Miten joku kehtaa järjestää juhlat, missä ei ruokaa, vaikka tulee pitkämatkalaisia?
Toiset tulevat satojen kilometrien päästä, ja tarjolla on kakku ja pikkuleipiä?
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tästä samaa mieltä ap:n kanssa. Meillä molemmat isovanhemmat asuvat 2h ajomatkan päässä. Jos pidän lasten synttärit, laitan esille suolaisia piirakoita, salaatteja, voileipäkakkua, cocktailtikkuja, juustoja yms. suolaista syötävää monipuolisesti, koska en halua tarjota lämmintä ruokaa lasten synttäreillä mutta haluan että saavat vatsat täyteen. Just ettei tarvitsisi pysähtyä matkalla syömässä. Minusta olis tosi kurjaa jos isovanhemmat ajaisi tänne kakun takia ja sitten joutuisivat (pienellä palkallaan) käymään vielä matkalla syömässä kun jäi nälkä.
Kyllähän tuollaista nyt yleensä on lähes joka juhlassa :D aina jotain suolaista on, mutta en kutsuisi tuota RUUAKSI mitä nyt ehkä ap tarkoittaa.
Kyllä kuulostaa hyvin vieraanvaraiselta!
-ap
Mikä? Että normaalisti juhlissa on tarjolla suolaista ja makeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota energiapatukka povariin.
Tietysti. Mutta sanontaan, että itse en kehtaisi kutsua talon täydeltä vieraita, jotka käyttävät pyhäpäivästään 7h ajamiseen, ja pitäisin heitä nälässä. Varmistaisin, että kaikki saavat ruokaa, juomaa ja herkkuja.
Minä taas en näe että jonkun juhlien isäntä tai emäntä on mitenkään vastuussa siitä että minä olen muuttanut kauas heistä. Jos he kutsuvat kahville, osaan ihan itse syödä ennen kuin tulen juhlimaan.
Oletpa typerä. Varmaan jonoa sinun juhliisi 😅
Voi kiitos. Kerroinko muuten mitään omista juhlistani? Mielestäni otin kantaa ainoastaan siihen että en itse vieraana odota että minut ainoan
Luulen, että tarjoat vieraillessa pelkkää vettä ja senkin myrkytettynä.
Aina, siis aina, huolehdin itse oman ja perheeni ruokailusta eli matkalla syödään mennen tullen. Nälkäisinä ei mennä kenenkään luo kylään.
Ainoastaan hyvin tutun ihmisen luokse jos menen ja puhe on ollut ruokailusta tai jopa vien sinne itse ruokatuliaisia, niin silloin luotan siihen että siellä syödään vatsat täyteen.
Juhlien pääasia on tavata ja ehkä kahvit siihen päälle. Ruoka on nykyään niin kallista, eli ei mikään halpa juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Olen aina kotona oppinut että pitkän matkan takaa tuleville on tarjottava ruokaa. Ajelin muuten tässä hiljattain 200km päähän palaveriin erään asiakkaan luo. Siellä ei neuvottelutilassa tarjottu edes virvokkeita.
Tuleeko ne pitkän matkalaiset samaan aikaan kuin muutkin? He syövät ja muut kyttää vieressä? 😂
Yleensä pitkän matkan varrella on montakin pakkkaa, joissa voi poiketa syömään, vessaan, jopa vaihtamaan juhlavaatteet päälleen ja pois.
Ei kekkereihin ole pakko tulla jos kokee sen itselleen liian haastavaksi tai pelkää sokeritasapainonsa heiluvan ikävästi.
Luulen, että tarjoat vieraillessa pelkkää vettä ja senkin myrkytettynä.
Vai niin. Luule mitä luulet. Riippuu toki vieraasta, ymmärrän että sinä saat useimmiten tuollaisen vastaanoton.
Olin juuri muuttanut yhteen poikaystäväni kanssa ja meille tuli vieraita 150 kilsan päästä. No, meikämanne oli vaan kyhäillyt kakkuja, pipareita ja pikkusuolaista. Onneksi anoppi arvasi että ei se tytönheitukka vielä osaa kaikkea ja oli ottanut mukaan salaatit, leivät, kokonaisen kinkun ja muut leivänpäälliset. Pelasti päivän. Kerrasta opin, nyt ei ruoka lopu kesken;)
Nää on näitä laihialaisten ongelmia puolin ja toisin.
Jos matkustamme esim. syntymäpäiville 200km päähän, en ikinä vie perhettäni nälkäisenä juhliin. Syömme tietenkin matkalla. Nykyään lähes jokaisen tien varrella on jokin paikka, jossa voi syödä. Myös kaupoista voi hakea matkaevästä. Minusta ei ole kohteliasta mennä juhliin kiljuvan nälän kanssa.
