39v. työkaverilla 19-vuotias poika
Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla.
Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 20-vuotias ole "tosi nuori" äidiksi. Joku 15-vuotias on, mutta parikymppisellä voi hyvin olla täyspäiväinen työ.
Nykypäivänä on. AINA joku taivastelee, miten sinä niin nuorena olet lapset tehnyt, kun kerron perhetilanteestani
t. äidiksi 19v, 21v, 23v ja 26v
Mä taivastelen tuossa vain sitä että koko nuoruus mennyt perseitä pestessä.
Juuri tuollaiset kommentit osottavat, miten nykyisin pidetään hyvinkin poikkeuksellisena, että 20-vuotias on äiti. Jos mennään vaikkapa 50-luvulle, kukaan ei taivastellut sitä. että "nuoruus" meni perseitä pestessä. Nuoruus elettiin teini-iässä ja sitten rauhoituttiin
Et todellakaan ymmärtänyt 😅 Noh, en jaksa tollolle ratakiskosta vääntää, jos ei tajua niin ei tajua 🤷
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin 25-vuotiaana synnärillä, kun puhuivat minusta nuorena synnyttäjänä. Mielestäni olin ensisynnyttäjäksi jopa vähän vanhahko. Tietysti siinä tapauksessa, jos nykypäivän tilastoja katsoo.
20 v on ihan hyvä ja normaali ikä tulla äidiksi siinä missä 35 v.
Ja mulle ei kukaan kauhistellut, että olenpa nuori synnyttäjä. Sain lapseni 25 vuotta sitten. Olin silloin 19. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että papereista näkyi, että olen myös leski.
Et todellakaan ymmärtänyt 😅 Noh, en jaksa tollolle ratakiskosta vääntää, jos ei tajua niin ei tajua 🤷
Kyllä ymmärsin. Ikävää, että sinua harmittaa noin kovasti, että sinä et ymmärtänyt pointtiani. Harmituksesta huolimatta voisi kuitenkin käyttäytyä kuin aikuinen eikä sortua tuollaiseen hiekkalaatikkotason "olet tollo, koska en ymmärrä sinua" kommentointiin.
Vielä 70-80-luvulla oli yleistä saada lapsi vähän alle tai yli 20 v. Itse tunnen ainakin 10 naista. Prinsessa Diana sai Williamin 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin 25-vuotiaana synnärillä, kun puhuivat minusta nuorena synnyttäjänä. Mielestäni olin ensisynnyttäjäksi jopa vähän vanhahko. Tietysti siinä tapauksessa, jos nykypäivän tilastoja katsoo.
20 v on ihan hyvä ja normaali ikä tulla äidiksi siinä missä 35 v.
Ja mulle ei kukaan kauhistellut, että olenpa nuori synnyttäjä. Sain lapseni 25 vuotta sitten. Olin silloin 19. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että papereista näkyi, että olen myös leski.
Ei kai tuossa kauhistelusta mitään puhuttu. Kerrottiin vain, että hoitohenkilökunta puhui nuoresta synnyttäjästä. Ja nuorihan 25v vielä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 70-80-luvulla oli yleistä saada lapsi vähän alle tai yli 20 v. Itse tunnen ainakin 10 naista. Prinsessa Diana sai Williamin 20 v.
Tunnet prinsessa Dianan?
Ap siis teki avauksen, jotta pääsisi haukkumaan nuoria äitejä. Sitten, kun haukut saikin ap, hän yhtäkkiä muuttui tuon otsikossa puhun pojan äidiksi ja olikin kovin otettu kehuista :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan se erikoista, ts. ei kovin yleistä, että tulee noin nuorena vanhemmaksi. Sitä kuitenkin tapahtuu, ja tuloksena on sitten juurikin vaikkapa 39v ihminen jonka lapsi on armeijassa.
Ennen wanhaan penskat tehtiin kun ei ehkäisyäkään jo 19 v ellei nuorempana. ja niitä tehtii 12 kpl jopa,nyt akkaväki kehittää ittiään ja sitten onkii mongoloidivauva. Jo ennen sanottiin-lapsista tulee nättejä ja Terveitä mitä nuorempana ne tehtiin. Ja jos tehtiin lähemmäs 40v, näki panskasta ja myöhemminkin , että toi on tehty vanhana. Lapsi on jo kuin vanaha naama. Plus ne sairaudet. Penskat pitää tehdä aina ennen 30v. Nuo syyt ja itsekin jaksaaaaa touhuta. ja on ok ikä tulla vielä isovanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä nyt niin hirveän kauaa ole, kun ensimmäisen lapsen saaminen parikymppisenä oli ihan normaalia.
Tuo olikin just ennen normi pääsääntöinen ikä. Nythän on äärilaidat, joko teinariäippä tai ikääntynyt riskisynnyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä nyt niin hirveän kauaa ole, kun ensimmäisen lapsen saaminen parikymppisenä oli ihan normaalia.
Tuo olikin just ennen normi pääsääntöinen ikä. Nythän on äärilaidat, joko teinariäippä tai ikääntynyt riskisynnyttäjä.
Teinari 😄 Voiko olla boomerimpaa sanaa....
Minulla oli tuon ikäisenä vanhin poika armeijassa ja nuorin poika oli vauva :)
Vierailija kirjoitti:
Kum olin 39 esikoinen oli armeijassa eikä kuooys ollut edes syntynyt:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kum olin 39 esikoinen oli armeijassa eikä kuooys ollut edes syntynyt:)
Korkki. Kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.
Miksi tää on saanu yläpeukkuja? Toihan on ollu rikollista siltä mieheltä.
Itse arvostan tuossa sitä, että mies ottii vastuun lapsestaan eikä jättänyt teinityttöä yksin kasvattamaan lasta. Ei siinä ole mitään rikollista, että huolehtii perheestään. Eikä nainenkaan ilmeisesti kokenut olevansa rikoksen uhri, kun meni naimisiin miehen kanssa ja vielä 6v myöhemminkin on hänen kanssaan perheenä.
Joo, mutta se on silti rikos 20v miehen harrastaa seksi 14v tytön kanssa. Siksi meillä on suojaikäraja 16v! Minusta tuollaista ei voida katsoa sormien läpi. Sillä kyseessä on hyvin vakava rikos. Josta miehen tulisi saada vankilatuomio, muuten se antaa virheää valoa aikuisille hyväksikäyttää lasta!
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.
Miksi tää on saanu yläpeukkuja? Toihan on ollu rikollista siltä mieheltä.
Itse arvostan tuossa sitä, että mies ottii vastuun lapsestaan eikä jättänyt teinityttöä yksin kasvattamaan lasta. Ei siinä ole mitään rikollista, että huolehtii perheestään. Eikä nainenkaan ilmeisesti kokenut olevansa rikoksen uhri, kun meni naimisiin miehen kanssa ja vielä 6v myöhemminkin on hänen kanssaan perheenä.
Joo, mutta se on silti rikos 20v miehen harrastaa seksi 14v tytön kanssa. Siksi meillä on suojaikäraja 16v! Minusta tuollaista ei voida katsoa sormien läpi
Turhaan mouhoat. Jos asianomistaja ei halua tehdä rikosilmoitusta, sitten ei tee. Ja vanhentunuthan tuo rikos on joka tapauksessa, joten senkin puoleen turha riehua enää.
Olin jo naimisissa 19 vuotiaana jolloin sain esikoisen. Mieheni oli myös 19 vuotias ja meni silloin armeijaan. Tämä esikoispoika on paras yästväni nyt aikuisenakin ja hänen perheensä kanssa ollaan koko ajan tekemisisissä. Meillä on vain poikia ja miniät ovat kuin omia tyttäriä. Ei siinä tarvitse olla mitään kummallista, että jo nuorena hankkii perheen. Silloin myös aikuistuu nuorempana nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Meitä sisaruksia on paljon ja vanhimmat syntyneet heti sotien jälkeen ja 50-luvun alussa. Heistä kaikki sai lapset jo parikymppisinä tai jo 19 vuotiaana(tämä siis 70-lukua ja silloin ihan normaalia saada lapset noin nuorina). Sitten meitä sisaruksia oli syntynyt myös 50-luvun loppupuolella ja 60-luvun alussa ja meistä kaikki teki lapset vasta +30v. Omatkin lapset syntyneet vasta 90-luvulla.
Näin se synnyttävien ikä on pikkuhiljaa noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla oikea synnytyskone 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla oikea synnytyskone 🤭
Enpä taida. Ei nimittäin ole yksikään lapsi tullut ulos vaginastani. Eikä edes vatsanahkani läpi. Tuskin tulee jatkossakaan, kun kohtu poistettiin 5v sitten.
Meidänkin suvussa on 20 vuotiaana lapsen saanut äiti; isä tosin oli hieman vanhempi. Hyvin on lapsi hoidettu ja kasvatettu ja on nyt komea hyväkäytöksinen ja älykäs nuori mies, jolla on terve itsetunto ja erinomaiset välit kumpaankin vanhempaansa.