Lapset 50-50, mites lapsilisät?
Meillä siis viikko-viikko systeemi. Tähän asti ollaan menty nii että lapsilisät puoliksi. Nyt kuitenkin oon ollu sairaslomalla 4kk, ja olen huomannut maksavani lasten hankintoja enemmän. Toki lapset toisella vanhemmalla puolet ajasta mutta koska hänellä myös puoliso mukana elämässä ja minulla minimitulot niin kehtaisinko vaatia toistaiseksi lapsilisät itselle. Elatussopimuksia meillä ei ole, kumpikaan ei siis toiselle elatusapua maksa.
Kommentit (6)
Mitä puoliksi? Lasten tarpeisiinhan ne menee.
Sille jolla pienemmät tulot. Lasten tarpeisiin ne on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoliksi? Lasten tarpeisiinhan ne menee.
No tätä miettinyt pitkään että eikö periaatteessa pitäisi tulla minulle koska hommaan lasten vaatteet. Missään tapauksessa en riitaa halua mutta tiedän että tästä sota syttyisi. Mietin sitäkin että pitäisikö mennä lastenvalvojalle niin tulisi mustaa valkoiselle kuka maksaa mitäkin.
Ap
Meillä oli lapsi 50/50. Minulla pienemmät tulot. Käytiin heti eron jälkeen lastenvalvojalla, jossa katsottiin, että sain lapsilisät ja ex-joutui silti maksamaan 200 e elatusmaksua.
Sovitte ex-kumppanin kanssa. Fiksu ex-kumppani antaa varmasti sinulle ne jotta pystyt antamaan lapselle perussturvaa. Ja varmasti voisi myös tukea ihan omasta pussistaan. Kannattaa siis olla rehellinen ja keskustella sen ex-kumppanin kanssa suoraan.
Katkerat ja itsekkäät ihmiset on asia erikseen kuten noi lastenvalvojan juoksevat..
Fifty sixty