Jokainen pitää sellaiset juhlat kuin itse haluaa. Jokainen voi syödä ravintolassa jos on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pitkän matkan varrella on montakin pakkkaa, joissa voi poiketa syömään, vessaan, jopa vaihtamaan juhlavaatteet päälleen ja pois.
Ei kekkereihin ole pakko tulla jos kokee sen itselleen liian haastavaksi tai pelkää sokeritasapainonsa heiluvan ikävästi.
Eiköhän näiden tollojen ns juhlat jatkossa jääkin väliin. Säästyvätpähän heidän rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Olen aina kotona oppinut että pitkän matkan takaa tuleville on tarjottava ruokaa. Ajelin muuten tässä hiljattain 200km päähän palaveriin erään asiakkaan luo. Siellä ei neuvottelutilassa tarjottu edes virvokkeita.
Ei kai sen asiakkaan tehtävä ole passata jos joku tulee kaupittelemaan omia tuotteitaan? Yleensä menee vähän toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tästä samaa mieltä ap:n kanssa. Meillä molemmat isovanhemmat asuvat 2h ajomatkan päässä. Jos pidän lasten synttärit, laitan esille suolaisia piirakoita, salaatteja, voileipäkakkua, cocktailtikkuja, juustoja yms. suolaista syötävää monipuolisesti, koska en halua tarjota lämmintä ruokaa lasten synttäreillä mutta haluan että saavat vatsat täyteen. Just ettei tarvitsisi pysähtyä matkalla syömässä. Minusta olis tosi kurjaa jos isovanhemmat ajaisi tänne kakun takia ja sitten joutuisivat (pienellä palkallaan) käymään vielä matkalla syömässä kun jäi nälkä.
Kyllähän tuollaista nyt yleensä on lähes joka juhlassa :D aina jotain suolaista on, mutta en kutsuisi tuota RUUAKSI mitä nyt ehkä ap tarkoittaa.
Minä tulkitsin ap:n aloituksen niin että on käytännössä vaan makeaa tarjolla. Itse olin kerran teininä ristiäisissä, joissa oli vaan makeaa sekä pieniä cocktail-piirakoita ainoana suolaisena. Muistan vieläkin kun söin nälkääni täytekakkua. Mielestäni juhlissa kuuluu olla sillä tavalla syötävää että saa oikeasti vatsan täyteen. Lämmin ruoka ei vaan mielestäni sovi lasten synttäreille ja siksi teen sitten reilummin kaikkea kylmää suolaista.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitää sellaiset juhlat kuin itse haluaa. Jokainen voi syödä ravintolassa jos on nälkä.
Tietenkin jokainen voi syödä ravintolassa tai eväät. Mutta onko tuollainen kivaa kohtelua vieraille, jotka tulevat pitkä matkan päästä?
Sukulaisen hautajaisissa oli tarjolla "vain" täytekakkua, pullaa ja kahdenlaista voileipäkakkua. Nurinaa kuului kun ei ollut edes kahvikakkua. Ikävä kyllä kun vainajalla ei ollut tarpeeksi pätäkkää parempiin tarjoiluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulkitsin ap:n aloituksen niin että on käytännössä vaan makeaa tarjolla. Itse
Kylmää tai lämmintä, kunhan saa syödäkseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulkitsin ap:n aloituksen niin että on käytännössä vaan makeaa tarjolla. Itse
Miksi ette syöneet ennen juhlia? Ei olla IKINÄ menty nälässä juhliin, VAIKKA siellä olisikin ruokatarjoilu. Aina syödään hyvin ensin, etenkin, jos on pitkä matka. Tämän olen oppinut ihan jo lapsuudenkodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset pysähdy matkalla syömään? :D en minä ainakaan SATOJA kilometrejä istu vain autossa... Kyllä haluan tauolle ja syömään jotain.
Oikeastiko? Tullaan hienosti pukeutuneina JUHLIIN, pitkämatkalaisina, ja ABC:lle pysähdytään? Itse juhlien järjestäjänä pahoittaisin mieleni!
Kuka istuu hienosti pukeutuneena autossa satoja kilometrejä? Ja eiköhän nämä jää johonkin hotelliin yöksi, jossa käyvät vaatteet vaihtamassa. Kyllä minä pysähdyn satojen kilometrien matkalla syömään ja kyllä minulla on rennot vaatteet päällä
Ja olet siis myös sitä mieltä, että mitä sitä vieraille mitään ruokaa laittamaan?
Kyllä, juhlissa jos eivät ole illallisjuhlat ole yleensä ruokaa. Kai nyt aikuiset osaa syödä ennen juhliin menoa