Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooniset myöhästyjät

Vierailija
20.02.2025 |

En millään pysty ymmärtämään kroonisen myöhästyjän ajattelutapaa, joten voisikohan joku tällaisen ominaisuuden omaava avata vähän mitä teidän päässä liikkuu? Viimeisin esimerkki minulla on harrastuskaveri, joka on joka kerta 15-30min myöhässä. Harrastamme lajia jossa pitää olla minimimäärä pelaajia, lisäksi hallin ovi menee lukkoon 10min vuoron alkamisen jälkeen, joten jonkun täytyy käydä päästämässä myöhästyjä sisään. Eli kaikille muille tulee odotusta ja haittaa siitä kun yksi on myöhässä. Alan alla todella ärsyyntynyt siihen että saman henkilön takia odotellaan viikosta toiseen, joten tällä viikolla kysyin hänen saapuessaan että huomaako hän miten paljon on myöhässä. Nyt hän on vihoitellut minulle jo kolme päivää ja lähettelee ryhmän yhteiseen keskusteluun jatkuvasti viestejä miten hän nyt lopettaa koko harrastuksen. Kertokaa joku mitä minulta jää tajuamatta, kun en millään ymmärrä miten minä nyt olen se pahis? 

Kommentit (447)

Vierailija
1/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis tosiaan mitenkään korottanut ääntäni tai sanonut muuten ilkeästi, asiaa ei myöskään jääty vatvomaan sen enempää. Ilmeisesti vaan kukaan muu ei ole tuolle henkilölle ikinä ennen sanonut että ei ole muille kivaa kun hän on aina myöhässä, joten se jotenkin järkytti hänen maailmankuvaansa.

ap

Vierailija
2/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ajantaju, ei osaa arvioida miten paljon aikaa vaatii perille pääsyyn tai ei huomaa ajan kulua, että osaisi lähteä ajoissa. Tai sit vaan ei välitä. Minua kyllä hävettää olla myöhässä, enkä noin paljon muista olleeni myöhässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono ajantaju, ei osaa arvioida miten paljon aikaa vaatii perille pääsyyn tai ei huomaa ajan kulua, että osaisi lähteä ajoissa. Tai sit vaan ei välitä. Minua kyllä hävettää olla myöhässä, enkä noin paljon muista olleeni myöhässä. 

Viikosta toiseen ajaa sen saman matkan, mutta ei osaa arvioida kauanko siihen kuluu aikaa?

Vierailija
4/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätte sen pois porukasta ja tilalle joku vähemmän vajaa.

Vika on hänessä.

Mulla oli ja on tuollainen tuttava. En vain enää lähde hänen kanssaan mihinkään. Menen muiden kanssa, joita ei tartte odottaa. 

Vierailija
5/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei osaa aikuisenakaan ottaa vastuuta omasta käytöksestään, potkikaa tyyppi vaan pihalle jos ei osaa kunnioittaa muiden aikaa.

Vierailija
6/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikosta toiseen ajaa sen saman matkan, mutta ei osaa arvioida kauanko siihen kuluu aikaa?

Luultavasti palstamamma tai moniosaaja.

Vierailija
7/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se et ole koska et poistu kotoas eikä sulla ole kavereita.

Vierailija
8/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on perinteinen suomalainen mies.

ap

Vierailija
9/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut naimisissa kroonisen myöhästelijän kanssa yli 20 v. En hänen aivoituksiaan ymmärrä vieläkään. 

Ehkä yksi syy myöhästelylle on se, että näin saa itseltään pois kaikki aikataululliset lasten kuljetukset yms. Koska minulle on aivan liian stressaavaa miettiä, kuinka paljon lapsi myöhästyy, niin mies kuskaa heitä vain pakkotilanteessa. Esim Vanhojen tansseissa myöhästyi nyt 20 min. Lapsi oli ihan raivoissaan,  miehestä lapsi ei myöhästynyt, kun itse tanssi ei vielä ollut alkanut, vaan pääsi kävelemään suoraan jonoo.

Vierailija
10/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan mahdollista on, jos ei yritä opetella.

Vierailija
11/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetella? Kuinka tyhmä pitää olla jos vaikka ajaa kotoa töihin aamulla 5 krt viikossa eikä ikinä ole ajoissa? 

Vierailija
12/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetella? Kuinka tyhmä pitää olla jos vaikka ajaa kotoa töihin aamulla 5 krt viikossa eikä ikinä ole ajoissa? 

Niin ja tällä kyseisellä henkilöllä on noin puolen tunnin matka, kun tuli puoli tuntia myöhässä niin tarkoittaa sitä että hän on lähtenyt kotoa vasta niihin aikoihin kun olisi pitänyt olla jo perillä. Miten tyhmä pitää olla että luulee pystyvänsä jotenkin teleporttaamaan itsensä samalla hetkellä jonnekin muualle?

ap

Vierailija
13/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan olisi selvinnyt sillä, kun ette olisi avanneet ovea myöhästyjälle. 

Vierailija
14/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tällä kyseisellä henkilöllä on noin puolen tunnin matka, kun tuli puoli tuntia myöhässä niin tarkoittaa sitä että hän on lähtenyt kotoa vasta niihin aikoihin kun olisi pitänyt olla jo perillä. Miten tyhmä pitää olla että luulee pystyvänsä jotenkin teleporttaamaan itsensä samalla hetkellä jonnekin muualle?

ap

Niin. Kyse ei ole tyhmyydestä, vaan täydellisestä piittaamattomuudesta muita kohtaan. 

Vierailija
15/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut minusta kiinni niin olisin tehnyt juuri sen. Kukaan muu ei kuitenkaan edes ole uskaltanut sanoa olevansa harmistunut siitä että joutuu odottamaan, siksi minusta on nyt tullut se ilkeä joka sai tämän yhden lopettamaan koko lajin. Vaikka en tosiaan muuta kuin huomautin että hän on myöhässä, hän itse nosti siitä hirveän metakan ja totesi lopettavansa. 

Vierailija
16/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut minusta kiinni niin olisin tehnyt juuri sen. Kukaan muu ei kuitenkaan edes ole uskaltanut sanoa olevansa harmistunut siitä että joutuu odottamaan, siksi minusta on nyt tullut se ilkeä joka sai tämän yhden lopettamaan koko lajin. Vaikka en tosiaan muuta kuin huomautin että hän on myöhässä, hän itse nosti siitä hirveän metakan ja totesi lopettavansa. 

Tämä siis ap.

Vierailija
17/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän myöhästelijä menee kyllä ajoissa töihin ja muihin virallisempiin, mutta ei välitä tulla ajoissa vapaamuotoisiin menoihin kuten että jos on sovittu perheen kanssa jotain. Piittaamattomuutta. Meillä perheellä, ystävillä jne ei ole niin väliä ilmeisesti.

Vierailija
18/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän myöhästelijä menee kyllä ajoissa töihin ja muihin virallisempiin, mutta ei välitä tulla ajoissa vapaamuotoisiin menoihin kuten että jos on sovittu perheen kanssa jotain. Piittaamattomuutta. Meillä perheellä, ystävillä jne ei ole niin väliä ilmeisesti.

Tämä juuri minuakin häiritsee. Se että kyse ei voi olla siitä että ei tajuaisi kelloa tai aikaa, kun kerran ehtii juniin tai muuten pakollisiin tapahtumiin. 

Vierailija
19/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri minuakin häiritsee. Se että kyse ei voi olla siitä että ei tajuaisi kelloa tai aikaa, kun kerran ehtii juniin tai muuten pakollisiin tapahtumiin. 

Mä en aina ehdi niihin pakollisiinkaan.

Vierailija
20/447 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en aina ehdi niihin pakollisiinkaan.

Mikä sinut sitten saa myöhästymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi