Miksi toitotetaan sitä, että "kaikki ovat kauniita", kun eihän se pidä paikkansa. Miksi pitää valehdella?
Eikö tuo vain pahenna tilannetta? Rumuus on niin paha tabu, että sen olemassaolo korotetaan peittää hokemalla, että kaikki ovat kauniita. Miksi kauneus on jotain, jota kaikkien tulisi olla?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Willendorfin Veenus oli uusien tutkimusten mukaan kuulemma amuletti joka annettiin raskaanaolevalle naiselle suojelemaan naista ja sikiöö raskauden ja synnytyksen aikana. Näitä amuletteja on löytynyt lisääkin ja sellaisia missä naisen alapäästä on tulossa vauvan pää.
Ja se on nähty kauniina. Ei sulje mitenkään pois esteettistä ulottuvuutta. Myös antiikin Kreikan veistoksilla oli sekä esteettinen että palvontaan liittyvä merkitys.
On sarja kauniit rohkeat se on pyörinyt telkussa jo tuhat vuotta,koska tulee sarja Köyhät ja arat?
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse olen hyvin ruma nainen, ja se on jotenkin aika säälittävä lohdutus, että kaikki olisi kauniita. Joo, onhan se valtava kyömynenä, erittäin epäsymmetrinen laatikkoleuka joka on paljon leveämpi kuin otsa, pienet tihrusilmät ja couperosapunoitus, ulkonevat isot majavanhampaat jne tosi kauniita piirteitä, uskon uskon :D No en.
Oma äitini yritti lapsena tätä vakuuttaa että olen omalla tavalllani kaunis, mutta vaikea sitä on uskoa kun ulkonäöstä kiusattiin koko ajan. Paljon parempi olisi ollut jättää kauneuspuheet väliin, ja todeta että eri ihmisillä on eri vahvuuksia, ja että ulkonäkö ei ole tärkein asia maailmassa lopulta. Että mun pitäisi pyrkiä etsimään ne missä minä olen vahva, eikä juuttua murehtimaan sitä isointa heikkoutta eli ulkonäköä.
Tässä on ongelman ydin. Kauneus nähdään naisella niin tärkeänä ominaisuutena, että millään muulla ei sitten olekaan mitään väliä. Vaikka pitäisi esimerkiksi panostaa opiskeluun ja työhön tai harrastukseen ja niiden avulla saavuttaa ihan mielekäs elämä. Ulkomuodosta riippumatta.
Miehet kilpailee suoraan. Naiset kilpailee salakavalasti. "Kaikki on nättejä" = tapa pitää muut laiskoina ja pysyy itse haluttavana.
Silmät on sielun peili. Kaunis sielu kaunistaa rumemmankin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on vaatimattomia koppeloita 95% jos pestään naama ja ollaan täysluomuja, ja tämä on fakta, siihen vielä siilihiukset niin hahhahhhhhaaaaon tyrmäävää,
Sä olet sisältä ruma.
Kauneutta on niin monennlaista niin kuin Savolaisiakin ja varsinkin Turkulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kilpailee suoraan. Naiset kilpailee salakavalasti. "Kaikki on nättejä" = tapa pitää muut laiskoina ja pysyy itse haluttavana.
Ulkonäkö ei kyllä ole mikään kovalla työllä saavutettava etu. Toiset syntyy näteiksi ja toiset ei. Ei tässäkään asiassa jaeta kortteja tasan kaikille. Tiedän, koska itse teen älyttömästi töitä ulkonäköni eteen, enkä sittenkään näytä missiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei kyllä ole mikään kovalla työllä saavutettava etu. Toiset syntyy näteiksi ja toiset ei. Ei tässäkään asiassa jaeta kortteja tasan kaikille. Tiedän, koska itse teen älyttömästi töitä ulkonäköni eteen, enkä sittenkään näytä missiltä.
Joo mutta ehkäpä sulla on sitten muita avuja.
Wokea :)
Lisäksi pitää olla supervoima. Jos olet vammainen, sun vammasi on sun supervoima. Vaikka puuttuisi jalat, ne on supervoima. Oksettavaa sakkia.
Kun olin nuori, voku vanhempi ihminen sanoi, että kaikki nuoret ovat kauniita. En ollut silloin samaa mieltä. Nyt 67vuotiaana olen valmis ajattelemaan hyvin pitkälle samoin. Kovasti järkyttää ja tuntuu pahalta, miten ulkonäkökeskeistä nykyään kaikkia on. Nuoret laittavat kauneudenhoitoon valtavia summia rahaa, teettävät täysin turhia operaatioita riskeeraten terveytensä ja kärsivät. Vartaloakin koetetaan muokata muodin mukaan. Kun kaikilla on silikonirinnat, pitäisikin olla valtava takapuoli, joka sekin menee ajallaan ohitse. Maailmassa olisi tällä hetkellä paljon isompiakin asioita kuin tällainen turhuus
Vierailija kirjoitti:
Kauneutta on niin monennlaista niin kuin Savolaisiakin ja varsinkin Turkulaisia.
Murrekin voi olla kaunista tai rumaa, riippuu kuka puhuu. Ei voi sanoa, että kaikilla on kaunis murre.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, voku vanhempi ihminen sanoi, että kaikki nuoret ovat kauniita. En ollut silloin samaa mieltä. Nyt 67vuotiaana olen valmis ajattelemaan hyvin pitkälle samoin. Kovasti järkyttää ja tuntuu pahalta, miten ulkonäkökeskeistä nykyään kaikkia on. Nuoret laittavat kauneudenhoitoon valtavia summia rahaa, teettävät täysin turhia operaatioita riskeeraten terveytensä ja kärsivät. Vartaloakin koetetaan muokata muodin mukaan. Kun kaikilla on silikonirinnat, pitäisikin olla valtava takapuoli, joka sekin menee ajallaan ohitse. Maailmassa olisi tällä hetkellä paljon isompiakin asioita kuin tällainen turhuus
Se on totta, vanhempana nuoret näyttää ihan erilaiselta. Kun oma lärvi roikkuu, kaikki alle 30 on ihan vauvoja. Yhtä täydellinen, virheetön iho.
Kaiken pahan alku on olipa kerran kaunis prinsessa,siinä vaiheessa taviksilla peli on pelattu,voitte poistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, vanhempana nuoret näyttää ihan erilaiselta. Kun oma lärvi roikkuu, kaikki alle 30 on ihan vauvoja. Yhtä täydellinen, virheetön iho.
Jep mutta ei se 25-vuotias kilpaile samassa sarjassa 60-vuotiaiden kanssa, vaan muiden 20-30-vuotiaiden kanssa.
ei kaikki ole kauniita, mutta jokaisella on yleensä joku asia tai piirre, joka hänessä on kaunista, ja jos ihminen on tärkeä toiselle, niin se toinen näkee korostettuna ne kauniit puolet eikä kiinnitä huomiota niihin vähemmän kaunisiin tai jopa rummin puoliin. Siksi voisi sanoa, että jokainen on kaunis, kun vain oikein silmin katsotaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin kannattaa muistaa, että nykyajan naiselle harvemmin avioliitto on mikään "saavutus". XD naisista on tullut itsenäisiä.
Amerikkalaisissa sarjoissa tunnutaan vieläkin pakvovan sormusta. Se on se naisen korkein "saavutus" kun joku äijänretale pujottaa rinkulan sormeen. 😂
Itseäni on kosittu 2 kertaa, kieltäydyin.
Onneksi minua ei ole koskaan kosineet äijänretaleet, ainoastaan yksi mahtavan mukava mies, jolle vastasin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alle 30-vuotiailla kaikilla ole täydellinen, virheetön iho. On aknea, aknearpia, rasvaista iho, kuivaa ihoa, kasvot voivat olla ylipainon takia muodoton möykky. Kyllä ne kauniit ihmiset erottuvat kauniina olivatpa ne minkä ikäisiä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
ei kaikki ole kauniita, mutta jokaisella on yleensä joku asia tai piirre, joka hänessä on kaunista, ja jos ihminen on tärkeä toiselle, niin se toinen näkee korostettuna ne kauniit puolet eikä kiinnitä huomiota niihin vähemmän kaunisiin tai jopa rummin puoliin. Siksi voisi sanoa, että jokainen on kaunis, kun vain oikein silmin katsotaan :)
Se tarkoittaa oikeasti tätä.
Mutta kun kaikki ei osaa muotoilla sitä tällä tavalla eikä sanoa oikeissa yhteyksissä, se voi kuulostaa tosi pahalta. Tällä voi hiljentää ihmisiä. Ulkonäkö voi olla hidaste ja este monessa asiassa. On julmaa mitätöidä tämä vain siksi, että itsellä ei ole ulkonäköongelmia.
Kyse on kuitenkin vain tosiasioista, eikä esim. asenneviasta. Rumalla voi olla ihan normaali, hyvä itseluottamus ja silti todeta olevansa rumilus. Mikä ihanne se kauneus edes on? Kaikki ei tähtää mallin uralle.
Joskut tavoitelluimmat naiset on sillä tavalla objektiivisesti kauniita, aivan kuten tavoitelluimmat miehetkin.
Mutta monet ovat omalla tavallaan kauniita, tai kivan näköisiä, ja sitäkin useammat ovat ainakin sillä tavalla ok että niille löytyy satunnainen seksikumppani ja ehkä pari pitempää suhdetta, ehkä jopa perhe.
ON vaikeata olla niin karsean näköinen että jäisi kokonaan ilman kaikenlaista huomiota. Siihen liittyy kyllä sitten myös vaikeasti lähestyttävä luonne tai kummallinen käytös.
Ehkä jos olisi ollut isorokko niin sitten voisi ihan vaan ulkonäöllään vieroittqq, mutta sittenkin jos olisi hyvä ja miellyttävä ihminen niin saattaisi se kaveri löytyä.