ETUAJASSA olevat ihmiset ärsyttää!
Spin offina toisesta ketjusta:
En kestä ihmisiä, jotka tulevat vaikkapa kylään tai ovelta hakemaan 10 tai jopa 30minuuttia sovittua aikaisemmin, kun itse olen ihan vaiheessa!
Ärsyttävää on myös se, että he itse tulevat johonkin sovittuun tapaamispaikkaan puoli tuntia etuajassa ja sitten kun myöhästyn pari minuuttia niin kauhea valitus, kuinka he ovat odottaneet niin ja niin kauan. (Jos olisivat itse tulleet sovittuna aikana, niin ei olisi tarvinnut montaa minuuttia odottaa, tuskin olisivat edes huomanneet myöhästymistäni.)
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
No reilusti etuajassa tai reilusti myöhässä,yhtä paha.Miksei voi olla silloin kuin on sovittu?Toki 5 - 10 min aiemmin on parempi kuin myöhässä.Töissä esim ketuttaa kun aina odotellaan 5 min palaverin alussa....tuo 5-10x per päivä niin voi miettiä kauanko kuukaudessa odotellaan..
Työelämässä sen 5-15min aina etuajassa, siviilielämässä 0-15min jälkeen sovitun ajan. Päinvastoin tai noiden lukujen yli menee noloksi, jos kutsu esitetty täsmällisenä tapaamisaikana.
Myös konteksti hyvä huomioida. Jos vaikka illanviettoon on kutsuttu että tulkaa kuuden jälkeen, se tarkoittaa sitä että tulkaa mielummin seitsemältä kuin puoli kuudelta. Kuuteen mennessä vasta pyritään että olisi paikat ja pitäjät valmiina
Riippuu tilanteesta. Toisen kotiin en mene koskaan etuajassa, mutta kaikkialle muualle kyllä.
Haluan mennä rauhassa ilman hötkyilyä ja useimmiten liikun autolla ja pysäköintipaikan löytäminen vie aikaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Inhoan kiireen tunnetta, se saa stressihormonit täysille ja sykkeet koholle, koen sen äärimmäisen epämukavana.
Käyn myös paljon jumpissa ja myös siellä olen mieluusti reilusti etuajassa. Se pysäköinti vie aikaa, saan valita rauhassa paikan salista, etsiä välineet ja hengähtää hetken ennen aloitusta.
Mutta en valita myöhästelijöille. Se tapa ei vaan sovi itselleni. Näköjään tämä ajoissa oleminen vaan ei sovi myöhäisille kommenteista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Kylään on epäkohteliasta tulla etuajassa! Usein olen emäntänä vielä imuroimassa puoli tuntia aikaisemmin ja sitten syöksyn suihkuun, pukemaan ja varttia vaille olen veskissä kampaamassa tukkaa ja meikkaamassa ja vielä siivoan vessankin samalla.
- Tai jos päivälliskutsut, niin olen vielä kokkaamassa varttia vaille ja todella hankalaa, jos siinä vaiheessa jo tullaan häiritsemään.
LOL. On mummelilla ongelmat! :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No reilusti etuajassa tai reilusti myöhässä,yhtä paha.Miksei voi olla silloin kuin on sovittu?Toki 5 - 10 min aiemmin on parempi kuin myöhässä.Töissä esim ketuttaa kun aina odotellaan 5 min palaverin alussa....tuo 5-10x per päivä niin voi miettiä kauanko kuukaudessa odotellaan..
Työelämässä sen 5-15min aina etuajassa, siviilielämässä 0-15min jälkeen sovitun ajan. Päinvastoin tai noiden lukujen yli menee noloksi, jos kutsu esitetty täsmällisenä tapaamisaikana.
Myös konteksti hyvä huomioida. Jos vaikka illanviettoon on kutsuttu että tulkaa kuuden jälkeen, se tarkoittaa sitä että tulkaa mielummin seitsemältä kuin puoli kuudelta. Kuuteen mennessä vasta pyritään että olisi paikat ja pitäjät valmiina
LÖL. Imase munaas!
Jos olet täsmällisesti, olet jo myöhässä.
"Tämä ei ole mielestäni niin itsestäänselvää. Mielestäni virallisissa juhlissa (häät, ristiäiset, valmistujaisseremonia tms) on syytä olla paikalla ja valmiina "katsomossa" sillä kellonlyömällä kuin on ilmoitettu. Tympeää ängetä tilaisuuteen, jos vihkiminen on käynnissä tai pappi on jo aloittanut kastetilaisuuden."
Niin. No noissa tarvii vähän maalaisjärkeä. Että onko kyseessä seremonia vai rennompi juhlatilaisuus vai vain kyläily. Ei tosin häissäkään kannata kirkkoon liian ajoissa mennä, ainakaan kesällä. Siellä on todennäköisesti toisen parin vihkiminen menossa ja tuskin kukaan haluaa kuokkavieraaksi. Joskus ollaan kaukaa ajattelu kesähäihin ja odoteltu sitten kirkon edessä ulkona, niin sieltä toinen vihkipari juhlakansoineen tulee kirkosta ulos, vaikka seuraavaan vihkimiseenkään on enää puoli tuntia. Piti mennä autoon odottelemaan, ettei toisten hääkuviin päädy ihmeteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kutsuttu kylään jonkun ihmisen luo, musta on kohteliasta tulla n.15 minuuttia kutsutun ajan jälkeen. Etuajassa tuleminen on epäkohteliasta. Pitää ymmärtää, että kutsuja tekee vielä järjestelyjä.
Jos on kutsuttu kylään jonkun ihmisen luo, musta on kohteliasta tulla n.15 minuuttia kutsutun ajan jälkeen. Etuajassa tuleminen on epäkohteliasta. Pitää ymmärtää, että kutsuja tekee vielä järjestelyjä.