Opettajana näin jo ala-asteikäisistä elämässä epäonnistujat
Kyllä sen opettajana aistii, että tuo pyrkii elämässään eteenpäin ja tuo on täysi ressukka. Olen sosiaalisesta mediasta seurannut entisiä oppilaita jo useamman vuosikymmenen ja niillä keillä ajattelinkin on omat kodit ja perheet, hyvät työt ja autot. Sitten ne ressukat elelevät yhteiskunnan tui'illa. Onpa jokunen päivänsäkin jo päättänyt. Kyllä minä silloin olen aina joutunut toteamaan: ei yllättänyt. Tätä se opettajuus on.
Kommentit (226)
Minä näin saman asian kansakoulun ensimmäisen luokan oppilaana!
Jos olet opettaja, niin olet silloin suurin epäonnistuja. Ne ketkä eivät osaa, ryhtyvät opettajiksi. Sinun kaltaistesi luuseri-feministien takia oppimistulokset laskee.
Jos nyt tuollaisella tyhmyydellä kannattaa ylpeillä niin voin kertoa että sinulle löytyy voittaja. Eräs päiväkodin työntekijä kertoi miten hän näkee jo 4 vuotiaista kenestä tulee kouluampuja.
Ja tällaiset ihmiset hoitaa ja opettaa meidän lapsia. Oikeasti jutelkaa heidän kanssaan että opitte tuntemaan ja saatte selville älykkyysosamäärän. Joillakin se on hälyttävän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Paljon palstailevana näin tämän tekstisi jo uudemman kerran.
Niinpä!😁 Sama teksti sanasta sanaan.
Trolli.
Kuulostaa kauhealta tuollainen opettajuus. Kuin jotain determinismiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis sun ylpeyden aihe on olla huono opettaja?
Opettajan tehtävä on juurikin saada niistä ressukoista yhteiskunnan osallistuvia jäseniä.
Se että sä et onnistunut pilaamaan hyvät lähtökohdat saaneita yksilöitä, onko kai sekin jotain. En kuitenkaan tulisi palstalle tällä meriiteillä lesoilemaan.
Ja sieltä Jenna-Adeliina antoi mielipiteensä. Koulussa opetetaan , vanhemmilla kasvatusvastuu pershedelmiensä suhteen
No itse lapsena jo ymmärsin suunnilleen mitä voi odottaa luokkakavereiden tulevaisuudelta. Kun osa oli tunnollisia ja ahkeria ja osa vain naureskeli ja teki minimin eivätkä osoittaneet lahjakkuutta. Tietysti osa yllättää, mutta pääsääntöisesti meni kuten arvasinkin.
Valehtelet, et voi olla opettaja.
Ala-asteella jo näin vuonna 1974 että oli ihan paska akka opettajana. Eikä oikein elämässään onnistunut myöhemminkäään, horoiluksi meni hommat. Sitten tuli spurgu äijä opettajaksi joka oli vuoden "koulutuksessa" eli katkaisuhoidossa.
Näinhän se on aina ollut. Hiukankin parempiosaisten lapset ovat opettajan lellikkejä, viedään eteenpäin. Kuten AP, Se hieno auto on elämän suola.
Tui'illa en oo koskaan eläny! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Siis sun ylpeyden aihe on olla huono opettaja?
Opettajan tehtävä on juurikin saada niistä ressukoista yhteiskunnan osallistuvia jäseniä.
Se että sä et onnistunut pilaamaan hyvät lähtökohdat saaneita yksilöitä, onko kai sekin jotain. En kuitenkaan tulisi palstalle tällä meriiteillä lesoilemaan.
Paraskaan opettaja ei voi auttaa, jos oppilaan kotiolosuhteet sotivat täysillä koulunkäyntiä vastaan.
Vaatteista sen jo huomaa. Löysät housut, lippis väärinpäin, kengännauhat solmimatta. Varma tuleva luuseri.
Miten huolestuttavaa ja mitä kertoo meidän ihmisyyden tasosta, että tällainen aloitus saa noinkin paljon tykkäyksiä 😐
Ehkä se sota mikä alkaa onkin ihan hyvä asia.
Niin. Jos kerran näit, miksi et tehnyt asialle mitään? Oletko ehkä itse myötävaikuttanut tähän kehitykseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet opettaja, niin olet silloin suurin epäonnistuja. Ne ketkä eivät osaa, ryhtyvät opettajiksi. Sinun kaltaistesi luuseri-feministien takia oppimistulokset laskee.
Lisäksi haluavat laiskotella kesän.
Höpö höpö. Et kai sä nyt ihan oikeasti sano, että olet stalkannut sun kaikkien oppilaittesi elämää tuolla tavalla?
Kun minä, joka olen ollut luokkakaveri, en tiedä mitään enää juuri kenestäkään.
Niinpä niin. Niinhän ne opettajatkin sanoivat Albert Einsteinille, ettei hänestä tule mitään. Albertin omat vanhemmatkin ajattelivat Einsteinin olevan joillain tavalla jälkeenjäänyt, koska oli lievästi autistinen. Ei todellakaan omat vanhemmat tai opettajat pysty näkemään, mitä lapsesta tai nuoresta lopulta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et näitä ennustuksiasi jaa oppilaille. Liian monen itsetunto on lytätty, kun opettaja kertoo jo etukäteen, ettei sinusta mihinkään ole.
Mulle tehtiin näin. Oon oikein nykyiseen tyytyväinen elämääni, parisuhde voi hyvin, koti on ihana ja palkkakin maukas. Mutta kuulemma olin syöksykierteessä. Olin vaan UJO ja kiusattu.
Höpö höpö. Mitä olen omasta tuttavapiiristä huomannut, se ei mene niin. Tietysti jostain matematiikkanerosta on voinut jo kouluaikoina nähdä potentiaalin, mutta ei voi tietää, tuleeko hänestä esim. hyvätuloinen johtaja, tavallinen matematiikanopettaja vai syrjäytyykö hän jostain syystä myöhempinä opiskeluvuosinaan.