Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä lapsestanne on tehty lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
16.02.2025 |

Tiedän useita tapauksia, joissa syynä on esimerkiksi esikouluikäiset häiriköimässä öisin naapureita, rikkomassa autoja, alkoa ja huumeita käyttäviä nuoria jne.

MUTTA - tiedän myös useita ihan tavallisia, rakastavia perheitä, joissa lastensuojeluilmoitus on tehty vain siksi, että saadaan "linjat auki avun piiriin", eli että huomataan jonkinlaiselle avulle olevan tarve, mutta sitä ei muuten saa, koska paperilla onkaikki hyvin, joten lasu ollut yksi ratkaisu.

Toki myös tiedän tapauksia, joissa lastensuojeluilmoitus on tehty puhtaasti kiusallaan vttumaisen naapurin tehtailemana, mutta myös puhtaasti huolesta esim. päihdevanhempien vuoksi.

Mistä syystä teidän lapsesta on lasu tehty?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan ollessa päiväkodissa innokas sijainen teki lasun  koska pappa haki poikaa päiväkodista ja usein  myös toi hoitoon. Ilmoitus todettiin nopeasti aiheettomaksi sillä mies oli rekkakuski ja minä kävin syöpähoidoissa.  Tämä sijainen ei voinut katsoa minuun päinkään kun tulin joulujuhlaan ja uuden vuoden jälkeen ei sitten ollut enää töissä.

Vierailija
82/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri teki lasun kun hänen mielestään meidän lapset ajoi liian pieninä pyörällä.

Myös siitä, että lapset meni ilman aikuista eskariin ja hoitoon.

Lapsi oli myös nähty talvella takki puoleksi auki ja ilman hanskoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi eii halua verikokeisiin enkä minä siihen pakota. Lääkäri teki lasun, kävin asiasta juttelemassa sosiaalityöntekijän kanssa eikä mitään seuraamuksia. 

Mitkä verikokeet?Minkä ikäinen lapsi? Miksi lri teki verikokeisiin menemättömyydesta lasun? Onko lri ihan normaali vai vallanhaluinen tms?

Ne tekevät aina jos kieltäytyy jostakin mitä he haluavat lapselle tehdä. Kuvittelevat olevansa maailman totuuden torvia ja lasten piikitys, veren ottaminen ja biomutilaatio kuuluvat heille perustusoikeudellisen oikeuden koskemattomuuteen yli. Se että tuosta joutuu vanhempana ongelmiin on ihmisoikeuksien vastaista ja vaikuttaa siltä että tuo syyni ja pakotus vaan kiristyy ja kiristyy. Sanokaa minun sanoneen että jos tahti on tämä niin suomi on kohta pahempi ihmisille kuin tuotantoeläinlaitos lehmille. Naisia jo

Vaikuttaa siltä että sinä olet kieltäytynyt hoidosta ja lääkityksestä. Senverran psykoottista tekstiä.

Vierailija
84/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi eii halua verikokeisiin enkä minä siihen pakota. Lääkäri teki lasun, kävin asiasta juttelemassa sosiaalityöntekijän kanssa eikä mitään seuraamuksia. 

Mitkä verikokeet?Minkä ikäinen lapsi? Miksi lri teki verikokeisiin menemättömyydesta lasun? Onko lri ihan normaali vai vallanhaluinen tms?

Ne tekevät aina jos kieltäytyy jostakin mitä he haluavat lapselle tehdä. Kuvittelevat olevansa maailman totuuden torvia ja lasten piikitys, veren ottaminen ja biomutilaatio kuuluvat heille perustusoikeudellisen oikeuden koskemattomuuteen yli. Se että tuosta joutuu vanhempana ongelmiin on ihmisoikeuksien vastaista ja vaikuttaa siltä että tuo syyni ja pakotus vaan kiristyy ja kiristyy. Sanokaa minun sanoneen että jos tahti on tämä niin suomi on kohta pahempi ihmi

Totta kai olen, en ole hullu. 

Vierailija
85/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät usein uskalla enää hakea apua lapsilleen esim. terveydenhoidosta koska pelkäävät lasuja. Lasujärjestelmästä on paljon enemmän hyötyä kuin haittaa, ja se tulisikin lakkauttaa. Vielä viime vuosisadalla lasuja ei ollut.

Vierailija
86/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se lellipenikka sinne verikokeisiin. & @&#€tu ku on vehnämössö kasvatusta. Belt time

Vierailija
87/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekevät aina jos kieltäytyy jostakin mitä he haluavat lapselle tehdä. Kuvittelevat olevansa maailman totuuden torvia ja lasten piikitys, veren ottaminen ja biomutilaatio kuuluvat heille perustusoikeudellisen oikeuden koskemattomuuteen yli. Se että tuosta joutuu vanhempana ongelmiin on ihmisoikeuksien vastaista ja vaikuttaa siltä että tuo syyni ja pakotus vaan kiristyy ja kiristyy. Sanokaa minun sanoneen että

Nyt viddu sinne kokeisiin saakeli. Vapaakasvatus=ei rhhmäkuria, ei maalaisjärkeä, ei aivoja

Vierailija
88/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se lellipenikka sinne verikokeisiin. & @&#€tu ku on vehnämössö kasvatusta. Belt time

Taitaisi siitä remmistä tulla nopeammin lasu kuin siitä, että ei mene verikokeisiin.

Vierailija
89/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lähetettä psykologille, vaan halusin surra menetystä ilman psykologia. Edelleen vuosien jälkeen puolisoni syyttää minua asiasta, että miten minä saatoin olla niin ajattelematon ja hankkia meille lastensuojeluilmoituksen. Kiitos vain maamme huipputerveydenhuollolle. 

Vierailija
90/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri ilmoitti, että ulkoilutan alle viikon ikäistä -30 asteen pakkasessa vaunuissa. Kyllä oli lastensuojelun ihminen ihmeissään kun kerroin, ettei se vauva ole edes syntynyt vielä. Se mitä naapuri näki verhonraosta olin minä, vaunut ja koira harjoittelemassa ennakkoon, että miten koiran tulee käyttäytyä vaunujen vierellä. 

Hahahaha, tää oli kyllä hyvä. Suosittelen muuttamista mahdollisimman pian, sillä tuskin jäi viimeiseksi ilmoitukseksi naapurin toimesta. Tuollaisista viranomaisten ajan tuhlaamisista pitäisi kyllä joku sakko tulla ilmoittajalle. Sitä paitsi vaunutkin saa vuorattua aika lämpöiseksi, ja jos olisi esim. vietävä lapsi vaunuissa jonnekin -30 asteen pakkasessa, varmasti saisi jollain lämpöpulloilla peittojen väliin saatua vaunut riittävän lämpöisiksi, ja tietysti joku verho eteen jne. ettei viimaa vauvan naamaan jne. Ihan turhaa nyt ylipäätään jostain vaunu-ulkoilusta, jossa lapsi ei edes ole yksin, tehdä ilmoituksia. Suomessa kun vauvat nukkuukin ulkona pakkasellakin (ehkei ihan -30 asteessa, mutta kuitenkin).

Vierailija
91/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan ollessa päiväkodissa innokas sijainen teki lasun  koska pappa haki poikaa päiväkodista ja usein  myös toi hoitoon. Ilmoitus todettiin nopeasti aiheettomaksi sillä mies oli rekkakuski ja minä kävin syöpähoidoissa.  Tämä sijainen ei voinut katsoa minuun päinkään kun tulin joulujuhlaan ja uuden vuoden jälkeen ei sitten ollut enää töissä.

Ei kai siihen nyt tarvita mitään syytä edes, että pappa hakee. Saahan se pappa hakea, vaikka molemmat vanhemmat olisivat kotona, jos näin on sovittu. Mikä ihmeen syy lasu-ilmoitukselle tuo on? Onko se siis jotenkin huonoa vanhemmuutta, jos isovanhemmat osallistuu lapsen elämään?

Vierailija
92/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi kävi, kun muijalla oli hermoromahdus. Väitti kokeneensa väkivaltaa. Partio haistoi heti paskapuheen, ja kirjasivat, että nainen hysteerinen, mutta lapsi ja mies rauhallisia. Mainitsivat erikseen, että ei tarvetta lasulle, kun poliisin käynnistä menee aina lasuun tieto jos lapsia. Muijan paskapuheet jatkui ja kun kysyin, että missä ne todisteet, niin yhtäkkiä asia muuttuikin "henkiseksi väkivallaksi". Fasisti-sossuilehan tuo riitti mainiosti syyksi uhata huostaanotolla, mikäli lapsi saisi tavata isäänsä, vaikka mitään laillista syytä sille ei ollut.

Seli seli.

Vierailija
93/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain apua alkoholinkäyttöön. En juonut lapsen nähden. A-klinikalta tehtiin ilmoitus. Lapsi oli ihan järkyttynyt kun asia tuli hänelle uutisena. Todettiin lasun olevan perusteeton. En enää mennyt A-klinikalle. Nykyään raitis viidettä vuotta. Hoidosta huolimatta.

Sama meillä. Puoliso haki itselleen apua,  niin jouduttiin koko perhe syyniin. En tiedä, miten tuo tukee ihmisiä hakemaan apua. Oli varsinkin meidän teini-ikäiselle todella traumaattinen kokemus.

Itse en käytä alkoholia lainkaan, eikä juominen vaikuttanut meidän perheeseen. Puoliso haki itselleen apua, kun koki sen ongelmaksi.

Saitko jostain muualta apua? Miten saavutit raittiuden?

Ongelma oli puolisollani, joka ei sitten saanut tukea terveydenhuollosta. Mutta hän vain päätti olla juomatta ja on minun tietääkseni päätöksessään pysynyt.

Vierailija
94/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakouluikäinen lapsi ja useampi verikoe jäänyt väliin, koska lapsella on trauma aiemmista verikokeista. Nyt on jo sen verran iso, että osaa jo kieltäytyä eikä anna ottaa. Lapsen henki ei ole tämän takia vaarassa, muutenhan olisin jotenkin saanut verikokeisiin suostumaan. Lasu ei tullut vain tästä syystä vaan emme muutenkaan olleet samaa mieltä taudin hoitamisesta ja tämän  vuoksi lääkäri myös ihan tahallaan halusi ymmärtää väärin, koska ei

Alakouluikäinen lapsi ja useampi verikoe jäänyt väliin, koska lapsella on trauma aiemmista verikokeista. Nyt on jo sen verran iso, että osaa jo kieltäytyä eikä anna ottaa. Lapsen henki ei ole tämän takia vaarassa, muutenhan olisin jotenkin saanut verikokeisiin suostumaan. Lasu ei tullut vain tästä syystä vaan emme muutenkaan olleet samaa mieltä taudin hoitamisesta ja tämän  vuoksi lääkäri myös ihan tahallaan halusi ymmärtää väärin, koska ei tanssittu hänen pillin mukaan. Verikokeista lapsell

Tuo lääkärien vaino ja raivo kun eivät pääse kopeloimaan ja mutiloimaan lasta itsemääräämisoikeuden vastaisesti on todella pelottavaa. Se lukee perustuslaissa mutta nämä hullut yrittävät kävellä sen yli 100% kohdalla. Jos haluaa suojata lapsen koskemattomuutta niin automaattiset ongelmat - mitä muuta tuo on kuin absoluuttista psykopatiaa ja sairasta himoa lapsia kohtaan. Jos vanhempi ei anna mutiloida niin yrittää usuttaa lasun asialle, että saa mutiloida.

Hmm, ovatko hihhulit lisääntyneet , kun vastaavanlaisia jankkaamisia esim. lääkärien tekemästä "vainosta" ja "mukiloinnista" on alkanut yhä enemmän tulla?

Vierailija
95/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin instassa lähteväni tyttöporukassa (30+ ikää) viihteelle. Joku ymmärsi, että lapsi jää yksin kotiin. Lasuhan siitä tuli ja anoppi oli ihmeissään, kun epäiltiin, ettei hän ole riittävän hyvä hoitaja lapselle. Sossu ymmärsi kyllä, puhumalla siitä selvittiin. Anoppi on eläkkeellä oleva kätilö, ei siis tottunut olemaan 2v lasten kanssa.

Mä en ihan oikeasti halua maksaa veroja tällaisesta touhusta, jossa viranomaiset laitetaan jokaisen viihteellä käyvän äidin perään. Tuo on jo ihan sairasta yksilönvapauden vastaista kyttäämistä. Lapsella on yleensä toinenkin vanhempi, ja tosiaan myös muita ihmisiä, kuten isovanhempia, setiä, tätejä, kummeja jne. elämässään, että se, että äiti on jonkun illan viihteellä, ei todellakaan ole rikos, eikä tarkoita sitä, että lapsi olisi yksin. Mainittakoon tässä, että vastaava ilmoitus isältä tuskin aiheuttaisi toimenpiteitä keneltäkään, että sieltä se äitiviha taas nostaa päätään. Ikään kuin äiti ei saisi edes yhtä iltaa viettä ystäviensä kanssa ilman lastaan ilman, että viranomaisten tulee tarkastaa tilanne. Sairasta.

Vierailija
96/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri teki lasun kun hänen mielestään meidän lapset ajoi liian pieninä pyörällä.

Ite kävelin koulusta kotiin jopa talvisin ilman sukkia, kilpailtiin kotimatkalla olevien muiden lapsien kanssa siitä kuka jaksaa pisimpään paljain jaloin kävellä lumessa. nimim. "vm. -89"

Vierailija
97/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri ilmoitti, että ulkoilutan alle viikon ikäistä -30 asteen pakkasessa vaunuissa. Kyllä oli lastensuojelun ihminen ihmeissään kun kerroin, ettei se vauva ole edes syntynyt vielä. Se mitä naapuri näki verhonraosta olin minä, vaunut ja koira harjoittelemassa ennakkoon, että miten koiran tulee käyttäytyä vaunujen vierellä. 

Hahahaha, tää oli kyllä hyvä. Suosittelen muuttamista mahdollisimman pian, sillä tuskin jäi viimeiseksi ilmoitukseksi naapurin toimesta. Tuollaisista viranomaisten ajan tuhlaamisista pitäisi kyllä joku sakko tulla ilmoittajalle. Sitä paitsi vaunutkin saa vuorattua aika lämpöiseksi, ja jos olisi esim. vietävä lapsi vaunuissa jonnekin -30 asteen pakkasessa, varmasti saisi jollain lämpöpulloilla peittojen väliin saatua vaunut riittävän lämpöisiksi, ja tietysti joku verho eteen jne. ettei viimaa vauvan naamaan jne. Ihan turhaa nyt ylipäätään jost

Meillä lapsi syntyi marraskuussa 2023. Tammikuun 40 asteen pakkaset oli ainoa hetki kun en ulos vienyt nukkumaan, mutta kyllä -30 asteessa vaunuissa ulkona nukkui. Sekä lapsi että vaunut vuroattiin niin hyvin, että vaunujen sisälämpömittari näytti +10 astetta vielä tunnin päästä.

Vierailija
98/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite kävelin koulusta kotiin jopa talvisin ilman sukkia, kilpailtiin kotimatkalla olevien muiden lapsien kanssa siitä kuka jaksaa pisimpään paljain jaloin kävellä lumessa. nimim. "vm. -89"

Ysärillä kaikki teinit kulki aina takki auki. Alan olla enemmän ja enemmän sitä mieltä, että turhista lasu-ilmoituksista tulisi laittaa sakko ilmoittajalle. Tuo on niin törkeää verorahojen tuhlaamista tehtailla noita ilmoituksia tuollaisista. Lasun pitää kuitenkin käsitellä jokainen ilmoitus.

Vierailija
99/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli säätänyt yamahasta kureja ja rajottimia pois. Selitti, että ei tiedä mistään mitään, koska mittarin vaijeri on rikki. Jotain ihmeen kaahailua ja keulimista kylillä. Nyt hän on jo täysi-ikäinen ja ajelee omalla autolla. 

Vierailija
100/131 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakouluikäinen lapsi ja useampi verikoe jäänyt väliin, koska lapsella on trauma aiemmista verikokeista. Nyt on jo sen verran iso, että osaa jo kieltäytyä eikä anna ottaa. Lapsen henki ei ole tämän takia vaarassa, muutenhan olisin jotenkin saanut verikokeisiin suostumaan. Lasu ei tullut vain tästä syystä vaan emme muutenkaan olleet samaa mieltä taudin hoitamisesta ja tämän  vuoksi lääkäri myös i

On. Korona-aikaan nämä "valaistuneet"  ym vaihtoehtoisen ajattelun ihmiset, energiahoitajat, näkyjen näkijät, pitivät mielenosoituksia ja saivat näkyvyyttä havujuomineen ym ohjeineen sheddingiä kohtaan, kannatustaan lisäsi myös heikäläisten töiden loppuminen esim terveydenhoidon puolella. Nyt Kennedy on heidän ihanteensa, tuo lääketieteen vastustajia rahoittanut henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi