Mä en ymmärrä kuinka vähän pitää syödä että laihtuu
Mielestäni syön suunnilleen saman verran kuin normaalipainoiset tuttavat. Ja silti mutta on 20 kg ylipainoa.
Esim tänään:
Aamupala ruisleipä voilla, juustolla ja kurkulla, 2 kuppia kahvia.
Lounas joku valmis smoothie, näkkileipä ja kahvi.
Päivällinen annos riisiä, kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.
Iltakahvit ja yksi donitsi.
Joo kyllä, donitsin olisi voinut jättää syömättäkin. Mutta tuntemani normaalipainoiset syövät melkein päivittäin kahvin kanssa jotain makeaa. Ymmärtäisin jos olisin vähän pulska, mutta olen lihava. En tiedä kuinka vähän pitäisi syödä. Töissä olen koko ajan liikkeellä. Tänään ei ollut mitenkään erityisen hyvä päivä syömisten suhteen, en jaksanut panostaa. Mutta rehellinen päivä! Sellaisia ne usein on, töihin en jaksa/ehdi tekemään kunnon eväitä.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikunta joka toteutuu joka päivä, ihan joka päivä. Kävele reippaasti tai jopa hölkkää vaikka 1 km jos ei muuta. Aikaa kuluu noin 10 min, kahteen kilsaan 15 min eli ei juuri mitään. Älä anna periksi vaan tee se juttu joka päivä mitä et ole ennen tehnyt ja sen jälkeen älä palkitse kehoasi syömisellä vaan vesilasillisella. Varmasti olet laihtunut kuukauden päästä 2-3 kg ellet jopa 5 kg. Oleellista se että liikunta on päivittäinen, laittaa kehon kalorit liikkeelle ja tulos kumuloituu kun toisto on riittävän tiheää. Paha homma tässä sit vaan se et kilot tulee kyl takaisin heti kun siirtyy takaisin sohvalle joten tulisi jatkaa loppuelämä 😉
jaa että 8 kmh, salli mun nauraa
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin viikossa 800g. Aamulla juonnkahvia, lounaaksi pieni jogurtti, päivälliseksi 2 dl pastaa, illalla yksi pieni voileipä. Lisäksi iltalenkki koiran kanssa noin 5 km. Kaloreita ei tule juuri yli 600. Olo vielä melko hyvä. Tätä enää 10 viikkoa. Sitten pitäs miettiä
miten paino pysyy alhaalla.
Ei sun tarvitse sitä miettiä. Paino ei pysy alhaalla, vaan nousee tuplasti :)
Ei vähemmän vaan paremmin!
Ruokavaliosta puuttuu proteiini erityisesti aamulla ja lounaalla. Ne pitäisi olla pääaterioita, ei päivällinen.
Eristyisesti lounas on todennäköisesti täynnä sokeria (smoothie) eikä anna mitään muuta kuin kiloja.
Useimmat naiset syövät liian vähän ja/tai huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän nyt laihduttaa (normaalipainon sisällä) kolme kiloa. Nytkin on huutava nälkä mutta ei voi mitään, on vain oltava syömättä ja käytävä nukkumaan.
Tänään olen syönyt:
- kuppi kahvia kaurajuomalla, rasvatonta maustamatonta jukurttia ja puolikas omena
- erittäin laihaa lihakeittoa vajaa lautasellinen ja 1 näkkäri 1/2 tl Keijulla ja siivulla kermajuustoa, 1/2 dl hapankaalia, 1 porkkana
- 2 kuppia sitruunateetä ilman mitään makeutusta tai maitoa tms.
- 3 dl kaurapuuroa (veteen tehty) ja 1 dl mustikoita, 1/2 banaani
- 2 riviä maraboun maitosuklaalevystä
- 1 sämpylä, 1 tl Keijua, 1 siivu kermajuustoa
Arvioin tuossa olevan joku 1700 kcal. Silti huutava nälkä. Peruskulutukseni lienee joku 1900 kcal. Harrastan paljon liikuntaa mutta olen pienikokoinen.
Sairasta. Ei tuolla "ruualla" paljon liikuntaa harrastella - ainakaan niin, että se kehittäisi lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei vähemmän vaan paremmin!
Ruokavaliosta puuttuu proteiini erityisesti aamulla ja lounaalla. Ne pitäisi olla pääaterioita, ei päivällinen.
Eristyisesti lounas on todennäköisesti täynnä sokeria (smoothie) eikä anna mitään muuta kuin kiloja.
Useimmat naiset syövät liian vähän ja/tai huonosti.
Tämä. Ap:kin syö määrällisesti todella vähän. Ihmiset ei oikeasti tiedä miten syödään ja se näkyy kyllä normaalipainoisissakin, ollaan väsyneitä ja löysiä.
Eri ihmisten vartalot vaan toimii eri lailla. Toiset voivat syödä paljon, eivät liho. Älä vertaa itseäsi muihin vaan opettele tuntemaan oma vartalosi toiminta.
Aamupala ruisleipä voilla, juustolla ja kurkulla, 2 kuppia kahvia.
Lounas joku valmis smoothie, näkkileipä ja kahvi.
Päivällinen annos riisiä, kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.
Iltakahvit ja yksi donitsi.
Ethän lisää maitoa,sokeria tai kermaa kahviin? Ensin pois kokonaan juustot, voit, donitsit ja muut makeat herkut. Lisää kasviksia ja vihanneksi joka aterialle ja muista juoda lasillinen pari vettä joka aterialla. Miten paljon liikut vapaa-ajalla? Entä nukkuminen ja unirytmi?
Ja vielä yksi helppo keino. Itse olen joka tiistai syömättä. Vain normaalit juomiset koko päivän eli, vettä, kahvia, ei mitään limuja tai yökhurtteja. Tulee helposti 40 tuntia ilman syömistä. Muuten normaalit muina viikon päivinä. Helposti jää 1/7 osa ruuasta pois ilman mitään kaloreiden -))))))))))) laskentaa. Hiton helppoa!
Mikä juttu tää on että liikunnasta tulee nälkä? Happihyppelystä joo, mutta kunnon lenkistä menee ruokahalu kyllä kokonaan.