Aikuinen lapsi joka vkl kotona
Olemme uusperhe ja alaikäiset lapset edellisistä liitoistamme asuvat kanssamme joka toinen viikko. Meillä on molemmilla myös aikuiset lapset, jotka asuvat omillaan. Yhteisiä lapsia ei ole. Rakastan syvästi myös mieheni lapsia, mutta nyt on alkanut ärsyttämään se, että mieheni aikuinen tytär tulee luoksemme joka ikinen vkl pe-su ajaksi täysihoitoon. Oma aikuinen lapseni ei tule, vaan näemme häntä muuten.
Onko yleistäkin, että aikuinen lapsi tulee joka ikiseksi viikonlopuksi vanhempansa luo? Tytör asuu toisessa kaupungissa omasta halustaan eli ymmärrän, että hän tulee välillä myös kotikaupunkiinsa. Minä haluaisin kuitenkin välillä viettää viikonloppuisin ihan aikuisten aikaa mieheni kanssa kahdestaan. Miehenkin haluaisi samaa, mutta ei aio sanoa lapselleen mitään. Toki ymmärrän sen, mutta mietin kuinka kauan tämä systeemi jatkuu? Tyttären äiti ei ota häntä luokseen kuin pari kertaa vuodessa.
Tyttäreltä on aina rahat loppu, vaikka syö meillä aina pe-su välillä. Vanhemmat maksavat hänelle asumisen ja elämisen, vaikka saakin opintotukea, asumistukea jne. Siltikään rahat eivät riitä. Asia ei sinällään minulle kuulu, mutta tuokin ärsyttää vaikkei saisi. Oma lapseni pärjää oikein hyvin opiskelustaan huolimatta. Neuvoja?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan kahdelta aikuiselta veljeltäni tuo käytös.
Joka viikonloppu äitin kotiin täysihoitoon, ryyppäämään ja saunomaan.
Kerran äitin mies soitti minulle(asun kaukana), ja avautui, että äitini ei jaksaisi niitä täysi-ikäisiä poikia. Pojilla oli vieläpä omat pojatkin mukana(teinit).
Että sellainen revohka syötettävänä.
Kun ei nuorena vitsaa väännetty noille, niin mitä muuta oli odotettavissakaan.
Millä tavoin ap:n tapaus kuulostaa eronneilta aikamiespoikaveljiltäsi, joilla on teinit mukana ja ryyppäävät mummoikäisen äitisi luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan kahdelta aikuiselta veljeltäni tuo käytös.
Joka viikonloppu äitin kotiin täysihoitoon, ryyppäämään ja saunomaan.
Kerran äitin mies soitti minulle(asun kaukana), ja avautui, että äitini ei jaksaisi niitä täysi-ikäisiä poikia. Pojilla oli vieläpä omat pojatkin mukana(teinit).
Että sellainen revohka syötettävänä.
Kun ei nuorena vitsaa väännetty noille, niin mitä muuta oli odotettavissakaan.
Millä tavoin ap:n tapaus kuulostaa eronneilta aikamiespoikaveljiltäsi, joilla on teinit mukana ja ryyppäävät mummoikäisen äitisi luona?
Sillä tavoin että käytös ei välttämättä lopu ikinä. Oletko hieman yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole saanut uudelta paikkakunnalta kavereita?
Eikä tuolla tavoin tule saamaankaan, jos joka viikonlopuksi pakenee opiskelupaikkakunnalta isänsä helmoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit uusperheeseen mennessäsi tietää, että miehen lapset tulevat mukana. Ihminen ei lakkaa olemasta vanhempansa lapsi, kun hän kasvaa aikuiseksi.
No normaalit aikuiset ihmiset eivät kyllä mene joka viikonloppuna täysihoitoon vanhempien luokse. Kyllä se oudolta kuulostaa. Ehkä tällä aikuisella lapsella on jotain ongelmia elämänhallinnan suhteen.
Mun puolison sisar on aina mennyt lapsuudenkotiinsa vkonlopuiksi. Siis AINA. Tapa jatkuu edelleen lasten kanssa, vaikka isoimmat jo lähes täysi-ikäisiä.
Juu, me ei.
Onneksi emme ole uusioperhe. Yhteiset lapsemme on aina tervetulleita meille viikonlopuksi tai vaikka kuukauden kesälomaksi. Rakastan lapsiamme enemmän kuin mitään maailmassa.
Luen tätä kylmässä hiessä. Eksän nykyinen, joka ensin tykkäsi meidän vuoroasuvasta kuopuksesta, on nyt aivan kypsä teiniin ja osoittaa sen. Eksä on vaan tumput suorina.
Mitä sitten kun kuopus on aikuinen? Heitetään ulos heti kun mahdollista eikä takaisin ole tulemista, koska koti on eksän ja nykyisen kumppanin?
Juurihan täällä oli tolkuttoman pitkä ketju, jonka aloitti keski-ikäinen mies joka kävi muutaman kerran viikossa vanhemmillaan siirtelemässä ja jutustelemassa ja ihmetteli, kun hänen naisystävänsä eivät arvosta. Että hyvin teillä vielä menee.
Itse veikkaisin, että ne opiskelijanuoret, jotka viihtyvät vanhemmillaan viikonloput, eivät ole juhlivaa sorttia, eivät ehkä ole niin löytäneet mukavaa kaveriporukkaa (tai sekin porukka hajaantuu kotipaikkakunnilleen viikonlopuiksi) ja ehkä se opiskelijaboxikaan ei niin tunnu kodilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä alapeukkujen määrää, mitä olen saanut kommentoidessani uusperhettä harkitsevaa. Usein siis näkee pohdintaa siitä, että jos muuttaisi yhteen vasta kun lapset on aikuistuneet.
Minä vastaan aina, että miten sitten vietätte joulut, sukujuhlat ym. Oletetaan vaan että kyllä nyt aikuiset osaa sitten olla. Ei se aikuisen lapsenkaan mielestä ole kivaa tulla joulunviettoon, kun joku itselle vieras sukankuluttaja on siellä.
Mutta se on vaan sen mustasukkaisen lapsen hyväksyttävä, että se vanhempi on valinnut puolisonsa ja tätä rakastaa, ja haluaa tämän elämänkumppanikseen. Tämä puoliso kuuluu nyt sen hänen vanhempansa elämään ihan yhtä lailla kuin hänkin.
Kyllä kyllä. Itse en voisi laittaa jotain ehtoopuolen parisuhdetta oman lapseni edelle. Meillä ei tosin ole tilannetta, jossa aikuinen lapsi viettäisi kaiken aikansa täällä, mutta onhan hän nyt kaikista rakkain ja parhainta seuraa. Ei mitkään jarmot siinä kisassa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
4 lasta, käyvät tiheimmilläänkin 2kk välein. 3 opiskelee, yksi jo työelämässä.
joka viikonloppu olis melko tiheästi.
Hyvin on vieroitettu, uusperhe teilläkin. Ette kai soittelekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä alapeukkujen määrää, mitä olen saanut kommentoidessani uusperhettä harkitsevaa. Usein siis näkee pohdintaa siitä, että jos muuttaisi yhteen vasta kun lapset on aikuistuneet.
Minä vastaan aina, että miten sitten vietätte joulut, sukujuhlat ym. Oletetaan vaan että kyllä nyt aikuiset osaa sitten olla. Ei se aikuisen lapsenkaan mielestä ole kivaa tulla joulunviettoon, kun joku itselle vieras sukankuluttaja on siellä.
Mutta se on vaan sen mustasukkaisen lapsen hyväksyttävä, että se vanhempi on valinnut puolisonsa ja tätä rakastaa, ja haluaa tämän elämänkumppanikseen. Tämä puoliso kuuluu nyt sen hänen vanhempansa elämään ihan yhtä lailla kuin hänkin.
Kyllä kyllä. Itse en voisi laittaa jotain ehtoopuolen parisuhdetta oman lapseni edelle. Meillä ei tosin ole tilannet
On hirveetä "himoa" jos uusi suhde heivauttaa lapset toisarvoiseksi.
Ydinpeheessä elävänä minun on aina vaikea ymmärtää näitä ongelmia, joissa puolison lapsi on ei-toivottu vieras. Meille ovat aikuiset lapsemme aina tervetulleita! Välillä on palattu kotiin asumaan joksikin aikaa, kun on ollut sellainen tilanne ja ilomielin ollaan vietetty yhdessä aikaa. Opiskeleva lapseni tulee välillä pitkiksi lomiksi kotiin ja on aina tervetullut. He toki tekevät kotitöitä eivätkä ole passattavana, jos en erityisesti niin halua. Kuten tekivät nuorempanakin. Minusta on ihanaa, että aikuiset lapset viihtyvät meillä. Juttelevat sitten asioistaan ja neuvomme ongelmissa ja kuuntelemme, kuten aina ennenkin. On varmasti lapsille traumaattista elää uusperheessä, jos meno on tuommoista
Kun menee yhteen sellaisen eronneen kanssa, jolla on lapsia, saa sen koko paketin. Käsittämätöntä että niin harva ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun teema: lapset ovat vain ido haitta olivatpa omia tai puolison tai yhteisiä.
Lapsivapaus olkoon tavoitteemme, yhtykää kaikki ihmiset ja pitäkäämme puolemme lapsia vastaan. Noita loisia ja hyötyjiä kohtaa .
Joo, kyllä tästä lapsivihamielisyys ja mustasukkaisuus paistaa kovaa läpi. Peitellään sitten sievästi jollain "eihän tämäkään minulle kuulu"-lausahduksilla. Ei kuulu, ei, mutta ilmeisesti kuuluu av-palstalle?
Ap, olet mustasukkainen ja pikkusieluinen otus. Ymmärrä, että jos yrität mennä miehen ja hänen lapsensa väliin, häviät aina. Sinänsä hienon miehen olet löytänyt, yritä hänestä pitää kiinni ja arvostaa.
Kakkospuolisot ovat aina kuitenkin kakkospuolisoita, varsinkin mitä lapsiin tulee.
Kyselyistä huolimatta ap kieltäytyy kertomasta meille, minkä ikäinen tämä aikuinen lapsi on. Joten oletettavasti 18-19v.
Vierailija kirjoitti:
Luen tätä kylmässä hiessä. Eksän nykyinen, joka ensin tykkäsi meidän vuoroasuvasta kuopuksesta, on nyt aivan kypsä teiniin ja osoittaa sen. Eksä on vaan tumput suorina.
Mitä sitten kun kuopus on aikuinen? Heitetään ulos heti kun mahdollista eikä takaisin ole tulemista, koska koti on eksän ja nykyisen kumppanin?
No tulee tietenkin sinne täysihoitoon vielä viisikymppisenäkin, kuten oma siskopuoli, joka tosiaan viettää joka kesä ainakin 3kk ja jouluisin 1kk lapsuuden kodissaan 70v vanhempiensa hoidettavana. Eläkeläinen, niin ei ole töihinkään kiire.
Ihan normaalia, jos on opiskelija. Rahat vähissä ja saa sentään kunnon ruokaa kotona käydessään.
Moni nainen etenkin uskoo seksin voimaan, kyllä mies hylkää lapsensa ja tykkää mun lapsista jotks työnnetään isälle, mummolaan, kavereilleen kuumia viikonloppuja varten.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun tulee, tekeydy kipeäksi.
Pyydä häntä laittamaan ruoka ja vaikka imuroimaan kun et vaan oo jaksanu.
Sano myös hänelle että ens viikonloppuna teille on "ehkä" tulossa muita vieraita. Näin hän ymmärtää ettei voi tulla ja sitten kun teille ei tulekaan ketään niin et jää kiinni valehtelusta kun olet sanonut "ehkä". Keksi joku entinen työkaveri / entinen opiskelukaveri miehensä kanssa tms.
Ja jos hän tajuaa sen tekosyyksi, niin mitä sitten, hän ymmärtää myös sen olevan VIHJE HÄNELLE.
Muuten sulla ei ole muuta keinoa kuin sanoa suoraan että haluatte olla kahdestaan, että voisiko hän tulla jatkossa korkeintaan 2x kk
Tai sitten voisi ihan vaan istua alas ja ottaa puheeksi, että viikonloppuisin voisi hoitaa kotiaskareet x ja y.
Miksi pitää vihjailla, kun voisi puhua suoraan ja sopia siinä samalla kuinka toimitaan jatkossa?
En minäkään nuorena ollut kaikkein ajattelevaisin. Varmasti oli paljon itsekkään oloista käyttäytymistä, kun en vaan silloin tullut ajatelleeksi asiaa. Niin kivempi kuin olisi vain suoraan puhuttu, että tyyliin hoida sinä viikonloppuisin imurointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulee tietenkin sinne täysihoitoon vielä viisikymppisenäkin, kuten oma siskopuoli, joka tosiaan viettää joka kesä ainakin 3kk ja jouluisin 1kk lapsuuden kodissaan 70v vanhempiensa hoidettavana. Eläkeläinen, niin ei ole töihinkään kiire.
Ehkäpä hän jo hoitaa vanhuksianne kun sinulla ei ole aikaa eikä halua, ei lapsillesi eikä vanhuksille.
Ei kai aloittaja olekaan kieltämässä AIKUISEN lapsen käyntejä (ymmärsin, että molempien nuoremmat lapset asuvat heillä vuoroviikoin) vaan ei haluaisi tämän olevan heillä joka viikonloppu pe-su. Helpottaisikohan tilannetta, jos aikuinen kävisi siellä esim. vain niinä viikonloppuina, ehkä vain päiväseltään, kun nuoremmatkin lapset ovat siellä.