ETUAJASSA olevat ihmiset ärsyttää!
Spin offina toisesta ketjusta:
En kestä ihmisiä, jotka tulevat vaikkapa kylään tai ovelta hakemaan 10 tai jopa 30minuuttia sovittua aikaisemmin, kun itse olen ihan vaiheessa!
Ärsyttävää on myös se, että he itse tulevat johonkin sovittuun tapaamispaikkaan puoli tuntia etuajassa ja sitten kun myöhästyn pari minuuttia niin kauhea valitus, kuinka he ovat odottaneet niin ja niin kauan. (Jos olisivat itse tulleet sovittuna aikana, niin ei olisi tarvinnut montaa minuuttia odottaa, tuskin olisivat edes huomanneet myöhästymistäni.)
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää tapaile ystävääni jota aina jouduin odottelemaan. Mulla on muita ystäviä, jotka on ajoissa. Ja jos me sovittais ap sun kanssas jotain, me tehtäis oharit ja lähdettäis ilman sua, koska oltiin ajoissa ja sinä myöhässä :D
Jokaiselle jotakin. Itsellä on onneksi varaa valita seurani, enkä katsele liian myöhään tai liian aikaisin saapuvia kavereita. Silti mielummin suosin pientä myöhästelyä kuin sitä, että huhuillaan toisen perään etuajassa ilmoittamalla, että "mä olen jo täällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää tapaile ystävääni jota aina jouduin odottelemaan. Mulla on muita ystäviä, jotka on ajoissa. Ja jos me sovittais ap sun kanssas jotain, me tehtäis oharit ja lähdettäis ilman sua, koska oltiin ajoissa ja sinä myöhässä :D
Jokaiselle jotakin. Itsellä on onneksi varaa valita seurani, enkä katsele liian myöhään tai liian aikaisin saapuvia kavereita. Silti mielummin suosin pientä myöhästelyä kuin sitä, että huhuillaan toisen perään etuajassa ilmoittamalla, että "mä olen jo täällä".
Mäkin valitsen mieluummin viiden minuutin myöhästymisen kuin tuntia ennen huhuilun. Minusta on muutenkin outoa, että jotkut pitää väärään aikaan saapumista jonain hyveenä.
Vierailija kirjoitti:
Voiluoja miten turhanpaskantärkeitä ootte! Jos ap on 2min myöhässä, niin TE olette jo lähteneet ja näpäytätte myöhästynyttä, kun ei ole niin friikki, että tulisi 15min ETUajassa. Säälittävää. Onneksi minulla ei ole sinunlaisiasi ystäviä -Tai jos olisi, niin entinen ystävä olisi moisen teatraalisen lähtemisen jälkeen.
Todella epäkunnioittavaa tulla etuajassa. En ymmärrä miksi tällainen aikataulusta piittaamattomuus olisi sen hyväksyttävämpää kuin myöhästyminenkään.
Vierailija kirjoitti:
Erään kerran olin myymässä koiranpentua ja noin tunti ennen sovittua aikaa olin kylppärissä pesemässä pentua, kun halusin sen pitkäkarvaisena olevan pesty ja föönattu, jotta olisi puhdas uuteen kotiin lähtiessään. Muutkin pennut oli tarkoitus käydä märällä pyyhkeellä läpi ja ainakin naamat, pyllyt, tassut puhdistaa, jotta niitä on kiva silitellä.
Pentujen huonetta en ollut vielä siivonnut, koska se on viisasta tehdä vain noin 10 minuuttia ennen vieraiden saapumista,että on varmasti puhdasta.
Ovikello soi, kun olin alusvaatteisillani kylppärissä. En avannut, arvelin, että naapurin lapset jälleen pyytämässä pääsevätkö pentujan katsomaan. Parin minuutin kuluttua isä, äiti ja kaksi lasta seisovat hölmistyneenä kylppärin ovella ihmettelemässä, että miksi en päästänyt heitä sisään, enkö myykään heille pentua. Perheen isä jopa vihaisena, että sovittu kauppa on sovittu, eikä siitä voi näin vain luistaa. Oli
Myös koirankasvattajana olen niin samaa mieltä kanssasi! Pentuaitaus tosiaan kannattaa siivota hyvin lähellä katsojien tuloaikaa, jotta siisteydestä olisi tietoakaan. Ja vasta sen homman jälkeen kasvattaja vaihtaa siistimmät vaatteet ja siistii itsensä muutenkin.
Itse toivoisin myös sitä, jos olette kovasti etuajassa, älkää ajako pihaan, vaikka aikoisitte istua autossa odottamassa. Talon aikuiset koirat turhaan kiihtyvät, varsinkin jos kasvattaja asuu hyvin syrjässä, ja pihaan ajaa auto. Odotelkaa jossain vähän kauempana. Tästä kyllä puhelimessa meille tuleville sanonkin.
Moukkamaista ja huonoa käytöstä tulla itse etuajassa ja sitten vielä ilmoittaa toiselle, kuinka kauan on odottanut.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin maissa on moukkamaista olla etuajassa tai edes täsmällisesti paikalla. Pitää olla 15 min myöhässä.
Ne ovat moukkamaita.
Meillä oli ylioppilasjuhlat ja koulusta kotiin päästyämme ensimmäinen porukka oli jo ulko-ovella odottamassa.
Toki pöytäliinat ja kahvikupit oli jo aseteltu pöytiin, mutta pieni tauko ennen vieraiden saapumista olisi ollut toivottavaa.
Olisihan näiden vieraiden pitänyt ymmärtää kun edelliskeväänä oli heillä vastaava juhla.
Ärsytti todella!
Vierailija kirjoitti:
sovi myöhäisempi aika niin ei tarvitse nillittää
Etuajassa tuleva huomioi vain ilmoitetun ajan ja on taas etuajassa.
Lopetin käymästä naapurini kanssa lenkillä, kun tuli aina 15 minuuttia ennen sovittua aikaa pimpottamaan ovikelloa. Itse olin vasta veskissä ja pukemassa, eikä lähtötohinaa auttanut yhtään, että kaksi isoa koiraani alkoi haukkua ovikellolle ja hämmentää eteisessä.
Sanoin tästä monta kertaa naapurille, että odottaisi omalla pihallaan, tulen vasta tasalta ja haluaisin lähteä rauhassa ja opettaa koirillekin rauhassa lähtemistä. Taisi tehdä tuota ihan tahallaan, kun vain jatkoi pimputtelua ja aina änkesi itsekin eteiseen "auttamaan" koirien kanssa. Arvosteli muutenkin kävelyllä koirieni tapoja jäädä nuuskimaan tms. ja joka kerta muisti mainita, että miten hyppivät innoissaan, eivätkä istu rauhassa eteisessä odottamassa.
Lopetin koko kaveruuden ja nautin koirieni kanssa kävelystä. Osaavat istua rauhassa ja odottaa lupaa ovesta menoon, kun se naapuri ei itse ole siinä hillumassa.
Sama tunne koirien kanssa, kun oma kaverini tulee autolla hakemaan johonkin, niin en ymmärrä, miksi hänen pitää ängetä puoltatuntia aikaisemmin eteiseen odottamaan. Todella stressaavaa, kun ei itse sitten saa rauhassa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käymästä naapurini kanssa lenkillä, kun tuli aina 15 minuuttia ennen sovittua aikaa pimpottamaan ovikelloa. Itse olin vasta veskissä ja pukemassa, eikä lähtötohinaa auttanut yhtään, että kaksi isoa koiraani alkoi haukkua ovikellolle ja hämmentää eteisessä.
Sanoin tästä monta kertaa naapurille, että odottaisi omalla pihallaan, tulen vasta tasalta ja haluaisin lähteä rauhassa ja opettaa koirillekin rauhassa lähtemistä. Taisi tehdä tuota ihan tahallaan, kun vain jatkoi pimputtelua ja aina änkesi itsekin eteiseen "auttamaan" koirien kanssa. Arvosteli muutenkin kävelyllä koirieni tapoja jäädä nuuskimaan tms. ja joka kerta muisti mainita, että miten hyppivät innoissaan, eivätkä istu rauhassa eteisessä odottamassa.
Lopetin koko kaveruuden ja nautin koirieni kanssa kävelystä. Osaavat istua rauhassa ja odottaa lupaa ovesta menoon, kun se naapuri ei itse ole siinä hillumassa.
Koirasi kieltämättä kuulostavat huonosti koulutetuilta.
Usein nämä ETUILIJAT ovat tulleet tapaamispaikkaan niin paljon aikaisemmin, että odoteltuaan ensin 20-40 minuuttia ja vilkuiltuaan kelloa sata kertaa, niin kun kello on minuutin yli, niin raivostuvat! Jos ei osaa tulla täsmällisesti, niin Eikö olisi helpompaa tulla vaikka vain 5 min etuajassa, niin jaksaa odottaa siihen, että kaveri tulee minuutin-kaksi myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä ETUILIJAT ovat tulleet tapaamispaikkaan niin paljon aikaisemmin, että odoteltuaan ensin 20-40 minuuttia ja vilkuiltuaan kelloa sata kertaa, niin kun kello on minuutin yli, niin raivostuvat! Jos ei osaa tulla täsmällisesti, niin Eikö olisi helpompaa tulla vaikka vain 5 min etuajassa, niin jaksaa odottaa siihen, että kaveri tulee minuutin-kaksi myöhässä?
Jep. Tämän takia hieman myöhässä saapuvat ovat paljon parempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aikaan ennen kännyköitä.Sovitaan, että mennään yhdessä tapaamaan ystävää. Mennään samalla bussilla ja tavataan siellä autossa, kun eri pysäkit, mutta sama linja. Bussit kulkee 15 min. välein. Bussissa ihmettelen kun ei kaveria näykään missään, vaikka aina tapaa olla ajoissa. Pääsen sinne yhteisen ystävän luo ja siellähän hän onkin. -Tulinkin jo sillä aiemmalla bussilla.
Millä tavalla tämä oli sinulle ongelmallista?
Tuliko turvaton olo siellä bussissa kun kaverisi ei ollut vieressäsi?
En ymmärrä. Tavoitteena oli tavata kolmas ihminen. Tämä onnistui. Kukaan ei myöhästynyt.
Ehkä kaverisi halusi käydä vaikka kioskilla ennen tapaamista. Eikö hän saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämän takia hieman myöhässä saapuvat ovat paljon parempaa seuraa.
TÄMÄ! Sellaisen tympääntyneen ja puhisevan kellokallen kanssa ei ole mitenkään rentouttavaa käydä kahville, kun heti alkaa valittamaan, että kuinka häntä on hävettänyt istua pöydässä mitään tilaamatta ja oli sen vuoksi pakko jo juoda yksi kuppi kahvia....
Vierailija kirjoitti:
Nämä etuilijat ovat samalla epävarmoja ihmisiä ja samalla omaavat suuren egon. Epävarma varmistaa ettei vaan myöhästy. Egoilija loukkaantuu kun heidän aikaa varastetaan, ovat mielestään parempia ihmisiä kun varautuvat tulemalla etuajassa. Sovittuun aikaan tulijat ovat heidän mielestään elämän loosereita joilla pettää elämänhallinta ja varastavat näin etuilijoiden aikaa. Kummaa porukkaa.
Mistäs sinä tiedät näin tarkkaan, että mitä muut ajattelevat? Veikkaan, että jokaisella on omat syynsä.
Yksi oma kaverini ärsyttää juuri tällä tavalla (muunmuassa).
Juuri tämän takia kannattaa ilmoittaa vierailijalle vähän myöhempi saapumisaika.
Kyllä ärsyttää, kun yksi kaverini tulee paikalle siis aina puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä olen pyydetty.
Siksi olen alkanut tekemään niin, että JOS kutsun hänet joskus harvoin kylään, niin ilmoitan hänelle puoli tuntia tai tunnin myöhemmän ajan.
Jos haluan hänet paikalle klo 15 (ei aiemmin), niin ilmoitan hänelle saapumisajaksi 15.30 tai 16, koska hän aina laittaa viestiä puoli tuntia aiemmin, että: tulin _vahingossa_ vähän etuajassa, voin seisoskella täällä kadulla siihen kellonaikaan asti kyllä.
Eli ensinnäkin ärsyttää että tyyppi tulee aina muka vahingossa etuajassa ja sitten vielä yrittää manipuloida. Muka viattomasti tullut taas vahingossa etuajassa, ja ilmoittaa siitä, jos mahdollisesti pääsisi sisään aiemmin.
Olen vahingossa ollut etuajassa. Kaverin juhlat alkoi klo 18 kuulemma, ja tähtäsin siihen. Olin sitten paikalla varmaan 17:50 jo kun uudella paikkakunnalla en osannut arvioida matkaa oikein, liikuin bussilla. Kaveri oli kuitenkin vasta tyyliin pukeutumassa eikä ollenkaan valmis, olin nolona mutta en voinut enää kääntyä takaisinkaan. Kaverin valmistautumisen tasosta päätellen paikalla olisi ollut sopivampaa olla vasta jotain puoli tuntia myöhemmin. Olen pahoillani, en ole oppinut tällaisia käytöstapoja kotona. Opin kyllä tästä, että juhliin saa tai pitääkin tulla ilmeisesti mieluummin myöhässä.
Meidän isä on just tuollainen. Meidän veljen häihinkin oli pakko änkeä paikalle yli tunti etuajassa pihalle seisomaan :D
Sitten hänellä menee myös hermo jos aikataulu ei pidä esim. Sovittiin yks lauantai että tullaan käymään kahvilla (asutaan parin km etäisyydellä) NOIN klo 14 kun meidän 1v taapero on herännyt päikkäreiltä. No neitipä vetelikin sitten just silloin unia päälle klo 15 ja laitoin kyllä viestiä että tullaan kun hän herää. Oltiin lopulta n.15.30 paikalla ja isä oli jo ihan hermona että kylläpä teillä kesti. Ja heillä ei siis ollut mitään suunnitelmia tai isällä edes kahvinkeittovelvollisuutta, senkin hoiti meidän äiti. Silti jaksoi sanoa varmaan kolmeen kertaan että kylläpä ihmeteltiin kun ette jo tulleet, vaikka äitikin sanoi että ei se haittaa.