Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?

Vierailija
16.02.2025 |

Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?

Kommentit (380)

Vierailija
21/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ajaa satojakilometriä johonkin juhlaan? Saa olla aika merkittävä tilaisuus, että osallistuisin

Vierailija
22/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitkän matkan takaa tulevat, voivat käydä syömässä matkallaan.

Niin mekin tehdään.  Ja yövytään hotellissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliinhan ei ole mikään pakko mennä. Eikä ap:n asenteella kannattaisikaan, pilaa vaan muiden juhlat.

Vierailija
24/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota energiapatukka povariin. 

Tietysti. Mutta sanontaan, että itse en kehtaisi kutsua talon täydeltä vieraita, jotka käyttävät pyhäpäivästään 7h ajamiseen, ja pitäisin heitä nälässä. Varmistaisin, että kaikki saavat ruokaa, juomaa ja herkkuja.

Minä taas en näe että jonkun juhlien isäntä tai emäntä on mitenkään vastuussa siitä että minä olen muuttanut kauas heistä. Jos he kutsuvat kahville, osaan ihan itse syödä ennen kuin tulen juhlimaan.

Vierailija
25/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.

Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!

Kyllä. Oikeasti. Toki, monesti ollaan ihan normivaatteissa automatka ja käydään yöpymispaikassa laittautumassa, niin ei ole pakko sipsuttaa korkkareilla ABC:lle. Ei siinäkään mitään outoa silti ole... 

Kaikki ei jää yöpymään 

Vierailija
26/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.

Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!

Kuka istuu hienosti pukeutuneena autossa satoja kilometrejä? Ja eiköhän nämä jää johonkin hotelliin yöksi, jossa käyvät vaatteet vaihtamassa. Kyllä minä pysähdyn satojen kilometrien matkalla syömään ja kyllä minulla on rennot vaatteet päällä 

Ja olet siis myös sitä mieltä, että mitä sitä vieraille mitään ruokaa laittamaan?

Miksi pitäisi? Toki yleensä häissä on aina ruokatarjoilu, mutta moni muu juhla menee kyllä ihan kakulla ja kahvilla ja pitkämatkalaiset yöpyy ja syö muualla iha ite, ellei toisin ole erikseen sovittu.

Vierailija
27/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Oikeasti. Toki, monesti ollaan ihan normivaatteissa automatka ja käydään yöpymispaikassa laittautumassa, niin ei ole pakko sipsuttaa korkkareilla ABC:lle. Ei siinäkään mitään outoa silti ole... 

Kaikki ei jää yöpymään 

En näe järkeä ajaa 400 km edestakaisin yksien juhlien takia :D  

Vierailija
28/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tyhjällä mahalla lähde ajamaan satoja kilsoja. Ja osaan myös laittaa viestiä juhlan pitäjälle jos on kysyttävää. Tosin jos kutsu tulee,kai siinä lukee tervetuloa kakkukahveille. En mä sillon lämmintä ruokaa odotakkaan. Tai tuleeko kutsu: tervetuloa päivälliselle tai jotain sellasta.

Mä meinaan kutsua kakkukahveille porukkaa 1000 kilsan päästä. En silti tarjoa b&b palvelua. Tulevat jos tulevat ja itse suunnittelevat miten matkan järjestävät.

Vierailija
29/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Mutta sanontaan, että itse en kehtaisi kutsua talon täydeltä vieraita, jotka käyttävät pyhäpäivästään 7h ajamiseen, ja pitäisin heitä nälässä. Varmistaisin, että kaikki saavat ruokaa, juomaa ja herkkuja.

Minä taas en näe että jonkun juhlien isäntä tai emäntä on mitenkään vastuussa siitä että minä olen muuttanut kauas heistä. Jos he kutsuvat kahville, osaan ihan itse syödä ennen kuin tulen juhlimaan.

Oletpa typerä. Varmaan jonoa sinun juhliisi 😅

Vierailija
30/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ruokaa sitä sit pitäisi olla? Kelpaisko karjalanpaisti, keitetyt perunat, ruisleipä ja kotikalja? 

Kyllä, kiitos.

Vierailija
31/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tästä samaa mieltä ap:n kanssa. Meillä molemmat isovanhemmat asuvat 2h ajomatkan päässä. Jos pidän lasten synttärit, laitan esille suolaisia piirakoita, salaatteja, voileipäkakkua, cocktailtikkuja, juustoja yms. suolaista syötävää monipuolisesti, koska en halua tarjota lämmintä ruokaa lasten synttäreillä mutta haluan että saavat vatsat täyteen. Just ettei tarvitsisi pysähtyä matkalla syömässä. Minusta olis tosi kurjaa jos isovanhemmat ajaisi tänne kakun takia ja sitten joutuisivat (pienellä palkallaan) käymään vielä matkalla syömässä kun jäi nälkä.

Vierailija
32/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tästä samaa mieltä ap:n kanssa. Meillä molemmat isovanhemmat asuvat 2h ajomatkan päässä. Jos pidän lasten synttärit, laitan esille suolaisia piirakoita, salaatteja, voileipäkakkua, cocktailtikkuja, juustoja yms. suolaista syötävää monipuolisesti, koska en halua tarjota lämmintä ruokaa lasten synttäreillä mutta haluan että saavat vatsat täyteen. Just ettei tarvitsisi pysähtyä matkalla syömässä. Minusta olis tosi kurjaa jos isovanhemmat ajaisi tänne kakun takia ja sitten joutuisivat (pienellä palkallaan) käymään vielä matkalla syömässä kun jäi nälkä.

Kyllähän tuollaista nyt yleensä on lähes joka juhlassa :D aina jotain suolaista on, mutta en kutsuisi tuota RUUAKSI mitä nyt ehkä ap tarkoittaa.

Vierailija
33/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuhlissa on ongelmansa kun niin monilla on joku erikoisruokavalio joko syystä tai nirsouttaan. Kun suunniteltiin mummin synttäreitä, niin heti ilmoittautui gluteettomia, vegetaristeja, allergisia sun muita. Mummi oli onneksi jämpti ja halusi karjalaisen pitopöydän, ja jos ei kelle kelvannut niin voi voi. Kaikkien erikoisruokavalioiden noudattaminen olisi tullut pirun kalliiksi. 

Vierailija
34/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kohteliaasti vieraat lähtivät, mutta ei heillä riittänyt elämänkokemus kertomaan, että kaikissa juhlissa ei vieraille tarjota syötävää. Olisi pitänyt osata ohjeistaa.

Vierailija
35/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny hääjuhlissa 1000kilsan päässä. En mä lentokoneessa jo istunu juhlatamineet päällä ja suoraan kirkkoon. Mentiin edellis päivänä. Oliskos pitäny morsimammelta vaatia ruokarahaa että pärjää hääjuhliin asti? Hölmö minä.

Vierailija
36/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivoilta juhlilta :)

Vierailija
37/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka istuu hienosti pukeutuneena autossa satoja kilometrejä? Ja eiköhän nämä jää johonkin hotelliin yöksi, jossa käyvät vaatteet vaihtamassa. Kyllä minä pysähdyn satojen kilometrien matkalla syömään ja kyllä minulla on rennot vaatteet päällä 

Meidän perhe tekee niin. Lapsuuden perheeni joutui menemään pa^kalle 💩 haisevaan huoltoaseman vessaan vaihtamaan juhlavaatteet päälle. Äitini pelkäsi ihan hysteerisenä vaatteiden rypistymistä.  Päätin etten aikuisena toimi koskaan noin... hyvin on onnistunut. 

Vierailija
38/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa typerä. Varmaan jonoa sinun juhliisi 😅

Voi kiitos. Kerroinko muuten mitään omista juhlistani? Mielestäni otin kantaa ainoastaan siihen että en itse vieraana odota että minut ainoana pitkänmatkalaisena ruokittaisiin jos koko muu väki on kutsuttu kahville. 

Vierailija
39/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuollaista nyt yleensä on lähes joka juhlassa :D aina jotain suolaista on, mutta en kutsuisi tuota RUUAKSI mitä nyt ehkä ap tarkoittaa.

Kyllä kuulostaa hyvin vieraanvaraiselta!

-ap

Vierailija
40/380 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet siis myös sitä mieltä, että mitä sitä vieraille mitään ruokaa laittamaan?

Miksi pitäisi? Toki yleensä

Lisään vielä, että kyllä itselläni ne kakkukahvit käsittää myös jotain suolaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän