Mies haluaisi keskustella niin, että kumpikin pitää puheenvuoron ja toinen saa aloittaa puhumaan vasta kun toinen lopettaa
Ja kun on erittäin pitkäpuheista sorttia, niin saattaa pitää sellaisia viidenkin minuutin monologeja, joiden aikana jos keskeytän yhtään niin raivostuu. Yritin selittää, että ehdin unohtaa kaikki pointtini jo kahden minuutin kohdalla, ellen sitten kirjoita niitä ylös sitä mukaa kun hän puhuu, mikä olisi minusta aivan outoa.
Työpalaverinsa kuulostavat normaaleilta, eli että hänet välillä joku keskeyttää ja välillä keskeyttää itse, jos on jotain tärkeää siihen väliin huomautettavaa/lisättävää/korjattavaa, mutta minun pitäisi vain istua hiljaa ja odottaa, vaikka jo ensimmäisessä lauseessa sanoisi jotain virheellistä joka värittyy sitten koko monologiin.
Nyt on alkanut myös ärsyyntyä siihen, kun olen alkanut viittaamalla osoittamaan, että haluaisin sanoa jotain välillä. Olen kuulemma kärsimätön ja epäkohtelias. Itse kyllä keskeyttää minua välillä, ja annan sanoa asioita väliin, mutta se on ilmeisesti hänestä eri asia? Nytkin on suuttunut, kun sanoin ehkä kolmen minuutin monologin kohdalla yhden lauseen väliin. Ei kuulemma enää koskaan suostu keskustelemaan kanssani kun en osaa.
Miten tällaisen voi ratkaista?
Kommentit (128)
On teillä isot murheet. Toisia petetään ja huijataan.
Ihan oikeitakin koopäitä on. Tunnen monta jaarittelijaa, toisen vanhemman suvussa, jotka pitää monologeja, puolisot hiljaa.
Verraten toisen suvun aivan paskasti menneisiin elämiin, eroihin ja ongelmiin. Huoh
Vierailija kirjoitti:
On teillä isot murheet. Toisia petetään ja huijataan.
Ihan oikeitakin koopäitä on. Tunnen monta jaarittelijaa, toisen vanhemman suvussa, jotka pitää monologeja, puolisot hiljaa.
Verraten toisen suvun aivan paskasti menneisiin elämiin, eroihin ja ongelmiin. Huoh
Tällainen vanhuspariskunta tapasi toisen vastaavan kahvilassa. Naiset istuivat somasti vierekkäin, miehillä oli tilaa. Yksi mies piti monologia ja kaikki kuuntelivat. Oli varmaan joku dippainssi
Kyseessä on pasiivisen agression muoto, tai sitten vain haluaa manipuloida, estämällä toisen osapuolen tulemisen kuulluksi. Tuo mykkäkoulu vielä alleviivaa homman. Sanoisin että manipuloi.
Ero. Itsellä tulee viimeistään kahden vuoden jäljeen totaalikyllästyminen naiseen kuin naiseen, ja kaikki kommunikaatio sen kans alkaa vìtuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Keskustelkaa vain juristien välityksellä.
Tämä on ihan tositarina tältä illalta. Voi kyllä olla että kohta on juristit kuviossa. Mies on ollut niin hiljainen ja vetäytyvä viimeaikoina, ja ne harvat kerrat kun keskustelee mistään niin menee riitelyksi, kun tosiaan hän haluaa vain puhua asiansa pitkösti loppuun asti ja joskus jopa poistuu sitten huoneesta ennen kuin saan vastata, mikä puolestaan lisää minun halua keskeyttää, kun pelkään etten saa sanoa mitään, tai pitää juosta perään jos haluaa sanoa jotain.
Ehkä on luovuttamassa/väsynyt sun suhteen. Ethän edes kertonut mistä riitelette, haet täältä tukea jonain uhrina, vaikka kuka meistä tietää onko se sun sikasi oikeassa. Sittenhän hän ei olekaan mitään sitä mitä täällä uumoillaan, vaan kärsivä ihminen, jota sä vaan kiusaat.
Niin helppoa se olisi kiusaajan saada tukea täältä vauvapalstalta.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Samantien.
Minä yritin säätää lyhyen aikaa huonosti sosialisoituneen autistimiehen kanssa. Jos yritin puhua yhtään mistään, hän otti automaattisesti sellaisen asenteen että epäilee kaikkea mitä sanon kuin en tietäisi mistä puhun. Siis ihan tavallisista asioista jotka jokainen aikuinen ihminen joka ei elä jossain rinnakkaistodellisuudessa tietää, ja myös niistä aiheista joihin itse erikoistun. Hän itse ei kuitenkaan vaivautunut perehtymään omalla ajallaan yhtään mihinkään eikä siten omannut mielipidettä oikeastaan mistään, vaan vaati että minä joko lähetän kesken keskustelun hänelle nettilinkin hänelle mieluisasta lähteestä todisteeksi tai että lopetan puhumisen siksi aikaa kun hän itse googlettaa ja lukee aiheesta. Hän ei ymmärtänyt kun selitin miten hänen tyylinsä tappaa koko keskustelun. Jos ei tiedä niin ei siinä hetkessä tarvitse muodostaa mielipidettään ja kommentoida oikeastaan mitään, kuunte
Juu ja tytöt, yleensä nämä ongelmat kyllä paljastuvat jo kauan ennen sen suhteen aloittamista. Tällainen tyyppi ei varmasti selviä yksistäkään kahvitreffeistä ilman emämokia. Älkää siis antako niin paljon sille pimpalle valtaa, että katsotte näitä läpi sormien. Treffit ovat kuin työhaastattelu ja mies todellakin syö firmasi resursseja - parempi katsoa että myös tuottaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 23vuotta onnellista liittoa takana. Paljon olen ihan vaan antanut periksi, mutta en tiedä onko siinä mitään oikeita menetyksiä vai onko se vaan omista vääristä tavoista ja ajatuksista ja ns oikeuksista luopumista. Oikeus ei ole kovin romanttinen sana. Ketjussa olevat minuuttikello ehdotukset on naurettavia. Elämä ja ihmissuhteet ei toimi noin.
Suosittelen käyttämään enemmän sydäntä.
Onnea onnen tavoitteluunne!
Toisille parisuhde on jotain ideologista taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on pasiivisen agression muoto, tai sitten vain haluaa manipuloida, estämällä toisen osapuolen tulemisen kuulluksi. Tuo mykkäkoulu vielä alleviivaa homman. Sanoisin että manipuloi.
Parasta kun eräs mies päti minulle ammatistani, ja sanoin ettei kiitos tarvitse manspleinata. Myöhemmin sitten kun joutui kuuntelemaan kun puhuin tunteistani, hän sanoi SITÄ manspleinaamiseksi :D kun kerroin hänelle omista tunteistani. Jotkut haluavat olla koko maailman narraattoreita ja määritellä kaiken, lähtien naisen ammatista ja tunteista, sekä tietysti kaikkien muidenkin asiat
Tiukempaa seulaa vaan. Tässäkin tapauksessa merkit olivat ilmassa jo ennen treffejä, mutta annoin löysää. Ei olisi pitänyt
Joskus kauan sitten ennen eroa puhuttiin kellosta katsoen olisko ollut kahden minuutin vuoroissa. Ei vain koskaan pitänyt rouvalla lopetusaika. On hankalaa, jos mikään sovittu ei pidäkään, on se sitten aikataulu tai lupaus tahdosta rakastaa niissä vastamäissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 23vuotta onnellista liittoa takana. Paljon olen ihan vaan antanut periksi, mutta en tiedä onko siinä mitään oikeita menetyksiä vai onko se vaan omista vääristä tavoista ja ajatuksista ja ns oikeuksista luopumista. Oikeus ei ole kovin romanttinen sana. Ketjussa olevat minuuttikello ehdotukset on naurettavia. Elämä ja ihmissuhteet ei toimi noin.
Toisille parisuhde on jotain ideologista taistelua.
Ja toisille riittää sukuelinten hinkutus ilman mitään yhteistä. Sellaista se on, koita kestää
Hän ei halua keskustella, vaan paasata omia näkemyksiään. Avovaimoni pyrki harrastamaan samaa. Jätin sen sian ja samaa suosittelen kaikille noiden narsistien kanssa yhteen harhautuneille.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kauan sitten ennen eroa puhuttiin kellosta katsoen olisko ollut kahden minuutin vuoroissa. Ei vain koskaan pitänyt rouvalla lopetusaika. On hankalaa, jos mikään sovittu ei pidäkään, on se sitten aikataulu tai lupaus tahdosta rakastaa niissä vastamäissäkin.
Niin se vastamäki tarkoittaa vaikka jotain sairautta tai onnettomuutta, ei sitä että mies tekee kaikkien elämästä helvetillistä vuorikiipeilyä ihan vaan luonteensa puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin munakello ja vuoron vaihto. Tai miehen vaihto.
No sanoin hänelle, että pitää olla kompromissi, eikä hän voi yksin päättää miten kommunikaation tulee toimia. Siihen vastasi, että en voi pakottaa häntä enää koskaan puhumaan kanssaan. Ja siitä asti ollut hiljaa. Että ehkä tämän takia sitten erotaan?
Oon sitä mieltä että aina kehotetaan eroamaan liian helposti, mutta tässä tapauksessa sanon että itse en kykenisi elämään tuollaisen ihmisen kanssa. Henkistä väkivaltaa, ahdistaisi. Mitä järkeä on olla parisuhteessa jossa toisella (tässä tapauksessa miehellä) on noin pahoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ero. Itsellä tulee viimeistään kahden vuoden jäljeen totaalikyllästyminen naiseen kuin naiseen, ja kaikki kommunikaatio sen kans alkaa vìtuttaa.
Se aika vain lyhenee nainen naiselta. Nykyisin kestän pari kuukautta ennen kuin laitan luiskaan.
Miksi ihmiset, jotka eivät sovi toisilleen, ovat väkisin parisuhteessa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille parisuhde on jotain ideologista taistelua.Ja toisille riittää sukuelinten hinkutus ilman mitään yhteistä. Sellaista se on, koita kestää
Luuletko, että nämä on ne ainoat vaihtoehdot?
Vierailija kirjoitti:
Saako näyttää kalvoja?
:D Piirtoheitin ja fläppitaulu.
Tämä kyllä kuulostaa vähän kulttuurierolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta kun eräs mies päti minulle ammatistani, ja sanoin ettei kiitos tarvitse manspleinata. Myöhemmin sitten kun joutui kuuntelemaan kun puhuin tunteistani, hän sanoi SITÄ manspleinaamiseksi :D kun kerroin hänelle omista tunteistani. Jotkut haluavat olla koko maailman narraattoreita ja määritellä kaiken, lähtien naisen ammatista ja tunteista, sekä tietysti kaikkien muidenkin asiat
Tiukempaa seulaa vaan. Tässäkin tapauksessa merkit olivat ilmassa jo ennen treffejä, mutta annoin löysää. Ei olisi pitänyt
Mutta tuollaisiahan osa ns perinteisistä liitoistahan on ja nehän ne parhaiten kestää.
Elämästä voi tehdä vaikeaa niin monella tavalla, vai mitä ap?