Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeistolaisen ja vasemmistolaisen merkittävin ero

Vierailija
19.02.2025 |

Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Kommentit (319)

Vierailija
301/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustolaisen mukaan hänen pitää pystyä elämään muiden tekemällä työllä ja siksi(muut ) ihmiset pitää saada työskentelemään kovemmin. Vasemmistolaisen mukaan kaikkien pitäisi työskennellä toimeentulonsa eteen.

Olet ymmärtänyt väärin päin. Tuo on juuri päinvastoin.

Vierailija
302/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen arvostaa ja haluaa tehdä töitä ja maksaa veronsa yhteiseen kassaan. Oikeistolainen haluaa vain rahaa likaamatta käsiään, mieluummin nauttii muiden työn tuloksista. Eikä halua maksaa veroja vaikka varaa olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama onko yksittäinen ihminen äänestänyt vasemmistoa vai oikeistoa vai mitä mutta. Minä arvostan ihmisessä sitä, kun hän elättää itse itsensä, kasvattaa ja huolehtii lapsensa hyvin, ja käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan kunnioittavasti.

Vierailija
304/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei oikeastaan mikään. Molemmat kuppaavat tavallaan yhteiskuntaa. Vasemmistolainen ei ole ansainnut itse saamisiaan ja oikeistolainen ei ole omalla työllään ansainnut saamisiaan. Fiksuimmat ymmmärtää mitä tarkoitan..

Vierailija
305/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen näkee maailman sellaisena kuin se on, vasemmistolainen sellaisena kuin haluaisi sen olevan.

Toisinsanoen, vasemmisto edustaa kehitystä ja oikeisto paikalleen jämähtämistä.

Maailmamme ei ole läheskään valmis. Maailmanparannus on tervettä. Maailmanparantamista halveksivat sairaita ja vastuuttomia. Luonto, ilmasto ei odota.

Kaikki vasemmistolaiset ja vihreät maailmanparantaja-nuoret ovat tämän maailman suola.

Tämän päivän mielenterveysongelmaiset, siis.

Ei tee mielelle hyvää kokea koko ajan pahaa oloa asioista, joihin ei voi realistisesti itse vaikuttaa. Ne, jotka tajuavat siivota oman tonttinsa, mutta olla mouhottamatta kaikille kuuloetäisyyden päässä oleville jokaista maailmassa mielestään väärä

Ok, sinulle parempaa maailmaa toivovat ja sen edestä työskentelevät ovat mielenterveysongelmaisia. Olet kuitenkin valmis sinäkin valmis nauttimaan näiden "mielenterveysongelmaisten" työn tuloksista.

Vierailija
306/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset eivät tajua, että lääke heidän vihaan ja katkeruuteensa "rikkaita" kohtaan on yrityksen perustaminen.

Miksi ruikuttaa kun voi itse perustaa yrityksen ja alkaa miljonääriksi?

Vai onko perusongelma sittenkin laiskuus?

Se voi olla, kummallakin puolella. Ei tarvitse olla yrittäjä ollakseen rikas. Eikä tosiaan yrityksen perustaminen takaa rikkautta, usein päinvastoin. Perinteisesti vasemmistossa on arvostettu yksilön arvoa ja työtä ja sillä toimeentuloon ja yhteisvastuuta lähimmäisistä. Oikeisto ei niin ole noista piitannut vaan toimeentulo perustuu muiden hyväksikäyttöön ja alistamiseen. Mielellään kahmitaan itselle kaikki mitä irti saadaan ja mahdollisimman helposti. No, kaikki ei voi olla rikkaita eikä köyhiä, ei oikeistolaisia eikä vassareita. Nykyään aatteiden rajat ovat hämärtyneet ja vassareistakin tullut itsekkäämpiä oman edun tavoittelijoita. Mikä ei tosiaan ole väärin. Makselevathan vassaritkin oikeistolaisten kupruja.

Vierailija
307/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurisyy, höpö ja löpö.

Tämän päivän vasemmistolaisuus on kaukana totalirismista, aatteista, jotka pyrkivät kontrolloimaan jopa ihmisten päänsisäistä maailmaa. Tämän päivän vasemmistolaisuus suo ihmisille vapauden uskoa tai olla uskomatta. Se on jokaisen henkilökohtainen asia. Vaikea kuvitellakaan, että tämän päivän valistuneet ihmiset edes suostuisivat nielemään mitään ehdotonta totuutta mm. jumalakielteisyyttä. Minä ja useat vasemmistolaiset ystäväni suhtaudutaan positiivisesti Jeesuksen opetuksiin. Monien kritiikki ei kohdistu itse Jeesukseen ja kristinuskon ytimeen vaan kirkkoon osittain jähmeänä laitoksena, jossa ei näy Pyhä Henki eikä Jeesuskaan. Harva itseään kristittynä pitävä myöskään seuraa vähimmässäkään määrin Jeesuksen opetuksia. On paljon hurskastelua ja tekopyhyyttä. Monet ns. kristityt elävässä elämässään toimivat kuin ateistit, vaik

Ei sentään kenenkään päänsisäistä maailmaa - oli siellä sitten vaikka henkisten asioiden pohdintaa - vasemmistolaisuudessa kontrolloida. Monelle vasemmistolaiselle, ketä tunnen, henkisten asioiden pohdinta on syvällisempää kuin joillakin nimelliskristityillä.

Onko kritiikki, kyseenaliastaminen "tuomistevuutta" ja kontrollointia? Kyllä sinä oikeistolaisenakin olet varmaan hanakka kritisoimaan ja kyseenalaistamaan. 

Useat lähteet todistavat, että metsämme ovat tehohakkuiden myötä muuttuneet hiilen päästölähteeksi, eivät ole enää hiilinieluja. Tuossa ei ole kysymys mistään aatteesta, vaan tieteellisesti todistetuista faktoista. Luonto, ilmasto toimii omien lainalaisuuksien mukaan - ei siihen minkään kuppikunnan aatteet voi vaikuttaa.

Ja tuosta kontrolloinnista politiikan maailmassa vielä. Otetaan esimerkiksi joulun alla ollut sairaalaverkkoäänestys. Muutama kokoomuksen ja persujen kapinoija ei äänestänyt puolueensa ohjeen mukaan. Ei tainnut hyvä heilua noille niskuroijille. Se siitä vapaasta äänestyksestä. Puolue kontrolloi oikeistossa.

Vierailija
308/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Andersson onkin kova painotusluokkien arvostelija ja inkluusion kannattaja. Seurauksena koko Suomen koulujärjestelmän tuloksellisuus on pudonnut alimmilleen koko Suomen historian aikana, eli yleinen taso on heikentynyt sen sijaan, että yleinen taso olisi noussut kun heikommat saadaan suoriutumaan paremmin kuten Li kuvitteli. Tasotusta heikommille ja motivaatioltaan puutteellisille ahkerampien kustannuksella. Great.

Kyllä. Nykyään saa kotona ihan urakalla ja perusteellisesti vakuutella lapsille, että kyllä heillä on oikeus oppia enemmän kuin se luokan heikoin, vaikka opetus onkin vain sen heikoimman luokkakaverin tasoista. Olen pitänyt pitkiä luentoja siitä miten kaikki kurssin materiaali on opiskeltava, vaikka opetuksessa kaikkea ei käydäkään läpi. Olen opettanut lapsille, että opiskelkaa luokassa itsenäisesti sen parhaiten

Huh, lapsiparkasi.

Varaa paikka "oikean oppilaan" vierestä. Katsokin, että pysyttelet vain tuon "oikean oppilaan" ystävänä. Roiku kiinni, saat hyödyn. Kieltämättä tuli vibat lapsensa menestyksen kautta elävästä vanhemmasta.

Kerronpa sinulle, että se luokan heikoin oppilas saattaa tullakin ihan sieltä porvariskodista. Vastaavasti luokan välkky työläiskodista.

Lahjakkuus Luojan kiitos on lahjomaton.

Vierailija
309/319 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Miellän itseni oikeistolaiseksi, mutta pidän myös yhteiskuntaa vastuussa ihmisistä tiettyyn pisteeseen saakka. Minä maksan veroni ja vaadin, että koululaitos toimii ja opetuksen laatu on ajan tasalla lapsilleni. Vaadin, että julkiset tiet ovat kunnossa, kun niillä kuljen työmatkaani jne.

En tuudittaudu mihinkään enkä oleta, että yhteiskunta on minusta kokonaisvaltaisesti vastuussa. Kuitenkin oletan yhteiskunnalta tiettyjä asioita, joista he ovat vastuussa. 

Vierailija
310/319 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on moni työläisperheen jälkeläinen voinut opiskella itselleen korkeakoulututkinnon ja alkanut pitää itseään porvarina. Huvittavaa katsottavaa, kun etsivät, miten kuuluu olla.

Näin neljännen polven akateemisena ymmärrän, mitä tarkoitat

Vierailija
311/319 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama onko yksittäinen ihminen äänestänyt vasemmistoa vai oikeistoa vai mitä mutta. Minä arvostan ihmisessä sitä, kun hän elättää itse itsensä, kasvattaa ja huolehtii lapsensa hyvin, ja käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan kunnioittavasti.

Kai ymmärrät sen, että suurin osa ihmisistä eivät elätä itseään, vaan ovat nettosaajia yhteiskunnassa. Alle 40%veronmaksajista on nettomaksajia.

Vierailija
312/319 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Miellän itseni oikeistolaiseksi, mutta pidän myös yhteiskuntaa vastuussa ihmisistä tiettyyn pisteeseen saakka. Minä maksan veroni ja vaadin, että koululaitos toimii ja opetuksen laatu on ajan tasalla lapsilleni. Vaadin, että julkiset tiet ovat kunnossa, kun niillä kuljen työmatkaani jne.

En tuudittaudu mihinkään enkä oleta, että yhteiskunta on minusta kokonaisvaltaisesti vastuussa. Kuitenkin oletan yhteiskunnalta tiettyjä asioita, joista he ovat vastuussa. 

Oikeistolaisena odotan yövartijavaltiota, sisäistä ja ulkoista turvallisuutta. Tämän lisäksi olen valmis maksamaan veroja siitä, että huolehdimme heistä, jotka itse eivät kykene itsestään huolehtimaan. Tämä tarkoitaa lähinnä vammaisia ja vanhuksia, ei työtä vieroksuvia loisia.

Vierailija
313/319 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisesti pätevämmät ovat vasemmalle kallellaan. Ei liikaa, sopivasti.

Vierailija
314/319 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele mielessäsi sellainen vanhanaikainen lenkkimakkarra. Leikitään, että  makkara on puoluekenttä. Siellä keskiosasa on keskusta, maltillinen vasemmisto ja oikeisto.  Kun siirrytään sinne solmukohtaan jossa makkaran pää yhdistyy, niin siellä on äärioikeisto ja äärivasemmisto, jotka haluavat rangaista tavallista palkansaajaa ja työttömiä jollain hirmuverotukslla ja jakaa ne rahat sitten omilleen.

Me tarvitsemme tolkun ihmisiä ja puolueita, joissa ei kuvitella, että kenenkään tekemättä työtä voidaan jakaa hyvinvointia velaksi kuinka kauan vain jollain kansalaispalkalla, ja olettaa että velkoja ei koskaan tarvitse maksaa.

Nyt on vaikeat ajat oikeastaan koko maailmassa ja rahaa menee myös tarkoituksiin, joita ei ole osattu odottaa, ja vieläkin pahempaa voi olla edessä. Ajattelen sotia ja ilmastoa esimerkiksi.

Oikeasti heikommista on pidettävä huolta, ja ne joilla on rahaa, kuten useilla eläkeläisillä, niin pitäisi käyttää sitä rahaa, eikä jemmata perillisille, joilla toivottavasti on tilaisuus hankkia itse rahansa työtä tekemällä. Ainakin suuri osa eläkeläisista pystyisi ostamaan palveluja, mikä nostaisi työllisyyttä, ikävä kyllä esim. oikeasti suomalaisia vaatteita ei oikein saa mistään.

Hyvät kotipalvelut vanhuksille auttaisivat huonokuntoisiakin kykenemään elämään kotonaan pidempään. Kun heidät viedään hoivalaitokseen, niin kustannus onkin jo  6000 euroa kuukaudessa.

Eikä kotipalveluihin tarvise olla mikään sairaanhoitaja, ihan tolkullinen tavallinen ihminen riitäisi vaikka yksinäisyyden tunteen vähentämisessä.

Vierailija
315/319 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo merkittävin ero ole, mutta on siinä yksi pointti tietysti. Hyvin oivallettu!

Vierailija
316/319 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on useampia vanhempiensa aivopesemiä äärivassareita, jotka virheellisesti kuvittelevat "oikeistolaisten" vain nostavan kovaa palkkaa ja osinkoja tekemättä itse yhtään mitään. Heidän mielikuvissaan ahkerat vasemmistolaiset tekevät kaiken ja oikeistolainen ei tee mitään.

Tuo on niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi.

Surullista että jotkut vanhemmat ovat vihassaan ja katkeruudessaan aivopesseet lapsensakin uskomaan tuollaista sontaa.

Vierailija
317/319 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Sivistysvaltioon kuuluu niistä huolehtiminen, joilla ei ole edellytyksiä huolehtia itsestään, kuten vammaiset, sairaat ja vanhukset. Työkykyisten tulee elättää itse itsensä millä tahansa laillisella keinolla. 

Vierailija
318/319 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeistolainen toimii parantaakseen omaa elintasoaan."

Valittaen kuitenkin koko ajan samalla miten verotus vie kaiken ja kaikki ovat hänelle kateellisia jos menestyy ja miten hän joutuu kustantamaan muidenkin koulutuksen ja terveydenhoidon yms.

Eikö sitä voisi ihan vain keskittyä parantamaan sitä elintasoaan eikä valittamaan koko ajan kaikesta?

Se on hemmetin vaikeeta kun vassarit on muiden taskuilla ja vie 50% siltä tienaavalta, joka haluaa omalla työllään rikastuttaa itseään ja samalla ne vassarit jakaa sen 50% niille työtä vieroksuville loisille. 

Vierailija
319/319 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustolaisen mukaan hänen pitää pystyä elämään muiden tekemällä työllä ja siksi(muut ) ihmiset pitää saada työskentelemään kovemmin. Vasemmistolaisen mukaan kaikkien pitäisi työskennellä toimeentulonsa eteen.

Outoja käsityksiä on joillain, kun tuokin on juuri päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi