Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä kuinka vähän pitää syödä että laihtuu

Vierailija
21.02.2025 |

Mielestäni syön suunnilleen saman verran kuin normaalipainoiset tuttavat. Ja silti mutta on 20 kg ylipainoa. 

Esim tänään:

Aamupala ruisleipä voilla, juustolla ja kurkulla, 2 kuppia kahvia. 

Lounas joku valmis smoothie, näkkileipä ja kahvi.

Päivällinen annos riisiä, kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.

Iltakahvit ja yksi donitsi. 

Joo kyllä, donitsin olisi voinut jättää syömättäkin. Mutta tuntemani normaalipainoiset syövät melkein päivittäin kahvin kanssa jotain makeaa. Ymmärtäisin jos olisin vähän pulska, mutta olen lihava. En tiedä kuinka vähän pitäisi syödä. Töissä olen koko ajan liikkeellä. Tänään ei ollut mitenkään erityisen hyvä päivä syömisten suhteen, en jaksanut panostaa. Mutta rehellinen päivä! Sellaisia ne usein on, töihin en jaksa/ehdi tekemään kunnon eväitä. 

Kommentit (309)

Vierailija
281/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monille ei sovi vain 2x vrk syöminen, kun pitäisi jaksaakin. Muuten lysähtää sohvalle, Edellinen aamupala ja päivällisehdotus olivat hyvät, mutta sen lisäksi ihminen tarvitsee kuituja täysjyväviljasta ja pari hedelmää. 

Mihin sitä viljakuitua ja sokeria tarvii?

Lisättyä sokeria ei tarvi mihinkään. Kuitua tarvii ihan suolistosyöpien ehkäisyyn.

Vierailija
282/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähällä syömisellä ei valitettavasti laihdu.

Kyllä laihtuu. Jos olet katsellut jaksoakaan selviytyjistä joilla ei ole juuri ruokaa olleenkaan niin kyllä ne vaan kiloja tiputtaa. Yks vinkki kans: Syö vähemmän, liiku enemmän. 

Syömättömyys poistaa hetkeksi nesteitä etenkin lihaskudoksesta. Ne palaavat takaisin kun syö seuraavan kerran. Gramma hiilihydraattia sitoo seitsemän grammaa nestettä kehoon. Painonhallintaa pitää tarkastella laskemalla jokaisesta kuukaudesta keskiarvo ja laittaa se vaikka ruutupaperille tehtyyn taulukkoon. Sillä tavalla näkee sen, että mihin suuntaan paino on menossa. Jokin runsas ulostemäärä suolessa tai suolan tai hiilihydraattien aiheuttama tai hormonaalinen turvotus eivät vaikuta kuukauden keskipainoon samalla tavalla kuin ne vaikuttavat viikoittain tai päivittäin punnittuna. Punnita saa vaikka joka päivä. Painonhallinnan todellisen suuntalinjan näkee laskemalla kuukauden keskipainon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähällä syömisellä ei valitettavasti laihdu.

Kyllä laihtuu. Jos olet katsellut jaksoakaan selviytyjistä joilla ei ole juuri ruokaa olleenkaan niin kyllä ne vaan kiloja tiputtaa. Yks vinkki kans: Syö vähemmän, liiku enemmän. 

Syömättömyys poistaa hetkeksi nesteitä etenkin lihaskudoksesta. Ne palaavat takaisin kun syö seuraavan kerran. Gramma hiilihydraattia sitoo seitsemän grammaa nestettä kehoon. Painonhallintaa pitää tarkastella laskemalla jokaisesta kuukaudesta keskiarvo ja laittaa se vaikka ruutupaperille tehtyyn taulukkoon. Sillä tavalla näkee sen, että mihin suuntaan paino on menossa. Jokin runsas ulostemäärä suolessa tai suolan tai hiilihydraattien aiheuttama tai hormonaalinen turvotus eivät vaikuta kuukauden keskipainoon samalla tavalla kuin ne vaikuttavat viikoittain tai päivi

Blaa blaa blaa.. en jaksanut lukea kun puoliväliin

Vierailija
284/309 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän nyt laihduttaa (normaalipainon sisällä) kolme kiloa. Nytkin on huutava nälkä mutta ei voi mitään, on vain oltava syömättä ja käytävä nukkumaan.

Tänään olen syönyt:

- kuppi kahvia kaurajuomalla, rasvatonta maustamatonta jukurttia ja puolikas omena

- erittäin laihaa lihakeittoa vajaa lautasellinen ja 1 näkkäri 1/2 tl Keijulla ja siivulla kermajuustoa, 1/2 dl hapankaalia, 1 porkkana

- 2 kuppia sitruunateetä ilman mitään makeutusta tai maitoa tms.

- 3 dl kaurapuuroa (veteen tehty) ja 1 dl mustikoita, 1/2 banaani

- 2 riviä maraboun maitosuklaalevystä

- 1 sämpylä, 1 tl Keijua, 1 siivu kermajuustoa

Arvioin tuossa olevan joku 1700 kcal. Silti huutava nälkä. Peruskulutukseni lienee joku 1900 kcal. Harrastan paljon liikuntaa mutta olen pienikokoinen.

Vierailija
285/309 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä koko elämäsi syönyt näin? Aika hurjaa että tällä dieetillä olet päätynyt ylipainoiseksi.

Vierailija
286/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän nyt laihduttaa (normaalipainon sisällä) kolme kiloa. Nytkin on huutava nälkä mutta ei voi mitään, on vain oltava syömättä ja käytävä nukkumaan.

Tänään olen syönyt:

- kuppi kahvia kaurajuomalla, rasvatonta maustamatonta jukurttia ja puolikas omena

- erittäin laihaa lihakeittoa vajaa lautasellinen ja 1 näkkäri 1/2 tl Keijulla ja siivulla kermajuustoa, 1/2 dl hapankaalia, 1 porkkana

- 2 kuppia sitruunateetä ilman mitään makeutusta tai maitoa tms.

- 3 dl kaurapuuroa (veteen tehty) ja 1 dl mustikoita, 1/2 banaani

- 2 riviä maraboun maitosuklaalevystä

- 1 sämpylä, 1 tl Keijua, 1 siivu kermajuustoa

Arvioin tuossa olevan joku 1700 kcal. Silti huutava nälkä. Peruskulutukseni lienee joku 1900 kcal. Harrastan paljon liikuntaa mutta olen pienikokoinen.

Tässä oli liian vähän proteiinia. Siksi nälkä.

Vierailija
287/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä, jotka luettelevat ruokiaan.

Vierailija
288/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa syödään näin:

salaattia lautaselle saman verran kuin kaksi nyrkillistä, hiilaria sen verran kun mahtuu sun yhden nyrkin sisään ja proteiinia kämmenen kokoinen pala, ilman sormia.

Unohda donitsit ja limut, sokerittomatkin.

Vierailija
289/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu pelkästään ruokavaliosta, ei kulutuksesta. Oisko se kulutus tässä se avainasia, kun laihtumisessa ei kuitenkaan ole kyse pelkästään syömisestä. Pitää syödä ja kuluttaa oikeassa suhteessa. 

Ja ap:lle vastakysymys, kun ihmettelit miksi lähipiirissäsi olevat pysyvät hoikkana, vaikka eivät välttele herkkujen syömistä. Liikkuvatko he merkittävästi enemmän kuin sinä?

Vierailija
290/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin viikossa 800g. Aamulla juonnkahvia, lounaaksi pieni jogurtti, päivälliseksi 2 dl pastaa, illalla yksi pieni voileipä. Lisäksi iltalenkki koiran kanssa noin 5 km. Kaloreita ei tule juuri yli 600. Olo vielä melko hyvä. Tätä enää 10 viikkoa. Sitten pitäs miettiä

miten paino pysyy alhaalla.

Vierailija
291/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruuan määrä vaan se että pitää kuluttaa enemmän kun tankkaa. Se on hyvin yksinkertaista. Sillon pitää syödä aivan järkyttävän vähän jos kuluttaminen tapahtuu siten että liikkuu ainoastaan sohvan ja jääkaapin väliä

Vierailija
292/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna naudan pihviä ja punaviiniä, sitten takas ruotuun.

Vierailija
293/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on terveellistä ja kokonaishyvinvoinnille tärkeää, mutta ilman mitään liikuntaa on mahdollista laihtua. Jopa ilman tavallista arkiliikkumista.

Teoriassa joo, mutta menee aikamoiseksi kituuttamiseksi. Mukavampi syödä järkevästi ja liikkua aktiivisesti kuin itsensä sohvanpohjalla kuihduttaa.

Ei se mitään teoriaa ole. Sopivalla, vain hieman kevennetyllä ruokavaliolla kyllä laihtuu mutta hitaammin. Ei mitään nykytrendin mukaista 45 kg per 2 viikkoa johonka mieluiten kaikki pyrkii. Ja ovat aidon hämmästyneitä kun tulokset ovat hieman erilaisia...

Vierailija
294/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet avaaja käsittänyt väärin. Laihtuakseen täytyy syödä paljon, mutta ruuan täytyy olla oikeanlaista.

NO EI..

Vierailija
295/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikunta joka toteutuu joka päivä, ihan joka päivä. Kävele reippaasti tai jopa hölkkää vaikka 1 km jos ei muuta. Aikaa kuluu noin 10 min, kahteen kilsaan 15 min eli ei juuri mitään. Älä anna periksi vaan tee se juttu joka päivä mitä et ole ennen tehnyt ja sen jälkeen älä palkitse kehoasi syömisellä vaan vesilasillisella. Varmasti olet laihtunut kuukauden päästä 2-3 kg ellet jopa 5 kg. Oleellista se että liikunta on päivittäinen, laittaa kehon kalorit liikkeelle ja tulos kumuloituu kun toisto on riittävän tiheää. Paha homma tässä sit vaan se et kilot tulee kyl takaisin heti kun siirtyy takaisin sohvalle joten tulisi jatkaa loppuelämä 😉

Vierailija
296/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä malta olla kertomatta yhtä aika helppoa keinoa. Pienemmät lautaset. Itse nakkasin surutta jostain aikojen kuluessa tulleet turhankin isot ns. mäkeen ja hankin piruuttani pikkusen pienet. Vaikka ne ottaisin täyteen siinä lautasella on vain puolet entisestä ruokamäärästä. Harvoin tulee noustua hakemaan lisää. Vastahan uutisoitiin englantilaisesta tutkimustuloksesta jossa väki siirtyi juomaan olutta vähemmän kun pubin tuopin kokoa pienennettiin 10%. Joivat saman tuoppimäärän mutta olutta meni illassa 10% vähemmän.

Vierailija
297/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin viikossa 800g. Aamulla juonnkahvia, lounaaksi pieni jogurtti, päivälliseksi 2 dl pastaa, illalla yksi pieni voileipä. Lisäksi iltalenkki koiran kanssa noin 5 km. Kaloreita ei tule juuri yli 600. Olo vielä melko hyvä. Tätä enää 10 viikkoa. Sitten pitäs miettiä

miten paino pysyy alhaalla.

Joo tälleen laihtuu kyllä. Laihdutin 12 kg pari vuotta sitten ja olin tosi nuutunut, henkisesti ainakin. Kiva oli olla kun oli hetken vatsamakkaraton mutta kaikki on tullut takaisin sit parissa vuodessa. Nälkäkuurilla taas ja ei huumori kuki kyl. Keski-ikäinen keho tarvitsee kyllä tosi pienen määrän ruokaa että pysyy hoikkana ja mä puhun siis 70 kg = hoikka koska olen ihan ihmisen mittainen.

Vierailija
298/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monille ei sovi vain 2x vrk syöminen, kun pitäisi jaksaakin. Muuten lysähtää sohvalle, Edellinen aamupala ja päivällisehdotus olivat hyvät, mutta sen lisäksi ihminen tarvitsee kuituja täysjyväviljasta ja pari hedelmää. 

Mihin sitä viljakuitua ja sokeria tarvii?

Lisättyä sokeria ei tarvi mihinkään. Kuitua tarvii ihan suolistosyöpien ehkäisyyn.

Täytyyhän suoliston toimia, josko kuidut edesauttaisi. 

Vierailija
299/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruuan määrä vaan se että pitää kuluttaa enemmän kun tankkaa. Se on hyvin yksinkertaista. Sillon pitää syödä aivan järkyttävän vähän jos kuluttaminen tapahtuu siten että liikkuu ainoastaan sohvan ja jääkaapin väliä

Kyllähän ihmisen peruskulutus on 1500kcal, liikut tai et. Kun syöt tuon verran paino pysyy samassa, mikäli 1300kcal, paino alkaa laskea. Se miten paljon, on kiinni siitä, miten usein jaksaa sieltä sohvalta ylös nousta.

Vierailija
300/309 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt mitään limsoja juo, jos olet aikuinen.

Kyllä aikuinekin voi joskus juoda virvoitusjuoman. Jos ei käytä alkoholia, se voi piristääkin vaikka kuumalla. Pienet on pahet jos pari lasi sokeroimatonta  virvoitusjuomaa joskus vrt, tupakka-alkoholi.

Ok myös kotikalja,joka sopii liharuuan kanssa tai ns parempiene voileipien kanssaJoskus-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi