Oikeistolaisen ja vasemmistolaisen merkittävin ero
Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Kommentit (319)
Kummasti oikeisto luulee, että kaikki vasemmistolaiset ovat jotain kelan tukien varassa eläviä.
Sekin on outoa, että äärioikeiston mielestä yliopistoissa käännytetään vasemmistolaiseksi, vaikka siellä koulutetaan hyväpalkkaisiin ammatteihin.
Niiden logiikka kusee. Päättäisivät jo, että onko vasemmistolaiset tukuen varassa, vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset haluaa oikeistolaisten tienaamat rahat ja jauhavat tasa-arvosta. Toinen näistä (arvaa kumpi?) vietti nuoruutensa juottoloissa ja teki nuorena pari tenavaa eri isille ja on nyt työtön. Toinen vietti nuoruutensa koulunpenkillä ja tekee nyt hyväpalkkaista työtä.
Voiko typerämpää, stereotyyppisempää, ennen kaikkea mustavalkoisempaa tyypittelyä enää ollakaan?
Ihan yhtä hyvin tuo osuu kuin se, kun perussuomalaiset tyypitellään kouluttamattomiksi työttömiksi ja tukieläteiksi elämänkoululaisiksi. Vaikka tuokaan mustavalkoinen valhepropaganda ei osu kohdilleen, niin silti sitä paljon viljellään. Varmasti sekin on sitä fasismia ja nzismia. Kun vasemmisto saa noita keinoja käyttää, niin miksi ei oikeistokin.
Vierailija kirjoitti:
"Suuri osa meistä oikeistolaisista on ihan tavallisia työssäkävijöitä. On opettajia, raksamiehiä, sosiaalityöntekijöitä, kahvilanpitäjiä, myyjiä jne. Käyvät töissä jokainen arkipäivä ja tekevät raakaa työtä ja maksavat veroja. Ei täällä mitään tehtaan tirehtöörejä olla muuta kuin siellä demareiden märissä iltapäiväunissa. "
No jaa, epäilen kyllä.
Mitä hyvää esim. mainitsemallesi kahvilanpitäjälle on oikeistohallitus tuonut? Alati hupenevaa asiakaskuntaa, sillä ihmiset joutuvat kiristysten keskellä luopumaan ylimääräisistä menoistaan. Kahvilat mm. monikin luettelee, kun kerrotaan mistä on leikkuripolitiikan seurauksena luopunut. Ja tuosta syystä moni pienyrittäjä on päätynyt konkurssiin.
Entäpä myyjä? Mikäli oikeisto saa aikeensa toteutettua, poistuu ilta- ja pyhälisät. Myyjän peruspalkalla hädin tuskin tulee toimeen, lisät ovat siinä oleellisen tärkeät.
Oikeistohallitus on heikentänyt kaikkien työntekijöiden asemaa, myös mainitsemiesi ryhmien. Irtisanomissuojan heikentäminen - potkulaki, ensimmäisen sairauspäivän palkattomuus, työttömäksi joutuessa ansiosidonnaisen päivärahan heikentäminen mm.
Niin. Sinä epäilet, että me oikeistoa äänestäneet emme olisi ihan tavallisia työssäkäyviä. Me itse oikeistoa äänestäneet tiedämme, että sitä me sinun epäilyksistäsi riippumatta olemme, kuten itsekin olen.
Tuo muu soopa mitä kirjoitit, on vain vasemmistopropagandaa. Ei hallituksen leikkaukset osu meihin työssäkäyviin oikeassa elämässä, vaan se osuu työssäkäyviin vain vasemmistopropagandassa. Hallituksen kiristykset eivät osu työssäkäyviin, joten suosittelen sinullekin työssäkäyntiä. Potkulaki ja sairaspäivät eivät hirvitä, sillä ahkerista ja tunnollisista työntekijöistä työnantajat haluavat pitää kiinni. Kannattaa kokeilla.
Oikeisto pitää meidän oikeasti töitä tekevien puolta. Työntekoa esittävät äänestävät vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisilla on enemmän mielenterveysongelmia kuin muilla.
:D
Sieltäpä tuli taas olikein hatusta heilautettu olettamusten oletus. Minun nähdäkseni hyvin, hyvin paljon epävakaita persoonallisuushäiriöisiä ja mielenterveysongelmaisia löytyy nimenomaan persujen suunnalta. Julkisuudessa useitakin esimerkkejä alkaen holtittomasta alkoholin käytöstä pyssyllä paukutteluun keskellä katua.
Tämä on kyllä ihan tutkittua tietoa
https://mankindquarterly.org/archive/issue/60-4/3
-sivusta
Ja onhan se itsestäänselvää, että vasemmistoideologia johtaa mielenterveysongelmiin, kun ahdistutaan ilmastosta, eläinoikeuksista, sukupuolesta, jne. Ja pienet tytöt yrittävät muuttaa noita kaikkia, mutta se ei olekaan heidän kontrolloitavissa. Ei tarvitse olla järjen jättiläinen nähdäkseen loogisen seurauksen: mielenterveysongelmat.
Oikeistossa nuorilla on realistisempi käsitys maailmasta ja omista mahdollisuuksistaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta eikö pettymyksen ja katkeruuden oikea osoite ole ne omat vanhemmat ja suku, jotka jättivät osattomuutta perinnöksi? Eivät syyllisiä tilanteeseen ole he, jotka omalta osaltaan kantoivat vastuun ja jotka ovat sukupolvien ketjussa jättäneet parempaa aineellista ja aineetonta perintöä eteenpäin."
Miten joku voi olla näin tyhmä?!?! Siis ihan oikeasti.
Pitäisi varmaan jaksaa selittää fiksusti, mutta EN JAKSA. Olen totaalisen kyllästynyt tähän ihmisten suunnattomaan idiotisimiin. Jumaliste meinaa pää hajota.
-eri
Niin. Et jaksa selittää, koska et OSAA. Sillä lainaamallasi on oikein hyvä pointti tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen näkee maailman sellaisena kuin se on, vasemmistolainen sellaisena kuin haluaisi sen olevan.
Toisinsanoen, vasemmisto edustaa kehitystä ja oikeisto paikalleen jämähtämistä.
oikeistolainen ajattelee, että keskiluokan tulee raataa heidän yrityksissään ja tuottaa oikeistolaisille rahaa.
vasemmistolainen ajattelee, että keskiluokan tulee maksaa raatamalla saadusta palkastaan mahdollisimman paljon veroja, jotta voidaan elättää kaikki työnvälttelijät, nistit, juopot ja vuokralaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tavallinen myyjä tai raksamies äänestää oikeistoa, niin on kyllä jotain pahasti vialla.
No ehkä se työttömyys osuu jossain vaiheessa kohdalle eikä uutta työtä löydy, varsinkin jos alkaa jo ikää olla. Tai krooninen sairaus vaikka. Siinä vaiheessa alkaa tulla vasemmistoa ikävä.
Ei ole mitään muuta pahasti vialla kuin sinun kapeakatseisuutesi.
Hyvin moni meistä oikeistoa äänestäneistä on tavallisia duunareita kyllä työnkuvalta, mutta olemme pienyrittäjiä. Meillä ei ole ollut koskaan mahdollisuutta työttömyyskorvaukseen, vaikka työt vähenisivät. Yrittäjä kun ei voi saada työttömyyskorvausta. Juuri siksi äänestämme oikeistoa, joka haluaa turvata työn tekemisen edellytyksiä ennemmin kuin työttömyyskorvauksen saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vain olemassa oikeistolainen ja vasemmistolainen? Miten olisi ennemmin järkevänlainen, joka ottaisi muut huomioon eikä ajattelisi vain omaa napaa winwin?
Niinpä. Ja mihin unohtui keskustalainen?
Keskustan pitäisi pitää enemmän meteliä itsestään. Heillä olisi tässä polarisaatiossa hyvä iskun paikka tarjota ihmisille molemmilta puolilta ne hyvät puolet. Moni kaipaisi sitä, mutta Keskusta on niin hiljaa, että ihmiset eivät muista puoluetta olevankaan.
Itse olen maanviljelijä, mutta en enää ole äänestänyt Keskustaa, kun he Saarikon aikana siirtyivät niin vahvasti vasemmalle. Maanviljelijät ja yrittäjät unohtuivat tuolta puolueelta täysin. Samalla lähtivät äänestäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Hyvä esimerkki on myös se, että jos tuote ei mene kaupaksi, niin oikeistolainen miettii, miten voisin parantaa tuotetta tai markkinoida sitä enemmän. Vassari ei jaksa moisia miettiä, vaan haluaa tuotteen pakolliseksi kaikille.
Tunnen monta yksityisyrittäjää, jotka äänestävät vassareita. Eipä kokoomus köyhän yksinyrittäjän asiaa aja millään lailla.
Mun lähipiirissä on kaksi mikroyrittäjää, jotk pärjäävät juuri ja juuri. Ovat perustaneet yrityksen, jotta voivat tehdä sitä, mitä haluavat ja mistä ovat aidosti kiinnostuneita. Molemmat äänestävät vaaleista toiseen Vasemmistoliittoa.
Ei oikeistoa kiinnosta pätkän vertaa pienet yhden naisen tai miehen puljut, joissa tavoite on elättää itsensä mielenkiintoisella työllä eikä tahkoa isoa voittoa.
Mitä he saavat vasemmistoliitolta? Ja mitä toivoisivat oikeistolta?
Vierailija kirjoitti:
"Se mikä ero tuossa asiassa on vasemmistolla ja oikeistolla, on se, että vasemmistossa halutaan, että yksilö saa itse valita vaikka millaisen lukaalin, ja se on se katto pään päällä, joka yhteiskunnan tulee kustantaa. Kun siinä on niin kiva asia ja on hyvä sijainti ja tutut lähellä. Oikeisto sen sijaan on enemmän sitä mieltä, että jos yhteiskunta kustantaa asumisen, niin sen pitää olla inhimillinen ja kohtuullinen, mutta jos haluaa tilaa ja sijaintia ja muuta mukavuutta, niin ne mieliteot maksetaan itse ansaitulla rahalla."
Täysin mutuilua, oletusta ja oikeistopropagandaa. Luepa muutama artikkeli mediasta, missä ahtaissa nurkissa elävät kertovat tilanteistaan, mihin oikeistohallituksen kiristykset ovat ajaneet. Ja eipä heistä monikaan missään lukaalissa ole aiemminkaan elänyt, onpahan joutunut vain muuttamaan kaksiosta yksiöön lapsikatraansa kanssa.
Olenhan minä lukenut monen monta artikkelia, missä yksin kolmiossa asuva valittaa, kun kela vaatii muutamaan pienempään. Ja sitten kerjätään sääliä sillä, että eihän tästä halua muuttaa, kun tämä on aikuisten lasten lapsuudenkoti, ja olisi niin traumaattista, kun lapset eivät voisi sitten enää palata lapsuudenkotiinsa vierailemaan. Ja lisäksi todetaan, että tämä on niin kivalla paikalla ja rauhallisessa taloyhtiössä, ja kauppaankin on vain 200 metriä. Niin on se hallitus niin epäreilu, kun ei maksa minulle enää tätä kaikkea mukavuutta ja kolmiota yhdelle ihmiselle.
Näitä on ollut iltapäivälehdet pullollaan. Ei ole mitään minun mutuilua eikä oletusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän vasemmisto ajaa ensisijaisesti ilmastokurjistamista (josta erityisesti vähäosaiset kärsii) ja väestön vaihtoa (uudisasukkat menee aina oman väestön edelle)
Perinteistä vasemmistoa joka ajattelisi suomalaista vähäosaista, ei enää ole.
Sitä suomalaista vähäosaisuutta ei oikein enää ole olemassa. Kaikille on tarjolla asuminen, terveydenhuolto ja ruokaraha julkisista varoista. Edes vasemmisto ei oikein enää keksi, että mitä voisi vaatia lisää. Kun jokainen ymmärtää, että elintaso ei voi olla työtä käymättömällä korkeampi kuin työssäkäyvällä. Siinä se yhteiskuntarauha vasta kärsiikin, jos asiat noin nurinkurin menevät.
Yhtesikuntarauha alkaa kärsiä, kun sun kaltaiset valehtelijat lisääntyy. Mulla ainakin keittää jo yli. En uskalla kirjoittaa, mitä o
Joillakin totuus saa veren kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ei tykkää työnteosta. Neljä päivää viikossa on heillä tavoitteena. Ansiotasoa laskematta, totta kai. Täysi palkka myös, vaikka ei töissä olisikaan, vaan sairaslomalla. Lisäksi, jos palkallisella vuosilomalla sairastuu, tulee palkinnoksi saada lisää palkallista sairaslomaa.
Voisiko lakkoilustakin saada palkkaa? Sehän on kuitenkin työnantajan vika, että lakkoillaan.
Sairasta menoa. Työ(tävieroksuvan) väen touhuja.
Sinä olet itse sairas ja saat sairasta mielihyvää muiden loukkaamisesta, haukkumisesta ja vahingoittamisesta. Sun kaltaisilta ihmisiltä pitäisi kieltää some kokonaan. Tällekään palstalle ei pitäisi olla mitään asiaa.
Vaikka oletkin loukkaantunut, niin et sitten silti pystynyt tuota lainaamaasi totuutta kiistämään. Tsemppiä näiden vaikeiden tunteidesi käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Otetaas esimerkiksi uskonto. En huomannut ketjussa sitä vielä käsiteltävän.
Miten vasemmisto tai oikeisto eroaa suhteessa uskontoon. Kyllä niillä on jotain eroa, vaikkakin on itsensä oikeistoon tai vasemmistoon itsensä mieltäjiä ja ovat uskovaisia tai eivät ole.
Mutta suuressa kuvassa miten voisi jakaa. Eli kumpaan lokeroon sijoittaisin uskonnon, oikeistoon.
Tämä sillä että maailman vasemmistolaisimmissa maissa uskontoa ei taideta oikein katsella hyvällä, tai sen harjoittaminen on hyvinkin rajoitettua.
Neukkulan systeemissa uskontoa ei katsottu hyvällä, olikohan joku toteamus että uskonto on oopiu mia kansalle, eli ei hyvä systeemin kannalta.
Eli jos kuulut oikeistoon on uskonto luonnollisemmin osa sinua. Vassariuskovaisena kannatat systeemiä joka yrittää poistaa yhteiskunnasta uskontoa, eli olet hankalassa raossa.
Eihän kommunistisissa maissa suinkaan palvontaa ollut kielletty, se vaan kohdistui j
Ateistit ovat vasemmalla.
LouLou kirjoitti:
Ainakin itse olen huomannut, että vasemmistolaiset aina ovat toisten taskuilla ja toivovat itse pääsevänsä mahdollisimman halvalla.
Ainakin itse. Ainakin itse olet huomannut, joten sen varmaan täytyy sitten pitää paikkansa kaikkien vasemmistolaisten kohdalla :D :D :D
Kerropa muutama havainnollinen esimerkki havainnoistasi.
Vasemmistolaisilla yksilön oikeudet ovat tärkeitä, oikeistolaiselle yhteinen (=yrittäjien) etu on tärkeämpi kuin ykislöiden hyvinvointi.
Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Vasemmistolainen: Minä en tee töitä eikä ole varaa autoon, ja jos minulla ei ole, niin ei pidä kyllä olla kenelläkään muullakaan.
Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Oikeistolainen näyttäessään työntekijöilleen uutta Audiaan: Kun oikein paljon raadatte ja hikoilette ylitöitä, niin siitä saaduilla rahoilla voin sitten ostaa toisenkin Audin.
Ei noilla oikeena niin paljon eroa ole. Siis fiksuissa kummankin osapuolen edustajissa. Enemmänki jakaisin kansa kahtia öyhöttäjiin ja fiksuihin
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisena en allekirjoita. Minusta siihen kykenevien ihmisten kuuluu pitää huolta itsestään, ja toki osallistua sellaisen yhteiskunnan rahoittamiseenkin, jolla pidetään huolta turvaverkonomaisesti niistä, jotka ei pysty syystä tai toisesta pitämään itsestään huolta.
"Oikeistolainen käy koulua, opiskelee, tekee työtä. Vasemmistolainen ei tee työtä, odottaa muiden elättävän hänet ja kiljuu yhteiskunnalta aina vaan lisää, lisää. "
Eihän ollenkaan näin. Duunareitahan iso osa vasemmistostahan on historiallisesti ollut, eli työtä tekeviä ihmisiä. Sitten on pienempi "älykkövasemmistolaisten" joukko myös. Itse ainakin teen diplomi-insinöörinä ihan hyväpalkkaista työtä. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että olen iloinen veronmaksaja, enkä kitise miten minut verotetaan kuiviin. Minusta on hienoa, että voin osallistua oikeudenmukaisen ja välittävän yhteiskunnan rakentamiseen maksamalla veroja. Silti itselleniki
Minäkin maksan kitisemättä korkeat veroni, mutta en silti miellä itseäni vasemmistolaiseksi, joka mielestäni tarkoittaa ennemminkin saman lopputuloksen takaamista kaikille, eikä vain samojen mahdollisuuksien antamista kaikille.
Ai niin kuin Li Andersson? :) :) :)