Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
541/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yliopistojen lukusalit ovat kadonneet? Tai kirjastojen? Ennen sai jopa paikan varata jos vaikkapa gradua varten piti kerätä kasaan kirjoja ja muistiinpanoja, niin ei tarvinnut korjata pöytää välillä

Yliopistot ovat kalliilla vuokralla tiloissaan ja kaiken ylimääräisen tilan käytöstä on pyritty luopumaan. Ennen oli useita eri osastokohtaisia kirjastoja, joissa lukutiloja ja ryhmätyötiloja. Nyt niistä ol luovuttu ja keskitetty kirjasto yhteen pääkirjastoon.

Vierailija
542/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yliopistojen lukusalit ovat kadonneet? Tai kirjastojen? Ennen sai jopa paikan varata jos vaikkapa gradua varten piti kerätä kasaan kirjoja ja muistiinpanoja, niin ei tarvinnut korjata pöytää välillä

Yliopistot ovat kalliilla vuokralla tiloissaan ja kaiken ylimääräisen tilan käytöstä on pyritty luopumaan. Ennen oli useita eri osastokohtaisia kirjastoja, joissa lukutiloja ja ryhmätyötiloja. Nyt niistä ol luovuttu ja keskitetty kirjasto yhteen pääkirjastoon.

Tulee käytyä usein opiskelijakirjastossa ja hyvin siellä näyttää olevan tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahvilan valtaajista tuli mieleen satunnaiset ilmastovaivat. Ne voi purkautua kahvilassakin.  Kahvilan pitäjäkin sattaisi hyväksyä kun vaihtuisivat Maksaviin asiakkaisiin. Samalla ilmakin vaihtuisi.

Vierailija
544/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitän kahvit kotona tai ajelen huvilalle ja nautin kunnon panot emännän kanssa.Sitten istun kuistilla juomassa ihan rauhassa kahvia ilman tunkkaisia opiskelijoita.Voipi olla että otan sikarin vielä.

Vierailija
545/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan me kokoonnuttiin lukemaan tentteihin jonkun luona, oli sitten yksiö, tai joku solu huone, kyllä sinne 3-4 nuorta laihaa opiskelija ruipeliini-tyttöä mahtui hyvin koska a) ei ollut niitä kahviloita juurikaan b) ei ollut varaa muuhun kuin teepusseihin tai taikka pikakahviin joskus harvoin.c) hyviin ryhmäännyttiin vaikkei ollut mitään faceja tai whatsuppeja ja edelleenkin, nyt mummoina, käydään vieläkin  elossa olevien kesken( nyt 4/5 tyttöporukasta) silloin tällöin kahvittelemassa, joko toistemme luona tai sitten juurikin noissa kahviloissa. Muttei siellä olla koko iltapäivää. Niin ja niistä opiskeluajoista on nyt yli 40v. Kaikki päästiin/jouduttiin mieheläänkin vaikkei ollut ikinä meistä selfieitä eikä hastageja#tytöt kahvilla# kauralattella, mutta ihan hyvin meillä elämässä silti kävi vaikkei kahvilan näyteikkunassa vietettykään aikaamme kuvaamassa itseämme.  Nyt ollaan jo suuri osa siinä tilanteessa että jos osattaisiin, laitettaisiin varmaan  instaan #leskirouvat#kahvilla#. No joka ajalla on villityksensä, niinhän tämä menee. Mikäpäs siinä, ja menestyksellistä opiskeluaikaa nuorisolle ja peace and love,niinkuin meille aikanaan opetettiin.

Vierailija
546/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa on niin kiva tehdä hommia läppärin kanssa. Koska rakastan syömistä, otan aina jotain kahvin kanssa. 

Vierailija
547/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole "läppäri vihasta", tai edes nuorten naisten vihasta, niin kuin täällä moni jankuttaa, vaan ärsytyksestä niitä kohtaan, jotka perustavat kahvilan työpöytään oman työskentelytilan ja valtaavat sen moneksi tunniksi. Mulle ainakin on ihan yks lysti, onko se vaikka raamattu tai biblia, jota lukee siinä pöydässä nuori nainen tai vanha mies. Ja jos siellä kahvilassa on oikeasti hyvin tilaa, niin sen kun istuu vaikka 7 tuntia mun puolesta, mutta siinä pitäisi olla pelisilmää. Kun kahvila alkaa täyttyä, niin silloin pitäisi ymmärtää miettiä, että oisko aika siirtyä täältä muualle. Kun ne kahvilat ei vaan oikeasti ole mitään yhteiskunnan ylläpitämiä yleisiä oleskelutiloja. 

Vierailija
548/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Melkoista kielenkäyttöä. "Äkäinen kuoleva kurppa". Aika menee äkkiä. Älkää kohdelko vanhuksia huonosti. Ei mene kuin hetki kun olette itsekin "arvottomia äkäisiä kuolevia kurppia"

Miksi pitää niiden vanhusten olla sitten äkäisiä kurppia. Olisivat kohteliaita, eivätkä itsekkäitä äksyilijöitä.

Tiedät sen sitten kun itse tulet vanhaksi : )

Vierailija
549/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä klooneja nuo nuoret naiset ovat. Kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki. Pakko päästä esittelemään itseään ja tekoripsiään ja macin läppäriään sinne trendikahvilaan hei, ei voi olla kotona, ei siis vaan voi olla kotona!!

Tämä nyt on siten jo ihan puhtaasti nuorten naisten mollaamista. Kuule, ne nuoret naiset eivät näytä yhtää miltään sinun takiasi. Lopeta tuijottaminen ja pysy kotona. 

Kuka tässä on tuijottanut? Vaikea niitä pimuja on olla näkemättä kun oikein lehtijutussa poseeraavat. Ja livenä tietenkin valtaavat ne kahvilan penkit tuntikausiksi.

Ketju täynnä niljalkeita kuolaamassa normaaleja nuoria naisia. 

Lapsia nuo kyllä vielä ovat ei naisia

Sinä et ole lapsia nähnytkään, kun et erota aikuisia naisia heistä. Nuorikin aikuinen on ihan aikuinen ja vastuussa tekemisistään toisin kuin lapsi.

Vierailija
550/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakkaat ole väärässä, jos heidän toiminta suodaan kahvilassa. On tapoja vähentää asiakkaiden määrää mutta tuoko se joku kerran viikossa kahvipullan ostava asiakas sen enempää tuottoa kuin päivittäin teemukin tilaavat?

Kahvilanomistaja voi päättää tarjoaako ilmaisen wifin asiakkailleen. Voi myös tehdä sääntöjä kuten läppärinkäyttö kahvilassa kielletty mikäli kahvilanomistaja haluaa tällaiseen ryhtyä.

Itse asiakkaalla ei ole mitään oikeutta valittaa muiden asiakkaiden olemassa olosta kahvilassa, jos/kun kukaan ei fyysisesti käy päälle tai muuten aiheuta ongelmia.

Vierailija
551/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon matkustanut ulkomailla ja myös asunut Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy sanoa, että Suomen rajojen ulkopuolella ihmisillä on käytöstavat, ja jos ei ole, siihen puututaan. Itse en pidä tästä Suomen junttiudesta yhtään - hyvät käytöstavat kaunistavat joka tavalla. Toisten huomioiminen ja se oman navan tuijottelu vähemmälle. Ulkomailla ei lorvita tietokoneiden kanssa kahviloissa ja tilataan vain yksi kahvi, siellä saa kyllä katseet, jos näin toimii. Siellä tullaan myös ihan sanomaan, jos meinaat lorvia tuntitolkulla pelkän kahvin voimalla siellä. Itse en ole tällaista tehnyt, koska minulla on terve ajatusmalli miten toimitaan, mutta nämä joiden toimintaa on puututtu ovat olleet yllätys yllätys suomalaisia. 

