Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvisruokaa teit itse ja söit viimeksi?

Vierailija
18.02.2025 |

Koska söit ja oliko hyvää?

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorin viimeksi kasvispohjaisen porkkanan lisukkeeksi pihvin kanssa. Siinäpä kasvisruokaa kerrakseen. 

Vierailija
102/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla söin kaurajuomaan tehtyä kaurapuuroa mustikoiden kera ja ruisleivän, jonka päällä oli hummusta, sellerileikkele, paistettu tofuviipale ja lehtikaalta.

Lounaaksi söin puolisoni valmistamaa kaalilaatikkoa, jossa oli vegejauhelihaa 

Siis mitä ihmeen VEGE LIHAA??

No, tarkoitin vegejauhista, joka on vegaaninen versio lihapohjaisesta jauhelihasta. 

Lihapohjainen jauheliha 🤔 

Murskattua eläintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla söin kaurajuomaan tehtyä kaurapuuroa mustikoiden kera ja ruisleivän, jonka päällä oli hummusta, sellerileikkele, paistettu tofuviipale ja lehtikaalta.

No, tarkoitin vegejauhista, joka on vegaaninen versio lihapohjaisesta jauhelihasta. 

Murskattua eläintä.

No mitä sitten? Ei kukaan lehmää kokonaisena syö.

Vierailija
104/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karnismi on uskonto, mutta karnistit ei pysty itse tappamaan ruokaansa. Ne ei edes kykene katsomaan teurastusta. Kidutusteollisuus ok, kunhan ne ei tiedä siitä.

7 miljoonaa eläintä massateurastetaan teidän ruuaksenne joka kuukausi Suomessa. Älykkäitä, tuntevia eläimiä.

Vierailija
105/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvislasagnea. Tomaattikastikkeeseen laitoin muistaakseni sipulia, valkosipulia, soijarouhetta ja sekavihanneksia pakastimesta. Ja tietenkin kasoittain mausteita. Juutokastikkeen tein siitä raasteesta mitä kaapissa oli, en muista mikä. Oli hyvää omastakin mielestä, ja ilmeisesti muidenkin koska syömässä oli minä plus neljä äijää ja koko iso vuoka tyhjeni 😄 

Vierailija
106/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvismunakkaan munapohjaisista kananmunista, tomaatista, perunasta ja sipulista.

Vierailija
107/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karnismi on uskonto, mutta karnistit ei pysty itse tappamaan ruokaansa. Ne ei edes kykene katsomaan teurastusta. Kidutusteollisuus ok, kunhan ne ei tiedä siitä.

7 miljoonaa eläintä massateurastetaan teidän ruuaksenne joka kuukausi Suomessa. Älykkäitä, tuntevia eläimiä.

Tirsk!

Vierailija
108/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murskattua eläintä.

No mitä sitten? Ei kukaan lehmää kokonaisena syö.

Miksei? Miksi moinen elämän haaskaus? Minä syön porkkanan kokonaan. Naatista tulee hyvä salaatti.

Vierailija
109/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvismunakkaan munapohjaisista kananmunista, tomaatista, perunasta ja sipulista.

Munakas ei ole kasvisruoka. Muna on kanan perseestä tullut munasolu, kanan jokapäiväinen kuukautinen.

Vierailija
110/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kiknernelettuja (kikhernejauhoa, vähän perunajauhoa, vettä, paprikajauhetta, mustapippuria, yrttisuolaa, ruohosipulia, pieni loraus öljyä) ja söin niiden kanssa valmista Ajvar-paprikakastiketta (Prismasta ostin) ja keitettyjä vihanneksia.

Kannattaa tutustua noihin kikhernelettuihin. Nopea, halpa ja ravitseva ruoka.

Mihin perustuu perunajauhojen käyttö? Kikhernejauho on itsestään paljon sitovampaa kuin perunajauho.

Perunajauho (pieni määrä) estää taikinan "repeilyn", jos tekee ohuita lettuja. Jos paistaa haluaa paistaa paksumpia, niin sitten ei varmasti tarvetta laittaa. Itse tykkään ohuista. Kokeilemalla oppii tekemään itseään miellyttävän koostumuksen.

Kiitois. Noita perunajauhoja perunajauhoja käytetään vegeruuissa sidosaineena, joten en osaa edes muuta enää ajatella. :) Laitan miehen testaamaan. Hän jaksaa tehdä useita kertoja samoja, vaikka epäonnistuisikin. Mä en. Teen sitten testatusta ja tarkennetusta reseptistä valmiita hyviä tuotteita.

Vierailija
111/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk!

Moni eläin fiksumpi kuin syöjänsä.

Vierailija
112/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihatonta hernekeittoa johon lisäsin vielä papuja purkista

Vierailija
113/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tarttuu korvaani tuo vegejauheliha - tarkemmin ajateltuna niin kyllähän esmes hedelmäliha kuuluu normaalisanastoon.

Se sanottuna niin enpä ole mitään hyvää lihankorviketta maistanut. Pidän tarpeettomina.

Itse söin lounaaksi hernekeittoani jossa oli herneitä, vettä ja suolaa.

Äsken välipalaksi ison annoksen pullamössöä - puolisen pitkoa pullaa, vahvaa kahvia ja sokeria.

t Raavas Mies

Vierailija
114/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkutattikastike ja pastaa viime viikolla.

Vierailija
115/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnea. Tein sen eilen ja söin sitä tänään. Oli oikein hyvää

Vierailija
116/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään lounaaksi meksikolaisia lämpimiä mollete-sämpylöitä joissa on täytteenä papumuhennosta, juustoa ja salsaa. Helppoa ja hyvää, viime aikoina olen tehnyt näitä aika usein kun papumuhennosta on paljon pakkasessa.

Vierailija
117/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeittoa, tänään. Kesäkeitto on yksi mun lempiruokiani, joten teen sitä ympäri vuoden.

Vierailija
118/137 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistin itse kaalipihvejä ja söin sitä keitetyn riisin ja salaatin kanssa viime sunnuntaina.

Vierailija
119/137 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegaanisia tacoja.

Kyllä oli.

Vierailija
120/137 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein tofu-tacoja ja olivat herkullisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi