39v. työkaverilla 19-vuotias poika
Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla.
Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 30-vuotiaana mummi. Mitäs siihen sanot?
Että olet ylisveeti, jonka kannattaisi petrata matematiikan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vau, kiva kun kerroit miten yksinkertainen olet!
Kyllä yksinkertaisuudesta paljon enemmän kielii se, kun ei pysty keskustelemaan asiasta ja kyvyt yltää vain loukkaavaan kommenttiin.
Olin 25 kun sain esikoiseni. Nyt hän on jo 22 ja opiskelukaverit ihmettelevät että kuinka sulla on noin nuori mutsi, sehän näyttää ihan teiniltä! Omat vanhempansa ovat n 60 -vuotiaita.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.
Tuo kuulostaa jo hyväksikäytöltä! Eikö 20v jampan pitäisi saada syyte 13-14v lapseen katoamisesta? Onhan se kiva, että lapsen vanhemmat kantavat vastuun lapsesta, mutta tuon suhteen alku ei ollut normaalia. Koska siinä toinen oli jo aikuinen ja toinen vasta yläasteikäinen lapsi.
Minusta kanssa aivan sairas ajatus, että mies palkitaan lapseen sekaantumisesta. Vähintään 10v linnaa miehen pitäisi saada tällaisesta. En myöskään yhtään ymmärrä heidän läheisiä, sulkevatko he todella silmänsä tälle sekä katsovat muualle? Nykyään kellään ei ole mitään moraalia!
Sinun mielestäsi lapsen pitäisi ennemmin kasvaa ilman isää kuin huolehtivan ja rakastavan isän kanssa? Olisko se moraalisesti oikein lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Kaverini sai ensimmäisen lapsensa 19 vuotiaana ja sitten myöhemmin lapsen toiselle miehelle. Ollut jo jonkin aikaa yh. Ehkä vielä tekee lapsen kolmannellekin miehelle.
Voimaantunut nainen. Koko kylän sonnit saa käydä siittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 25 kun sain esikoiseni. Nyt hän on jo 22 ja opiskelukaverit ihmettelevät että kuinka sulla on noin nuori mutsi, sehän näyttää ihan teiniltä! Omat vanhempansa ovat n 60 -vuotiaita.
N47
Kavereiden kannattaisi käydä optikolla, jos 47v heidän mielestään näyttää teiniltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 30-vuotiaana mummi. Mitäs siihen sanot?
Että olet ylisveeti, jonka kannattaisi petrata matematiikan suhteen.
Teiniäitejä on olemassa.
Minä olin 16v, kun esikoisemme syntyi. Ei ollut suunniteltu lapsi, mutta päätimme hänet silti pitää. Nyt 32v myöhemmin olen edelleen yhdessä esikoisen isän kanssa ja meille on vuosien varrella syntynyt 4 muutakin lasta. Olemme molemmat koulutukseltamme maistereita ja meillä on ollut vakituinen työpaikka valmistumisestamme lähtien. Ei teiniäitiys aina ole paha asia.
No mulla on toisin päin. Olen 46 v ja lapset noin 15-19 v. Monilla suunnilleen saman ikäisillä tai jopa vanhemmilla työkavereilla lapset vasta tyyliin ekaluokalla :O ja ihmettelen, että kuin myöhään ne on lapsensa tehneet.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on toisin päin. Olen 46 v ja lapset noin 15-19 v. Monilla suunnilleen saman ikäisillä tai jopa vanhemmilla työkavereilla lapset vasta tyyliin ekaluokalla :O ja ihmettelen, että kuin myöhään ne on lapsensa tehneet.
Ihmettelet sitä, että kaikille lapset eivät tule tuosta noin, vaan siinä "tekemisessä" saattaa syystä tai toisesta kestää?
Olen jankuttanut tätä asiaa täällä useita kertoja, joten pahoittelut toistosta mutta tässä se taas tulee:
Olen laittanut merkille, ettätämän palstan mukaan lapsen tai lapsia voi saada ainoastaan ja vain yleisesti väärään aikaan.
Ja vaikka itse olisi valmis ja suunnitelmallinen ja siksi valitsisi ajanjakson (tai ajanjaksot) jolloin voisi synnyttää lapsen, niin luonto, kohtalo mikä lie saattaa tulla väliin, eikä lapsen saaminen onnistukaan suunnitelulla tavalla; ei vaikka yritystä, tukea ja aoua olisi ollut (lähes) loputtomasti.
Mutta jos kuitenkin onnistuu, niin kuin toivotravasti useimmat lasta halunneet ja toivoneet, niin tällä palstalla tiedetään, kuinka lapsi syntyi jonkun mielestä kun lapsen äiti oli liiaan nuori tai sitten lapsen äiti liian vanha saamaan lapsensa
Toivon että nainen, jolla on mahdollista saada lapsi saa itse päättää, onko hän valmis ja halukas synnyttämään. - Vai onko mieluummin haluamatta.
Ja lisäksi saa mahd.tarvitsemansa tuen ja avun oli hänen päätöksensä kumpi tahansa.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saaminen vanhana, yli 30-vuotiaana, vanhentaa ihmistä ulkoisesti nopeasti. Kollageenia ei enää muodostu, joten yövalvomisten aiheuttamat rypyt ja silmäpussit eivät enää katoa kuten 20-vuotiaalla. Siksi näytät vanhalta ja kollegasi taas nuorelta.
Niin ja yövalvomiset ym vanhentaa enemmän kuin parikymppisenä. Lisäksi kun lapset on laitettu nuorena, jää aikaa harrastuksille ja matkusteluun. Jaksaa varmasti enemmän kuin kuusikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ihmeellistä? Esimerkiksi lestadiolaispiireissä on ihan normaalia lisääntyä alle 20-vuotiaana. Joillain voilla 20-vuotiaana jo toinen tai jopa kolmas lapsi tulossa.
Niissä piireissä ei ole yhtään normaalia lisääntyä alle 20-vuotiaana tai 20-vuotiaana. Tuossa iässä ne saattaa vielä katsella kumppania. Kyllä ne hoitaa opintoja melko pitkälle ja työllistää itsensä ennen ku alkaa lisääntymään. Yleensä sitten, kun niillä on ns. varma työura ja opinnot loppuvaiheessa, ne perustaa perheen. Kyllä ne voi seurustella melko pitkään, ehkä jopa vuosiakin ennen ensimmäistä lasta. Mutta kun lapsia tulee, voi tulla paljon nopeasti.
Naisen hedelmällisyys kääntyy rajuun laskuun 25 vuotta täytettyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ihmeellistä? Esimerkiksi lestadiolaispiireissä on ihan normaalia lisääntyä alle 20-vuotiaana. Joillain voilla 20-vuotiaana jo toinen tai jopa kolmas lapsi tulossa.
Niissä piireissä ei ole yhtään normaalia lisääntyä alle 20-vuotiaana tai 20-vuotiaana. Tuossa iässä ne saattaa vielä katsella kumppania. Kyllä ne hoitaa opintoja melko pitkälle ja työllistää itsensä ennen ku alkaa lisääntymään. Yleensä sitten, kun niillä on ns. varma työura ja opinnot loppuvaiheessa, ne perustaa perheen. Kyllä ne voi seurustella melko pitkään, ehkä jopa vuosiakin ennen ensimmäistä lasta. Mutta kun lapsia tulee, voi tulla paljon nopeasti.
Tuo ei pidä lainkaan paikkansa. Opinnot hoidetaan lasten välissä. Ei todellakaan odotella lähemmäs 30-vuotiaaksi ennen kuin lisäännytään. Sehän tarkoittaisi, että ptiäisi olla selibaatissa siihen asti tai uhmata säädöksiä ja käyttää ehkäisytä.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi se ei kuitenkaan estä yli 30-vuotiaita tai jopa yli 40-vuotiaita saamasta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyystutkimuksissa olivat eri mieltä, kun tarkastivat munasolujeni tilannetta
N32
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös paljonkin työkavereita ja tuttuja, jotka ovat tehneet lapset lähes nelikymppisenä. Aika väsyneiltä vaikuttaa nuo harmaantuvat keski-ikäiset päiväkoti-ikäisten lastensa kanssa. Mutta en itsekään näin yli nelikymppisenä jaksaisi jatkuvaa valvomista ja sitä päiväkotirumbaa ja jatkuvaa ruoanlaittoa. Isot lapset on ihania, kun kulkevat omiin menoihinsa paljolti itse, laittavat ruokaa parina päivänä viikossa ja hoitavat osuutensa kotitöistä ja koiran hoidosta. Ja kun tehdään yhdessä jotain, se on oikeasti rentouttavaa ja kivaa.
Pientenkin kanssa oli silloin aiemmin ihanaa, mutta kyllä minulle sopi enemmän se pikkulapsiarki nuorempana, kun jaksoi paremmin. Ei minusta olisi siihen enää nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyystutkimuksissa olivat eri mieltä, kun tarkastivat munasolujeni tilannetta
N32
MinäMinäMinä! Miten vaikeaa täällä on tajuta että aina ei puhuta juuri sinusta.
Minusta kanssa aivan sairas ajatus, että mies palkitaan lapseen sekaantumisesta. Vähintään 10v linnaa miehen pitäisi saada tällaisesta. En myöskään yhtään ymmärrä heidän läheisiä, sulkevatko he todella silmänsä tälle sekä katsovat muualle? Nykyään kellään ei ole mitään moraalia!