HS: Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi
Kommentit (193)
Sekin ikärasismia että kuolee kun tulee ikää riittävästi.
Ajellaan suojatiellä päälle vai mihin tää liittyy???
Ehkäpä tuon kuvan naisen näkymättömyys ei johdu iästä vaan ylipainosta..
T. Saman ikäinen hoikka nainen
näin naisena tää on ollut ihan hyvä juttu, ei ole joku koko ajan töllistelemässä. Oikeanlaisella pukeutumisella on saanut häivytetty itsensä aika hyvin :)
Jos seksuaalisen häirinnän loppuminen on näkymättömyyttä, otan sen innolla vastaan.
Suurin osa miehistä taas on näkymättömiä kehdosta hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaidevuosien alkuun ajoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksuaalisen häirinnän loppuminen on näkymättömyyttä, otan sen innolla vastaan.
Sama! Ei kukaan kähmi eikä huutele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaidevuosien alkuun ajoittuu.
Eli et tiedä itekään mihin tää liittyy :D
Ikä toimii näkymättömyysviittana. Mahtavaa.
Nyt tunnustus. Nuorempana saatoin tarkkailla, katselevatko miehet esim. kaupungilla kävellessäni minua. Huomio tuntui hyvältä. Tietenkin vuosien myötä tuollainen huomiointi väheni ja se harmitti minua, mutta sitten itsekin pääsin yli miesten katseiden etsimisestä ja olo vapautui. Harmi, kun en tajunnut asiaa jo vuosikymmeniä sitten.
Ihanaa. Reissu Sveitsiin 💊💉 wippii wimppa party.
Miksi se olisi huono asia? Mulle tuo kävi jossain 42-vuotiaana kun esivaihdevuosioireetkin alkoivat. Oli aivan valtava helpotus ja yksinomaan hyvä asia. Olin niin väsynyt siihen miesten ei-toivottuun huomioon, siihen ettei miesvaltaisella alallakaan tahdottu ottaa oikein vakavasti kollegana vaan aina ensisijaisesti *naisena* ammattilaisen sijaan. Ikääntyminen tehnyt sen, että mulle jutellaan kuin mieskollegoillekin, eikä flirtata, yritetä tehdä vaikutusta tms.
No ehkä näkymättömäksi jossain kadulla ja baarissa mutta onneksi kotona tunnen itseni kyllä vielä oikein näkyväksi. En tiedä olenko löytänyt jotenkin poikkeuksellisen miehen kun se kehuu ja hellii vielä tällaista vähän rupasahtanutta ja vaihdevuodet ylittänyttä naista edelleen vähän väliä?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä taas on näkymättömiä kehdosta hautaan.
Huomio ei imartele meitä miehiä joten ei väliä.
Ikärasismia? Tämähän on useimmille meistä iloinen asia, että se ikuinen huomioiminen ensisijaisesti seksiobjektina lopultakin päättyy, ja miehetkin kohtaa ihan vaan ihminen ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi huono asia? Mulle tuo kävi jossain 42-vuotiaana kun esivaihdevuosioireetkin alkoivat. Oli aivan valtava helpotus ja yksinomaan hyvä asia. Olin niin väsynyt siihen miesten ei-toivottuun huomioon, siihen ettei miesvaltaisella alallakaan tahdottu ottaa oikein vakavasti kollegana vaan aina ensisijaisesti *naisena* ammattilaisen sijaan. Ikääntyminen tehnyt sen, että mulle jutellaan kuin mieskollegoillekin, eikä flirtata, yritetä tehdä vaikutusta tms.
Ymmärrän pointtisi, mutta silloin et ole muuttunut näkymättömäksi vaan sinua on alettu arvostaa.
Näkymättömyys on sitä, että vanhempi nainen, hänen tietonsa ja osaamisensa sivuutetaan täysin, ja syynä on se, että vaikkei enää saa seksuaalista huomiota, hänet silti luokitellaan naiseksi ja niin ollen vielä vähäpätöisemmäksi kuin nuoret naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuon kuvan naisen näkymättömyys ei johdu iästä vaan ylipainosta..
T. Saman ikäinen hoikka nainen
Vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmisen arvo liittyy nykyään siihen että hän tulee nähdyksi. Ei kun siis naissukupuolen.
Liikaa ei saa kuitenkaan katsoa, siitä seuraa rangaistus.
No joo. Riippuu tietysti luonteestakin, että keiden kanssa sopii yhteen.