Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooniset myöhästyjät

Vierailija
20.02.2025 |

En millään pysty ymmärtämään kroonisen myöhästyjän ajattelutapaa, joten voisikohan joku tällaisen ominaisuuden omaava avata vähän mitä teidän päässä liikkuu? Viimeisin esimerkki minulla on harrastuskaveri, joka on joka kerta 15-30min myöhässä. Harrastamme lajia jossa pitää olla minimimäärä pelaajia, lisäksi hallin ovi menee lukkoon 10min vuoron alkamisen jälkeen, joten jonkun täytyy käydä päästämässä myöhästyjä sisään. Eli kaikille muille tulee odotusta ja haittaa siitä kun yksi on myöhässä. Alan alla todella ärsyyntynyt siihen että saman henkilön takia odotellaan viikosta toiseen, joten tällä viikolla kysyin hänen saapuessaan että huomaako hän miten paljon on myöhässä. Nyt hän on vihoitellut minulle jo kolme päivää ja lähettelee ryhmän yhteiseen keskusteluun jatkuvasti viestejä miten hän nyt lopettaa koko harrastuksen. Kertokaa joku mitä minulta jää tajuamatta, kun en millään ymmärrä miten minä nyt olen se pahis? 

Kommentit (447)

Vierailija
441/447 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myöhässä monesti sen takia, että haluan lähteä kotoa puhtaana ja joskus esim. hiusten kuivaamiseen menee tuplasti pitempään kuin jonain toisena päivänä. 

Aivan. Ja sinä olet ainoa jonka pitää välillä pestä hiukset? Niillä jotka joutuvat odottamaan ei ole hiuksia ollenkaan? 

Vierailija
442/447 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myöhässä monesti sen takia, että haluan lähteä kotoa puhtaana ja joskus esim. hiusten kuivaamiseen menee tuplasti pitempään kuin jonain toisena päivänä. 

Minä haluan myös meikata huolellisesti ja kihartaa hiukseni. Siinä ei voi kiirehtiä.

Kukaan muu ei siis laita hiuksiaan eikä meikkaa? Vain sinä? Miten ne muut ehtivät ja sinä et? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/447 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tavata paskantärkeitä itseään täydellisenä pitäviä ihmisiä jotka saavat raivokohtauksia toisen myöhästymisestä.

Vihaan pilkunviilaajia ja täydellisyydentavoittelijoita ja aivan erityisesti sellaisia joilta ei löydy empatiaa liian kiireisille perheenäideille jotka yrittävät vaan selviytyä päivän kerrallaan. 

Jos joku ryhmäliikunta ei suju niin sitten vaan vaihdetaan porukkaan joku joka ehtii.

Mutta kaikki muu myöhästelyiden vahiminen on tympeää ja vastenmielistä. Viettäkää iltanne yksin minuuttipoliisit !

Itse olet paskantärkeö kun ajattelet olevasi niin merkittävä henkilö että tulet silloin kun sinua huvittaa. Vissiin ajattelet että hyvää kannattaa odottaa?

Jaa, että perheenäiti. Et ole ainoa perheenäiti maailmassa. Moni yh ehtii ajoissa paikalle, mutta juuri sinulle se siis on ylivoimaista.  

Jos arvostat muita noin vähän,  teet epäilemättä oikean ratkaisun kun jäät pois tapahtumista jotka on sidottu aikatauluihin. Teet palveluksen kaikille kun jäät pois, et suinkaan kosta heille empatian puutetta kuten ehkä kuvittelet. Lakkaa kiusaamasta muita. Vietä iltasi yksin kotona aikavaras! 

Vierailija
444/447 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin luulisi että sinä edes pyydät anteeksi sitä myöhästymistä? Kun tämä kyseinen tyyppi ei edes tunnu millään tajuavan että olisi tehnyt jotain väärin. 

ap

En välttämättä jos räjähdät raivoamaan minulle, koska kyllähän silloin suutun minäkin.

Eikö äiti opettanut sinulle sellaista sääntöä, että sillä joka mokaa ja tekee väärin, ei ole oikeutta enää sen mokansa päälle enää suuttua? Jos itse mokasit, ole edes hiljaa. 

Vierailija
445/447 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli juuri juttu jommassa kummassa iltapaskassa. Myöhästelijää pitää nykyään kutsua aikapositiiviseksi. Taidan itsekin lähteä seuraavalla kerralla lennolle puoli tuntia myöhässä. Aikapositiivisuus on supervoima hei! 

aikaoptimisti sitä tulee itsekin välillä oltua..mutta jotta ehtii oikeasti niin herätyksen voi laittaa aikaisemmaksi, samoin olen laittanut kelloni aina muutaman minuutin aikaa edelle eli lähden riittävän ajoissa bussille etc. Jatkuvasti myöhästelijät ovat tottuneet siihen että pääsee kun koira veräjästä. Kyllä jokainen oppii halutessaan ennakoimaan. Eiköhän se oli parempi että tollanen rutisija jätetäänkin pois harrastuksesta, käykööt sitten vaikka kuntosalilla.

Olen toki kokeillut aiemmin heräämistä. Se ei auttanut yhtään. Aamutoimet vain sujuiv

Seli seli ja vali vali ja niin niin mutku. 

Vierailija
446/447 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tavata paskantärkeitä itseään täydellisenä pitäviä ihmisiä jotka saavat raivokohtauksia toisen myöhästymisestä.

Vihaan pilkunviilaajia ja täydellisyydentavoittelijoita ja aivan erityisesti sellaisia joilta ei löydy empatiaa liian kiireisille perheenäideille jotka yrittävät vaan selviytyä päivän kerrallaan. 

Jos joku ryhmäliikunta ei suju niin sitten vaan vaihdetaan porukkaan joku joka ehtii.

Mutta kaikki muu myöhästelyiden vahiminen on tympeää ja vastenmielistä. Viettäkää iltanne yksin minuuttipoliisit !

Miten ne muut perheenäidit ehtivät ajoissa paikalle? Miten minä en koskaan myöhästy vaikka olen kahden lapsen yksinhuoltaja? Miksei sinulta heru empatiaa niille jotka kiirehtivät ajoissa paikalle ja joutuvat sitten odottamaan hänen kuninkaallista korkeuttaan? 

Vietä iltasi  yksin prinsessa ja aikavaras! 

Vierailija
447/447 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myöhästelijä vaatii että hänen käytöstään pitää suvaita sillä perusteella että minä nyt olen sellainen kuin olen, en voi sille mitään, en pysty muuttumaan, muiden pitää ymmärtää ja hyväksyä, minua ei saa moittia, tätä asiaa ei voi auttaa,

niin

enkö minä voi samalla logiikalla selittää että olen sellainen ihminen joka ei siedä myöhästelemistä, olen kerta kaikkiaan tällainen etten siedä sitä, saan raivarin kun joku myöhästyy ja alan huutaa ja haukkua, en voi asialle mitään, sitä ei voi muuttaa, en ole vastuussa koska en mahda asialle mitään, minä muutun ihmishirviöksi kun joku on myöhässä, minua ei saa moittia?

Myöhästelijän mielestä en tietenkään voi! Minun pitää hänen mielestään olla kiltti ja lempeä ja ymmärtää että hän ei voi muuttua. Jos minua suututtaa kun hän myöhästyy niin minun pitää muuttua sellaiseksi jota myöhästely ei suututa. Häntä ei saa vaatia m

Aivan. Myöhästelijät selittää että minä nyt olen tällainen myöhästelijä, en aio muuttua, minua ei saa moittia tämän vuoksi, minussa ei ole mitään vikaa, olen ihan hyvä juuri tällaisena, ottakaa tai jättäkää. 

Asia selvä. Minä puolestani olen sellainen ihminen joka ei siedä myöhästelyä, en aio muuttua, olen ihan hyvä tällaisena, minua ei saa moittia tämän vuoksi, minussa ei ole mitään vikaa, ottakaa tai jättäkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä