Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä?

Vierailija
19.02.2025 |

Lihapullat

Hernekeitto

Perunasalaatti

Kalapuikot

Maksalaatikko

Leipä

Pinaattikeitto

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän hernesopan tärkeimmät aineet on herneet ja savupotka. Ei ihme, ettet saa soppaan makua, jos sinne naudan jauhelihaa laitat. Jestas. Hernepussin ohje on ihan hyvä lähtökohta. Haudutusaikaa voi kyllä vähän pidempää. Nakkaat vain sen savupotkan sinne sekaan ja sitten kun soppaa olet riittävän pitkään haudittanut, riivit lihat siitä potkasta sopan sekaan ja nakkaat luut pois. Mausteet maun mukaan, ei välttämättä tartte muuta kuin meiramin.

Sitten kun syöt, lautaselle sopan mausteeksi raakaa sipulisilppua ja sinappia. Viereen tuoretta ruisleipää. Kyllä lähtee!

Vierailija
122/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla totaalinen tumpelo, jos ei saa esim. lihapullia, hernekeittoa tai leipää tehtyä itse parempaa kuin kaupan valmistuotteet. Poikkeuksena kunnollinen hapanjuureen tehty ruisleipä, joka on muuten helppo tehdä itsekin, mutta vaatii sen juuren.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki ruuat on parempia itsetehtynä.

Vierailija
124/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti syönyt hernekeiton purkista enkä vielä 6-kymppisenäkään tykkää itse tehdystä rokasta:) Mies tekee hernekeiton alusta lähtien itse, mutta minä en sitä syö. Kalapuikkoja en koskaan ole saanutkaan itse tehtynä enkä kaipaakaan. 

Vierailija
125/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi

Vierailija
126/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lättyjen paistaminen syö sähköä ja aikaa hilvatisti ja ihan samanlaisia ovat kaupassa vaikkapa riitan herkun lätyt.

Hintaa en jaksa alkaa laskemaan.

Riitan herkun letuissa on outo pistävä maku, jota en omatekoisiin saa sitten millään. Omatekoiset hakkaavat siis Riitan letut vähintään 6 - 0.

Myydäänkö lettujakin valmiina, voi itku! En edes vilkuile eineshyllyjä, tee sapuskat tuoreista aineista, ja on hyvää.  Mutta en pysty sanomaan onko parempaa, kun en ole maistellut niitä kaupan tädin tekemiä 😉

Vierailija
127/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko

Lohikeitto

Mikään eineslohikeitto ei yllä lähellekään itse tehtyä.

Vierailija
128/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon jauhelihakeitto.

Vierailija
129/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Itse tehty parasta.

Vierailija
130/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon lohikeitto

Vierailija
131/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivän ostan kaupasta, mutta se on minusta ainoa ruoka, joka on valmiina ostettuna kotona tehtyä parempaa. Eineksissä ei lähtökohtaisesti ole mitään vikaa, mutta niillä on niin pitkät myyntiajat, että ne eivät maistu tuoreen ruoan veroiselta.

Vierailija
132/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossua ja olutta en itse valmista, mutta ruoan kyllä. Yhden kerran ha viimeisen menin ostaa valmisruoan kun aikataulu oli melko tiukka ja nälkä painoi päälle. Oli nakkikastike muusilla ja todellakin kastike, sitä piisasi. 6-7 nakinpätkää ja hyvä jos ruokalusikallinen muusia. Ällön tahmeeta eikä yhtään kiva syödä pelkkää kastiketta, kun ei ollut edes hyvää. Nakkipalat ja muusitipan kostutin soosiin ja söin, loput litkut meni ruokahävikkiin.

Vierailija
133/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemistasi niin leipä ja kalapuikot ainoastaan. Tosin olen tehnyt kalapullia aika hyvin onnistuen. Muut mainitsemasi eivät ainakaan mulla mene jatkoon. Itse tehtyjä lihapullia ja pinaattikeittoa ei voita mikään. En osaa sen kummemmin sanoa. Einekset ovat kauttaaltaan aika kehnoa apetta maultaan ja mitä kaikkee negatiivista niissä on.

Vierailija
134/143 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto

Pinaattiletut

Maksalaatikko

Hernekeitto

Vierailija
135/143 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkikartanon lohikeitto

just söin sitä ja kyllä oli suolaista, eikä ollut porkkanaa. Itse tehty on paljon paljon parempaa  

Vierailija
136/143 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mummo teki itse maksalaatikkoa, oli kyllä hyvää. Itse teen tosi harvoin, ei siksi että siinä olisi edes mikään erityisen iso työ, mutta jostain syystä ei vain ole tullut tehtyä. Ehkä jauhettua maksaa ei ole kaupassa enää nykyään niin tarjolla? Maksalaatikko tulee ostettua valmiina. 

Itse tehty maksalaatikko on syömäkelvotonta. Eines vielä menee, vaikkei sekään hyvää ole.

Kaikki maksalaatikko on koiranruokaa

Vierailija
137/143 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto

Pinaattiletut

Maksalaatikko

Hernekeitto

Olen syönyt tänään lounaaksi itsetehtyä hernekeittoa. En vaihtaisi sitä einekseen koskaan.

Vierailija
138/143 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillikylki

Vierailija
139/143 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apetit crispy chick kasvispihvit, joku täällä taisi sanoakin, ostan edelleen.

Vierailija
140/143 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa on itsetehty kun osaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä