Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta lopetetaan

Vierailija
22.02.2025 |

Sosiaalihuollosta tehtävänä säästökeinona, tosin aikataulu vielä epäselvä. 

Hyvä vai huono juttu?

Itse olen ollut työttömänä, ei se terveen ihmisen paikka ole mutta vissiin joillekin tärkeä. 

Kommentit (525)

Vierailija
181/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ällistynyt, että jotkut ovat ihan halunneet käydä siellä aikuisten päiväkodissa!😲

Olet selkeästi hyväosainen kun et tajua että se 9e ja muut edut on oikeasti elintärkeitä.

Mä oon ainakin aivan kauhuissaan kun muistan miten huonona olin vaan kotona oleskellessa.

En ole hyväosainen, mutta mun mielestä on nöyryyttävää laittaa ihmiset 9e päiväpalkalle.Ja sen väitetään sitten kuntouttavan ihmistä, kun kohdellaan kuin vajaaälyistä. Hyväksikäyttöä se on heikommassa asemassa olevia kohtaan. Itse olen mieluummin kotona ja teen täällä vaikka pihatöitä.

Iso osa heistä oikeasti ON vajaaälyisiä. Tiiätkö, niitä entisiä erityislapsia, jotka kävivät koulussa pienryhmäopetukses

Pahinta on se, että vajaaälyisiä käytetään hyväksi näissä hommissa. He ovat kaikkein heikoimmassa asemassa. Ei ketään heidän hyvinvointi kiinnosta vaan se, että saadaan ressukoista ilmaisia orjia yhteiskunnalle.

Vierailija
182/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, kuinka iso osa on kuntoutunut työelämään kuntouttavassa työtoiminnassa? Mitä nyt itse noista tiedän niin mitään hyötyä niistä ei ole.

Nuorten puolelta jonkin verran. Yli 30-vuotiaista aika harva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilusta ei kertynyt eläkettä. 

Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. 

Vierailija
184/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hirveän vaivan AMK tutkintoon. Mulla numerot 4, kun paras numero 5 ja sillä sitten ollaan kuntouttavassa ja työkokeilussa ja joskus voi saada palkkatukityön. 

Ihan turhaa koko opiskelu nykypäivänä. 

Sama, paitsi yliopistotutkinto. 

Vierailija
185/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ällistynyt, että jotkut ovat ihan halunneet käydä siellä aikuisten päiväkodissa!😲

Olet selkeästi hyväosainen kun et tajua että se 9e ja muut edut on oikeasti elintärkeitä.

Mä oon ainakin aivan kauhuissaan kun muistan miten huonona olin vaan kotona oleskellessa.

En ole hyväosainen, mutta mun mielestä on nöyryyttävää laittaa ihmiset 9e päiväpalkalle.Ja sen väitetään sitten kuntouttavan ihmistä, kun kohdellaan kuin vajaaälyistä. Hyväksikäyttöä se on heikommassa asemassa olevia kohtaan. Itse olen mieluummin kotona ja teen täällä vaikka pihatöitä.

Iso osa heistä oikeasti ON vajaaälyisiä. Tiiätkö, niitä entisiä erityis

Potkulaki tulee keväällä voimaan. 

Ja 50-vuotias ei pääse työhaastatteluun.

Nuoria otetaan töihin, heille ei tarvitse maksaa kokemuslisiä eikä 38 lomapäivää. 

Vierailija
186/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se, jota kautta kehitysvammaisia työllistetään?

Vierailija
187/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi 500 miljoonan euroa Hyvinvointialueilta ja leikkaa lisää vuoteen 2026 mennessä. 

Vierailija
188/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajien määrä on lisääntynyt muutamassa vuodessa puolella. Kukahan nekin elättää, koska tuottavaa työtä ei ole. Ukrainasta ja muualta maailmasta puskee väkeä koko ajan. Kortistoon. Eikä kellään tähdellistä tekemistä. Valmista leipää odottavat, kunnollista asuntoa, hyviä vaatteita, terv, hoitoa. Talkootöitäkään ei saa tehdä ja ruokinta on valmiina. Suomen kansalaisia syytetään, etupäässä miehiä ja vanhoja. Tulijoiden virta taas kesällä lisääntyy. 

Vierailija
189/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmaan mullakin on joku kehitysvamma. 

AMK tutkinnon suoritin, mutta töitä ei saa. 

Olen menossa lääkäriin just tutkimuksiin. 

Vierailija
190/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, varmaan mullakin on joku kehitysvamma. 

AMK tutkinnon suoritin, mutta töitä ei saa. 

Olen menossa lääkäriin just tutkimuksiin. 

Parasta aikaa selvitetään työkyvyttömyyseläkettä. 

Vissiin työkkäri haluaa eroon ton sakkomaksu uudistuksen takia. 

Vierailija
191/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa heistä oikeasti ON vajaaälyisiä. Tiiätkö, niitä entisiä erityis

Tutkinto ei takaa töitä nykypäivänä. 

Sote-alan tutkinnot takaavat. Lääkäri, sairaanhoitaja tai lähihoitaja. Lähihoitajan tutkinnon suorittaminen on ihan realistista työttömällekin,

Vierailija
192/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa heistä oikeasti O

Ei takaa. Hyvinvointialueilla on taas yt-neuvotteluita.

Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa euroa. 

Hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta. 

Vierailija
193/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa heistä oikeasti O

Keskittykää luomaan omaa työtä mikä kattaa kuukausittaiset kulut, töitä ei Valitettavasti ole kaikille.

Vierailija
194/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 6000 hoitajaa työttömänä. 

Ja hyvinvointi alueella on yt-neuvottelut taas. 

Vierailija
195/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, kuinka iso osa on kuntoutunut työelämään kuntouttavassa työtoiminnassa? Mitä nyt itse noista tiedän niin mitään hyötyä niistä ei ole.

Se on lähinnä semmoisille työttömille joilla on vielä toivoa saada päivärytmi kohdilleen.

Vierailija
196/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta eli ei ole välttämättä hoitajaa yöllä. 

Vierailija
197/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
198/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. 

Ei Suomella ole rahaa maksaa palkkoja isolle määrälle hoitajia joten omaisten odotetaan osallistuvan eläkeläisten hoitoon. 

Hoitoa ja apua ei riitä kaikille, kun valtiolla, ei ole rahaa. 

Vierailija
199/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa heistä oikeasti ON vajaaälyisiä. Tiiätkö, niitä entisiä erityislapsia, jotka kävivät koulussa pienryhmäopetukses

Tuskin edes ovat vajaaälyisiä vaan demonisoituja, eli paljon riivaajia (mutta legioonaa vähemmän, sillin olisivat jo suljetulla) joita pitäisi vain jonkun varmasti uudesti syntyneen kristityn alkaa ajamaan ulos, mahdollisimman ajoissa tietysti. Eikä ole niin dramaattista kuin miltä kuulostaa, ihminen voi myös itse alkaa käskyttää demoneita pois jos ja kun on aito Jeesuksen seuraaja ja kääntyy pois synneistään. 

Vierailija
200/525 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 6000 hoitajaa työttömänä. 

Ja hyvinvointi alueella on yt-neuvottelut taas. 

Eikä hoitoalan opintoihin tuosta vain pääse. Päihdetausta on este nykyään lähärillekin, mikä rajaa ainakin kaikki palstalaiset pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi