Iho muuttunut yhtäkkiä rasvaiseksi ja alkanut kovasti kuittaa
Mistä vois vois johtua yhtäkkiä alkanut ihon pistelevä kutina? Ilman mitään ihottumaa tai näppyjä. Samaan aikaan ilmestynyt myös tunne kuin iho olisi tosi rasvainen/öljyinen.
Rasvaisuuden tunnetta ja pistelevää kutinaa vähän jokapaikassa mutta eniten etenkin kulmakarvojen seudussa, nenänpielissä/sierainten aukossa jossa nenäkarvoja ja säärissä. Ja päänahka tuntuu rasvaiselta mitä se ei yleensä ole.
Allergioita ei ole ja olen perusterve. Liittyykö johonkikän ihosairauteen tuo että iho ja päänahka muuttuu yhtäkkiä tosi öljyisen/rasvaisen oloiseksi ja alkaa koko kroppa kutittaa ja pistellä? Etenkin että tyyppipaikat on kasvot, mutta kutinaa on kyllä koko vartalossakin.
Kun oikein mietin jotain tavalliauudesta poikkeavaa niin käyn yleensä joka pv suihkussa mutta olin kipeenä ja 2pv käymättä suihkussa tavallista pidemmän ajan niin siitä alkoo päänahan ja kasvojen ja koko vartalon rasvaisuus ja helvetillinen kutina. Kroppa ihan rasvaisen oloinen ja kutiaa niin pirusti. Mitä tää oikein on?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on seborrea. Elikkäs taliköhnä. Huolehdi puhtaudesta.
Tuleeko se koko vartalolle?
Mulla eräs lääkitys muutti rutikuivat kasvot "lehmän nuolemaksi", hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tullakin. Tuo sopii taudinkuvaan, että pesemättömyys pahentaa. Suihkuun joka päivä tai vaikka kahdesti ja päänahan pesu myös joka päivä. Tuohon on erilaisia tuotteita. Itselläni System 4 tuotteet rauhoittivat päänahan, muualla kehossa minulla ei ole sitä ollutkaan. https://www.allergia.fi/iho/ihosairaudet/seborrooinen-ihottuma/
Iho on kuiva. Millä peset ja hoidat?
Vierailija kirjoitti:
40v pelkällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tullakin. Tuo sopii taudinkuvaan, että pesemättömyys pahentaa. Suihkuun joka päivä tai vaikka kahdesti ja päänahan pesu myös joka päivä. Tuohon on erilaisia tuotteita. Itselläni System 4 tuotteet rauhoittivat päänahan, muualla kehossa minulla ei ole sitä ollutkaan. https://www.allergia.fi/iho/ihosairaudet/seborrooinen-ihottuma/
Mikä tähän vartalon ja kasvojen kutinaan mahtaisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v pelkällä vedellä.
Eli et pese etkä hoida. En ihmettele enää mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tähän vartalon ja kasvojen kutinaan mahtaisi auttaa?