Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa. 

Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni. 

Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia. 

Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta. 

Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi? 

Kommentit (945)

Vierailija
121/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään haluton nainen. Kyllähän se tavallaan harmittaa, koska olen periaatteessa kuitenkin tykännyt seksistä. Isoin ongelma se on kuitenkin miehelleni. Nykyinen parisuhteeni on kuitenkin syynä haluttomuuteeni, eikä haluni tule muuttumaan, ellei miehessä tapahdu muutosta. Olen nimittäin haluton siksi, että miestä ei kiinnosta enää sellainen seksi, jossa olisi enemmän kuin pari minuuttia esileikkiä ja jossa minäkin ehtisin laueta. Eli häntä kiinnostaa enää vain sellainen kärjistetysti nosto, pisto ja ravistus. Sellaisesta minä taas en saa yhtään mitään. Pitkään ehdotin ja pyysin muuta, mutta miestä ei muu innostanut. Joten menetin haluni käytännössä kokonaan. Kukapa haluaisi sellaista mistä ei nauti. 

Vierailija
122/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään haluton nainen. Kyllähän se tavallaan harmittaa, koska olen periaatteessa kuitenkin tykännyt seksistä. Isoin ongelma se on kuitenkin miehelleni. Nykyinen parisuhteeni on kuitenkin syynä haluttomuuteeni, eikä haluni tule muuttumaan, ellei miehessä tapahdu muutosta. Olen nimittäin haluton siksi, että miestä ei kiinnosta enää sellainen seksi, jossa olisi enemmän kuin pari minuuttia esileikkiä ja jossa minäkin ehtisin laueta. Eli häntä kiinnostaa enää vain sellainen kärjistetysti nosto, pisto ja ravistus. Sellaisesta minä taas en saa yhtään mitään. Pitkään ehdotin ja pyysin muuta, mutta miestä ei muu innostanut. Joten menetin haluni käytännössä kokonaan. Kukapa haluaisi sellaista mistä ei nauti. 

Tuossahan päinvastoin mies on haluton tyydyttämään sinua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentin 101 kirjoittajalle:

Pätevää mansplainausta taas. Kun en edes väittänyt itse olevani herkkä.

Kirjoitin, että se mitä ihminen on sisältä, huokuu ulospäin ja herkät ihmiset aistivat sen.

Itse sain tästä "en saa pillua"-miehestä *tekstiensä perusteella* vastenmielisen kuvan. 

Mutta jos se on sinulle tärkeää päättää, että pidän itseäni jotenkin uniikkina herkkiksenä ja että minulla on matala libido, niin siitä vain.

Ja kiitos kysymästä, kyllä minä kunnioitan kaikkia ihmisiä. Myös niitä, jotka on eri mieltä kanssani.

Hyvää hyvyyttäni nytkin käytin omasta vapaapäivästäni aikaa naisettomuudestaan kärsivälle miehelle sen selittämiseen, millä tavalla (naisena ja naisia hyvin paljon tuntevana) se "pillu" voi ajatella ja tuntea.

Vierailija
124/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itselleni haluttomuus on ongelma, koska jos en ollenkaan halua, en halua paljon muitakaan asioita. Hormonitasoni ovat matalalla, musiikki ei tuo enää nautintoa ja olo on kokonaisuudessaan anhedoninen. Haluttomuusjaksoja olen kokenut elämässäni esimerkiksi hormoniehkäisyn aikaan ja en todellakaan ollut silloin oma itseni. 

Monella täällä tuntuu myös olevan seksistä hirveä käsitys. Itselleni seksi on läheisyyttä ja yhdessä oloa. Jos tuntisin olevani pelkkä miehen tyhjennysreikä, ei todellakaan jatkaisi tällaista suhdetta. 

Vierailija
125/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se naisen haluttomuus ole ongelma muuta kuin hänen aviomielleen. Tämä selvä.

Vierailija
126/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliskohan se naisen tai haluttomuus ongelma parisuhteessa vaikka sille kumppanille ja parisuhteelle ja usein  itselleenkin...? Ihan samalla tavalla kuin miehenkin haluttomuus parisuhteessa voi olla ongelma hänen kumppanilleen, parisuhteelle ja usein itselleen myös.

Miksi asioista pitää vääntää jotain ihan muuta kuin mitä ne pääasiassa on? Seksuaalisuus ja seksi on parisuhteessa suurimmalle osalle yksi tärkeä suhteen osa-alue, niin miehille kuin naisillekin.

En itse ole törmännyt siihen, että haluttomuudesta juurikaan puhuttaisiin muussa yhteydessä kuin nimenomaan parisuhteessa ja parisuhteen kannalta katsottuna. Taikka joskus ehkä sinkkuudessakin ja muuten yleisesti ottaen puhuttaessa, jos asian kokee ongelmana esim. hormonaalisten muutosten yhteydessä, tai muihinikin terveysasioihin liittyen, esim. vaikka masennuksen vaikutukset jne.

"Seksuaalisuus ja seksi on parisuhteessa suurimmalle osalle yksi tärkeä suhteen osa-alue, niin miehille kuin naisillekin."

Oletko aivan varma? 

Useita keskusteluja aiheeseen liittyen seuranneena minulle vaikuttaa, että useilla etenkin naisilla seksin merkitys parisuhteessa vähenee etenkin iän myötä. 

Vierailija
127/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti kun puhutaan haluttomasta naisesta, kyseessä onkin halukas nainen joka ei satu haluamaan juuri silloin kun miehellä on toiveena ja juuri niillä ehdoilla kuin mies toivoo

Aika moni nainen on erittäin halukas jos saa hyvää kohtelua, suhteessa on kipinää ja seksistä saa sen mitä haluaa (esimerkiksi orgasmeja).

Tarjolla on tylsä suhde, jossa seksiä ehdotetaan tympeältä tyylillä ja naista ei huomioida arjessa. Itse seksissä nainen on kuin sivuhenkilö, ehkä kerta toisensa jälkeen tyydyttää miehen itse jäädäen ilman mitä kaipaa sekä seksissä, että suhteessa muutenkin

Vierailija
128/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesti kun puhutaan haluttomasta naisesta, kyseessä onkin halukas nainen joka ei satu haluamaan juuri silloin kun miehellä on toiveena ja juuri niillä ehdoilla kuin mies toivoo

Aika moni nainen on erittäin halukas jos saa hyvää kohtelua, suhteessa on kipinää ja seksistä saa sen mitä haluaa (esimerkiksi orgasmeja).

Tarjolla on tylsä suhde, jossa seksiä ehdotetaan tympeältä tyylillä ja naista ei huomioida arjessa. Itse seksissä nainen on kuin sivuhenkilö, ehkä kerta toisensa jälkeen tyydyttää miehen itse jäädäen ilman mitä kaipaa sekä seksissä, että suhteessa muutenkin

Unohdin mainita että mies tietysti sitten valittaa ettei tätä uskomatonta seksiä ole tarpeeksi usein

Vierailija
129/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sinä olet väittämään ettei hän ole herkkä ihminen? Annetaanko herkkyyden olla jokaisen oma kokemus jonka saa itse määritellä? Ja toisaalta jos se onkin empiirisesti mitattava asia, niin tuon tekstinkö perusteella sinä voit sen määritellä? 

Teineillä on voimakkaat halut ja ajatukset pyörii helposti seksin ympärillä, se on normaalia. Omasta mielestäni on epänormaalia, jos ihmisellä on vielä kolmekymppisenä teinin halut eikä muuta mietittävää ole seksin ohelle keksinyt."

Mikä sinä olet määrittelemään muita epänormaaleiksi?

Mikä tuo edellinen kirjoittaja on kertomaan, että hän on "herkkä ihminen", koska ei halua seksiä muuten kuin suhteessa? Ei ole herkän ihmisen määritelmä, että herkkä ihminen ei ole seksuaalinen kuin jollain tietyllä tavalla. Nämä asiat eivät liity mitenkään toisiinsa. 

Tämä on niin kiva tapa kirjoittaa, että suvaitkaa meitä aseksuaalejakin, te pervot epäh

Mikäköhän sinua näin nyt triggeröi? 

Kuten hän sanoikin pari viestiä aiemmin, hän ei edes itse sanonut itseään herkäksi. 

Jostain kumman syystä tiettyjä ihmisiä triggeröi sairaalloisesti tuo herkkä-termi. 

Herkälle ei ole mitään tieteellistä yksiselitteistä määritelmää. Sinä et määrittele kuka on herkkä ja kuka ei. 

Tuosta toisesta asiasta: Arvasinkin että tulet tarttumaan tuohon. Minä sanon selkeästi, että asia on minun MIELESTÄNI epänormaali. En edes yritä väittää mitään absoluuttista. 

Vierailija
130/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Häh? Nykyäänhän nimenomaan puhutaan miesten selibaatista paljonkin. No fap ja stooalaisuus, jne."

Öh. Miten nämä liittyy tilanteeseen jossa nainen ja mies on pitkässä parisuhteessa ja naisen vähäinen halukkuus on lopullinen pysyvä tila? 

Vierailija
131/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma silloin jos parisuhteessa kuitenkin haluaa seksiä. Itse olen suhteessa jossa meitä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta seksi, joten kummankaan haluttomuus ei haittaa kumpaakaan. Ja ei olla eroamassa, tämä on meille oikein hyvä näin. Katsotaan mikä on tilanne näiden vauvavuosien jälkeen. 

Jos nainen itse haluaisi haluta seksiä, niin silloin on ongelma kuten kirjoitinkin... 

Jos taas parisuhteessa nainen ei halua Mutta mies haluaa, niin paras olisi erota. Minun mielipiteeni. Ei kenenkään kannattaisi itseä taivuttaa liikaa siihen mitä ei halua... naisen tässä esimerkissä seksiin eikä miehen selibaattiin 

Ap

Olen parisuhteessa ja pidän seksisä. Jos tulisi eteen tilanne, etten enää halua seksiä, selvittäisin mistä se johtuu ja keskustelisin mieheni kanssa. Ehkä tilanne voitaisiin korjata, jos se johtuu vaikka hormoneista tai väsymyksestä. Jonkinlainen kompromissi kuitenkin koitettaisiin keksiä. Ero olisi aika hurja ratkaisu, koska rakastamme toisiamme eikä kyse ole pelkästä seksistä.

Vierailija
132/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees. Bordellit laillisiksi ja maksulliseen seksiin kelakorvaus. Jätetään me "raiskaajat" naiset rauhaan.

Vierailija
133/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksitön elämä on hyvää elämää minulle. Olen onnellinen. 

Miehenä olisit onneton, joten ole iloinen, että olet nainen, sinulla on selviä etuoikeuksia miehiin nähden. Tästä syystä minua on alkanut kaduttaa, että synnyin mieheksi, vaikken naiseksi voi, enkä halua tästä muuttua ja homo en ole, enkä haluaisi kenenkään muunkaan olevan. Naisena saisi aina halutessaan pillua, miehenä ei koskaan.

Miten muka saisit naisena aina halutessasi pillua? Lesboja on suhteellisen vähän, ajattelitko väkisin käydä ottamassa?

Vierailija
134/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentin 101 kirjoittajalle:

Pätevää mansplainausta taas. Kun en edes väittänyt itse olevani herkkä.

Kirjoitin, että se mitä ihminen on sisältä, huokuu ulospäin ja herkät ihmiset aistivat sen.

Itse sain tästä "en saa pillua"-miehestä *tekstiensä perusteella* vastenmielisen kuvan. 

Mutta jos se on sinulle tärkeää päättää, että pidän itseäni jotenkin uniikkina herkkiksenä ja että minulla on matala libido, niin siitä vain.

Ja kiitos kysymästä, kyllä minä kunnioitan kaikkia ihmisiä. Myös niitä, jotka on eri mieltä kanssani.

Hyvää hyvyyttäni nytkin käytin omasta vapaapäivästäni aikaa naisettomuudestaan kärsivälle miehelle sen selittämiseen, millä tavalla (naisena ja naisia hyvin paljon tuntevana) se "pillu" voi ajatella ja tuntea.

Olet tosi omahyväinen. Demonisoit myös muiden seksuaalista halua.

Kun kerran naiset eivät halua munaa, kuten varmana tietona kerrot, niin miksi dildoja valmistetaan?

Vierailija
135/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin parikymppisenä luin ahdistuneena kirjallisuutta ja nettivinkkejä, söin kaiken maailman ashwagandhaa ja muita epämääräisiä luonnontuotteita, ja tein seksuaalisuutta herätteleviä harjoitteita paikat ruvella, koska koin olevani viallinen, kun miehiä halujeni vähäisyys ahdisti. 

Surullista, kuinka moni meistä ymmärtämättään itse typistää itsensä pelkäksi objektiksi. Ja kuinka helposti siihen näiden sinkkuaikojen lyhyiden valaistumisten jälkeen puskee itsensä uudestaan, kun alkaa jälleen suhteeseen miehen kanssa. 

Kaikilla miehillä on halut ja tarpeet. Surullisimpia ja heikkoitsetuntoiimpia miehiä ovat he, jotka eivät pääse tarpeitaan toteuttamaan. Seksin määrä on miehen onnellisuuteen, itsetuntoon ja elämäntyytyväisyyteen voimakkaimmin vaikutta

Miten voin olla raiskaaja, kun en saa edes pillua? Raiskaajat ovat saaneet pillua, vaikka tekevätkin kammottavia ja toisia ihmisiä traumatisoivia tekoja. Miksi ilmiselvä tosiasia, jonka jopa vakavasti otettava tiedemaailma toteaa todeksi, aiheuttaa sinussa noin voimakkaan ja julman hyökkäysreaktion?

Eivät ole saaneet. He ovat ottaneet väkisin. Vissi ero.

Vierailija
136/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudelle.

Vierailija
137/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen haluttomuus on ongelma, jos on parisuhteessa, jossa toinen ihminen haluaa. Sinkun haluttomuus ei ole ongelma kellekään. 

On se sinkkujen haluttomuus ongelma inceleille, jotka vaatii seksiä random naisilta.

Vierailija
138/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuosta toisesta asiasta: Arvasinkin että tulet tarttumaan tuohon. Minä sanon selkeästi, että asia on minun MIELESTÄNI epänormaali. En edes yritä väittää mitään absoluuttista."

Sinäkin olet mielestäni epänormaali, sairasmielinen suorastaan. Mutta tästä ei nyt yhtään hei pidä loukkaantua, kun laitoin tuohon tuon taikasanan mielestäni. Niin silloinhan se on sinulle ok?

Vierailija
139/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma silloin jos parisuhteessa kuitenkin haluaa seksiä. Itse olen suhteessa jossa meitä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta seksi, joten kummankaan haluttomuus ei haittaa kumpaakaan. Ja ei olla eroamassa, tämä on meille oikein hyvä näin. Katsotaan mikä on tilanne näiden vauvavuosien jälkeen. 

Jos nainen itse haluaisi haluta seksiä, niin silloin on ongelma kuten kirjoitinkin... 

Jos taas parisuhteessa nainen ei halua Mutta mies haluaa, niin paras olisi erota. Minun mielipiteeni. Ei kenenkään kannattaisi itseä taivuttaa liikaa siihen mitä ei halua... naisen tässä esimerkissä seksiin eikä miehen selibaattiin 

Ap

Olen parisuhteessa ja pidän seksisä. Jos tulisi eteen tilanne, etten enää halua seksiä, selvittäisin mistä se johtuu ja keskustelisin

Vilpittömästi onnea teille jos näin käy, ja toivottavasti ei käy. 

Jos tuohon tilanteeseen joudutte ja etsitte kompromissia... Niin neuvon olemaan tarkkana kuinka paljon pystyy joustamaan. Kumminkin puolin. On henkisesti tosi rankkaa toimia pidemmän päälle vasten todellista tahtoaan.  

Itse jouduin toteamaan ettei suurikaan rakkaus aina riitä. Exäni kanssa erosimme, kun minulla ei enää ollut haluja. Nykyisin olemme platoniset kaverit ja hänellä Uusi suhde. 

Vierailija
140/945 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuosta toisesta asiasta: Arvasinkin että tulet tarttumaan tuohon. Minä sanon selkeästi, että asia on minun MIELESTÄNI epänormaali. En edes yritä väittää mitään absoluuttista."

Sinäkin olet mielestäni epänormaali, sairasmielinen suorastaan. Mutta tästä ei nyt yhtään hei pidä loukkaantua, kun laitoin tuohon tuon taikasanan mielestäni. Niin silloinhan se on sinulle ok?

Tämä on minulle sangen ok. Kiitos vain mielipiteestäsi ja mukavaa viikon jatkoa.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi