Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla

Vierailija
23.02.2025 |

https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html

Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla? 

Kommentit (454)

Vierailija
361/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jimi paljastaa aurinkovoiteen jääneen matkasta tarkoituksella.

- Lähdimme tänne vähän sillä ajatuksella, että nyt rusketutaan."

Mitä ihmettä just luin?

Joo, ihosyöpää odotellessa, tulee matkamuisto vähän viiveellä.

Vierailija
362/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi iloinen molempien puolesta, että pääsivät reissuun. Hyvä jos reissukokemus oli vieläpä mieluinen. Arvostan suuresti äitiä, ahkera ja haluaa huolehtia lapsista vielä heidän täysi-ikäistyttyäänkin. Jimi itse mukavan ja ystävällisen oloinen nuori ihminen. Kaikkea hyvää heidän perheelle myös jatkoon!

On olemassa sananlasku "Kell' onni on, se onnen kätkeköön." Ehkä on niin, että iloiset ja onnelliset asiat tosiaan kannattaa pitää omana tietonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää on,  että eihän tuo Jimi ihan täysillä pelaa..eli ei ole ns.ihan normaali. mutta siltikään en ymmärrä että miksi ihmeessä tuollainen juttu on edes tehty.  Ja jos jotain sairautta/vammaa on niin olisihan se pitänyt tässä jutussa suoraan mainita. Eli täysin ala-arvoinen juttu 

Älä oleta. Minkä vuoksi ihmisten pitäsi ylipäänsä jakaa mitään henkilökohtaista terveystietoa koko maailman kanssa?

Vierailija
364/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi iloinen molempien puolesta, että pääsivät reissuun. Hyvä jos reissukokemus oli vieläpä mieluinen. Arvostan suuresti äitiä, ahkera ja haluaa huolehtia lapsista vielä heidän täysi-ikäistyttyäänkin. Jimi itse mukavan ja ystävällisen oloinen nuori ihminen. Kaikkea hyvää heidän perheelle myös jatkoon!

On olemassa sananlasku "Kell' onni on, se onnen kätkeköön." Ehkä on niin, että iloiset ja onnelliset asiat tosiaan kannattaa pitää omana tietonaan?

Haluatko olla jimi?

Mikä onni?

Jimi on ikuisesti lapsi.

Vierailija
365/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikeasti miksi täällä ilmeisesti aikuiset ihmiset viitsivät pilkata nuorta miestä hänen ulkomuotonsa takia. Oli jutun taso sitten mikä vaan niin silti inhottaa todella paljon se pilkkaaminen ja arvostelu. Ette enää ole siellä yläkoulussa ja jotain 15 v, vaikka käyttäydytte niin. Hävetkää aikuiset ihmiset. Kiusaajia olette ja inhottavia. Siinä mielessä arvostan Jimiä, että uskalsi osallistua tuollaiseen juttuun. Rohkeampaa se on, kun täällä aikuiset ihmiset ilman kuvia pilkkaavat toisia. Kenenkään ei tarvitse hiljentyä teidän takianne. 

Miksi Jimi ei ole töissä?

Minä jimin pilkkaaja , olin käynyt jo lukion , välivuoden ja olin ammattikoulussa 21v

Miksi jimi on lihava?

Minä jimin pilkkaaja olen ollut aina hoikka.

Minä jimin pilkkaaja sain kotona turpaan, matkat olen maksanu

Jimi on äitinsä elätti

Ruokaa kuluu..kuka auttaa jimin äitiä?

Ihmettelen

Vierailija
366/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kurjaa, kun eivät tajunneet, että kävivät eläinvankilassa, jossa nimenomaan niitä söpöjä delfiinejä rääkätään ja muita eläinparkoja myös.

Jimi eläinrakkaana voisi tehdä paljon hyvää eläintensuojelussa vapaaehtoisena. Sieltä löytyisi samanhenkisiä ystäviäkin.

Sohaisen mehiläispesää kun sanon, että ei kaikki ihmiset ole tietämättömiä. Jutun henkilöistä en tiedä, mutta puhun nyt vaikka itsestäni. Kyllä minä eläintarhoissa tykkään käydä. Se on aika lailla ainoa mahdollisuus nähdä vaikka kissapetoja. Afrikkaan en jalallani astu.

Tiedän olevani väärässä, kun ajattelen että minun viihdykkeeksi on kiva kun tuollaista on. Mutta niin se vaan menee.

Vierailija
367/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikeasti miksi täällä ilmeisesti aikuiset ihmiset viitsivät pilkata nuorta miestä hänen ulkomuotonsa takia. Oli jutun taso sitten mikä vaan niin silti inhottaa todella paljon se pilkkaaminen ja arvostelu. Ette enää ole siellä yläkoulussa ja jotain 15 v, vaikka käyttäydytte niin. Hävetkää aikuiset ihmiset. Kiusaajia olette ja inhottavia. Siinä mielessä arvostan Jimiä, että uskalsi osallistua tuollaiseen juttuun. Rohkeampaa se on, kun täällä aikuiset ihmiset ilman kuvia pilkkaavat toisia. Kenenkään ei tarvitse hiljentyä teidän takianne. 

Miksi Jimi ei ole töissä?

Minä jimin pilkkaaja , olin käynyt jo lukion , välivuoden ja olin ammattikoulussa 21v

Miksi jimi on lihava?

Minä jimin pilkkaaja olen ollut aina hoikka.

Minä jimin pilkkaaja sain kotona turpaan, matkat olen maksanut itse, opintolainan maksoin itse

Hyvä ji

Kuka on jimistä vastuussa?

Missä on jimin isä???

Vierailija
368/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää jimin isä!

Vierailija
369/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisi enemmänkin olla tällaisia juttuja, missä ihmiset uskaltautuvat reissuun kaikkine epävarmuuksineen. Ainakin täältä maalta löytyy ihmisiä kaikissa ikäluokissa, jotka ovat jääneet matkustelusta syrjään. Ehkä voisi olla kansalaisopiston kurssina "reissuun porukalla"- ryhmä. Siinä sovittaisiin ensiksi budjetti ja kohde, sitten opeteltaisiin matkojen varaaminen, asiakirjat tarvittaessa passin hakemisesta saakka, mitä mukaan mitä ei, lentokentällä toiminen, lentomatkustamisen etiketti, kohteessa julkisilla liikkuminen, hyödylliset apit matkustaessa, matkustuksen turvallisuusnäkökulmat, yms. 

Onhan siinä paljon, mikä voi aiheuttaa epävarmuutta, jos ei kokemusta ole ja kotoa ei ole saanut mitään tottumusta reissaamiseen.

Vierailija
370/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastosyistä tulevaisuudessa on paljon aikuisia, jotka eivät ole koskaan käyneet ulkomailla. 

Ja varmasti myös taloussyistä.

Vierailija
371/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttava ketju. Miksi puhutaan ylipainosta, kun se ei ollut millään tavalla jutun pointti.

Tämän pitäisi just olla silmiä avaavaa kaikille hienosteleville, muka paremmille ja tyylikkäille, muita paremmille keskiluokan ihmisille. Jutun tyyliin moni elää elämäänsä. On ihan ok kokea asioita ensimmäistä kertaa elämäss, ihan missä iässä tahansa. Mielestäni oli hienoa, että Jimi oli päässyt ulkomaille, molemmat olivat säästäneet rahaa, oli nähty ja koettu uusia juttuja. Oli avarrettu maailmankuvaa. Aika moni tässä ketjussa saisi kans avartaa omaa maailmankuvaansa.

Denna diskussion, fast man bara har läst den halvvägs, vittnar igen om varför man trivs bättre annanstans än i Finland. Negativismen och wannabe inställningen härskar. Varför kan ni inte bara vara folk som de i artikeln? De gör vad de kan och verkar

Stämmer. Alla får semestra på eget sätt, och dessutom tycker jag personligen att kanarien är inget dåligt val! Men artikeln var nog skriven på ett sätt, som jag (liksom tydligen många andra också) tycker är ganska rentav elak, om man läser mellan raderna. 

Det finns mycket som det rackas ner på i fråga om artikeln, men hur var det då var och en för första gången åt en pizza, brände sig i södern, åt en burgare, märkte att speglande glasögon är ett uselt val i alperna, då näsan brinner på en timme o.s.v. Man behöver inte ha en åsikt om allt. I detta fall läste jag artikeln, drog lite på smilbanden, konstaterade att det finns en första gång för allt, och att familjen får saker gjorda.

Vierailija
372/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen matkustellut vain siksi, koska vanhemmillani on ollut lapsuudessani niin hyvä elintaso. Ei onnistuisi nyt, joutuisin luopumaan muuhun säästämisestä tai elämään täysin askeesissa.

Vierailija
373/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu oli positiivinen. Haukkuvat kommentoijat vauvapalstalla tekevät typerästi. Aikuiset?

Vierailija
374/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu , mukavia tavallisia suomalaisia. Ei kaikilla ole varaa ja halua matkustaa Balille moneksi viikoksi ym. Jotkut meistä osaavat iloita  kanarian matkastakin. Duunarin palkka on 100e päivässä, lääkäri saa 100e 10 minuutin vastaanotosta. Eläintarha ? oletko katsonut lu0ntodokumentteja-elämä luonnossa vasta kovaa onkin. Kiitos  Jimi ja äitinsä mukavasta kertomuksesta, tykkäsin.

Vierailija
375/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kotihomppeli äidin poika, matkustaa äidin kanssa 21-vuotiaana. No ei ihme ettei ole ikäistä seuraa.

Kun jo merkkivaatteiden ja -tavaroiden puute syrjäyttää muista ikäisistä, ei ole mikään ihme jos ei ole rohkeutta rymytä ikäistensä kanssa bileristeilyllä tai samaisella paikkakunnalla edullisella bilelomalla. Minun mielestäni Jimille jäi sentään jotain reissusta käteen kun hän tutustui selvin päin matkakohteeseen äitinsä kanssa. Monesti aikuisen lapsen ja vanhemman yhteisiä tekemisiä aliarvostetaan, vaikka se oman perheen tuki ja turva olisi suurimmalle osalle hyväksi. Minusta äidillä ja pojalla vaikuttavat olevan lämpimät välit.

Lämpimät välit?

On kuin käen poika..lihava muiden elätti

Vielä pitäis sääliä???

Ursäkta att jag skriver det rakt ut: Du är sjuk.

Vierailija
376/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 44 enkä ole ulkomailla koskaan käynyt. En edes tukholmassa maissa vaikka laivalla oltu. Niin että mikä ihmetys tuo asia on ettei parikymppinen ole käynyt. Ihan normaalia.

Vierailija
377/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en välitä käydä ulkomailla. Olen käynyt vain Tukholmassa ja Kreikassa. Ei huvittaisi lähteä minnekään ulkomaille. Olen koti-ihminen eikä ole rahasta kiinni. Matkailen kuitenkin jonkin verran kotimaassa.

Mulla on ihan sama. Lisäksi kotimaassakin on vielä liian monta paikkaa näkemättä. Vasta pari vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran Savonlinnassakin. Upea paikka

Savonlinnaa sen kummemmin kritisoimatta, mikä tekee siitä kiinnostavamman paikan kun vaikkapa Rooma, Lontoo, Tokio, Honolulu tai Reykjavik?

Upea linna, luonto ja kaupunki. Mukavat ihmiset.

Vierailija
378/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli positiivinen. Haukkuvat kommentoijat vauvapalstalla tekevät typerästi. Aikuiset?

Varmaan jotain teinejä.

Vierailija
379/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savonlinnaa sen kummemmin kritisoimatta, mikä tekee siitä kiinnostavamman paikan kun vaikkapa Rooma, Lontoo, Tokio, Honolulu tai Reykjavik?

Kesäilta Savonlinnassa on luksusta, valoisassa ja lämpimässä Suomessa. Palveluja on turisteille kehitetty ja tarjolla on laatua (ja toki pienemmän kaupungin karvakäsipizzeriaa ja kaljakuppilaa). Kyllä pystyy sanomaan ulkkarille, että bucket list -tasolla mennään.

Tämä siis, koska toissa vuoden kesällä olin, ja verrokkilistalta kaikki muut käyty paitsi Honolulu.

- mailimies

Savonlinnassa myydään ainoaa limonadia, jota juon eli seljankukkalimonadia. Sitä saa ainakin ravintolassa. Kylmänä se on hyvää. En valita sen hinnasta, koska en juo sitä edes yhtä litraa vuodessa.

Vierailija
380/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ulkomailla ei ole käynyt, mutta ihmeen ihmettelyä on ylikulku tai alikulku silloissa? Niitähän on joka puolella suomessskin?