Mies haluaisi keskustella niin, että kumpikin pitää puheenvuoron ja toinen saa aloittaa puhumaan vasta kun toinen lopettaa
Ja kun on erittäin pitkäpuheista sorttia, niin saattaa pitää sellaisia viidenkin minuutin monologeja, joiden aikana jos keskeytän yhtään niin raivostuu. Yritin selittää, että ehdin unohtaa kaikki pointtini jo kahden minuutin kohdalla, ellen sitten kirjoita niitä ylös sitä mukaa kun hän puhuu, mikä olisi minusta aivan outoa.
Työpalaverinsa kuulostavat normaaleilta, eli että hänet välillä joku keskeyttää ja välillä keskeyttää itse, jos on jotain tärkeää siihen väliin huomautettavaa/lisättävää/korjattavaa, mutta minun pitäisi vain istua hiljaa ja odottaa, vaikka jo ensimmäisessä lauseessa sanoisi jotain virheellistä joka värittyy sitten koko monologiin.
Nyt on alkanut myös ärsyyntyä siihen, kun olen alkanut viittaamalla osoittamaan, että haluaisin sanoa jotain välillä. Olen kuulemma kärsimätön ja epäkohtelias. Itse kyllä keskeyttää minua välillä, ja annan sanoa asioita väliin, mutta se on ilmeisesti hänestä eri asia? Nytkin on suuttunut, kun sanoin ehkä kolmen minuutin monologin kohdalla yhden lauseen väliin. Ei kuulemma enää koskaan suostu keskustelemaan kanssani kun en osaa.
Miten tällaisen voi ratkaista?
Kommentit (128)
Näitä vastauksia lukiessa ei ole mikään ihme, että ei kumppania ole. Mitään ei siedetä. Minkäänlaisia kompromisseja ei suostuta tekemään. Kaiken pitää tapahtua juuri niin kuin itse haluaa. Eroa mietitään heti, kun tyyliin kahvipaketti on suljettu "väärin". Valitus alkaa jossain vauvalla heti kun kaikki ei olekaan täydellistä. Vain täydellinen on juuri ja juuri siedettävää.
Mikään ihme, ettei omallakaan kohdalla käy flaksi. Odotan toiselta aikuismaista käytöstä (puhumattakaan kumppanin kunnioittamisesta), vaikka olette pieniä, valittavia kakaroita kaikki.
Onpa hyvä olla täysin yksin. Tulisin varmaan hulluksi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti tai persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kykene normaaliin vuorovaikutukseen. Luiskaan.
Voi myös olla, että ap puhuu jatkuvasti päälle, jonka takia mennyt sitten tuolla tavalla ääripäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti tai persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kykene normaaliin vuorovaikutukseen. Luiskaan.
Voi myös olla, että ap puhuu jatkuvasti päälle, jonka takia mennyt sitten tuolla tavalla ääripäähän.
Hys! Ei tuota saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli ensimmäisenä mieleen aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielletty aihe ehkä. Trolliarmeija tulee spämmäämään koko ketjun pois, jos yrittää asiasta keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies haluaa keskustella niin, ettei nainen jatkuvasti puhu päälle? Mies haluaa keskustella tavalla, jolla aaa asiansa sanottua ilman, että jatkuvasti keskeytetään? Merkillistä, että tuo on aloittajalle ongelma. Ihan kuin aloittajalla ei olisi minkäänlaista kunnioitusta puolisoaan kohtaan. Ihan kuin aloittaja olisi nainen....hetkinen...
Sama mielikuva tuosta syntyi. Mies ei saisi puhua kuin nainen.
Mitenkähän naiset oikein keskenään pärjäävät??
Ap täällä. Eilinen keskustelu koski Ukrainan tilannetta. Seuraan työni puolesta uutisia monta tuntia päivässä, joten olen hyvin perillä mitä mikäkin media on sanonut. Mies oli lukenut kaksi uutista netistä töistä tultuaan. Alkoi sitten luennoida mitä on viimeisen päivän aikana tapahtunut.
