Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuette opiskelevia lapsia

Vierailija
25.02.2025 |

Niin siis lukion jälkeen koulutuksessa olevia, jotka asuvat omissa asunnoissa

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan verottaja nostaa syyteen rikoksesta, joka tapahtui noin 25v sitten? 

t. 2000-luvun alussa opiskellut, joka sai vanhemmiltaan kuukausirahaa 500€ koko opintojen ajan 

Vierailija
62/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä laittaa 200 euroa tai sen yli kuussa tilille, kun siitä joutuu maksamaan lahjaveron.

Siksi laitankin aina vain 199,99e. Loput annan ruokana, vaatteina jne. Niitä ei veroteta. 

Tuosta yhden sentin vähennyksestä ei ole mitään hyötyä.  Voit antaa vain 139e/kk, jos siis annat joka kuukausi saman summan.

Missä sanoin, että laitan JOKA kuukausi tuon summan? Niinpä, ei missään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan surutta suoraan tilille. Niin kauan kuin herrat kierrättävät miljooniaan veroparatiiseissa, minua ei kiinnosta vttuakaan tilittää jotain muutamia hiluja verottajalle. Viekää vankilaan, jos on niin kamala asia auttaa omaa lastaan. 

Vierailija
64/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan naurettavaa, että ei saa omia lapsiaan auttaa, ilman verokarhua. Niistä rahoista on yleensä maksettu jo yksi vero, nimittäin ansiotulovero.

Saat auttaa vaikka miljoonalla eurolla vuodessa. Pidät vain huolen, että auttaminen tapahtuu muulla tavoin kuin tilisiirtona. Ostat vaikka lahjakortteja. Niistä ei mene veroa. 

Niin.. älytöntä touhua. Todella älytöntä. Ei saa rahaa antaa lapsilleen, mutta lahjakortteja saa... hohhoijaa

Vierailija
65/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauskulu- ja matkavakuutus, puhelinlaskut, pieni rahallinen avustus ovat säännöllisiä avustuksia. Pian isänsä pääsee lunastamaan oman lupauksensa, eli maksaa opintolainat pois valmistujaisten jälkeen.

Lisäksi ruokitaan hänet ja miniäkokelas aina kun tulevat käymään. Olen aina kysellyt, onko jotain tarpeita, mutta ei koskaan ole. Käyvät molemmat töissä opintojen ohessa. 

Miksi olet avustanut, jos ovat kuitenkin nostaneet lainan? 

Koska voin. Itse en saanut mitään tukea opiskeluaikana. En halua, että lapseni joutuu kokemaan saman. Olemme perheenä paremmassa taloudellisessa asemassa kuin yksihuoltaja äitini.

Vierailija
66/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan vuokra opiskeluajalta, max 5v

Vierailija
67/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ostettu molemmille pojille yksiöt opiskelukaupungeista. Asumiskulut jää tosi pieniksi, kun pelkkä vastike. Ruokassillisen ostan melko säännöllisesti. Mies maksaa kännykkälaskut ja kotivakuutuksen. Meitä on aikanaan vanhemmat auttaneet ja meille on luontevaa auttaa omia nuoria, kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
68/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e/kk ruokarahaa ja matkat kotiin. Poika ei käytä alkoholia niin pärjännyt vielä ilman opintolainaa. En halunnut, että on nälkä.

Vierailija
69/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu omistusasunnossa (yksi sijoitusasuntomme) keskellä Helsinkiä ilmaiseksi, 2h ja keittiö ja sauna ja parveke.Saa käyttää teslaamme vapaasti . Pääsee joululomalla 3 viikon perhelomalle jenkkeihin tai kaukoitään Luxus hotelliin kanssamme, kaikki opiskelijanuoret puolisoineen siis lähtevät meidän kanssa lomalle. Maksamme harrastukset ja kaiken opintomateriaalin ja vaatteet (käyttää vain Luxus merkkejä), silmälasit, yksityislääkärit jne . Lapsillemme. Ja Luis vuttonin käsilaukut ja koruja ostamme välillä sekä nuoret saavat vapaasti käyttää huvijahtiamme. 

Vierailija
70/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu omistusasunnossa (yksi sijoitusasuntomme) keskellä Helsinkiä ilmaiseksi, 2h ja keittiö ja sauna ja parveke.Saa käyttää teslaamme vapaasti . Pääsee joululomalla 3 viikon perhelomalle jenkkeihin tai kaukoitään Luxus hotelliin kanssamme, kaikki opiskelijanuoret puolisoineen siis lähtevät meidän kanssa lomalle. Maksamme harrastukset ja kaiken opintomateriaalin ja vaatteet (käyttää vain Luxus merkkejä), silmälasit, yksityislääkärit jne . Lapsillemme. Ja Luis vuttonin käsilaukut ja koruja ostamme välillä sekä nuoret saavat vapaasti käyttää huvijahtiamme. 

Ja lehmät lentää..Taitaa siellä luxus olla haave vain 😂 

Vierailija
71/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika asuu edullisesti soluasunnossa. Avustan 100-200 kuukaudessa rahalla, maksan puhelimen, vaatteet ja harrastuksen. Nyt poika sai kesätöitä. Pienillä tunneilla, mutta tuntuu varmasti hyvältä, kun on niin niukkaa ollut ja kesä olisi muuten minun varassa. Ei kai korkeakouluopiskelija saa edes toimeentulotukea kesällä, kun opintolsinamäärää on niin suuri? 

Olen sanonut, että autan eikä ole syytä lainaa nostaa. On ensimmäistä vuotta opiskelemassa. 

Vierailija
72/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset asuivat mummon hankkimassa sijoitusasunnossa ilman kuluja. Mummo oli semmoisen hommannut aikoja sitten kun hinnat oli vielä huokeat. Vesi ja sähkölaskut maksettiin myös. Molemmista lapsista kasvoi hyviä aikuisia, vaikka rahallisesti saivat suht paljon apua. Nyt heillä jo omat lapset.

Vierailija
73/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ / kk.

Vierailija
74/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei annettu mitään.poika meni sitten töihin mikä oli tarkoituskin.muuten ei olisi mennyt mutta rahaa pitää saada.

asuu soluasunnossa kahden muun nahjuksen kanssa.

Vierailija
75/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan surutta suoraan tilille. Niin kauan kuin herrat kierrättävät miljooniaan veroparatiiseissa, minua ei kiinnosta vttuakaan tilittää jotain muutamia hiluja verottajalle. Viekää vankilaan, jos on niin kamala asia auttaa omaa lastaan. 

Joo ei kaikille tartte kertoa mitä tekee

Vierailija
76/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä laittaa 200 euroa tai sen yli kuussa tilille, kun siitä joutuu maksamaan lahjaveron.

Siksi laitankin aina vain 199,99e. Loput annan ruokana, vaatteina jne. Niitä ei veroteta. 

Tuosta yhden sentin vähennyksestä ei ole mitään hyötyä.  Voit antaa vain 139e/kk, jos siis annat joka kuukausi saman summan.

Missä sanoin, että laitan JOKA kuukausi tuon summan? Niinpä, ei missään :)

Mikä siis olikaan syysi laittaa 199,99 eikä 200 e kerralla?

Vierailija
77/81 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika asuu edullisesti soluasunnossa. Avustan 100-200 kuukaudessa rahalla, maksan puhelimen, vaatteet ja harrastuksen. Nyt poika sai kesätöitä. Pienillä tunneilla, mutta tuntuu varmasti hyvältä, kun on niin niukkaa ollut ja kesä olisi muuten minun varassa. Ei kai korkeakouluopiskelija saa edes toimeentulotukea kesällä, kun opintolsinamäärää on niin suuri? 

Olen sanonut, että autan eikä ole syytä lainaa nostaa. On ensimmäistä vuotta opiskelemassa. 

Tänä vuonna on surkea työtilanne. Oma opiskelijani ei ole vielä saanut kesätöitä. Ajattelen, että oppilaitosten kannattaisi avata mahdollisuuksia suorittaa opintoja myös kesällä. Jos ei ole kesätöitä, olisi edes jotain järjellistä tekemistä.

Vierailija
78/81 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tilille 100 e/ kk opiskelujen ajan. Jos on jotain isoa ostettavaa,  kuten kodinkone tai huonekalu, voin maksaa. Olen myös maksanut bussikortin vuodeksi ja matkavakuutuksen. 

Joskus harvoin ollaan käyty kaupan kautta, jos olen heittänyt pojan autolla kotiin. Jouluna annoin lahjakortin. 

Niin hankalaksi on tämä lapsen avustaminen verotta tehty, että jos vaan poika keksii pitä voisin hänen puolestaan ostaa tai maksaa, niin olen iloinen.

Vierailija
79/81 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan epäsäännöllisissä menoissa, kuten vuokravakuus, silmälasit ja hammaslääkärilasku. Lisäksi maksan muualla opiskelevan lapset matkat (julkisilla), kun hän tulee käymään kotona.

Muuten opiskelevat lapseni (3 kpl) vastaavat raha-asioistaan itsenäisesti. Olen hyvätuloinen.

Suunnilleen tähän tapaan myös itse, maksan tosin myös puhelinlaskun samoin kuin maksoin sekä YTHS:n maksun että korkeakoululiikunnan vuosimaksun.

Nuori on myös itse sitä mieltä, että haluaisi mieluiten pärjätä itsenäisesti, mutta haluan olla apuna ettei tarvitse kamalasti kituuttaa.

Vierailija
80/81 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan naurettavaa, että ei saa omia lapsiaan auttaa, ilman verokarhua. Niistä rahoista on yleensä maksettu jo yksi vero, nimittäin ansiotulovero.

Saat auttaa vaikka miljoonalla eurolla vuodessa. Pidät vain huolen, että auttaminen tapahtuu muulla tavoin kuin tilisiirtona. Ostat vaikka lahjakortteja. Niistä ei mene veroa. 

Niin.. älytöntä touhua. Todella älytöntä. Ei saa rahaa antaa lapsilleen, mutta lahjakortteja saa... hohhoijaa

Samoin saat ostaa tankin täyteen bensaa, täyttää ruokakassit, maksaa minkä tahansa laskun kun maksat sen suoraan velkojan tilille jne. Näitä ei tulkita lahjoiksi, vaan elastusavuksi. Kalliita tauluja ja kelloja (tuhansien eurojen) ei voi ostaa, se tulkitaan ennakkoperinnöksi tai lahjaksi. Normaalit sohvat, sängyt, matot yms. voi ostaa lapselle. Vuokrankin voit maksaa jos maksat sen suoraan vuokranantajan tilille. Tärkeintä on, että ei kierrätä rahaa lasten tilien kautta, se tulkitaan lahjaksi tai ennakkoperinnöksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi