39v. työkaverilla 19-vuotias poika
Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla.
Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 20-vuotias ole "tosi nuori" äidiksi. Joku 15-vuotias on, mutta parikymppisellä voi hyvin olla täyspäiväinen työ.
Nykypäivänä on. AINA joku taivastelee, miten sinä niin nuorena olet lapset tehnyt, kun kerron perhetilanteestani
t. äidiksi 19v, 21v, 23v ja 26v
Mä taivastelen tuossa vain sitä että koko nuoruus mennyt perseitä pestessä.
Nykyisin nuoret ovat paljon pidempään lapsia, hah salli mun nauraa. 9 v pennut kessuttelee ja vetää nurkan takana huumeita, likat vehtaa jätkien kanssa ja moni 13 v on ekaa kertaa jo katkolla. 15 v tappavat toisiaan ja muitakin ohikulkijoita. Haloo, missä hemmetin kellarissa sä oot elänyt. Lue vähän lehtiä ja tiedät mitä naa pikku kullanmurut tekee. Ei todellakaan koske kaikkia nuoria on ihania hyvin kasvatettuja teinejä pilvin pimein, mutta on myös se toinen puoli joka tekee mitä haluaa. Mä oon syntnyt yli 50 v sitten ja voin kertoa olleeni lapsi paljon todella paljon,kauemmin kun tämän päivän lapset. Niin oli kaikki muutkin mun ikäluokassa ja vielä lukuisia vuosia siitä eteenpäin.
Eiköhän aikuisuudella tarkoiteta ennemminkin kykyä ottaa vastuu perheestä ja olla perseilemättä kuin sitä, että perseilee menemään vailla järjen hiventäkään. Pyssyleikit ovat nimenomaan pikkupentujen juttu. Kuvitellaan, että ollaan kovia ja aikuisia, vaikka perseilyllä vain alleviivataan miten kakaroita vielä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän naisen joka on 36 vuotiaana mummo! Se jos mikä on outoa 😅
Suvun naiset ovat kirjaimellisesti noudattaneet sanontaa nuorena on v---u väännettävä!
Ei vauva-sanan viimeinen kirjain ole u.
Kyseessä ei olekaan sana vauva, vaan naisen sukupuolielimestä käyttettävä ilmaisu. Luultavasti tiesitkin sen, mutta päätit näytellä välkympää kuin olet!
Äidiksi tullessa väännetään nimenomaan vauva, ei vttua. Astuit nyt itse miinaan yrittäessäsi olla nokkelampi kuin oletkaan :D
Älä höpötä. Tuo on tuhat vuotta käytössä ollut ilmaisu, eikä koske mitään vauvan synnyttämistä
Äläpä itse höpötä. Tuollaista sanontaa ei ole kuin korkeintaan sinun suvussasi. Oikeasti se sanonta menee: Nuorena on vitsa väännettävä.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 20-vuotias ole "tosi nuori" äidiksi. Joku 15-vuotias on, mutta parikymppisellä voi hyvin olla täyspäiväinen työ.
Nykypäivänä on. AINA joku taivastelee, miten sinä niin nuorena olet lapset tehnyt, kun kerron perhetilanteestani
Juuri tuollaiset kommentit osottavat, miten nykyisin pidetään hyvinkin poikkeuksellisena, että 20-vuotias on äiti. Jos mennään vaikkapa 50-luvulle, kukaan ei taivastellut sitä. että "nuoruus" meni perseitä pestessä. Nuoruus elettiin teini-iässä ja sitten rauhoituttiin perustamaan perhe. Nykyisin sitä teini-iän biletysvaihetta eletään monesti vielä 30-vuotiaanakin ja sitten itketään lapsettomuusklinikalla kun 42v ei tuosta vaan tulekaan raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvun naiset ovat kirjaimellisesti noudattaneet sanontaa nuorena on v---u väännettävä!
Kyseessä ei olekaan sana vauva, vaan naisen sukupuolielimestä käyttettävä ilmaisu. Luultavasti tiesitkin sen, mutta päätit näytellä välkympää kuin olet!
Missä murteessa sana vitsa on synonyymi naisen sukupuolielimelle?
Älä höpötä. Tuo on tuhat vuotta käytössä ollut ilmaisu, eikä koske mitään vauvan synnyttämistä, vaan sitä, että on ryhdytty mahdollisimman nuorena panohommiin!
Sulla on melko kummallinen käsitys panohommista, jos niihin liittyy vitsan vääntäminen. Toki fetissinsä kullakin. Ei siinä mitään pahaa ole, että nauttii piiskaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidiksi tullessa väännetään nimenomaan vauva, ei vttua. Astuit nyt itse miinaan yrittäessäsi olla nokkelampi kuin oletkaan :D
Älä höpötä. Tuo on tuhat vuotta käytössä ollut
Jokainen tietää sen, mutta kaikesta löytyy rivompiakin ilmaisuja!
Vierailija kirjoitti:
No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.
Miksi tää on saanu yläpeukkuja? Toihan on ollu rikollista siltä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaiset kommentit osottavat, miten nykyisin pidetään hyvinkin poikkeuksellisena, että 20-vuotias on äiti. Jos mennään vaikkapa 50-luvulle, kukaan ei taivastellut sitä. että "nuoruus" meni perseitä pestessä. Nuoruus elettiin teini-iässä ja sitten rauhoituttiin perustamaan perhe. Nykyisin sitä teini-iän biletysvaihetta eletään monesti vielä 30-vuotiaanakin ja sitten itke
Ymmärryksen tasosi? Taivastelen VAIN sitä. Ymmärsitkö nyt?
Lapset kannattaa oikeasti hankkia alle 30-v. ja jos parikymppisenä saa lapsen niin sen parempi, niin äidin, kuin lapsenkin kannalta. Musta on hullua, että lapsia aletaan hankkimaan 40-50v. kun se hedelmällisyys romahtaa 30v. jälkeen ja vaaditaan sitten näitä erillisiä hoitoja yhteiskunnan varoilla. Hedelmällisyyshoidot pitäisi rajata alle 35v. ihmisille, tuon iän ylittävät sitten omakustanteisesti, jos kova lapsikuume. Komplkaatiot raskaudessa ja synnytyksessä kasvavat huomattavasti yli 30v.. Toki sen ymmärtää, jos ei ole sopivaa vastaehdokasta löytänyt ajoissa tai on opinnot ja työelämä olleet etusijalla tuota ennen, mutta ne riskit raskaudessa ja synnytyksessä ovat todella eri luokkaa vanhemmalla iällä. Puhumattakaan siitä, että lapsen vanhemmat ovat suunnilleen eläkkeellä tai hoitokodissa, kun toinen on itsenäistymässä ja tarvitsisi ehkä tukea sitten omien lasten hoitoon myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, minusta tuli mummo 41-vuotiaana. Pari ystävää sai samoihin aikoihin esikoisensa. Nyt olen 57v. lapsenlapset isoja, kaverit tuskailee teiniensä kanssa. Mä olen nauttinut jo melkein 20 vuotta omasta elämästä.
todellakin kannatti tehdä lapsi nuorena.
Musta oli kivaa elää nuoruus nuorena.
Mutta olen huomannut että kovin nuorena äitiytyneet jaksavat leuhkia aikuisilla lapsillaan ja sillä miten upeaa on nauttia "omasta elämästä" keski-ikäisenä.
Se kertoo paremmin kuin hyvin millaista kurjuutta oli paimentaa kiljukurkkuja liian nuorena.
Huvittava tuo varsin naiivi ajatus, että nuoruutta voisi elää vain tietyllä tavalla ja lapset estävät nuoruuden elämisen. Ihan kuin 20-vuotias muuttuisi yhdessä hetkessä vanhaksi, kun hänen vaginastaan tulee vauva ulo
Elämäntapa tylsistyy. Puuroutuu. Jos se olisi oikeasti hauskaa niin miksi tarttee revitellä vapauden ihanuutta 30 vuotta jälkijunassa?
Niin. Minulla on vanhin kohta 30v. Nuorin 21v Ja minä olen 49v. Enkä näytä raadolta.
Minä ihmettelin 25-vuotiaana synnärillä, kun puhuivat minusta nuorena synnyttäjänä. Mielestäni olin ensisynnyttäjäksi jopa vähän vanhahko. Tietysti siinä tapauksessa, jos nykypäivän tilastoja katsoo.
20 v on ihan hyvä ja normaali ikä tulla äidiksi siinä missä 35 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.
Miksi tää on saanu yläpeukkuja? Toihan on ollu rikollista siltä mieheltä.
Itse arvostan tuossa sitä, että mies ottii vastuun lapsestaan eikä jättänyt teinityttöä yksin kasvattamaan lasta. Ei siinä ole mitään rikollista, että huolehtii perheestään. Eikä nainenkaan ilmeisesti kokenut olevansa rikoksen uhri, kun meni naimisiin miehen kanssa ja vielä 6v myöhemminkin on hänen kanssaan perheenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaiset kommentit osottavat, miten nykyisin pidetään hyvinkin poikkeuksellisena, että 20-vuotias on äiti. Jos mennään vaikkapa 50-luvulle, kukaan ei taivastellut sitä. että "nuoruus" meni perseitä pestessä. Nuoruus elettiin teini-iässä ja sitten rauhoituttiin perustamaan perhe. Nykyisin sitä teini-iän biletysvaihetta ele
Ymmärsin oikein hyvin, mitä taivastelit. Ja juuri se taivastelusi osoittaa, miten outona nykyisin pidetään 20-vuotiaana lisääntymistä. Mielestäni jopa perustelin ihan selkokielellä, miksi näin on, mutta näköjään en sitten tarpeeksi selkeästi, kun et tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla nuoruus alkoi vasta kun täytit 19?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään parikymppiset on täysiä lapsia! Kuulemma yleensä ekassa työpaikassaan ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, minusta tuli mummo 41-vuotiaana. Pari ystävää sai samoihin aikoihin esikoisensa. Nyt olen 57v. lapsenlapset isoja, kaverit tuskailee teiniensä kanssa. Mä olen nauttinut jo melkein 20 vuotta omasta elämästä.
todellakin kannatti tehdä lapsi nuorena.
Musta oli kivaa elää nuoruus nuorena.
Mutta olen huomannut että kovin nuorena äitiytyneet jaksavat leuhkia aikuisilla lapsillaan ja sillä miten upeaa on nauttia "omasta elämästä" keski-ikäisenä.
Se kertoo paremmin kuin hyvin millaista kurjuutta oli paimentaa kiljukurkkuja liian nuorena.
Huvittava tuo varsin naiivi ajatus, että nuoruutta voisi elää vain tietyllä tavalla ja lapset estävät nuoruuden elämisen. Ihan kuin 20-vuotias muuttuisi yhdessä hetkes
No jos se bilettäminen on niin kovin hauskaa, miksi pitää revitellä parikymppisenä sillä, että elää nuoruuttaan eikä tuhlaa sitä pesemällä kakkapyllyjä?
Mitä ihmeen kehuja kalastelet ja missä sinä niitä näet? Voi törppö.