Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETUAJASSA olevat ihmiset ärsyttää!

Vierailija
20.02.2025 |

Spin offina toisesta ketjusta: 

En kestä ihmisiä, jotka tulevat vaikkapa kylään tai ovelta hakemaan 10 tai jopa 30minuuttia sovittua aikaisemmin, kun itse olen ihan vaiheessa!

Ärsyttävää on myös se, että he itse tulevat johonkin sovittuun tapaamispaikkaan puoli tuntia etuajassa ja sitten kun myöhästyn pari minuuttia niin kauhea valitus, kuinka he ovat odottaneet niin ja niin kauan. (Jos olisivat itse tulleet sovittuna aikana, niin ei olisi tarvinnut montaa minuuttia odottaa, tuskin olisivat edes huomanneet myöhästymistäni.)

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin juhlat kun täytin pyöreitä. Vieraat oli kutsuttu paikalle klo 13. Juhlien laitto oli vielä pahasti kesken , pöytien kattaus, kakun koristelut ym. Vieraat tulivat klo 11!!. Näin melkein punaista kun olin niin vihainen. Että miten eivät katsoneet kutsussa olevaa kellonaikaa!! Minua otti niin päähän tämä epäkunnioitus minua ja juhliakin kohtaan että siltä osin juhlat pilalla minulta.

Mutta sehän olisi ollut mukavan rentoa yhdessä juhlien laittoa sitten-näin minä olisin asian tulkinnut. Etuajassa tulijat pääsevät mukaan valmisteluihin ja kivoihin yhteisiin ruuanlaittohetkiin. 

Vierailija
22/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin juhlat kun täytin pyöreitä. Vieraat oli kutsuttu paikalle klo 13. Juhlien laitto oli vielä pahasti kesken , pöytien kattaus, kakun koristelut ym. Vieraat tulivat klo 11!!. Näin melkein punaista kun olin niin vihainen. Että miten eivät katsoneet kutsussa olevaa kellonaikaa!! Minua otti niin päähän tämä epäkunnioitus minua ja juhliakin kohtaan että siltä osin juhlat pilalla minulta.

Mutta sehän olisi ollut mukavan rentoa yhdessä juhlien laittoa sitten-näin minä olisin asian tulkinnut. Etuajassa tulijat pääsevät mukaan valmisteluihin ja kivoihin yhteisiin ruuanlaittohetkiin. 

Etkö ymmärrä suomea? Jos sinua ei ole kutsuttu alun perin valmisteluavuksi, sinua ei ole kutsuttu! Minulle emäntänä tuo ei todellakaan ole mikään mukava hetki. Tule, kun on kutsuttu tai ole kokonaan tulematta. Törkeää käytöstä. 

Eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä emäntä ehtii laittaa itsensä viimeiseksi, joten siinä vaiheessa, kun nämä etuaikaiset pölvästit tulevat, hän heiluu siellä pikkarit päällä ja paplarit tukassa. Luulisi, että ymmärtäisivät siinä kohtaa hävetä, mutta ei. Heillä itselläänhän on ihan kivaa.

Vierailija
24/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi istua autossa odottelemassa ja astua sisälle sitten vasta lähempänä kutsujen alkamisaikaa. Jos tulee pitkän matkan päästä niin voi olla vaikea saapua perille juuri täsmällisesti. Itse olen huomattavasti mieluummin etuajassa kuin myöhässä.

Vierailija
25/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, en ymmärrä miksi jotkut tyypit ovat aina sen 5-10 min myöhässä että saa vilkuilla kelloa (paras ystävä tästä esimerkki :D). Siis ei se viisi minuuttia ole se ongelma ollenkaan, vaan miksi antaa itsestään myöhästelijän kuva noin pienen myöhästelyn takia?!? Ei se meidän ystävyyteen oo yhtään vaikuttanut mutta jotain muuta saattaisi ärsyttää.

Vierailija
26/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Olen karsinut kaikki aikatauluhullut elämästäni. En kertakaikkiaan jaksa pingotusta aikatauluista ja kaikista vähiten jaksan ihmisiä, jotka ovat vartin etuajassa ja sanovat tämän ääneen. En lupaa olevani missään täsämällisesti tiettyyn aikaan, vaan annan 10-15 min marginaalilla arvion. Työni on todella tiukkaa aikatauluissa pysymistä, enkä halua vapaa-ajalle tällaista. Yksikään ystäväni ei pahastu tästä, ja jos pahastuvat niin voivat hakea seuraa muualta.

Vierailija
27/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kerran olin myymässä koiranpentua ja noin tunti ennen sovittua aikaa olin kylppärissä pesemässä pentua, kun halusin sen pitkäkarvaisena olevan pesty ja föönattu, jotta olisi puhdas uuteen kotiin lähtiessään. Muutkin pennut oli tarkoitus käydä märällä pyyhkeellä läpi ja ainakin naamat, pyllyt, tassut puhdistaa, jotta niitä on kiva silitellä. 

Pentujen huonetta en ollut vielä siivonnut, koska se on viisasta tehdä vain noin 10 minuuttia ennen vieraiden saapumista,että on varmasti puhdasta. 

Ovikello soi, kun olin alusvaatteisillani kylppärissä. En avannut, arvelin, että naapurin lapset jälleen pyytämässä pääsevätkö pentujan katsomaan. Parin minuutin kuluttua isä, äiti ja kaksi lasta seisovat hölmistyneenä kylppärin ovella ihmettelemässä, että miksi en päästänyt heitä sisään, enkö myykään heille pentua. Perheen isä jopa vihaisena, että sovittu kauppa on sovittu, eikä siitä voi näin vain luistaa. Olivat tulleet koputtamatta siitä kodinhoitohuoneen ovesta sisään, kun etuovi oli lukossa! 

Katsoin kelloa ja totesin, että sovittuun tapaamisaikaan on vielä 1h 10min aikaa! 

Hävettikin, kun olin puolialastomana ja tukka sekaisin ja huusholli vielä siivoamatta. 

-No, saivat sen sovitun pentunsa, mutta oikeasti vielä ääneen ihmettelivät, että kuinka onkaan sotkuista pentuhuoneessa. No on varmaan, jos 7 pentua riehuu siellä ja pissaa ja kakkaa yhtenään ja levittävät ruokasotkua. 

Onneksi muut pennunhakijat tulivat sovitusti, lukuunottamatta yhtä perhettä, joka puolestaan tuli tunnin myöhässä ja ihmetteli, kun pentu vain nukkuu, että mikä sitä vaivaa. No varmaan oli jo väsynyt, kun oli pesty ja puunattu ja pari tuntia aikaisemmin ja muutkin pennut heränneet riekkumaan, niin että olivat jo unten mailla kun perhe saapui.  

Tämä vaan vinkkinä kaikille, jotka menevät katsomaan tai hakemaan koiranpentua. Menkää tasan sovittuna aikana.

Vierailija
28/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina myöhässä jokapaikasta ja minä haluan olla sopivasti ajoissa. Voitte uskoa, että olemme usein törmäyskurssilla tämän kanssa! Kerran lähdettiin häihin kotoa 8 minuuttia ennen H-hetkeä. Matkaan meni 5 minuuttia ja ihan turhaan kuulemma stressasin, kun ihan hyvin ehdittiin! 😵

Vierailija
29/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on muutama kaveri joita taas saa aina odottaa. Nykyisin monesti teen niin, että tulen paikalle 15-30min myöhässä kun muuten joudun jossain parkkipaikalla odottamaan.

Vierailija
30/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuajassa änkeminen toisen kotiin on aika törkeää. Eräskin tyyppi uhriutui, kun saapui 30 min etukäteen eikä oltu kotona. Ihan syystä sanoin, että klo 16:00 eteenpäin sopii. Ihmeellistä ulinaa siitä, kun hän ei tiedä mitä tekisi odotellessa. Ei olla oltu enää tekemisissä. 

Vierailija
31/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min ei haittaa ketään.

Vierailija
32/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on aina myöhässä jokapaikasta ja minä haluan olla sopivasti ajoissa. Voitte uskoa, että olemme usein törmäyskurssilla tämän kanssa! Kerran lähdettiin häihin kotoa 8 minuuttia ennen H-hetkeä. Matkaan meni 5 minuuttia ja ihan turhaan kuulemma stressasin, kun ihan hyvin ehdittiin! 😵

No ihan hyvin näköjään ehditte? Ette ole sen enempää sopivasti ajoissa, jos olisitte odotelleet perillä ollessa kymmenen minuuttia kolmen minuutin sijaan. Kannattaako ihan kaikesta nipottaa?

Vierailija
33/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisten pitäisi osata pitää sovituista ajoista kiinni. Itse olen aina etuajassa etten myöhästyisi mutta luumuilen sen loppuajan nurkan takana. 

Vierailija
34/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etuajassa siksi, että kuljen julkisilla. En käy missään kutsuilla, eli sen takia ei tarvitse hermoja kiristellä.

Vierailija
35/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syöksyn sisään mikäli ovea ei tulla avaamaan. Kiroan myöhästelijät alimpaan hlvettiin. Itse olen aina tunnin etuajassa.

Vierailija
36/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa on moukkamaista olla etuajassa tai edes täsmällisesti paikalla. Pitää olla 15 min myöhässä. 

Vierailija
37/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuajassa oleville ääliöille ei tule koskaan enää kutsua. Ihme juntteja. 

Vierailija
38/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieluummin ajoissa kuin myöhässä.

Toisen kotiin menen niin täsmälliseen aikaan kuin on sovittukin.

Vierailija
39/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin maissa on moukkamaista olla etuajassa tai edes täsmällisesti paikalla. Pitää olla 15 min myöhässä. 

Jep. Olen tähän kulttuuriin tottunut ulkomailla asuessani, eikä suomalainen aikataulujen kyttääminen innosta enää. Jos aikataulu menee niin tiukoille, ettei joustoa ole tuota vertaa niin se kertoo vain siitä että toisen elämä on liian hektistä. Yhdessäolon pitäisi olla rentoa ja kivaa, eikä kalenterin kyttäämistä. Eri asia tietysti hammaslääkärikäynnit ja työhaastattelut yms. mutta ystävien kesken älytöntä ylimääräistä stressin lisäämistä.

Vierailija
40/108 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rämpytän ovikelloa niin kauan kunnes joku tulee avaamaan. P€%%€#€€%^^% YKS KERTA RIITTÄÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan