Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeistolaisen ja vasemmistolaisen merkittävin ero

Vierailija
19.02.2025 |

Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisena en allekirjoita. Minusta siihen kykenevien ihmisten kuuluu pitää huolta itsestään, ja toki osallistua sellaisen yhteiskunnan rahoittamiseenkin, jolla pidetään huolta turvaverkonomaisesti niistä, jotka ei pysty syystä tai toisesta pitämään itsestään huolta. 

"Oikeistolainen käy koulua, opiskelee, tekee työtä. Vasemmistolainen ei tee työtä, odottaa muiden elättävän hänet ja kiljuu yhteiskunnalta aina vaan lisää, lisää. "

Eihän ollenkaan näin. Duunareitahan iso osa vasemmistostahan on historiallisesti ollut, eli työtä tekeviä ihmisiä. Sitten on pienempi "älykkövasemmistolaisten" joukko myös. Itse ainakin teen diplomi-insinöörinä ihan hyväpalkkaista työtä. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että olen iloinen veronmaksaja, enkä kitise miten minut verotetaan kuiviin. Minusta on hienoa, että voin osallistua oikeudenmukaisen ja välittävän yhteiskunna

"Poliitikot kiittävät sinun veronmaksuintoasi ja käärivät rahasi parempaan talteen omilleen. Pahaksi onneksi kaltaisia naiveja ihmisiä on olemassa."

Eivät kaikki poliitikot ole tällaisia opportunisteja. Kylläkin juuri oikeistotaholla tällaista on, kähmintää, diilejä, korruptiota, hyväveliverkostoja.

Arvoilleen omistautuneita poliitikkoja löytyy lähinnä vasemmistotahoilta. Oikeistolainen ei halua uskoa, että joidenkin arvomaailmaan kuuluu oikeasti muidenkin kuin oma ja kavereiden hyvinvointi. Että on edelleen poliitikkoja, joilla on ihanteita, ja jotka haluavat työskennellä paremman maailman eteen.

Vierailija
102/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen ajattelee, haluan hyvää kaikille.

Oikeistolainen ajattelee, haluan hyvää itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset eivät tajua, että lääke heidän vihaan ja katkeruuteensa "rikkaita" kohtaan on yrityksen perustaminen.

Miksi ruikuttaa kun voi itse perustaa yrityksen ja alkaa miljonääriksi?

Vai onko perusongelma sittenkin laiskuus?

Persuloidi todistaa vähä-älyisyyttään vol 101

Mene töihin

Kommarivasuri ei tee töitä, se elää yhteiskunnan tuilla ja on nyt kiukkuinen kun tukia on leikattu. Mutta perjantaipullosta se ei luovu.

Juu oikeistolla alkaa ideat loppumaan. Vaalikampanjaa pitäisi tehdä, mutta kun kaikki ideat on niin käytetty ja laiskottaa, joten ei muuta kuin samoja valheita ja kliseitä tulille. Ainahan joku yksinkertainen uskoo. Nyt on oikeistolla hätä, sillä kannatusmittaukset ennustavat suunnanmuutosta. Ihmiset ovat kyllästyneet toivottomuutta, kurjuutta ja konkursseja tuovaan politiikkaan ja haluavat tilalle muuta. Demarit johdossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Muistatteko, kuinka maailmalla ihailtiin Marinin naisministeririvistöä - ainutlaatuista koko maailmassa. Nuoria, virkeitä, osaavia naisia. Muistatteko, millainen positiivinen henki maassamme oli - jopa koronakriisistä ja Ukrainan sodan alkamisesta huolimatta. Marinin hallitus herätti ihmisissä toivoa, unelmia.

Orpo-Purran hallitus on luonut negatiivisuuden ja toivottomuuden ilmapiiriä. Sen lisäksi, että ihmiset eivät näe tulevaisuudessaan mahdollisuuksia, on ilmapiiri täynnä vihaa, rasismia ja syyllisten etsimistä. Kun hallitus ei kykene hoitamaan hommiaan, aletaan luomaan viholliskuvia jopa oman kansan sisälle. Jos syntipukit eivät ole m.muuttajia, niin syntipukkeja ovat kaikki yhteiskunnan tukia saavat. Vihan yhteiskunta. Sellaiseksi on Suomi muuttunut oikeistolaisen hallituksen myötä.

Äänestetään muutosta!

Vierailija
104/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Aloittaja on oikeassa. Vasemmisto on vaan muiden taskuilla koko ajan.

Kylläpä kliseitä pukkaa. Kokoomuksen ja persujen vaalikamppanjat näyttää olevan kiihkeimmillään. Irtoaa niin paksuja valheita, että ihan haisee tänne asti.

Oikeisto on köyhän duunarinsa kukkarolla ja selkänahassa kiinni. Ottaa kyllä duunaristaan kaiken hyödyn irti kasvattaakseen OMAA varallisuuttaan, mutta nihkeästi maksaisi yhtään mitään duunarille tämän työpanoksesta.

Suuri osa meistä oikeistolaisista on ihan tavallisia työssäkävijöitä. On opettajia, raksamiehiä, sosiaalityöntekijöitä, kahvilanpitäjiä, myyjiä jne. Käyvät töissä jokainen arkipäivä ja tekevät raakaa työtä ja maksavat veroja. Ei täällä mitään tehtaan tirehtöörejä olla muuta kuin siellä demareiden märissä iltapäiväunissa. 

Vierailija
105/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisilla on enemmän mielenterveysongelmia kuin muilla. 

Vierailija
106/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia oikeisto ei piittaa ihmisistä

Eikä tasa-arvosta

Eikä mistään keinotekoisesta femakkosyövästä tarvikaan välittää, jos luonto olisi miehet ja naiset tasa-arvoiseksi tarkoittanut, meillä ei edes sukupuolia olisi. Joten se siitä syövästä sitten. Vasentuneet ä m m ä t kuolisivat nälkään jos oikeistolaiset miehet teitä ei verovaroilla elättäisi.

Malliesimerkki oikeistolaisesta  v i h a s t a.

Vierailija
107/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suurimmat työntekijäpuolueet ovat PS ja KOK. Päivitä itsesi nykyaikaan."

Perussuomalaisista varsinkin on viimeisten tutkimustulosten mukaan aika paljon tätä porukkaa lähtenyt, koska tekivät aika ennätysmäisen takinkäännön valtaan päästyään. Moni tosiaan näki perussuomalaiset vaihtoehdoksi varsinkin demareille, kun viestivät sellaista tavallisuutta, duunariystävällisyyttä, ja että köyhimmiltä ei leikata, välitetään tavallisesta suomalaisesta. Mutta valtaan päästyään ovat olleet lähes oikeistolaisempia kuin kokoomuskaan, ja nyt demarien kannatus on kovassa nousussa, persujen laskussa.

Tuppurainen haluaa sotia. Se on demari. Miltäs se sinusta kuulostaa? Oletko valmis kuolemaan isänmaan puolesta?

Oikeiston valheilla eikä horinoilla ole mitään rajaa.

Vierailija
108/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisten mielestä tasa-arvo tarkoittaa sitä, että muiden tienaamat rahat jaetaan tasapuolisesti kaikille.

Vierailija
109/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan emme voi myöskään tietää, minne neroja ja yhteiskuntaa ja tiedettä eteenpäin vieviä yksilöitä syntyy. Leonardo da Vinci oli vaatimattomista lähtökohdista, yksinhuoltajan lapsi. Eikä ole ainoa laatuaan.

Sosiaalidemokratiassa da Vinci ei olisi maalannut ainuttakaan teostaan. da Vinci menestyi, koska hänellä oli rikkaita mesenaatteja häntä elättämässä ja suosimassa, toki myös häneltä suorituksia vaatimassa. 

Vierailija
110/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vain olemassa oikeistolainen ja vasemmistolainen? Miten olisi ennemmin järkevänlainen, joka ottaisi muut huomioon eikä ajattelisi vain omaa napaa winwin?

Oikeiston ja vasemmiston välissä on Keskusta. Itse pitää tehdä ja yrittää, mutta tarvittaessa yhteiskunta auttaa. Jostain syystä Keskusta mielletään junttipuolueeksi, joka ajaisi vain maanviljelijöiden asiaa. Sekä oikeisto että vasemmisto vihaavat sitä jostain syystä. Vasemmiston viha maanviljelijöitä ja siten myös entistä Maalaisliittoa, nykyistä Keskustaa kohtaan johtunee siitä, että  maanviljelijätkin ovat omistavaa luokkaa. Oikeistoa taitaa vieläkin harmittaa Kekkosen pitkä valtakausi ja pelko siitä, että navetanhaju tarttuu, jos oleilee liian kauan keskustalaisen seurassa. 

Ei vasemmistolainen omistamista eikä varsinkaan maanviljelijöitä vihaa. Kunhan huolehtii veroistaan ym. velvoitteistaan ja pitää elukoistaan huolta. Veroja maksaessaan muistaa sen, että yhteiskunta niitä tukiaisia maanviljelijöillekin maksaa.

Vierailija
111/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että (keskimäärin) vasemmistolaista talouspolitiikkaa kannattavat ovat myötätuntoisempia, avuliaampia, aurinkoisempia ja positiivisempi ihmisiä kuin keskimäärin.

Vierailija
112/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset haluaa oikeistolaisten tienaamat rahat ja jauhavat tasa-arvosta. Toinen näistä (arvaa kumpi?) vietti nuoruutensa juottoloissa ja teki nuorena pari tenavaa eri isille ja on nyt työtön. Toinen vietti nuoruutensa koulunpenkillä ja tekee nyt hyväpalkkaista työtä.

Voiko typerämpää, stereotyyppisempää, ennen kaikkea mustavalkoisempaa tyypittelyä enää ollakaan?

Lähenee jo fasismia ja n_zismia tällainen vihapropaganda. Tällaisen mustavalkoisen valhepropagandan tavoite on saada yksinkertaiset puolelleen, löytää omalle heikolle asemalle vielä heikommassa asemassa oleva, jonka yläpuolella voi kuvitella olevansa ja jota voi sylkeä. Näin syntyvät yhteiskunnassa vainot.

Ettei nyt ole kuitenkin niin, että oikeisto haluaa vasemmiston/duunarit raatamaan surkealla palkalla rikastuttaakseen pomojaan ja firmojen omistajia. Näin on oikeistotaho se, joka varastaa duunareiltaan. Näiden palkasta, näiden ajasta, näiden terveydestä.

Minun nuoruudessani lukiossa ne olivat nimenomaan vasemmistokodeista lähtöisin, jotka opiskelivat ahkerasti ja menivät jatko-opintoihin. Luokan vähemmän välkky saattoi sen sijaan porvarisperheen veltto vesa, joka ei ponnistellut, koska tiesi saavansa vanhemmilta rahaa joka tapauksessa - opiskeli tai ei.

Vierailija
113/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ketjun vastaajista sana "vastuu" näyttää olevan varsin epäselvä.

Vierailija
114/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Vasemmisto ajattelee että hyvässä yhteiskunnassa ihmiset pitävät huolta toisistaan. Mikä on totta.

Oikeiston näkökannan ilmaisit oikein, mutta se on tietysti täysin todellisuudesta irralla oleva käsitys.

Vierailija
115/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan emme voi myöskään tietää, minne neroja ja yhteiskuntaa ja tiedettä eteenpäin vieviä yksilöitä syntyy. Leonardo da Vinci oli vaatimattomista lähtökohdista, yksinhuoltajan lapsi. Eikä ole ainoa laatuaan.

Sosiaalidemokratiassa da Vinci ei olisi maalannut ainuttakaan teostaan. da Vinci menestyi, koska hänellä oli rikkaita mesenaatteja häntä elättämässä ja suosimassa, toki myös häneltä suorituksia vaatimassa. 

Niin, tilaustöitä toimeentulon eteen Sibeliuksenkin sävellykset ovat (olleet). Ei hän mikään laitostunut kuukausipalkkainen liukuhihnasäveltäjä ollut. 

Vierailija
116/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta miten aloituksen yksinkertainen pointti menee toisilta täysin ohi. 

Vierailija
117/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeistolainen on itse vastuussa, sen vuoks perintövero pitää poistaa että oikeistolaiset saa paljon tätä täysin itse ansaitsemaansa omaisuutta

Juu niinpä, ITSE perittyä. Ja ITSE saatua isin ja äidin avustuksella auto. ITSE saatu lapsilisistä säästetty ensiasunto (kun vähävaraisimmilla nuo lapsilist ovat menneet lapsen elatukseen). Ihan ITSE saatu lahjaksi vanhemmilta ja isovanhemmilta osakesalkkuja ja rahastoja.

Mikäs siinä on ollessa oman elämänsä herra, kun ei tarvitse ITSE pahemmin ponnistella.

Olen samaa mieltä kanssasi, enkä itsekään osannut syntyä hyvään sukuun.

Mutta eikö pettymyksen ja katkeruuden oikea osoite ole ne omat vanhemmat ja suku, jotka jättivät osattomuutta perinnöksi? Eivät syyllisiä tilanteeseen ole he, jotka omalta osaltaan kantoivat vastuun ja jotka ovat s

En ole katkera, mutta lähinnä harmistunut siitä oikeiston päähänpinttymästä, että varakkuus ja hyväosaisuus olisi aina yksilön omaa ansiota. Kun todellakin on merkittävä ero siinä, miltä lähtöviivalta ponnistaa. Ja lähtöviivaahan ei voi itse valita.

Sukupolvien ketju, niin. AIna ei niillä menneillä polvillakaan ole ollut paljoa jaettavaksi jälkeläisilleen. On ollut isoja perheitä, pientiloja, joissa on eletty lähes kädestä suuhun. Kertyneestä mahdollisesta omaisuudesta ei ole ollut isojakaan osuuksia jaettavaksi, mikäli perinnön saajia isossa lapsikatraassa on ollut useita. Omat vanhempani ovat 1930-luvulla ja 1940-luvulla  syntyneitä, molemmat pientilallisen isolapsisesta perheestä. Vanhempani nuoruudessa ei ollut opintotukijärjestelmää, joten vain parempituloisilla perheillä oli varaa kouluttaa lapsensa. Vähävaraisissa perheissä koulutettiin ehkä yksi, jos häntäkään. Naimakaupan myötä jotkut tyttölapsista saivat osakseen ehkä taloudellisen vakauden ja kotiäidiksi jäämisen. Toiset hakeutuivat jo varhain työelämään, hyvin usein pienipalkkaisiin tehtäviin, mistä ei varallisuutta juuri karttunut. Vuokralla asuminen oli tuolloin, kuten nykyäänkin kallista. Palkasta saattoi mennä, kuten nykyäänkin valtaosa vuokraan. Oma isäni oli lapsena ja nuorena hyvä matematiikassa ja hän oli haaveillut teknikon koulutuksesta, mutta vähävaraisen pientilallisen poikana häntä ei ollut varaa kouluttaa. Isäni kurssitti ja koulutti sittemmin työelämässä ollessaan itseään. Minä olen tyytyväinen ja onnekas, että olen syntynyt aikana, jolloin hyvinvointivaltio alkoi kehittyä, ja jolloin mm. ihan oleellisen tärkeä opintotukijärjestelmä syntyi. Sen ansiosta koulutus ei ole ollut enää vain varakkaiden oikeus.

Minulla ei ole mitään aihetta syyttää vanhempiani siitä, ettei perintöosani tule olemaan isompi. He olivat molemmat työelämässä ollessaan todella ahkeria, rahoja eivät ole turhuuksien kaivoon heittäneet, eikä perheessämme ole ollut alkoholiongelmia tms. Minusta vanhemmillani nyt eläkkeellä ollessaan on täysi oikeus nauttia säästöistään, minä en ole kyttäämässä paljonko siitä tulee jäämään meille 4 lapselle perinnöksi.

Vierailija
118/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole mitään eroa. Samanlaisia korruptoituneita ihmisiä kaikki.

Vierailija
119/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi oppia ajattelemaan laaja-alaisemmin eikä vain omaa napaansa. Yhteistyötaitoja kehitettävä.

Vierailija
120/325 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on. Työteliäät, älykkäät ja lahjakkaat pakkautuu tämän takia oikealle. Lokit vasemmalle.

Ja kun työtön köyhä alkaa äänestää oikeistoa vain siksi, että haluaa olla rikkaiden työtätekevien eikä köyhien puolella, lopputulos on nykyisenlainen katastrofi.

Älkää äänestäkö niitä persuja. Ne on OIKEISTO, ne vie teiltä etuudet. Oikeisto toimii niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi