Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toitotetaan sitä, että "kaikki ovat kauniita", kun eihän se pidä paikkansa. Miksi pitää valehdella?

Vierailija
16.02.2025 |

Eikö tuo vain pahenna tilannetta? Rumuus on niin paha tabu, että sen olemassaolo korotetaan peittää hokemalla, että kaikki ovat kauniita. Miksi kauneus on jotain, jota kaikkien tulisi olla?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, voku vanhempi ihminen sanoi, että kaikki nuoret ovat kauniita.  En ollut silloin samaa mieltä.  Nyt 67vuotiaana olen valmis ajattelemaan hyvin pitkälle samoin.  Kovasti järkyttää ja tuntuu pahalta, miten ulkonäkökeskeistä nykyään kaikkia on.  Nuoret laittavat kauneudenhoitoon valtavia summia rahaa, teettävät täysin turhia operaatioita riskeeraten terveytensä ja kärsivät.  Vartaloakin koetetaan muokata muodin mukaan.  Kun kaikilla on silikonirinnat, pitäisikin olla valtava takapuoli, joka sekin menee ajallaan ohitse.  Maailmassa olisi tällä hetkellä paljon isompiakin asioita kuin tällainen turhuus

Se on totta, vanhempana nuoret näyttää ihan erilaiselta. Kun oma lärvi roikkuu, kaikki alle 30 on ihan vauvoja. Yhtä täydellinen, virheetön iho.

Ei alle 30-vuo

Muistan kyllä... siinä se pointti olikin. Nämä muuttuvat täysin mitättömiksi sivuseikoiksi siinä vaiheessa, kun saavutat tietyn iän.

Nuori vain on kaunis, vaikka olisi finni nenässä.

Vierailija
102/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kilpailee suoraan. Naiset kilpailee salakavalasti. "Kaikki on nättejä" = tapa pitää muut laiskoina ja pysyy itse haluttavana. 

Ulkonäkö ei kyllä ole mikään kovalla työllä saavutettava etu. Toiset syntyy näteiksi ja toiset ei. Ei tässäkään asiassa jaeta kortteja tasan kaikille. Tiedän, koska itse teen älyttömästi töitä ulkonäköni eteen, enkä sittenkään näytä missiltä.

Itse teen älyttömästi töitä omassa ammatissani, ja olenkin alani kärkeä. 

Valitsen vaatteisiin pukevat leikkaukset ja värit, meikkaan kun huvittaa, ja pidän terveydestäni huolta. En näytä missiltä, mutta ihan kivalta. 

Tietenkin omaan ulkonäköön saa panostaa aivan kuinka paljon vain, mutta mietin, miten valtava potentiaali tuossa olisi, kun saman energian käyttäisi johonkin muuhun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken pahan alku on olipa kerran kaunis prinsessa,siinä vaiheessa taviksilla peli on pelattu,voitte poistua.

On paljon myös elokuvia, jossa alkuunsa rumasta, kiusatusta rillipäisestä tytöstä kuoriutuukin kaunotar. Silloin koko hänen elämänsä muuttuu, ja se haaveiden "prinssikin" löytyy tuosta vain..

Vierailija
104/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että kuinka moni nainen valitsisi mieluummin enemmän kauneutta/kauneuden kuin enemmän menestystä, rahaa tai valtaa. Luulen että aika moni, ellei ole tosi huonossa tilanteessa (esim asunnoton). Tosin voi olla naisen kauneus oli hyvä kortti joka tilanteeseen.

Vierailija
105/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, voku vanhempi ihminen sanoi, että kaikki nuoret ovat kauniita.  En ollut silloin samaa mieltä.  Nyt 67vuotiaana olen valmis ajattelemaan hyvin pitkälle samoin.  Kovasti järkyttää ja tuntuu pahalta, miten ulkonäkökeskeistä nykyään kaikkia on.  Nuoret laittavat kauneudenhoitoon valtavia summia rahaa, teettävät täysin turhia operaatioita riskeeraten terveytensä ja kärsivät.  Vartaloakin koetetaan muokata muodin mukaan.  Kun kaikilla on silikonirinnat, pitäisikin olla valtava takapuoli, joka sekin menee ajallaan ohitse.  Maailmassa olisi tällä hetkellä paljon isompiakin asioita kuin tällainen turhuus

Se on totta, vanhempana nuoret näyttää ihan erilaiselta. Kun oma lärvi roikkuu, kaikki alle 30 on ihan vauvoja. Yhtä täydellinen, virheetön iho.

Jep mutta ei se 25-vuotias kilpaile samassa sarjassa 60-vuotiaiden kanssa, vaan muiden 20-30-vuotiaiden kanssa.

Surullinen ajatus, että ulkonäkö on kilpailu. 

Vierailija
106/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa sen kriteerin mikä on kaunis.

Miten määritellään kuka on kaunis?

Vierailija
107/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat kauniita. Jokaisen pitäisi ensin ymmärtää oma kauneutensa.

Kauneus on muutakin kuin ulkonäkö. Tiedän montakin ulkonäkömittarilla kaunista jotka ovat ilkeitä koulu/työpaikkakisaajia. Onko se todellista kauneutta?

Pitkässä suhteessa olleena, puolison ulkonäkö ei ole se asia jonka kanssa eletään päivittäin. Tärkeämpää on kunnioitus, luotettavuus, rehellisyys.

Aivan höpöhöpöä. Ihmisen persoonallisuus ja luonteenpiirteet voivat olla mukavia, ystävällisiä, kohteliaita, joviaaleja, auttavaisia, jne. jne. Mitään tekemistä KAUNEUDEN kanssa niillä ei kuitenkaan ole. Hölmöä, hämmentävää ja asiasta täysin irrallaan on puhua luonteenpiirteistä kauniina.

Ihminen voi olla todella kaunis ja samanaikaisesti mätä luonteeltaan. Tai todella ruma ja omaa loistavavan persoonallisuuden.

Vierailija
108/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kun et tietäisi. Joo voit olla eri mieltä missikisan voittajasta, ja suurin osa ihmisistä on taviksia hyvässä ja pahassa, mutta ei ne kriteerit nyt mikään niin ihmeellinen salaisuus ole. Skannaa vaikka jääkiekkoilijoiden tyttöystävät. Varmasti sinustakin se teidän naapurintyttö on tooosi suloinen, mutta silti yllättyisit jos joku alfauros valitsisi juuri hänet. Et yllättyisi jos alfauros valitsee jonkun missinnäköisen.

Vierailija
109/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikille positiivisille ominaisuuksille on joku keksitty lohduttava tai latistava lausahdus että ihmisten olisi helpompi käsitellä omia puutteitaan. Ihmisen ominaisuudet ja ihmisarvo menevät sillä tavalla sopivasti sekaisin.

Kauneus - "Kauneus on katsojan silmässä"

Nuoruus - "Nuoret on kokemattomia"

Varakkuus - "Ei raha tee onnelliseksi"

Urheilullisuus - "No on kuitenkin varmaan tyhmä"

Taitava asiassa x - "No mut se ei osaakaan sitä ja tätä"

Hyvä koulussa - "Ei tiedä mitään käytännön jutuista"

Hienot vaatteet - "Rumat ne vaatteilla koreilee"

Iloinen - "Yksinkertainen"

Suosittu - "Feikki"

Vierailija
110/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, vanhempana nuoret näyttää ihan erilaiselta. Kun oma lärvi roikkuu, kaikki alle 30 on ihan vauvoja. Yhtä täydellinen, vir

Okei, no tässä ollaan sitten todella paljon eri mieltä. Minusta kaunis ihminen on kaunis vaikka olisi miten vanha, piirteet, olemus, sirous, karsimaattinen olemuskun taas nuori voi olla ruma, ei nuoruus ole sama kuin kauneus. Toki nuoruus ja kauneus ovat sitten yhdessä aikamoinen yhdistelmä. 

Vierailija
111/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse olen hyvin ruma nainen, ja se on jotenkin aika säälittävä lohdutus, että kaikki olisi kauniita. Joo, onhan se valtava kyömynenä, erittäin epäsymmetrinen laatikkoleuka joka on paljon leveämpi kuin otsa, pienet tihrusilmät ja couperosapunoitus, ulkonevat isot majavanhampaat jne tosi kauniita piirteitä, uskon uskon :D No en. 

Oma äitini yritti lapsena tätä vakuuttaa että olen omalla tavalllani kaunis, mutta vaikea sitä on uskoa kun ulkonäöstä kiusattiin koko ajan. Paljon parempi olisi ollut jättää kauneuspuheet väliin, ja todeta että eri ihmisillä on eri vahvuuksia, ja että ulkonäkö ei ole tärkein asia maailmassa lopulta. Että mun pitäisi pyrkiä etsimään ne missä minä olen vahva, eikä juuttua murehtimaan sitä isointa heikkoutta eli ulkonäköä.

Hassua, mutta kuulostat aivan huippumalli Linda Evangelistalta. Hän sai nuoruudessa paljon kritiikkiä

Onhan tyyli järjettömän tärkeä. Esim. Matilda Ziegler joka esittää Mr. Beanin tyttöystävä Irma Kobb'ia. Kun katselee hänen haastattelujaan kun häntä ei ole stailattu Irmaksi, ja hänellä on omat luonnonkiharat hiuksensa ja kevyt meikki niin hän on superviehättävä ja todella kaunis nainen. Miten niin kauniista naisesta saakin stailaamalla niin säälittävän ja rumahkon naisen. Siis väärä kampaus ja väärä tyyli voi rumentaa kauniinkin naisen ja päinvastoin.

Vierailija
112/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku ihminen näkee sinussakin kauniin ihmisen. 

Vierailija
113/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. Kauniina saa paljon, paljon kyräilyä sekä vinoilua... Älyykkyyttäkin kyseenalaistetaan.

Vierailija
114/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikille positiivisille ominaisuuksille on joku keksitty lohduttava tai latistava lausahdus että ihmisten olisi helpompi käsitellä omia puutteitaan. Ihmisen ominaisuudet ja ihmisarvo menevät sillä tavalla sopivasti sekaisin.

Suosittu - "Feikki"

Aika hyvä huomio! t. Kaunis ja fiksu

Vierailija
115/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittu - "Feikki"

Aika hyvä huomio! t. Kaunis ja fiksu

Asiaa! Valitettavasti. t. Kaunis ja rohkea

Vierailija
116/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes pitäisi olla kaunis? 

ASIAA. Teot ratkaisee.

Vierailija
117/121 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kun et tietäisi. Joo voit olla eri mieltä missikisan voittajasta, ja suurin osa ihmisistä on taviksia hyvässä ja pahassa, mutta ei ne kriteerit nyt mikään niin ihmeellinen salaisuus ole. Skannaa vaikka jääkiekkoilijoiden tyttöystävät. Varmasti sinustakin se teidän naapurintyttö on tooosi suloinen, mutta silti yllättyisit jos joku alfauros valitsisi juuri hänet. Et yllättyisi jos alfauros valitsee jonkun missinnäköisen.

Määrittele millainen on alfauros!

Vierailija
118/121 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vastasikin jo näppäränä että pitää googlettaa jääkiekkoilijoiden tyttöystävät.

Hauska ja aika lapsellinen neuvo.

Mutta jos sen naapurinmarjukan stailaa samanlaisilla ripsillä ja kiristyksillä sekä toppingeilla niin kelpaa ihan varmasti lätkäuroksille myös. Siksi kysyinkin mikä on se "kaunis".

Länsimäinen kauneuskäsitys perustuu muuten kreikkailaisten patsaiden ulkomuotoon tms..

Papua Uusi Guinealla on varmasti toisenlaiset  kauneuskriteerit...

Vierailija
119/121 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes pitäisi olla kaunis? 

Niin siinäpä kysymys. Ei pidäkään. Se on silti hyödyksi - sekä haitaksi - monessa asiassa. 

Vierailija
120/121 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on aika raaka: kauniit ihmiset menestyvät keskimäärin paremmin romanttisissa suhteissa, ystävyyssuhteissa sekä työelämässä. 

Millä se kauneus on mitattu? Ei taida onnistua, koska kauneus on subjektiivinen kokemus, ei objektiivinen tosiasia.

"Kauneus on katsojan silmässä."

Esim missikisoissa. 

Onhan missikisoja voittaneet myös rumemmat ihmiset. Mutta ehkä missikisoissa ei ole kyse kasvojen kauneudesta, vaan kropasta.