Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Pienikullisille ja köyhille. Mulle ei, +30 senttinen ja merkkivatteet + Tesla
Vierailija kirjoitti:
Voiko kuvottavampaa olla kuin tahallinen väärinymmärtäminen, joka onkin aika naisellinen ominaisuus.
Minä en ainakaan uhkaile millään, enkä ole odotramassa, että sinä tuot sitä kotiovelle.
Se nyt vaan on totta, että seksistä syrjäytyneet miehet ovat monesti tikittäviä aikapommeja. Itsekin olin nuorempana jopa ylikiltti ja ylirauhallinen ja äärettömän pitkäpinnainen. Seksin puute on aiheuttaa päässä turhaumia, aggressioita, masennusta, kiukkua ja itsetunnon laskua ja mitä kauemmin se jatkuu, sitä pahemmakso tilanne äityy. Tästä tosiasta ei päästä yli eikä ympäri. Kaikki muut tietävät tämän, mutta harvinaisen tyhmät naiset eivät vaan tajua tätä. Täysin kuvottavaa, ettei joillain ole edes luetun ymmärtäminen kunnossa.
Mitä tahallista väärinymmärtämistä on siinä, että sanot miesten olevan tikittäviä aikapommeja? Kyllähän tuo nyt melkoisen uhan pitää sisällään.
Minä olen tikittävä pommi jos en saa kylpylälomaa kerran kuussa. Tämä on yhteiskunnallinen ongelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet piilouhkailemassa yhteiskuntaa, jos heille ei järjestetä pilua kotiovelle ilmaiseksi. Voiko kuvottavampaa olla?
Ja tämä kaveri tosissaan ihmettelee kun naisseuraa ei löydy eikä ystäviä ole. No, psykoottisilla ei aina ole myöskään sairaudentuntoa, ei voi odottaa todellisuudentajua.
Ei kukaan täällä sellaista uhkaile. Ymmärrät, mitä seksin puute tekee miehille, kun oma poikasi alkaa kärsiä siitä. Et vaan tajua, että seksin puute hyvinkin aiheuttaa aggressiivisuutta miehissä. Se aggressiivisuus kannattaa tuhlata baikka liikuntaan tai käydä huorissa hoidattamassa aggressiot ja alakulo pois.
Kukaan mies, jolla on edes yksi käsi, ei voi kärsiä sek sin puutteesta. Voit tietty yrittää sek sityöntekijöitä, mutta on heilläkin tasonsa. En minä ainakaan ottas asiakkaaksi kaltaistasi höyrypäätä.
Ei minulle. Mieluummin sellainen vähän autistinen lautapelaaja-frisbeegolfaaja tms. muikkeliksi kuin mikään nahkapukukörmyyttäjä, jonka **ttua syyhyttää koko ajan. Ei tuollaista jälkimmäistä bonobo-tyyppistä ihmistä jaksa, parempaakin tekemistä kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet piilouhkailemassa yhteiskuntaa, jos heille ei järjestetä pilua kotiovelle ilmaiseksi. Voiko kuvottavampaa olla?
Ja tämä kaveri tosissaan ihmettelee kun naisseuraa ei löydy eikä ystäviä ole. No, psykoottisilla ei aina ole myöskään sairaudentuntoa, ei voi odottaa todellisuudentajua.
Ei kukaan täällä sellaista uhkaile. Ymmärrät, mitä seksin puute tekee miehille, kun oma poikasi alkaa kärsiä siitä. Et vaan tajua, että seksin puute hyvinkin aiheuttaa aggressiivisuutta miehissä. Se aggressiivisuus kannattaa tuhlata baikka liikuntaan tai käydä huorissa hoidattamassa aggressiot ja alakulo pois.
Mites olisi sellainen asia kuin itsehillintä?
Haluttomuus ja pihtaaminen ei ole haluttomalle ongelma, jos on sinkku tai parisuhteessa hyvän tyypin kanssa. Mies saattaa lyödä päätä seinään ja karjua lenkkeillessään, koska on turhautunut. Naisella taas kaikki on hyvin ja hän ihmettele kun tulee ero.
"Jos taas parisuhteessa nainen ei halua Mutta mies haluaa, niin paras olisi erota. "
Aika monelle haluttomalle naiselle se on kuitenkin ihan iso ongelma jos se mies sitten oikeasti haluaa erota koska se nainen haluaisi kyllä olla yhdessä mutta vain ilman seksiä.
Aloituksen problematiikasta jäi siis puolet pois. Ei ole haluttomalle ongelma se että hän ei halua seksiä mutta usein on kuitenkin ongelma jos se aiheuttaakin sitten parisuhteen loppumisen.
Vierailija kirjoitti:
Haluttomuus ja pihtaaminen ei ole haluttomalle ongelma, jos on sinkku tai parisuhteessa hyvän tyypin kanssa. Mies saattaa lyödä päätä seinään ja karjua lenkkeillessään, koska on turhautunut. Naisella taas kaikki on hyvin ja hän ihmettele kun tulee ero.
Karjumisen sijaan usein miehellä on vaihtoehtona kuunnella naista ja sitä mistä haluttomuus johtuu. Miehet liioittelevat selvästi seksin tärkeyttä kun eivät halua tehdä mitään asian eteen. Kaikki pitäisi tulla hopeatarjottimella eteen.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minä olen ihan mielelläni antanut naisystävälleni orkun, vaikka ei itse tee itse seksiä mieli."
Harvalle varmaan on ongelma tarjota toiselle seksuaalista nautintoa satunnaisesti silloinkin, kun itseä ei kiinnosta. Tilanne muuttuu täysin toisenlaiseksi, jos seksi ei kiinnosta itseä koskaan, mutta seksiä pitäisi tarjota toiselle osapuolelle säännöllisesti. Silloin voi ihmetellä, millainen ihminen haluaa maata toisen kanssa, vaikka tätä toista osapuolta ei lainkaan kiinnosta. Yhteinen ihana asia muuttuu hyväksikäytöksi. Parisuhteissa haluttomuus on iso ongelma, eikä sen ratkaisu ole, että haluton osapuoli suostuu seksiin.
No seksiä voi olla haluamatta myös monella eri tavalla. Esim. itselleni ei olisi mikään ongelma jos meillä ei olisi seksiä lainkaan mutta en silti koe seksiin suostumista hyväksikäyttönä. Kyllä minä edelleen ihan aidosti mielelläni haluan ilahduttaa ja tuoda nautintoa puolisolleni vaikka itse en enää seksiä tarvitsisikaan.
Eli ei tämäkään ole niin yksioikoinen asia. Tokikaan hampaat irvessä ei pidä kellekään antaa mutta kyllä seksin antaminen voi myös olla haluttomalle aito rakkauden teko. Riippuu ihan imisestä.
"Kukaan mies, jolla on edes yksi käsi, ei voi kärsiä sek sin puutteesta. "
Aivan yhtä typerä väite kuin että kukaan joka osaa puhua itsekseen ei voi olla yksinäinen eikä kärsiä keskustelukumppanin puutteesta.
Jos oot parisuhteessa, niin ei se välttämättä kauaa kestä. Jos oot tyytyväinen haluttomana ilman parisuhdetta, niin ei mikään ongelma kenellekään pitäisi olla.
"Karjumisen sijaan usein miehellä on vaihtoehtona kuunnella naista ja sitä mistä haluttomuus johtuu. "
Hyvin usein lopputulema on se että kukaan ei lopulta oikein tiedä. Ei nainen itse, ei mies eikä kukaan asiantuntija. Ei vain haluta.
Tietenkin voidaan heitellä että "jos sinä sitä tai tätä niin sitten voisin haluta" mutta lopulta aika harvoin ratkaisu on niin simppeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjumisen sijaan usein miehellä on vaihtoehtona kuunnella naista ja sitä mistä haluttomuus johtuu. Miehet liioittelevat selvästi seksin tärkeyttä kun eivät halua tehdä mitään asian eteen. Kaikki pitäisi tulla hopeatarjottimella eteen.
Ei nainen (tai mies) aina tiedä, mistä oma haluttomuus johtuu. Kaikkeen ei aina ole selvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan yhtä typerä väite kuin että kukaan joka osaa puhua itsekseen ei voi olla yksinäinen eikä kärsiä keskustelukumppanin puutteesta.
??? Eikö mas turbointi ole sek siä? Vai onko yksinäisyys sittenkin sinulle suurempi ongelma kuin pilunpuute?
Masturbointi on seksiä mutta ei sisällä sitä aitoa kontaktia toiseen ihmiseen joka ainakin minulle on hyvin oleellinen osa seksiä. Se että tuntee toisen ihon omaan ihoaan vasten, toisen kosketuksen, toisen ääntelyt jne. Ja sen että se toinen haluaa sinua ja hyväksyy sinut.
Eli ero on melkein kun sen välillä että puhuuko itsekseen vai puhuuko oikean ihmisen kanssa. Puolet puuttu ja sitä kautta melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle. Mieluummin sellainen vähän autistinen lautapelaaja-frisbeegolfaaja tms. muikkeliksi kuin mikään nahkapukukörmyyttäjä, jonka **ttua syyhyttää koko ajan. Ei tuollaista jälkimmäistä bonobo-tyyppistä ihmistä jaksa, parempaakin tekemistä kun on.
Ihmisten tulisi olla aika tarkkoja siitä, kenen kanssa ryhtyvät suhteeseen. Jos halujen määrä on jo alussa aivan erilainen, suhde tulee todennäköisesti kaatumaan. Tilanne voi tosin myös yllättää, jos haluttomuus tulee vuosien myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??? Eikö mas turbointi ole sek siä? Vai onko yksinäisyys sittenkin sinulle suurempi ongelma kuin pilunpuute?
Mistä moinen ärhäkkys? Onhan se nyt ihan selvää että seksi toisen ihmisen kanssa ja masturbointi ovat kaikilla tasoilla ihan eri asioita. Kumpikin on seksiä mutta antavat hyvin erilaisia asioita ihmselle.
Vierailija kirjoitti:
"Karjumisen sijaan usein miehellä on vaihtoehtona kuunnella naista ja sitä mistä haluttomuus johtuu. "
Hyvin usein lopputulema on se että kukaan ei lopulta oikein tiedä. Ei nainen itse, ei mies eikä kukaan asiantuntija. Ei vain haluta.
Tietenkin voidaan heitellä että "jos sinä sitä tai tätä niin sitten voisin haluta" mutta lopulta aika harvoin ratkaisu on niin simppeli.
Hyvin usein kyllä tietää muttei kiinnosta kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein kyllä tietää muttei kiinnosta kuunnella
Se että ihminen ajattelee tietävänsä haluttomuuden syyn ja se että se olisi sen haluttomuuden ainakaan koko syy ovat kaksi eri asiaa.
Jos haluttomuus katoaisi helposti muuttamalla yhtä tai kahta pientä asiaa elämässä niin meillä olisi aika vähän sitä jäljellä.
"Kyllä minä olen ihan mielelläni antanut naisystävälleni orkun, vaikka ei itse tee itse seksiä mieli."
Harvalle varmaan on ongelma tarjota toiselle seksuaalista nautintoa satunnaisesti silloinkin, kun itseä ei kiinnosta. Tilanne muuttuu täysin toisenlaiseksi, jos seksi ei kiinnosta itseä koskaan, mutta seksiä pitäisi tarjota toiselle osapuolelle säännöllisesti. Silloin voi ihmetellä, millainen ihminen haluaa maata toisen kanssa, vaikka tätä toista osapuolta ei lainkaan kiinnosta. Yhteinen ihana asia muuttuu hyväksikäytöksi. Parisuhteissa haluttomuus on iso ongelma, eikä sen ratkaisu ole, että haluton osapuoli suostuu seksiin.