Riippuu varmaan ulkomaista, missä olet. Ihan normi käytäntö monissa moderneimmissa kaupungeissa. Ja ehdottomasti jos suomi on karmea niin pysy toki ulkomai

Ei ole normia ainakaan Pariisissa tai New Yorkissa.

Vierailija
552/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiakkaat ole väärässä, jos heidän toiminta suodaan kahvilassa. On tapoja vähentää asiakkaiden määrää mutta tuoko se joku kerran viikossa kahvipullan ostava asiakas sen enempää tuottoa kuin päivittäin teemukin tilaavat?

Kahvilanomistaja voi päättää tarjoaako ilmaisen wifin asiakkailleen. Voi myös tehdä sääntöjä kuten läppärinkäyttö kahvilassa kielletty mikäli kahvilanomistaja haluaa tällaiseen ryhtyä.

Itse asiakkaalla ei ole mitään oikeutta valittaa muiden asiakkaiden olemassa olosta kahvilassa, jos/kun kukaan ei fyysisesti käy päälle tai muuten aiheuta ongelmia.

Ei ehkä ole oikeutta valittaa mutta on kyllä oikeus kävellä ovelta ulos, kun kahvila on täynnä näitä yhden kahvikupin tilanneita läppärityyppejä. Ja viedä rahansa johonkin sellaiseen paikkaan, jossa on tilaa.

Vierailija
553/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on sama. Lempikahvila on täynnä läppärityyppejä, siirryimme kokonaan toiseen kahvilaan, tosin joskus pitää käydä parissakin paikassa katsomassa mahtuuko sinne..  Yleensä käyn labra käynnin jälkeen kahvilla ja jotain syömässä, kun ravinnotta pitää olla  sekä muutenkin  kaupunkireissulla herkuttelemassa.. Harmi vaan että herkut jää sinne lempparikahvilaan..  Sellainen 15 min kahvilla istuminen ois hyvä, syömisessä vähän enemmän, ja sitten tulis häätö. Kahvilathan siinä kärsii kun maksavat asiakkaat eivät mahdu sisälle jotka ostamme muutakin kun yhden kahvin. 

Juu ei minustakaan ole ok maleksia tuntikaupalla yhden kahvikupin hinnalla, mutta ei nyt tarvitse mennä ääripäähän asti. Tuo 15 minuuttia on oikeasti aika vähän aikaa. Mä kotonakin voin juoda kahvia puolisen tuntia samalla lueskellen, ihmetellen ikkunasta menoa tai muuta sellaista. 

Vierailija
554/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se ärsyttää !!!! Sinne EI TULLA tuntikausiksi vetelehtimään !!!!! Syöt vaan tillamasimruoan, juoman yms, ja otat ja häivyt sen siliän tien välittömästi. Eihän niin tehdä kotonakaan,,kun SYÖDÄÄN. Vai ???? Onko vanhemmat/huoltajat OPETTANEET MITÄÄN sääntöjä ???????? Ei luulisi olevan kovin vaikeaa !!!!! Ja ne liikennesäännöt......ne ei tunnu olevan tuttuja useimmille täällä !! Vauvasta vaariin ja mummoon. Ja jos olisin joku ravintolan yms omistaja, ni mä kieltäisin välittömästi minkään opiskelun yms netin turhan käytön millä tahansa laitteella siellä ja asiointiaikaa jokaisella asiakkaalla on Max 40 minsaa. Yhteensä. Jos sinne jää vetelehtimään turhaan, ni saa porttikiellon sinne joko määräajaksi tai pitempään. Vain näin toimii oikea, kunnon ravintolan yms omistaja yms. Nettiä saa toki katsella, ku odottaa ruokaa yms, mut äänettömällä sen pitää olla. Mut ei enempää !!!!! 

Vierailija
555/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän täytyy ihmetellä, eikö oppilaitoksessa ole tiloja tai edes kirjastoa? 

Yliopistolla jota kävin oli tällaista varten todella hyvät tilat, oli se kahvila, aulassa pöytiä, kirjastossa ryhmätilaa ja monenmoista lukusalia. Kerran olen opiskellut läppärin kanssa kahvilassa, kun opintojen loppusuoralla kävin toisella paikkakunnalla työhaastattelussa ja julkisen liikenteen takia olin useamman tunnin etuajassa, joten odotellessani tein kahvilassa johonkin kurssiin tehtäviä. Jotenkin siitä tuli ahdistava fiilis juuri siksi, että tässä nyt pari tuntia istun joten pidin huolen, että join ensin sen kahvin ja otin sitten vielä lounaan, kun päästiin "lounasaikaan". Ei olisi pelkällä kahvikupposella kehdannut sitä yhtäkään kertaa istua, saati päivittäin, vaikka ei täyttä ollutkaan.

Vierailija
556/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu vaan röyhkeästi ihan viereen ja alkaa vaikka juttelee, niin kyllä tyyppi kerää kohta kamansa  ja häipyy.

Vierailija
557/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän täytyy ihmetellä, eikö oppilaitoksessa ole tiloja tai edes kirjastoa? 

Yliopistolla jota kävin oli tällaista varten todella hyvät tilat, oli se kahvila, aulassa pöytiä, kirjastossa ryhmätilaa ja monenmoista lukusalia. Kerran olen opiskellut läppärin kanssa kahvilassa, kun opintojen loppusuoralla kävin toisella paikkakunnalla työhaastattelussa ja julkisen liikenteen takia olin useamman tunnin etuajassa, joten odotellessani tein kahvilassa johonkin kurssiin tehtäviä. Jotenkin siitä tuli ahdistava fiilis juuri siksi, että tässä nyt pari tuntia istun joten pidin huolen, että join ensin sen kahvin ja otin sitten vielä lounaan, kun päästiin "lounasaikaan". Ei olisi pelkällä kahvikupposella kehdannut sitä yhtäkään kertaa istua, saati päivittäin, vaikka ei täyttä ollutkaan.

onhan siellä näitä tiloja mutta eivät ole varmaan yhtään instagram-friendly kun kahvilassa pönöttäminen eli saa kivemmin selfieitä :D Juttuun haastatellut tyypit ei miltään neroilta vaikuttaneet.

Vierailija
558/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintoloissa porukka jää usein puoleksi tunniksi pläräämään puhelintaan sen jälkeen kun on syönyt. Joskus huvittavaa skruudata kun kaikki ihmiset ympärillä ovat jo syöneet ajat sitten ja istuvat nenä kiinni luureissaan. Huono homma niille jotka ovat tulossa ravintolaan, ravintola näyttää täydeltä ja paikkaa vaikea löytää vaikka valtaosa on jo syönyt.

Vierailija
559/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istun monesti täpötäydessä EH:ssa 6 tuntia enkä osta mitään. Kukaan ei huomaa olenko ostanut mitään. Ja tietty pääsee opiskelemaan. Omat eväät mukaan.

No lokkeilijat ovat lokkeilijoita,jotka kuppaavat muita kuin kuhnurit konsanaan! Painu kämpällesi tai kirjastoon opiskelemaan! Kahvilan työntekijöiden pitäisi puuttua tähän röyhkeään käytökseen napakammin! Ja kahvilan omistajat voisivat kieltää opiskelun kahviloissa! Vai saavatko hekin yhteiskunnan tukea niin paljon ettei ole väliä vaikka maksavia asiakkaita ei olisikaan??

Vierailija
560/723 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, enkä raaski käydä kahvilassa. Opiskeluaikoina kahvi termariin ja voikkari mukaan evääksi ja kirjastoon pänttäämään.