39v. työkaverilla 19-vuotias poika
Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla.
Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta.
Kommentit (245)
Ikähaarukka 0 - 25 vuotiaana saadut lapset on vahinkoja.
Jeff Bezozin äiti kuoli nyt viime viikolla 78-vuotiaana. Eli Jeff oli 61-vuotias menettäessään äitinsä, ja äiti ollut 17v kun Jeff syntyi.
Kuvaa hyvin sitä miten eri ikäisille ihmisille lapsia syntyy, kun minun (32-vuotiaan) kavereilla monilla on seitenkymppiset vanhemmat, ja sit toisaalta isoisäni on 78v. Hän syntyi aikoinaan yli nelikymppiselle äidille, oli ainoa lapsi ja halusi nuorena isäksi. Samoin yksi toinen sukulainen (nainen) syntyi yli nelikymppisten vanhempien ainokaiseksi, ja on itse hankkinut jo nuorena lauman lapsia. Ei halunnut lapsilleen samaa kohtaloa, eli vanhoja vanhempia ja ainokaisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain ainokaiseni 16 vuotiaana. Isäni oli 19v kun minä synnytyin. Isäni äiti oli 17v. Iso-mummoni oli 18 mummoni syntyessä.
Olen nyt 32v ja poikani on 16v. Meitä on monta sukupolvea edelleen elossa samaan aikaan. Saas nähdä ehtiikö tulla vielä 6. ennen kuin iso-mummoni kuolee. Hyvässä kunnossa on edelleen, vaikka on vanha.
Minusta tämä kuvaa hyvin sitä, että nuorena lastensaanti kulkee suvussa.
Meidän suvussa joo. Lapsia jokaisella 1-2. Suku ei siis ole kuitenkaan iso. Akateeminen koulutus suurimmalla osalla. Lasten saamisen jälkeen ehtineet opiskella. Kukaan ei ole kauhistellut, toki jokainen on sanonut että koulut kannattaa käydä ensin.
Ei kyllä kaikki ennenkään saaneet lapsia nuorina. Mun isomummo ja isoukki olivat lähempänä 30-vuotiaita kun menivät naimisiin (tämä tapahtui 1920-luvulla). Heillä oli pitkä kihlaus, koska molemmat kävivät töissä ja säästivät rahaa yhteistä kotia varten. Oli ihan normaalia, että varsinkin palvelusväki avioitui vasta vähän vanhempana, koska ei ollut varaa mennä naimisiin parikymppisenä. Myös mun ukki oli oli yli 30 -vuotias mennessään naimisiin ja mun mummokin oli jo 25-vuotias.
No 1920-luvulla naisilta harvemmin odotettiin korkeakouluopintoja, nykyään jos ei ole takana lukio+ korkeakoulu niin nainen on säälittävä amis. Akateemisissa piireissä ei myöskään ennenvanhaan lisäännytty yleisesti alle 24v.