. Ostat vaikka lahjakortteja. Niistä ei mene veroa.
Ns. Laina on ihan hyvä idea. Kannattaa kirjata velkakirjaan, että se on koroton, ja sitä maksetaan 5 e kk takaisin. Ja lapsi pitää huolen, että maksaa 5 e kk. Täysin laillista.
Antakaa opiskelijalle rinnakkaiskortti teidän tiliin tai avatkaa toinen tili, jonka kortin annatte hänelle. Sinne voi laittaa sopivan summan ja myös vähän näkee, että käytetään ruokaan jne. eikä mihinkään turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan ei tarvitse minulle kenenkään suuttua kun ei ole minun vaan verottajan päätöksiä nuo lahjaverot. Eihän sillä ole merkitystä kuinka paljon elatusta antaa tai ei anna, kunhan toimii yhteiskunnan lakien mukaan.
Niin, onhan siinä toki TODELLA MERKITTÄVÄ ero, käyttääkö lapsi äidin rahoja äidin nimissä olevalta tililtä vai omissa nimissään olevalta tililtä. Kyllä on tyhmä ihminen, joka tekee noin ison numeron näin mitättömästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ns. Laina on ihan hyvä idea. Kannattaa kirjata velkakirjaan, että se on koroton, ja sitä maksetaan 5 e kk takaisin. Ja lapsi pitää huolen, että maksaa 5 e kk. Täysin laillista.
Näinpä. Ja sen vitosen voi sitten palauttaa lapselle lahjakorttina. Täysin laillista sekin.
Ja kas näin hyväosaisuus periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa opiskelijalle rinnakkaiskortti teidän tiliin tai avatkaa toinen tili, jonka kortin annatte hänelle. Sinne voi laittaa sopivan summan ja myös vähän näkee, että käytetään ruokaan jne. eikä mihinkään turhaan.
Jos tilillä näkyy, että Prismaan on mennyt vaikkapa 52,28€, mistä sä tiedät onko ostettu ruokaa vai kaljaa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysipäinen ei anna omalle tillleen rinnakkaiskorttia. Sieltähän voi lapsi jonain bileiltana tyhjentää mamman tilin kokonaan. Tuo toinen tili on ainut järjellinen vaihtoehto, vaikka lapsi olisikin kotihiiri, joka ei biletä. Ylipäätään rahoja ei ole fiksua makuuttaa yhdellä tilillä.
Kaikki opiskeluun ja asumiseen liittyvät kulut sekä rinnakkaiskortti. Eli käytännössä maksetaan eläminen, mukaan lukien bilettäminen, kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan ei tarvitse minulle kenenkään suuttua kun ei ole minun vaan verottajan päätöksiä nuo lahjaverot. Eihän sillä ole merkitystä kuinka paljon elatusta antaa tai ei anna, kunhan toimii yhteiskunnan lakien
Niin, onhan siinä toki TODELLA MERKITTÄVÄ ero, käyttääkö lapsi äidin rahoja äidin nimissä olevalta tililtä vai omissa nimissään olevalta tililtä. Kyllä on tyhmä ihminen, joka tekee noin ison numeron näin mitättömästä asiasta.
Suuntaa palautteesi Verohallinnolle. Löydät yhteystiedot heidän nettisivulta. Voit myös olla yhteydessä haluaamaasi kansanedustajaan, ja pyytää häntä ajamaan muutosta verotukseen lainsäädännön kautta. Löydät yhteystiedot Eduskunnan nettisivulta. Voit myös ryhtyä itse kansanedustajaksi tai vaikka laittaa aluille kansalaisaloitteen. Demokratiassa on monta tapaa vaikuttaa. Vauvapalstalla valittaminen tuskin edistää mitään järkevää asiaa, valtion lainsäädännön tasolla ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan ei tarvitse minulle kenenkään suuttua kun ei ole minun vaan verottajan päätöksiä nuo lahjaverot. Eihän sillä ole merkitystä kuinka paljon elatusta
En tietenkään suuntaa. Sinä se täällä nillittät, ei verohallinto.
Suuntaa palautteesi Verohallinnolle. Löydät yhteystiedot heidän nettisivulta. Voit myös olla yhteydessä haluaamaasi kansanedustajaan, ja pyytää häntä ajamaan muutosta verotukseen lainsäädännön kautta. Löydät yhteystiedot Eduskunnan nettisivulta. Voit myös ryhtyä itse kansanedustajaksi tai vaikka laittaa aluille kansalaisaloitteen. Demokratiassa on monta tapaa vaikuttaa. Vauvapalstalla valittaminen tuskin edistää mitään järkevää asiaa, valtion lainsäädännön tasolla ainakaan.
----
Jankutijankutijanakuti. Kyllä me osataan kiertää säädöksiä ilman, että jankkaat tuota veropaskaa miljoonaa kertaa. Ei olla tyhmiä lampaita, kuten sinä. Sori siitä, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi laitankin aina vain 199,99e. Loput annan ruokana, vaatteina jne. Niitä ei veroteta.
Tuosta yhden sentin vähennyksestä ei ole mitään hyötyä. Voit antaa vain 139e/kk, jos siis annat joka kuukausi saman summan.