Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kotimainen vaateteollisuus saataisiin nousuun?

Vierailija
20.02.2025 |

Yksi kerrallaan kotimaiset pienet ja isommat vaate/muotibrändit ilmoittavat mittavista talousvaikeuksistaan ja lopettamisesta. 

Mitä sun mielestä olisi pitänyt tehdä toisin? Olisiko yrityksen voinut pelastaa jokin? 

Kommentit (1942)

Vierailija
1241/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi tässä ketjussa on korostunut kaksi keskeistä syytä, miksi suomalinen vaate ei kelpaa: 1. Kaavoitus ja 2. Hinta-laatusuhde.

Jos tuo ylipainojankkaaja edustaa suomalaista vaatetusteollisuutta tai suunnittelijoita, niin huonosti menee kyllä sitten jatkossakin. Jos ei ole edes halua kuunnella suurinta osaa asiakkaita, niin kovin käy pieneksi tuo suomalaisen asiakaskunnan piiri. Puolet suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, ei silti välttämättä lihavia, ja tämä kannattaa ottaa huomioon. Lisäksi tässä ihan sivuhuomautuksena, että muodokas voi olla myös olematta ylipainoinen, ja silloin nuo telttamalliset marimekot sun muut ei näytä hyviltä päällä, vaan saavat kauniin vartalon näyttämään tynnyriltä. Ei kannata ihmetellä, miksi kauppa ei käy, jos vaate ei näytä hyvältä päällä.&

Todistat vaan pointtini. Cream of the crop on siirtynyt jo aikapäiviä sitten designated sports brandeihin lululemonista gymsharkiin, jotka palvelevat heidän segmenttiään. Adidas on maailman suurimpia sporttibrändejä ja kun kasvaa massaltaan suurimmaksi, halutaan ihan kaikkien rahat, eikä sen vuoksi pystytä enää miellyttämään edelläkävijöitä, sillä edelläkävijyyteen kuuluu hännästä erottautuminen

Hm on brändinä käynyt läpi tämän kiertokulun jo eikä pysty sen vuoksi myymään enää kunnolla länsimaissa. Adidasta odottaa sama kohtalo, elleivät halua pelastaa brändiä pienentämällä markkinaansa. Mitä pörssiyhtiö ei halua tietenkään tehdä

Vierailija
1242/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin kestävän kehityksen vaatekaapin rakentamisen Nudgen liikkeestä lähes kymmenen vuotta sitten. Muistan, kun kävin siellä viimeisen kerran. Katselin silloin farkkuja ja totesin myyjälle, että jos teillä ei ole mun kokoja, mä en voi tuoda teille mun rahoja.

Monta hyvää vaatetta ehdin Nudgesta hankkia, ja osa on minulla vieläkin. Liike kuitenkin lopetti. Ajattelen, että yksi suuri syy sille on, että iso osa sen valikoimasta oli liian pientä kokoa liian suurelle osalle sen asiakaskuntaa. 

Niin, ja miksi menet kertomaan tällaista kyseiseen kauppaan? Et kai mene kalastusliikkeeseenkään sanomaan, että jos teillä ei ole hevosenruokaa, niin vien rahani muualle. Turhaan itsestäänselvyyksiä ilmaan latelet. He ovat tehneet sen päätöksen jo ajat sitten, etteivät halua rahojasi, jos evät valmista kokoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on ylipainoinen. Ja selittyy hyvin se, että muumiteltat tekee kauppansa. Ylipaino on oikeasti merkittävä terveysriski, eikä sitä tulisi normalisoida. Se tulee yhteiskunnallekin kalliiksi kun ihmisille tulee juurikin lihavuudesta johtuvia sairauksia.

Entäs himo-urheilijoiden onnettomuudet ja loukkaantumiset? Ihan samalla tavalla työllistää terveydenhuoltoa ja on terveysriski. Itse ylipainoisena olen ollut kerran flunssassa tänä vuonna, useampi minua "terveellisempi" on ollut paljon useammin kipeänä tai loukannut itsensä urheillessaan.

Urheilijana suurimmat vammat on minulle aiheutettu terveydenhuollossa sairaalloisten ylipainoisten ja muuten sairaiden ihmisten pakkoavustuksessa. Pysykää vaan siellä omassa karsinassanne sekoilemassa ja jättäkää osaavat rauhaan. Ja perustakaa ne omat ++ brändinne. Jos teitä on enemmistö ja lompakkonnekin ovat isoimmat niin mitä vielä odotatte? Emme me pärjäävät tule teitä kumartelemaan vaan juoksemme karkuun kuin antiloopit. :) näin huumorilla mutta myös ihan oikeasti. Lopettakaa valitus ja tehkää itse se mitä meiltä kerjäätte.

Vierailija
1244/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on ylipainoinen. Ja selittyy hyvin se, että muumiteltat tekee kauppansa. Ylipaino on oikeasti merkittävä terveysriski, eikä sitä tulisi normalisoida. Se tulee yhteiskunnallekin kalliiksi kun ihmisille tulee juurikin lihavuudesta johtuvia sairauksia.

Entäs himo-urheilijoiden onnettomuudet ja loukkaantumiset? Ihan samalla tavalla työllistää terveydenhuoltoa ja on terveysriski. Itse ylipainoisena olen ollut kerran flunssassa tänä vuonna, useampi minua "terveellisempi" on ollut paljon useammin kipeänä tai loukannut itsensä urheillessaan.

Urheilijana suurimmat vammat on minulle aiheutettu terveydenhuollossa sairaalloisten ylipainoisten ja muuten sairaiden ihmisten pakkoavustuksessa. Pysykää vaan siellä omassa karsinassanne sekoilemassa ja jättäkää osaavat rauhaan. Ja perustakaa ne omat ++ brändinne. Jos teitä on enemmistö ja lompakkonnekin ovat isoimmat niin mitä vielä odotatte? Emme me pärjäävät tule teitä kumartelemaan vaan juoksemme karkuun kuin antiloopit. :) näin huumorilla mutta myös ihan oikeasti. Lopettakaa valitus ja tehkää itse se mitä meiltä kerjäätte.

Jos tämä ihmeellinen vuodatus yrittää ilmaista, että olet hoitoalalla

a) et ole työhön sopiva, kun puhut sairaista ja lihavista tuohon sävyyn

b) sinulta ei kukaan kerjää, odota tai toivo minkään kokoisia vaatteita, kun et ole päättämässä vaatetuotannosta.

Jos olet pakkotyössä, kuten kirjoitat, ota yhteys viranomaisiin, he voivat auttaa sinua ja saattaa vapaudenriistäjät edesvastuuseen.

Vierailija
1245/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi tässä ketjussa on korostunut kaksi keskeistä syytä, miksi suomalinen vaate ei kelpaa: 1. Kaavoitus ja 2. Hinta-laatusuhde.

Jos tuo ylipainojankkaaja edustaa suomalaista vaatetusteollisuutta tai suunnittelijoita, niin huonosti menee kyllä sitten jatkossakin. Jos ei ole edes halua kuunnella suurinta osaa asiakkaita, niin kovin käy pieneksi tuo suomalaisen asiakaskunnan piiri. Puolet suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, ei silti välttämättä lihavia, ja tämä kannattaa ottaa huomioon. Lisäksi tässä ihan sivuhuomautuksena, että muodokas voi olla myös olematta ylipainoinen, ja silloin nuo telttamalliset marimekot sun muut ei näytä hyviltä päällä, vaan saavat kauniin vartalon näyttämään tynnyriltä. Ei kannata ihmetellä, miksi kauppa

Todistat vaan pointtini. Cream of the crop on siirtynyt jo aikapäiviä sitten designated sports brandeihin lululemonista gymsharkiin, jotka palvelevat heidän segmenttiään. Adidas on maailman suurimpia sporttibrändejä ja kun kasvaa massaltaan suurimmaksi, halutaan ihan kaikkien rahat, eikä sen vuoksi pystytä enää miellyttämään edelläkävijöitä, sillä edelläkävijyyteen kuuluu hännästä erottautuminen

Hm on brändinä käynyt läpi tämän kiertokulun jo eikä pysty sen vuoksi myymään enää kunnolla länsimaissa. Adidasta odottaa sama kohtalo, elleivät halua pelastaa brändiä pienentämällä markkinaansa. Mitä pörssiyhtiö ei halua tietenkään tehdä

Sinulla meni lainaukset nyt vähän ruttuun, niin en tiedä, mitä pointtia tarkoitat. 

Lululemon ainakin tekee isojakin kokoja, kiva huomata :))

Vierailija
1246/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat valmistaa vaatteet Suomessa niin ostaisin. Kiinassa tehtyjä en osta.

Oletko valmis maksamaan perus paidoista lähemmäs 100e, housuista aina yli 100e?

Jos vaatteessa sekä kangas että työ on 100% suomalaista, 100 eur ei riitä lähellekään. 

Vierailija
1247/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen tyyli on muutakin kuin kuviollinen tunika ja leggarit. Kaikki ei asu maalla ja ole päiväkodissa töissä. Kertokaa kotimainen vaatevalmistaja, joka valmistaa suoria housuja eri pituuksilla, istuvia jakkuja, yksivärisiä peruspaitoja ja laadukkaita neuleita. Ja muissa väreissä kuin musta, tummansininen ja joku petrooli. Katsokaa nyt esim. Nansxx ja Vogxxxx kuoseja, kauhean voimakkaita värejä ja vahvoja kuvioita. Missä ovat yksiväriset vaatteet? 

Ei Voglialla ole enää aikoihin ollut kuosivaatteita kuin muutamia, kyllä ne ovat nykyään yksivärisiä ja hillityissä väreissä.

Itse tosin kaipaisin muitakin värejä kuin mustaa ja tummansinistä. 

Vierailija
1248/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen tyyli on muutakin kuin kuviollinen tunika ja leggarit. Kaikki ei asu maalla ja ole päiväkodissa töissä. Kertokaa kotimainen vaatevalmistaja, joka valmistaa suoria housuja eri pituuksilla, istuvia jakkuja, yksivärisiä peruspaitoja ja laadukkaita neuleita. Ja muissa väreissä kuin musta, tummansininen ja joku petrooli. Katsokaa nyt esim. Nansxx ja Vogxxxx kuoseja, kauhean voimakkaita värejä ja vahvoja kuvioita. Missä ovat yksiväriset vaatteet? 

Ei Voglialla ole enää aikoihin ollut kuosivaatteita kuin muutamia, kyllä ne ovat nykyään yksivärisiä ja hillityissä väreissä.

Itse tosin kaipaisin muitakin värejä kuin mustaa ja tummansinistä. 

Minä olen nähnyt heillä aika kivan näköisiä punaisia ja vaaleita ruskean sävyjä, kauluspaidoissa raikkaita sinisiä. Vielä ei ole tullut ihan niin oman oloista vaatetta vastaan, että olisin hankkinut. 

Vierailija
1249/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken painoväittelyn sekaan totean, että Patrik Borg toteaa kirjassaan Vinha perä: laihdutuksen myytit ja faktat, että painoluokan 26-29 naisilla ei ole mitään hätää jos vyötärönympärys on alle 90 senttiä ja ei ole verenpaineongelmia, rasva-arvojen ongelmia tai prediabetesta tai diabetesta.

Silloin pitää keskittyä syömään terveellisesti eikä laihduttelemaan, joka sotkee aineenvaihdunnan. Lievästi ylipainoiset eivät tarvi terveydenhuollon palveluita Bergin mukaan yhtään sen enempää kuin normaalipainoisetkaan jos he syövät ravitsemussuositusten mukaan, liikkuvat suositusten mukaan ja nuo aluksimainitut arvot ovat normaalit. 

Uskallan väittää, että näiden anonyymipalstojen läskiviha ja toisten ihmisten ulkonäön haukkuminen ajaa monet normaalipainoisetkin laihduttelemaan. Laihduttelu on oman kehon pahoinpitelyä. Mielestäni Borgin kirjan vinha perä löytyykin kohtuudesta. Jos on aika laihduttaa, ettei BMI tai vyötärönympärys karkaa tuosta alle 90 cm ja alle BMI 30 rajasta, se pitää tehdä terveyttä ja lihaksia hävittämättä rauhallisesti ja ajan kanssa. Nämä anonyymien keskustelujen laihdutustavoitteet ovat monesti todella epärealistisia kovine kilotavoitteineen. Niissä ei edes ole tarkoitus välttää esimerkiksi puutostauteihin sairastumista. Pelkkä oikea mitta tai lukema ei takaa sitä, että olisi tai pysyisi terveenä.

Vierailija
1250/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilijana suurimmat vammat on minulle aiheutettu terveydenhuolloss

En ole lääketeollisuudessa koska en ole tyhmä ja sairas. Mutta tuo "tehkää isoille vaatteita" on kuulunut jo monta vuotta ja aallosta valmistuu suunnilleen joka toinen vuosi suunnittelija, joka haluaa tehdä isoille. Mikseivät menesty? Eivätkö isot olekaan hyviä ja varakkaita asiakkaita, kuten isosuisesti väittävät? Viimeisimmän ison valmistuneen äiti kirjoitti isosuisesti hesariin samanlaisen kerjuukirjoituksen, että pitäisi saada rahaa ja apua isolle suunnittelijatytölle.

Mesenaatin kautta brändiä pystyyn vaan, niin saatte mitä haluatte. On isoja suunnittelijoita ja isoja asiakkaita. En minä urheilijana ymmärrä teidän metaboliikastanne yhtään mitään ja mitoituskin on vaativaa, hoikka kun voi laittaa päälle melkeinpä mitä vaan ja näyttää hyvältä. Teillä näitä kriteereitä riittää, pitää olla oikea kuosi ja oikea mittasuhde. Hankalalta kuulostaa ja valitusta riittää. Me muut vaan ostamme mitä sattuu ja näytämme tosi hyvältä. Mutta joku iso varmaan pystyy suunnittelemaan kaikille isoille sopivan malliston.

Vierailija
1251/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken painoväittelyn sekaan totean, että Patrik Borg toteaa kirjassaan Vinha perä: laihdutuksen myytit ja faktat, että painoluokan 26-29 naisilla ei ole mitään hätää jos vyötärönympärys on alle 90 senttiä ja ei ole verenpaineongelmia, rasva-arvojen ongelmia tai prediabetesta tai diabetesta.

Silloin pitää keskittyä syömään terveellisesti eikä laihduttelemaan, joka sotkee aineenvaihdunnan. Lievästi ylipainoiset eivät tarvi terveydenhuollon palveluita Bergin mukaan yhtään sen enempää kuin normaalipainoisetkaan jos he syövät ravitsemussuositusten mukaan, liikkuvat suositusten mukaan ja nuo aluksimainitut arvot ovat normaalit. 

Uskallan väittää, että näiden anonyymipalstojen läskiviha ja toisten ihmisten ulkonäön haukkuminen ajaa monet normaalipainoisetkin laihduttelemaan. Laihduttelu on oman kehon pahoinpitelyä. Mielestäni Borgin kirjan vinha perä löytyykin kohtuudesta. Jos on aika laihduttaa, ettei BMI tai vyötärönym

Juu ei tehdä tästä laihdutusketjua. Isot ovat ihan itse nostaneet tuota ja jatkavat sen asian nostamista esiin, ja minä sekä muut olemme vastanneet vaateteollisuuden puolelta. Ihan rehdisti oikeasti kannustan perustamaan sen iso-brändin ja näyttämään, miten lompakon nyörit aukeavat.

Tunnistamme kyllä asiakkaat, joilla on iso suu, mutta pienet ostohousut. Teollisuus ei pyöri sellaisella energialla.

Vierailija
1252/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että näiden anonyymipalstojen läskiviha ja toisten ihmisten ulkonäön haukkuminen ajaa monet normaalipainoisetkin laihduttelemaan. Laihduttelu on oman kehon pahoinpitelyä. Mielestäni Borgin kirjan vinha perä löytyykin kohtuudesta.

Juu ei tehdä tästä laihdutusketjua. Isot ovat ihan itse nostaneet tuota ja jatkavat sen asian nostamista esiin, ja minä sekä muut olemme vastanneet vaateteollisuuden puolelta. Ihan rehdisti oikeasti kannustan perustamaan sen iso-brändin ja näyttämään, miten lompakon nyörit aukeavat.

Tunnistamme kyllä asiakkaat, joilla on iso suu, mutta pienet ostohousut.

Kiitos asiantuntemuksestasi! Kertoisitko, mitä valmistajaa edustat? Kevätvaatteet kiinnostavat?

Vierailija
1253/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että näiden anonyymipalstojen läskiviha ja toisten ihmisten ulkonäön haukkuminen ajaa monet normaalipainoisetkin laihduttelemaan. Laihduttelu on oman kehon pahoinpitelyä. Mielestä

Ihan koko teollisuutta, joka mitoittaa mallistonsa maksavien asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Tervetuloa sinäkin kentälle peuhaamaan, jos asiantuntijuutta riittää yhtä paljon kuin palautetta.

Vierailija
1254/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokopäivätyössä teollisuusompelijana ja bruttokuukausipalkkani on alle kaksi tuhatta. Vieläkö tuosta pitäisi kohtuullistaa?

Vierailija
1255/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilijana suur

En ole lääketeollisuudessa koska en ole tyhmä ja sairas. Mutta tuo "tehkää isoille vaatteita" on kuulunut jo monta vuotta ja aallosta valmistuu suunnilleen joka toinen vuosi suunnittelija, joka haluaa tehdä isoille. Mikseivät menesty? Eivätkö isot olekaan hyviä ja varakkaita asiakkaita, kuten isosuisesti väittävät? Viimeisimmän ison valmistuneen äiti kirjoitti isosuisesti hesariin samanlaisen kerjuukirjoituksen, että pitäisi saada rahaa ja apua isolle suunnittelijatytölle.

Mesenaatin kautta brändiä pystyyn vaan, niin saatte mitä haluatte. On isoja suunnittelijoita ja isoja asiakkaita. En minä urheilijana ymmärrä teidän metaboliikastanne yhtään mitään ja mitoituskin on vaativaa, hoikka kun voi laittaa päälle melkeinpä mitä vaan ja näyttää hyvältä. Teillä näitä kriteereitä riittää, pitää olla oikea kuosi ja oikea mittasuhde. Hankalalta kuulostaa ja valitusta riittää. Me muut vaan ostamme mitä sattuu ja näytämme tosi hyvältä. Mutta joku iso varmaan pystyy suunnittelemaan kaikille isoille sopivan malliston.

Mikä siis on se asiantuntemus, jonka turvin kirjoittelet ketjuun?

Kannattaisikohan se päivittää, sillä minä pluskokoisena nimenomaan löydän mieleisiä vaatteita kotimaisilta brändeiltä, ja ilokseni huomaan että niin löytää yhä useammin minua isokokoisempikin kuluttaja. 

Huomionarvoista on sekin, että sinä erityisosaamisesi pohjalta esität asioiden olevan lähes täysin toisin kuin Outi Pyy, joka toimii vastuullisuusjohtajana nimenomaan menestyvässä kotimaisessa vastuullisen muodin verkkokaupassa. Siksi kiinnostaa, mistä tulokulmasta olet liikenteessä. 

Vierailija
1256/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukoisti vielä 70-luvulla vaateteollisuus. Itsekin suunnittelin vaateteollisuusteknikon ammattia, vaan yksi iso firma toisensa jälkeen lopetti, joten ei ollut mitään järkeä hakeutua ko koulutukseen. Surullista, miten tietotaito alasajettiin.

Nyt on sitten tarjolla huonon mallisia, ryppyisiä ja ties miten myrkyllisistä matriaaleista väsättyjä tekeleitä.

Niinpä. Ostin Martinex nimisen suomalaisfirman yöpaitoja. Eivät haisseet uutena tai en ainakaan huomannut mutta pesun jälkeen haisivat.

Ärsyttävää. Yritän vielä pestä niitä lisää ja katson lähteekö haju. Että joo, ei voi yhtään tietää onko suomalaisyrityksen tuote lainkaan parempi.

Vai onko vika sittenkin pyykkärissä?

Joskus se konekin pitää

Pidätkö rumpua ja pesuainelokeroa auki kun et käytä konetta? Kuivaatko tiivisteen kunnolla kun pyykit on pesty? Home kasvaa pyykkikoneeseen nopeasti jos noista ei huolehdi ja anna sekä pesuainelokeron että rummun tuulettua kunnolla pyykkäämisten välillä. Sitten pyykit haisevat. Onneksi homeen saa pois kun sekoittaa puolet vetyperoksidia ja puolet sitruunahappoa ja jynssää vanhalla hammasharjalla ja rummun tiivisteet siivoussienellä (ei karkealla puolella).

Vierailija
1257/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelijoiden yms. korkeat palkat kohtuullistettava.

Olen kokopäivätyössä teollisuusompelijana ja bruttokuukausipalkkani on alle kaksi tuhatta. Vieläkö pitäisi kohtuullistaa?

Vierailija
1258/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs himo-urheilijoiden onnettomuudet ja loukkaantumiset? Ihan samalla tavalla työllistää terveydenhuoltoa ja on terveysriski. Itse ylipainoisena olen ollut kerran flunssassa tänä vuonna, useampi minua "terveellisempi" on ollut paljon useammin kipeänä tai loukannut itsensä urhe

Pyy ei ole tietääkseni koskaan toiminut suunnittelijana vaan vaatemyyjänä, josta erosi, alkoi öyhöttämään ja nimitti itse itsensä vastuullisuusasiantuntijaksi. Vastuullisuusasiat ovat todellisuudessa aika paljon kinkkisempi juttu, kuin mediassa kansaan uppoava öyhötys.

Jos sinä olet tyytyväinen kotimaiseen tuotantoon ja brändien kokoihin, et ole se kenelle vastasin. Hieno juttu, että sinä löydät itsellesi sopivaa ja miellyttävää. Sekin on kuitenkin todellisuus, että suomalaisen keskikoko on jo pituutensa puolesta iso verrattuna maailman keskikokoon. Mistään xxxl:stä puhumattakaan. Teollisessa tuotannossa ei oikein menesty ilman kansainvälistä myyntiä.

Vierailija
1259/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelijoiden yms. korkeat palkat kohtuullistettava.

Olen kokopäivätyössä teollisuusompelijana ja bruttokuukausipalkkani on alle kaksi tuhatta. Vieläkö pitäisi kohtuullistaa?

Sitten kohtuullistamisen jälkeen sinua nämä kohtuullistamisen perään huutavat alkaisivat syyllistää sinua siksi, ettet osta ompelemiasi vaatteita. Vielä 1990-luvulla esimerkiksi Luhdan teollisuusompelijat jne pystyivät ostamaan Luhdan vaatteita omasta myymälästämme omalla palkallaan.

Vierailija
1260/1942 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs himo-urheilijoiden onnettomuudet ja loukkaantumiset? Ihan samalla tavalla työllistää terveydenhuoltoa ja on terveysriski. Itse ylipainoisena olen ollut kerran flunssassa tänä vuonna, useampi minua "terveellisempi" on ollut p

Pyy ei ole tietääkseni koskaan toiminut suunnittelijana vaan vaatemyyjänä, josta erosi, alkoi öyhöttämään ja nimitti itse itsensä vastuullisuusasiantuntijaksi. Vastuullisuusasiat ovat todellisuudessa aika paljon kinkkisempi juttu, kuin mediassa kansaan uppoava öyhötys.

Jos sinä olet tyytyväinen kotimaiseen tuotantoon ja brändien kokoihin, et ole se kenelle vastasin. Hieno juttu, että sinä löydät itsellesi sopivaa ja miellyttävää. Sekin on kuitenkin todellisuus, että suomalaisen keskikoko on jo pituutensa puolesta iso verrattuna maailman keskikokoon. Mistään xxxl:stä puhumattakaan. Teollisessa tuotannossa ei oikein menesty ilman kansainvälistä myyntiä.

Outi Pyy on rekrytoitu Ivalolle. Selkosuomeksi: tuo (menestyvä, suomalainen) yritys on halunnut palkata juuri hänet.

Kiinnostaa edelleen kovasti, mikä on sinun osaamisesi ja erityisalasi, kun voit noin kevyesti sivuuttaa hänen uransa ja osaamisensa öyhötyksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän