Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen kun muut perii valtavia summia rahaa

Vierailija
25.02.2025 |

Itse sain vain pari tonnia ja se meni lainojen ja laskujen maksuun. Muut tutut perineet autoja, taloja, metsää, isoja rahasummia, maatalouskoneita tms. ja jotkut saaneet kymmeniä tuhansia ja enemmänkin henkivakuutuksesta.

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periminen on ikävin tapa ansaita rahaa. Mielummin pitäisi ne läheisensä. 😕

Vierailija
22/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinulla on jotain muuta. Kauneutta, älyä, terveyttä, mitä perijöillä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Ottaisin hyvin mieluusti sen pari tonnia. Perin arvottoman talon keskeltä korpea, josta juoksee koko ajan kulut. Perinnöstä en voinut luopua, koska se olisi mennyt riesaksi omille lapsille. Perinnöllä kun on verottajan mukaan arvoa muutamia tonneja. Että näin. 

Vierailija
24/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin alle tuhat euroa. En silti ole kateellinen niille, jotka perivät tuhansia tai miljoonia. 

Vierailija
25/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sinulla on jotain muuta. Kauneutta, älyä, terveyttä, mitä perijöillä ei ole. 

Hyvä kuitti! 🤣 Veikkaan, että ap:llä ei ole.

Vierailija
26/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset isoja perintöjä? Peräsuolen laskeuman hoitoon?

Tämä vaivaa. Lisäksi tulee pup pailtua! 🥸🤠🥳

Vierailija
27/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Ottaisin hyvin mieluusti sen pari tonnia. Perin arvottoman talon keskeltä korpea, josta juoksee koko ajan kulut. Perinnöstä en voinut luopua, koska se olisi mennyt riesaksi omille lapsille. Perinnöllä kun on verottajan mukaan arvoa muutamia tonneja. Että näin. 

Olisit voinut kieltäytyä siitä! Ei ole olemassa mitään pakkoperintöä, jonka lapsesi olisi joutunut ottamaan vastaan! Olisit ottanut asioista selvää!

Vierailija
28/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina itse yrittää olla parempi säästäjä, jotta saat jätettyä paremman potin jälkipolvellesi.

Vierailija
29/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "perintö" oli se että jouduimme lähes 20v elättämään appiksia oman perheen kustannuksella. 

En muista kuulleeni kiitosta koskaan

Vierailija
30/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se väärin periä miljoonien omaisuus tekemättä mitään,sitten eletään mukavasti tekemättä päivääkään töitä ,eikö täällä huudeta jatkuvasti menkää töihin.

Vierailija
31/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut kieltäytyä siitä! Ei ole olemassa mitään pakkoperintöä, jonka lapsesi olisi joutunut ottamaan vastaan! Olisit ottanut asioista selvää!

Nimenomaan otin. Käypä katso dvv:n sivut aluksi. Lasten puolesta en voinut perinnöstä luopua tässä tapauksessa. Eri asia olisi ollut, jos olisi ollut pelkkää velkaa. 

Vierailija
32/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuuluun kateellisiin. On masentavaa havaita joutuvansa raatamaan sen elintason eteen, minkä toiset saavat valmiina tai ainakin vähemmällä vaivalla. Minulle työpaikan menetys olisi katastrofi, mutta ison perinnön saaneille tai ylipäänsä varakkaan perheen jälkeläisille se ei olisi ollenkaan yhtä iso isku: heillä on rahaa muutenkin tai sitten voivat myydä metsää tai osakkeita tms.

Kaikkein katkerinta on ollut havainto, millaisilla tumpeloillakin voi olla isoja perintöjä: ihmisillä, joilla ei ole mainittavaa koulutusta eikä aina kovin paljon älyäkään. En olisi näin katkera, jos kouluttautumalla ja palkkatyötä tekemällä olisi helppo vaurastua, mutta tässä maassa se on mahdollista vain harvoille. 

Vierailija
33/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen myös niille jotka tekevät itse valtavan summan rahaa?

Sehän on täysin eri asia kuin saada rahaa ilman omia ansioita, tekemättä mitään. 

Minä en näe tuota asiaa noin. Näen sen niin, että lapseni on 50 prosenttia minua. Minun verta ja lihaani. Minä olen tehnyt asioita, joita ja joiden tuloksia siirrän vähän kuin nuoremmalle minälleni eli jälkipolvelleni. Varat ovat minun ja minulla on oikeus siirtää ne jälkipolvelleni. 

Vierailija
34/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että kyllä vähän itseänikin kirpaisee kun ystävät saa ilmaiseksi upeita taloja, parhaimmilta asuinalueilta ja sitten esittelevät ylpeänä. Itse kun en tule perimään ikinä mitään ja se on ihan ok. Mutta sitten käyn katsomassa heidän upeita asuntojaan, tietysti osa minusta on iloinen heidän puolestaan silti en voi sille mitään, kateellinenkin kyllä. 

Vierailija
35/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen myös niille jotka tekevät itse valtavan summan rahaa?

Sehän on täysin eri asia kuin saada rahaa ilman omia ansioita, tekemättä mitään. 

Minä en näe tuota asiaa noin. Näen sen niin, että lapseni on 50 prosenttia minua. Minun verta ja lihaani. Minä olen tehnyt asioita, joita ja joiden tuloksia siirrän vähän kuin nuoremmalle minälleni eli jälkipolvelleni. Varat ovat minun ja minulla on oikeus siirtää ne jälkipolvelleni. 

Tottakai sinulla on mahdollisuus tehdä omaisuudellasi mitä haluat. Se ei muuta sitä, että lahjoituksen (tai tässä tapauksessa perinnön) saaja ei tyypillisesti ole tehnyt mitään sen lahjan eteen.

Vierailija
36/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen niitä ihmisiä jotka miettivät toisten ihmisten omaisuutta ja arvioivat kuinka paljon saavat siitä omakseen kun kuolema korjaa. Voihan sitä niinkin elää kokoomuslaista unelmaa.

Kokoomuslaista? Millä perusteella? Eikös se ole demari, joka haaveilee muiden rahoista. Sanna Marin toteuttaa jokaisen vihervassarin unelmaa.

Vierailija
37/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väärin periä miljoonien omaisuus tekemättä mitään,sitten eletään mukavasti tekemättä päivääkään töitä ,eikö täällä huudeta jatkuvasti menkää töihin.

Usein rahasukujen perijät ovat hyvinkin aktiivisia. Mitä varten kukaan viitsisi perustaa riskillä perheyhtiöitä, jos valtio rosvoaisi sen heti kuoleman jälkeen? 

Vierailija
38/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta. Kaikki lokit saa perinnöistä osansa, vaikka ei olisi kärsinyt hetkeäkään siinä perheessä mistä se perintö tulee. Se vaan tippuu taivaasta! 

Vierailija
39/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valinnut sukusi paremmin.

Vierailija
40/196 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perin velat eikö olekkin kivaa.

Silloin perinnöstä kannattaa luopua. Ei velat periydy.

Paitsi jos jättää perunkirjoituksen tekemättä velatkin voi periytyä.