Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39v. työkaverilla 19-vuotias poika

Vierailija
16.02.2025 |

Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla. 

Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta. 

Kommentit (245)

Vierailija
41/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minusta tuli mummo 41-vuotiaana. Pari ystävää sai samoihin aikoihin esikoisensa. Nyt olen 57v. lapsenlapset isoja, kaverit tuskailee teiniensä kanssa. Mä olen nauttinut jo melkein 20 vuotta omasta elämästä. 

todellakin kannatti tehdä lapsi nuorena.

Kaveri varmaan nautti omasta elämästä ne vuodet kun sä kasvatit omia lapsiasi

Uutinen sinulle: elämästä voi nauttia, vaikka olisi saanut lapsia. 

Vierailija
42/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan."

Hassua miten se mikä oli normaalia ja luonnollista 100000 vuotta putkeen nähdään nykyään "kummallisena".

Onhan 19v tosi nuori saamaan lapsen, ollut ennenkin. Sellainen 22-23v ollut normaali ikä tulla äidiksi/isäksi, mutta ei alle parikymppinen. 

Olen syntynyt 80-luvulla. Äitini oli 19v, kun synnyin. Lähes kaikilla ystävilläni koulussa oli suurinpiirtein samanikäiset vanhemmat. Yhdellä oli yli 30-vuotiaana synnyttänyt äiti ja häntä pidettiin TOOOSII vanhana. 

Missä asuit?

Itse olen espoolainen, eikä siellä ollut 80-luvulla mitään tuollaista. Vanhemmat olivat yleensä 30 ja 40 välillä lasten syntyessä. Yo-juhlissa vanhemmat olivat siis jotain 5-kymppisiä ihan yleisesti. Jopa 6-kymppisiäkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan."

Hassua miten se mikä oli normaalia ja luonnollista 100000 vuotta putkeen nähdään nykyään "kummallisena".

Onhan 19v tosi nuori saamaan lapsen, ollut ennenkin. Sellainen 22-23v ollut normaali ikä tulla äidiksi/isäksi, mutta ei alle parikymppinen. 

Olen syntynyt 80-luvulla. Äitini oli 19v, kun synnyin. Lähes kaikilla ystävilläni koulussa oli suurinpiirtein samanikäiset vanhemmat. Yhdellä oli yli 30-vuotiaana synnyttänyt äiti ja häntä pidettiin TOOOSII vanhana. 

Missä asuit?

Itse olen espoolainen, eikä siellä ollut 80-luvulla mitään tuollaista. Vanhemmat olivat ylee

Ei sillä ole mitään merkitystä, missä asuin. Ei se muuta tosiasioita. Kuten ei sekään, jos sinulla on erilainen kokemus. 

Vierailija
44/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asuit?

Itse olen espoolainen, eikä siellä ollut 8

Kyllä se vaikuttaa. Sosioekonominen tausta vaikuttaa. 

Vierailija
45/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asuit?

Itse olen espoolainen, eikä siellä ollut 80-luvulla mitään tuollaista. Vanhemmat olivat ylee

Niin, sinun lähipiirissäsi ei ollut. Ei se tarkoita, että missään päin Espoota ei olisi ollut. 

t. toinen espoolainen, jonka mummo oli noin 60v, kun pääsin ylioppilaaksi

Vierailija
46/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.

Tuo kuulostaa jo hyväksikäytöltä! Eikö 20v jampan pitäisi saada syyte 13-14v lapseen katoamisesta? Onhan se kiva, että lapsen vanhemmat kantavat vastuun lapsesta, mutta tuon suhteen alku ei ollut normaalia. Koska siinä toinen oli jo aikuinen ja toinen vasta yläasteikäinen lapsi.

Vierailija
47/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikuttaa. Sosioekonominen tausta vaikuttaa. 

Meinaatko, että Espoossa kaikilla on identtinen sosioekonominen tausta? :D

Vierailija
48/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minusta tuli mummo 41-vuotiaana. Pari ystävää sai samoihin aikoihin esikoisensa. Nyt olen 57v. lapsenlapset isoja, kaverit tuskailee teiniensä kanssa. Mä olen nauttinut jo melkein 20 vuotta omasta elämästä. 

Uutinen itsellesi: Puhuttiin OMASTA elämästä nauttimisesta. Itsekin olen nuori äiti ja samaa mieltä kuin vastaaja, kunhan kommentoin että kaverinsa varmaan otti ilon irti niistä vuosista kun ei ollut hoidettavia ja sitten neljästäkympistä eteenpäin taas on.

Vierailija
49/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asuit?

Mäkin olen espoolainen ja minä ja valtaosa mun ystävistäni, saimme lapset 80-luvulla kun olimme 20+.

Vierailija
50/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietän naisen, joka sai lapsen 14v... ja lapsen isä oli 20v... Nykyään tämä nainen on 20v ja mies 26v. Ovat nykyään naimisissa ja kasvattavat myös 6v tytärtään yhdessä.

Tuo kuulostaa jo hyväksikäytöltä! Eikö 20v jampan pitäisi saada syyte 13-14v lapseen katoamisesta? Onhan se kiva, että lapsen vanhemmat kantavat vastuun lapsesta, mutta tuon suhteen alku ei ollut normaalia. Koska siinä toinen oli jo aikuinen ja toinen vasta yläasteikäinen lapsi.

Ei se iskä sinne lapseen kadonnut. Ihan pysyi hänen sekä heidän lapsensa elämässä. Turha meuhkata, jos molemmat osapuolet ovat vielä aikuisinakin tyytyväisiä tilanteeseen. Sinä et päätä, mikä on normaalia ja mikä ei. 

Vierailija
51/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli josku pari vuosikymmentä sitten työkaveri, joka tuli isoäidiksi 36 -vuotiaana.

Vierailija
52/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutinen itsellesi: Puhuttiin OMASTA elämästä nauttimisesta. Itsekin olen nuori äiti ja samaa mieltä kuin vastaaja, kunhan kommentoin että kaverinsa varmaan otti ilon irti niistä vuosista kun ei ollut hoidettavia ja sitten neljästäkympistä eteenpäin taas on.

No ihan kuulee OMASTA elämästä me lapsia saaneetkin nautimme. Ei ole mahdollista vaihtaa niin, että eläisin vaikkapa sinun elämääsi. 

Vierailija
53/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen uutinen: Ihminen OMA elämä ei poistu siinä vaiheessa, kun hän saa lapsia. Eikä mikään estä ottamasta OMASTA elämästä iloa irti, vaikka olisi lapsia. Surullista, että sinulle lapset olivat vain taakka etkä pystynyt nauttimaan elämästä heidän kanssaan. 

Vierailija
54/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuollaisesta teiniäidistä vahvat wt-vibat tulee.

20 vuotias ei ole teini.

Vierailija
55/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin kolmekymppinen opiskelukaveri, jolla oli omilleen muuttanut lapsi. Se tuntui yleensä tosi oudolta. Hän oli itse vihdoinkin päässyt korkeakoulutukseen, kolmekymppisenä, kun lapsi oli muuttanut kotoa pois. 

Vierailija
56/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on siis ollut seksuaalisesti aktiivinen kiimainen teini? Onko vieläkin samanlainen panokone?

Vierailija
57/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ihmeellistä? Esimerkiksi lestadiolaispiireissä on ihan normaalia lisääntyä alle 20-vuotiaana. Joillain voilla 20-vuotiaana jo toinen tai jopa kolmas lapsi tulossa. 

Vierailija
58/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30-vuotiaana mummi. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
59/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:'D

Aivan, olen vaan niin hämmentynyt, kun se äiti on niin nuoren näköinen itsekin. 

Olen saanut lapseni 22-vuotiaana ja nyt kun hän on jo vanhempi kuin itse silloin olin, jos käy ilmi jossain vieraammassa porukassa että mulla on aikuinen lapsi, näen oikein silmissäni kun ihmisillä alkaa raksuttaa että minkä ikäisenä olen oikein saanut lapseni. Kuitenkin ihan täysi-ikäinen ollut ja monta vuotta omillaan asunut tuolloin.

Samoja kokemuksia. Sain lapseni 25-vuotiaana, mutta olin silloin ihan teinin näköinen. Ihan alusta saakka ikääni tietämättömät ovat kuvitelleet, että olen ollut max 16v lapsen syntyessä. Juuri hiljattain töissä tuli puhetta, että lapsi hakee tänä keväänä lukioon. Oikein näki, miten laskukone raksutti uuden työkaverin päässä.

Tavallaan on kiva näyttää nuoremmalta. Mutta on tässä myös tajunnut miten rumasti osa kohtelee oletettuja teiniäitejä. 

Vierailija
60/245 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli noin kolmekymppinen opiskelukaveri, jolla oli omilleen muuttanut lapsi. Se tuntui yleensä tosi oudolta. Hän oli itse vihdoinkin päässyt korkeakoulutukseen, kolmekymppisenä, kun lapsi oli muuttanut kotoa pois. 

Kolmekymppinen? Käytännössä tarkoittaisi, että hänen lapsensa olisi muutanut omilleen noin 10-vuotiaana. Tai hän itse olisi saanut lapsen noin 10-vuotiaana. Uskottavampaa on, jos kaverisi oli lähemmäs nelikymppinen eli 36 tai sitä vanhempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme