Mitä asioita voi ymmärtää vasta kun sen kokee itse?
Itse sanoisin, että yksinäisyyden. Se oli ihan jotain erilaista, kuin mitä oli ajatellut. Paljon vaikeampaa, rankempaa ja pelottavampaa. Se vaikutti myös itsetuntoon.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orgasmi
Tuntuu että täällä femakoilla tätä ei ole tapahtunut ikinä.
On tapahtunut ja tapahtuu. Ei vaan miesten kanssa 😘
Vierailija kirjoitti:
Orvoksi jääminen
Tunnen ihmisen kenelle orvoksi jääminen on ollut lopun elämän mittainen trauma. Minun elämäni orvoksi jääminen taas todennäköisesti pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys. Läheisen kuolema.
No eihän noissa mitään, normaalia elämää.
Sinä kun ymmärrät kaiken, olet myös kokenut molemmat, eikä mikään tunnu missään.
Paha iskias. Moni lääkärikään eri ymmärrä, miten helvetillinen kipu se voi pahimmillaan olla. Tulet täysin liikuntakyvyttömäksi. Oli pahin elämässäni kokema kipu, olen vajaa kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen.
Oman lapsen kuoleman.
Tämä sai alapeukkuja. Miksi? Voiko kukaan ymmärtää niitä ennen kuin on kokenut ne molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Äitiys.
Kyllä voi.
Kasvatin yhtä eläinlajia kymmenisen vuotta ennen omia lapsia, ja opin, että rakkaus on sama aina.
Läheisen liian varhainen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen.
Oman lapsen kuoleman.
Tämä sai alapeukkuja. Miksi? Voiko kukaan ymmärtää niitä ennen kuin on kokenut ne molemmat?
Alapeukuttajia on av.llä moneen lähtöön, ei kannata miettiä
Syöpädiagnoosin saaminen ja syöpähoitojen läpi käyminen.
Omien lasten ja koko elämän menettäminen, ml. läheisten menettäminen. Fyysinen ja psyykkinen kärsimys.
Monia asioita voi kuitenkin ymmärtää ja oppia ymmärtämään syvällisemmin mutta se vaatii panostamista.
Olennaista on myös arvostus elämää kohtaan ja nöyryys joka tukee ymmärrystä. Omia pahojakin tunteita tulee kestää kun asioita käsittelee.
Syöpähoitojen jälkeinen henkinen tyhjyys ja uupumus.
Pieru. Kyllä sen kokee toki moni muukin läsnäolija.
Varmasti monet sairaudet ovat tällaisia. Lääkäritkin tietävät vain paperilla, mitä potilas kokee.
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten ja koko elämän menettäminen, ml. läheisten menettäminen. Fyysinen ja psyykkinen kärsimys.
Monia asioita voi kuitenkin ymmärtää ja oppia ymmärtämään syvällisemmin mutta se vaatii panostamista.
Olennaista on myös arvostus elämää kohtaan ja nöyryys joka tukee ymmärrystä. Omia pahojakin tunteita tulee kestää kun asioita käsittelee.
Totta, myötäeläminen kannattaa.
Vanhemmuus.