Yritin sanoa jo alkuun, että olen kyllä tietoinen näistä käänteistä, olen lukenut asiasta, ei tarvitse toistaa kaikkea. Suuttui. Jatkoi luentoa. Minulla olisi ollut harvinaisemmista medioista mielestäni mielenkiintoisia kantoja tuoda siinä luennon varrella mukaan, joten yritin aina välillä keskeyttää luennon, tuodakseni ne mukaan, mies suuttui koko ajan enemmän.
Lopulta kun oli ehkä kymmenen minuuttia kerrannut minulle tuttua asiaa, sanoin vähän tiukemmin, että voisitko jo lopetella että pääsen sanomaan jotain myöskin, hän siihen, että anna puhua loppuun, ja minä siihen, että kun tiedän jo kaiken mitä aiot sanoa, kun olen erittäin perillä tilanteesta, ja hän sitten siitä raivostui. Sanoi, ettei enää koskaan halua keskustella minun kanssa mistään.
Aamulla vaikutti ystävälliseltä ja katuvaiselta, mutta katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielletty aihe ehkä. Trolliarmeija tulee spämmäämään koko ketjun pois, jos yrittää asiasta keskustella.
Eipä ole näkynyt mtn armeijoita. Vai oletko sinä sen komentaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin munakello ja vuoron vaihto. Tai miehen vaihto.
No sanoin hänelle, että pitää olla kompromissi, eikä hän voi yksin päättää miten kommunikaation tulee toimia. Siihen vastasi, että en voi pakottaa häntä enää koskaan puhumaan kanssaan. Ja siitä asti ollut hiljaa. Että ehkä tämän takia sitten erotaan?
Naisen kompromissi on se, että tehdään kuten nainen haluaa.
Kuulostaa valitettavan paljon mun exältä.
Haukkui minua 20 vuotta, että en osaa kommunikoida.
Minulla kuitenkin aktiivinen ystäväpiiri, hyvät ja lämpimät suhteet naapureihin, töissä saan kiitoksia hyvästä kommunikaatiosta ja asioiden hoitamisesta.
Mies ei tiennyt kuin yhden naapurien nimet, asuttiin siinä kuitenkin melkein 8 vuotta omakotitalossa. Jälkikäteen olen huomannut, että vika taisi olla hänen estyneisyydessä kaikista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Meidän perheessä on muutama päällepuhuja, mikä sekin on raivostuttavaa.
Esim. sanon, että haluan kertoa lyhyesti vaikkapa mitä tapahtui kauppareissulla (aihe nyt päästä revitty.).
Tähän menisi vaikkapa 5 kokonaista lausetta. Niin minut usein keskeytetään jo ensimmäisen lauseen kohdalla. Että en pääse edes pointtia sanomaan, kun keskeytetään. Sitten kun siitä kimpaannun, sanotaan, että tämmöistä normaali keskustelu on, että pitääkin keskeyttää ihan kesken ensimmäisen lauseen jo.
Niin ja se unohtui vielä mainita, että hänen tapana on myös tehdä joskus niin, että kun lopettaa oman puheenvuoronsa, niin saattaa alkaa tekemään jotain muuta samalla kun minä vastaan. Eli alkaa pestä hampaita, tiskata tai vaikka lukea kännykkäänsä. Jos yritän sanoa, että voisitko kuunnella, niin sanoo vaan että kuulee kyllä. Vaikka olisi siis jo toisessa huoneessa, jonne puheääni ei todellakaan kannata hyvin.
Mielestäni erittäin epäkunnioittavaa tuokin. Varsinkin, kun ei tee sitä aina mitenkään vihaisena aina, vaan ihan leppoisissakin keskusteluissa vaatii täyttä keskittymistä omalle puheelle, mutta minun aloittaessa tekee itse muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuitenkin aktiivinen ystäväpiiri, hyvät ja lämpimät suhteet naapureihin, töissä saan kiitoksia hyvästä kommunikaatiosta ja asioiden hoitamisesta.
Mies ei tiennyt kuin yhden naapurien nimet, asuttiin siinä kuitenkin melkein 8 vuotta omakotitalossa. Jälkikäteen olen huomannut, että vika taisi olla hänen estyneisyydessä kaikista eniten.
Jännittävää!! Olet löytänyt vian siitä toisesta! HahhahahahhahahhahahhahaahhHhahahahHahahah
No eikö se ole aika normaali tapa keskustella, että ei huudeta päällekäin vaan kuunnellaan mitä toinen sanoo?
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole aika normaali tapa keskustella, että ei huudeta päällekäin vaan kuunnellaan mitä toinen sanoo?
Sulla on luetunymmärtämisessä ainakin ongelmia..
Keskeyttäminen ja päälle puhuminen antaa itsekkään ja välipitämättömän kuvan. Se on kuitenkin normaalia kommunikaatiota tyhjänpäiväisten "keskustelujen" kanssa, mitkä ovat täytettä, taustasuhinaa.
Elämäänsä voi tuhlata myös kuuntelemalla keskeyttämättä jonnin joutavia jaaritteluja.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Eilinen keskustelu koski Ukrainan tilannetta. Seuraan työni puolesta uutisia monta tuntia päivässä, joten olen hyvin perillä mitä mikäkin media on sanonut. Mies oli lukenut kaksi uutista netistä töistä tultuaan. Alkoi sitten luennoida mitä on viimeisen päivän aikana tapahtunut.
Yritin sanoa jo alkuun, että olen kyllä tietoinen näistä käänteistä, olen lukenut asiasta, ei tarvitse toistaa kaikkea. Suuttui. Jatkoi luentoa. Minulla olisi ollut harvinaisemmista medioista mielestäni mielenkiintoisia kantoja tuoda siinä luennon varrella mukaan, joten yritin aina välillä keskeyttää luennon, tuodakseni ne mukaan, mies suuttui koko ajan enemmän.
Lopulta kun oli ehkä kymmenen minuuttia kerrannut minulle tuttua asiaa, sanoin vähän tiukemmin, että voisitko jo lopetella että pääsen sanomaan jotain myöskin, hän siihen, että anna puhua loppuun, ja minä siihen, että kun tiedän jo kaiken mitä aiot sanoa, kun olen erittä
Tollasesta viitsit riidellä?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se unohtui vielä mainita, että hänen tapana on myös tehdä joskus niin, että kun lopettaa oman puheenvuoronsa, niin saattaa alkaa tekemään jotain muuta samalla kun minä vastaan. Eli alkaa pestä hampaita, tiskata tai vaikka lukea kännykkäänsä. Jos yritän sanoa, että voisitko kuunnella, niin sanoo vaan että kuulee kyllä. Vaikka olisi siis jo toisessa huoneessa, jonne puheääni ei todellakaan kannata hyvin.
Mielestäni erittäin epäkunnioittavaa tuokin. Varsinkin, kun ei tee sitä aina mitenkään vihaisena aina, vaan ihan leppoisissakin keskusteluissa vaatii täyttä keskittymistä omalle puheelle, mutta minun aloittaessa tekee itse muuta.
Älä viitsi puhua kunnioittamisesta. Jos hänelle on tärkeää kertoa sulle (rauhassa) mitä ajattelee, mitä ihmeen pahaa siinä on.?
Miten sun kunnioitus näkyy?
Varmasti on ns katuvainen, kuka nyt haluaa pahaa mieltä ja riitelyä.
Mutta mikä siinä on SINULLE niin iso asia, että SUN pitää saada ns. suunvuoro, kun se toinen haluaa sulle puhua?
En usko, että tuo on molemmille yhtä tärkeä asia, niin mikset anna olla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin mihin sitä miestä tarvitsee, kun on aktiivinen ystäväpiiri ja niin poispäin.
En usko apta silmittömästi. Yritän tuoda keskusteluihin perspektiiviä esimerkiksi yleistyksien kautta. Lähimmäinen on vaikeassa tilanteessa itsekseen omien ajatusten ja ymmärryksen kanssa ja minä valitettavasti yritän avartaa hänen ajatteluaan. Ystäväni ovat tällaisia ja jumankauta kun ne joskus suututtaa kun eivät ole silmittömästi mun puolella, mutta ajan kanssa olen löytänyt viisauden. Ihminen on valtavan moniulotteinen ja ah monasti niin rajallinen, etenkin mitä ilmaisuun tulee