Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä kuinka vähän pitää syödä että laihtuu

Vierailija
21.02.2025 |

Mielestäni syön suunnilleen saman verran kuin normaalipainoiset tuttavat. Ja silti mutta on 20 kg ylipainoa. 

Esim tänään:

Aamupala ruisleipä voilla, juustolla ja kurkulla, 2 kuppia kahvia. 

Lounas joku valmis smoothie, näkkileipä ja kahvi.

Päivällinen annos riisiä, kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.

Iltakahvit ja yksi donitsi. 

Joo kyllä, donitsin olisi voinut jättää syömättäkin. Mutta tuntemani normaalipainoiset syövät melkein päivittäin kahvin kanssa jotain makeaa. Ymmärtäisin jos olisin vähän pulska, mutta olen lihava. En tiedä kuinka vähän pitäisi syödä. Töissä olen koko ajan liikkeellä. Tänään ei ollut mitenkään erityisen hyvä päivä syömisten suhteen, en jaksanut panostaa. Mutta rehellinen päivä! Sellaisia ne usein on, töihin en jaksa/ehdi tekemään kunnon eväitä. 

Kommentit (309)

Vierailija
221/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa leivissä voi olla pelkästään 600+ kaloria, riisiannos voi olla helposti myös 600+ kaloria, donitsi 500 kaloria eli noissa kolmessa on jo naisen lepokulutuksen verran kaloreita ja jos haluat laihtua se pitää syödä tuosta vähemmän.

Laskurin mukaan päivittäinen energiantarpeeni on 2600 kcal. Olen pitkä melkein 180cm nainen ja tavallinen aktiivisuus. Mutta en tosiaan haluaisi ylläpitää tätä painoa joten selkeästi vähemmän tulisi edelleen syödä... mutta en tiedä kuinka vähän :( 

Ne laskurit näyttää mitä sattuu,rasvaton paino vaikuttaa eniten kulutukseen.

Vierailija
222/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kehonkoostumuksella on väliä. Jos on suuri lihasmassa, se kuluttaa energiaa toisin kuin jos kehossa on paljon rasvaa. Suuri rasvamäärä kehossa vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaankin huonontavasti. Kuten aiemmmin ketjussa kirjoitettiin, lihaskuntotreeni on tärkeää ja etenkin kun laihduttaa, huolehtia, ettei laihdu liian nopeasti, jolloin helposti menettää lihaksia liikaa ja rasvan osuus kasvaa. Siitä ei ole kuin haittaa. Eli jos haluaa nostaa lepokulutuksensa määrää on tärkeä huolehtia riittävästä lihasmassasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kehonkoostumuksella on väliä. Jos on suuri lihasmassa, se kuluttaa energiaa toisin kuin jos kehossa on paljon rasvaa. Suuri rasvamäärä kehossa vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaankin huonontavasti. Kuten aiemmmin ketjussa kirjoitettiin, lihaskuntotreeni on tärkeää ja etenkin kun laihduttaa, huolehtia, ettei laihdu liian nopeasti, jolloin helposti menettää lihaksia liikaa ja rasvan osuus kasvaa. Siitä ei ole kuin haittaa. Eli jos haluaa nostaa lepokulutuksensa määrää on tärkeä huolehtia riittävästä lihasmassasta. 

Kyllä ja se riittävä lihasmassa tulee kunnolla monipuolisesti syömällä eikä millään kitudieetillä. Esimerkiksi tuolla ap:n ruokavaliolla ei tosiaan treenata lihasta.

Vierailija
224/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

En ymmärrä alapeukkuja. Mä oon aina laihtunut vaan jättämällä ruokavaliosta pois herkut. Niin yksinkertaista se on. Hyviä hiilareita ei tarvitse jättää pois. Donitseja syömällä en voi ainakaan minä laihtua. 

Vierailija
225/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

En ymmärrä alapeukkuja. Mä oon aina laihtunut vaan jättämällä ruokavaliosta pois herkut. Niin yksinkertaista se on. Hyviä hiilareita ei tarvitse jättää pois. Donitseja syömällä en voi ainakaan minä laihtua. 

Niin... Kyse on kokonaisuudesta eikä yhdestä donitsista. Kyllä moni laihtuu, kun pitää herkut maltillisina. 

Vierailija
226/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän ruokaa... En pysyisi tuollaisella aamiaisella tolpillani.

T. hoikka

koska et vetässyt edellisiltana pitsaa ja suklaalevyä

Vierailija
227/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään kaloria ei ainakaan kannata juoda. 

Vaikea välttää jos ei sitten pelkästään vettä litki.

mitä sitten pitäs juoda. (musta) kahvi ja tee taitaa olla myös käytännössä kalorittomia

Joo mutta juoppa vaikka teetä ilman makeutusta,kyllä siinä kitalaki kuivuu,pelkkä mustakahvi hyi helv.No ei niistä kovin paljon kaloreita kerry,jos et vedä sokerin ja kerman kanssa.

Ei mun hampaat ainakaan kestä sokerisia juomia. Juon vettä ja teetä. Kahvin tosin maidon kanssa. 

Vierailija
228/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän ruokaa... En pysyisi tuollaisella aamiaisella tolpillani.

T. hoikka

koska et vetässyt edellisiltana pitsaa ja suklaalevyä

Sanoiko ap tehneensä niin? 

Vierailija
229/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan määrällä ei ole sellaista vaikutusta kuten monet ajattelevat olevan laihdutusta ajatellen.

Tiedän että on olemassa reilusti ylipainoisia ihmisiä jotka eivät laihdu.

Vierailija
230/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

Ei toimi kaikille.

Vierailija
231/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole määrästä, vaan laadusta. Hiilarit minimiin, syöt lihaa ja kasviksia, niin paino putoaa automaattisesti. Tee neljän viikon vähä hiilihydraattinen koejakso, niin huomaat eron.

tai esim palkokasveja ja kasviksia. ketojuntiks ei tarvitse ruveta

Vierailija
232/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

Niin... Kyse on kokonaisuudesta eikä yhdestä donitsista. Kyllä moni laihtuu, kun pitää herkut maltillisina. 

Tämä toimii useasti heille joilla on tätä syömiseen liittyvää ongelmaa mutta käytännössä tätä ei ole läheskään kaikilla ylipainoisilla esimerkiksi.

Vierailija
233/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan määrällä ei ole sellaista vaikutusta kuten monet ajattelevat olevan laihdutusta ajatellen.

missä ne kaikki lihavat ihmiset oli esim keskitysleireillä. tai missä tahansa nälkäalueella

Vierailija
234/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino nousee sen myötä että ruumiinrakennekin muuttuu niin kyseessä ei ole lihominen. Tällöin painoa ei voi välttämättä pudottaa.

Vierailija
235/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa leivissä voi olla pelkästään 600+ kaloria, riisiannos voi olla helposti myös 600+ kaloria, donitsi 500 kaloria eli noissa kolmessa on jo naisen lepokulutuksen verran kaloreita ja jos haluat laihtua se pitää syödä tuosta vähemmän.

Laskurin mukaan päivittäinen energiantarpeeni on 2600 kcal. Olen pitkä melkein 180cm nainen ja tavallinen aktiivisuus. Mutta en tosiaan haluaisi ylläpitää tätä painoa joten selkeästi vähemmän tulisi edelleen syödä... mutta en tiedä kuinka vähän :( 

OLET VÄÄRÄSSÄ! Syöt liian ähän ja liian väärin!

PAAAALJON kasviksia, sopivasti proteiinia ja pikkusen lisuketta.

Söin liian vähän ja lä'äkäri kertoi että elimistä tarvii polttoainetta!

Normaalilla ihmisellä on kymmeniä tuhansia kilokaloreja kropassa polttoainetta. 

Vierailija
236/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä ne kaikki lihavat ihmiset oli esim keskitysleireillä. tai missä tahansa nälkäalueella

No et tiedä pystytkö uskomaan että samassa perheessä voi kasvaa erilaisia lapsia joita on langanlaihasta ylipainoiseen. Kaikki elävät siis saman katon alla ja syövät samaa valmistettua ruokaa. 

Vierailija
237/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

toisaalta eikö se olis kivempi syödä jotain ravitsevaa, joka pitää nälkää, kuin joku 400 kilokalorin hillomunkki ilman juuri mitään ravitsemuksellisuutta

Vierailija
238/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et tiedä pystytkö uskomaan että samassa perheessä voi kasvaa erilaisia lapsia joita on langanlaihasta ylipainoiseen. Kaikki elävät siis saman katon alla ja syövät samaa valmistettua ruokaa. 

isokokoset syö enemmän. ei sitä edes huomaa että ottaa joka kerta sen 5-15% enemmän lautaselle

Vierailija
239/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsia ei kuulu syödä

Ei, se ihan toimi niin. Toki jokaisella on yksilöllistä. Kehoitan itse kokeilemaan sekä donitseilla että ilman. 

Vierailija
240/309 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viikossa yhden sokerisen kahvileivän (viime vkl vadelmamunkin) sekä palan pizzaa, hampurilaiset tms. ja hyvin laihdun, 500-600 grammaa viikossa. Ravitsemuksellisestikin ruokavalio on muilta osin erinomainen, joten en usko että on mitään puutoksia sen suhteen. Syön hyviä rasvoja, proteiineja kalasta, broilerista ja palkokasveista, marjoja suositellut 1-2 dl vuorokaudessa, täysjyväviljaa ja erityisesti kauraa, 30 eri kasvislajia viikossa, 2 hedelmää päivässä sekä pähkinöitä. Yksi kahvileipä tai hampurilainen ei tuossa kokonaisuudessa haittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme