39v. työkaverilla 19-vuotias poika
Todella kummallisen näköistä kun joku on saanut lapsen tosi nuorena ja on itsekin vielä nuorekas olemukseltaan. Poikansa on armeijassa ja olin ihan ihmeissäni tästä, kun nainen kertoi asiaa kahvitauolla.
Monilla on tuossa iässä ihan pieniäkin lapsia, kuten itselläni ja näytän ihan raadolta.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen hedelmällisyys kääntyy rajuun laskuun 25 vuotta täytettyään.
Jännästi se ei kuitenkaan estä yli 30-vuotiaita tai jopa yli 40-vuotiaita saamasta lapsia.
Estää monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyystutkimuksissa olivat eri mieltä, kun tarkastivat munasolujeni tilannetta
N32
MinäMinäMinä! Miten vaikeaa täällä on tajuta että aina ei puhuta juuri sinusta.
Kyllä sä puhut ihan kaikista naisista, jos heität yleisluontoisia väitteitä naisista. Sori siitä, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:'D
Aivan, olen vaan niin hämmentynyt, kun se äiti on niin nuoren näköinen itsekin.
Olen saanut lapseni 22-vuotiaana ja nyt kun hän on jo vanhempi kuin itse silloin olin, jos käy ilmi jossain vieraammassa porukassa että mulla on aikuinen lapsi, näen oikein silmissäni kun ihmisillä alkaa raksuttaa että minkä ikäisenä olen oikein saanut lapseni. Kuitenkin ihan täysi-ikäinen ollut ja monta vuotta omillaan asunut tuolloin.
Minä sain esikoiseni 26-vuotiaana. Sain ja saan edelleen utelua ja kauhistelua, että olinko edes täysi-ikäinen, kun sain lapsen. Olin itsekin ollut töissä kymnenen vuotta ja maksanut ensiasuntoni kokonaan velattomaksi, kun tulin raskaaksi. Poika on nyt aikuinen, samoin kun sisaruksensa, mutta ihmettely ikäni tiimoilta jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi se ei kuitenkaan estä yli 30-vuotiaita tai jopa yli 40-vuotiaita saamasta lapsia.
Estää monia.
Ei estä suurinta osaa. Moni vain ei halua lapsia nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, kiva kun kerroit miten yksinkertainen olet!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5948123/palstalaisten-kaytos-ja-puskast…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa sanottu, että yli 30-vuotias ei voi saada lapsia. Googlaapa seuraavaksi "ensisynnyttäjien keski-ikä Suomessa 2020.luvulla". Auttaa sinua ehkä ymmärtämään tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyystutkimuksissa olivat eri mieltä, kun tarkastivat munasolujeni tilannetta
N32
* 30-vuotiailla naisilla jo 43% munasoluista on kromosomaalisesti poikkeavia, kertoo Olkinuora.*
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saaminen vanhana, yli 30-vuotiaana, vanhentaa ihmistä ulkoisesti nopeasti. Kollageenia ei enää muodostu, joten yövalvomisten aiheuttamat rypyt ja silmäpussit eivät enää katoa kuten 20-vuotiaalla. Siksi näytät vanhalta ja kollegasi taas nuorelta.
Näinhän se on. Jos lähempänä kolmeakymmentä saa ensimmäisen niin hetken päästä muistuttaa hampaatonta mäti säkkiä, ei palaudu enää mistään kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
* 30-vuotiailla naisilla jo 43% munasoluista on kromosomaalisesti poikkeavia, kertoo Olkinuora.*
Olkinuora on tutkinut jokaisen 30-vuotiaan naisen munasolut ja todennut, että kaikilla on identtinen tilanne tässä asiassa? Jos ei ole, tuo väite ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa sanottu, että yli 30-vuotias ei voi saada lapsia. Googlaapa seuraavaksi "ensisynnyttäjien keski-ikä Suomessa 2020.luvulla". Auttaa sinua ehkä ymmärtämään tätä asiaa.
voi varmaankin, mutta alkaa olla melkoista venäläistä rulettia. Puolet melkein munasoluista on kromosomilta poikkeavia.
Väite oli "Naisen hedelmällisyys kääntyy laskuun 25-vuotiaana". Tämä ei tarkoita, etteivätkö naiset voisi saada lapsia tämän jälkeenkin ja etteikö asiassa olisi suurta vaihtelua yksilöiden välillä.
Jotkut naiset eivät voi koskaan saada lapsia, jotkut saavat vielä yli 50-vuotiaana.
Entinen naapuri oli synnärillä samaan aikaan lapsensa kanssa, molemmat siis saivat vauvat ihan päivän tai kahden välein. Taisi käydä vielä niin, että eno oli noista syntyneistä se nuorempi.
Eli on noita, joilla on jo aikuinen lapsi ja sitten sylivauva samaan aikaan.
Jotkut ovat jo tuossa iässä mummoja, eikä pelkästään nuoren äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Tietääkseni Olkinuora ei ollut paikalla, kun minun solujani tutkittiin. Eikä hedelmällisyyslääkärin antama lausunto tukenut lainkaan tämän Olkinuoran höpinöitä. Toki en ole 30-vuotias, vaan 32-vuotias, mutta uskoisin, että 30-vuotiailla naisillakin tässä asiassa on yksilöllisiä eroja eikä kaikilla ole tuo tilanne, josta Olkinuora puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi varmaankin, mutta alkaa olla melkoista venäläistä rulettia. Puolet melkein munasoluista on kromosomilta poikkeavia.
Mistäs sinä sen luulet tietäväsi? Oleko muka tutkinut jokaisen suomalaisen naisen munasolut? :D
Vierailija kirjoitti:
Sisko sai 19 vuotiaana ensimmäisen lapsen ja tuli mummoksi 37 vuotiaana. Ei mun mielestä mitään kummallista ole. On 62 v ja on lapselapsenlapsiakin jo liuta
Semmosta se on jos ei muuta tekemistä keksi kun lisääntyminen.
Hyvä että jotkut viitsii, on kiva että suomalaisetkin geenit säilyy. Itse en olisi mistään hinnasta halunnut halunnut vaihtaa omaa elämää lasten paimentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 35v alkaa se raju lasku. Sitä ennen laskee, mutta ei rajusti.
Äitini sai minut kun oli 20-vuotias. Mitä ihmeellistä tuossa on?
Kenestä naisesta sinä sitten puhuit, kun kirjoitit "naisen"?