Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?

Vierailija
16.02.2025 |

Tai jos lähettää  yhteiseltä lomalta sähköpostin äidilleen?

Kommentit (1052)

Vierailija
221/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli varmaan kynmenen vuotta niin ettei mies ollut yhtenäkään lauantaina kotona. Hän oli äitinsä luona. 

Itse olisin edes joskus halunnut tehdä yhdessä ruokaa tai mennä ostoksille tai elokuviin, edes muutaman kerran vuosi, mutta ei. 

Olitko masentunut vai miksi jäit?

Olen edelleen samassa suhteessa. 

Mies ei ole nytkään kotona. 

No oletko masentunut? 

Ehkä. 

Tuo ei meinaan ole tervettä / terveellistä. 

Vierailija
222/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että en kuulemma pääse hänestä koskaan eroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit naiset yrittää kontrolloida miehiä ja saamaan miehen katkaisemaan välit ystäviinsä ja vanhempiinsa.

Muijat ovat sairaita.

Anopeissa on narsisteja. 

Ensinnäkin jo neuvolassa sanotaan, että lastenkasvatus ohjeita ei saa antaa, paitsi jos lapsen äiti itse kysyy. 

Käykö anopitkin neuvolassa, tuota en ole tiennytkään?

Eiköhän siinä tarkoiteta, että pyytämättä annettuja neuvoja ei tarvitse noudattaa. Ja isovanhempien tulee hoitaa lasta siten kuin lapsen vanhemmat ohjeistavat.

Oma muisto 70-luvulta, jolloin esikoiseni oli pikkuinen. Iäkäs mummoni jäi hetkeksi vauvan kanssa kaksin. Tein lapselle valmiiksi annoksen perunaa (vasta tutustuttiin kiinteisiin). Kävin sitten kaupassa (en ollut poissa kuin puoli tuntia). No, mummeli oli sekoittanut kunnon lusikallisen sokeria perunamössöön, kun siitä saa ravintoa... Omat lapsensa olivat syntyneet 20-40-luvuilla.

Vierailija
224/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene turvakodin kautta. 

Vierailija
225/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit naiset yrittää kontrolloida miehiä ja saamaan miehen katkaisemaan välit ystäviinsä ja vanhempiinsa.

Muijat ovat sairaita.

Anopeissa on narsisteja. 

Ensinnäkin jo neuvolassa sanotaan, että lastenkasvatus ohjeita ei saa antaa, paitsi jos lapsen äiti itse kysyy. 

Käykö anopitkin neuvolassa, tuota en ole tiennytkään?

Anoppini suuttui kovasti, kun en ottanut mukaan neuvolaan. Oli kuulemma soitellutkin sinne mun lapsen asioissa. Sekin oli vääryys kun kysymyksiinsä ei tullut vastausta. Anoppi muuten elättänyt itsensä sairaanhoitajana, luottamuksellisuus kuitenkin on vieras käsite. Siis itse kertoi soittaneensa.

Vierailija
226/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuota samaa jo suhteen alusta asti, että mies ramppasi kotonaan jatkuvasti. Tällä tarkoitan useampaa iltaa viikossa. Siellä anoppi syötti, saunotti ja tietyt telkkariohjelmat tapasivat katsoa yhdessä. Ihan kuin lapsenakin. 

Homma paheni, kun appi lähti ja anoppi jäi yksin. Isälle tarvittiin taloon korvike. Ymmärrän kyllä anoppia. Kyllä talo tarvii mielellään miehen. Ja olen ymmärtänyt, että käytännössä meidän talossa on miehen paikka vapaana. Täytyy pitää silmiään auki.

Lähinnä syytän itseäni ja omaa tyhmyyttäni. Se, mikä aluksi näyttäytyi perhearvoina ja kykynä pitää yllä läheisiä ihmissuhteitaan, oli alusta saakka itsenäisyyden ja aikuisuuden puutetta. Ei minua huijattu. Huijasin itse itseäni. 

Vierailija
227/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli varmaan kynmenen vuotta niin ettei mies ollut yhtenäkään lauantaina kotona. Hän oli äitinsä luona. 

Itse olisin edes joskus halunnut tehdä yhdessä ruokaa tai mennä ostoksille tai elokuviin, edes muutaman kerran vuosi, mutta ei. 

Mä pitäisin tuota kyllä jo outona, jos kokopäivätöissä käyvä aikuinen lapsi haluaisi hengata lauantait meillä eikä puolisonsa kanssa.

Mieheni äiti ei pidä. 

Mies on ainoa lapsi. 

Mäkin olen ainoa lapsi. Meidän aikuinen lapsikin on ainoa, mutta tytär. Ehkä poikien äidit ovat sitten erilaisia. Ja pojat ovat erilaisia, peräkammarin tyttöjähän ei juuri

Googlaa termi boy mom tai etsi se Youtubesta. 

Täytyy joskus ajan kanssa pyöriä redditissä huvittamassa itseään. Mutta kyllä mä pitäisin itseäni epäonnistuneena vanhempana, jos olisin tehnyt itsestäni jonkinlaisen kumppaninkorvikkeen omalle, aikuiselle lapselle. Oma kumppani on se oma kumppani, molemmilla. 

Vierailija
228/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös anoppi suuttui, koska haluttiin yli 35-vuotiaana viettää jouluaatto omassa kotona.

Olen se ilkeä miniä.

Vierailija
229/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuota samaa jo suhteen alusta asti, että mies ramppasi kotonaan jatkuvasti. Tällä tarkoitan useampaa iltaa viikossa. Siellä anoppi syötti, saunotti ja tietyt telkkariohjelmat tapasivat katsoa yhdessä. Ihan kuin lapsenakin. 

Homma paheni, kun appi lähti ja anoppi jäi yksin. Isälle tarvittiin taloon korvike. Ymmärrän kyllä anoppia. Kyllä talo tarvii mielellään miehen. Ja olen ymmärtänyt, että käytännössä meidän talossa on miehen paikka vapaana. Täytyy pitää silmiään auki.

Lähinnä syytän itseäni ja omaa tyhmyyttäni. Se, mikä aluksi näyttäytyi perhearvoina ja kykynä pitää yllä läheisiä ihmissuhteitaan, oli alusta saakka itsenäisyyden ja aikuisuuden puutetta. Ei minua huijattu. Huijasin itse itseäni. 

Isäni muutti äitinsä luo ukkini kuoltua. 

Vierailija
230/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun erosimme ex-mieheni kanssa, entinen appeni sanoi, että eihän tuo liitto voinutkaan onnistua, kun siinä oli kahden sijaan kolme. Kolmas oli anoppi, mutta itse lisäisin siihen vielä kaksi muuta, nimittäin appiukon ja miehen siskon. Näille kaikille soitettiin/käytiin useita kertoja päivässä. Paitsi kun oltiin riidoissa jonkun kanssa, mutta silloin vastaavasti soitettiin näille kahdelle muulle sitäkin enemmän ja haukuttiin tätä kolmatta... 

Vierailija
231/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset välit ok, mutta meillä alkuaikoina anoppi kuulusteli ja yritti hallita. Jos joka lauantaina aamulla klo 9 soi puhelin että joko olette ylhäällä ja mitä aiotte viikonloppuna tehdä... Se ei ollut ihan tervettä. Vuosien saatossa kulmat toki hioutuneet minusta ja hänestä. Iän tuomalla "viisaudella" ymmärrän silloista anoppia paremmin, mutta kyllä siitä silloin riita jos toinenkin tuli miehen kanssa. Me kukaan emme ole viisaita etukäteen, vaan kasvamme rooleihimme pikkuhiljaa. 

Vierailija
232/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En minäkään enää kyllä alkaisi uuteen suhteeseen. 

Miehet saa viettää viikonloput äitiensä, kavereidensa ja harrastuksiensa kanssa. 

En jaksa kilpailla enkä olla ilmaissiivooja. 

Mielummin yksin ja teen vaikka käsitöitä ja nukun. Kukaan ei arvostele eikä tarvitse kilpailla kenenkään kanssa. 

Vielä kun pääsisi työkyvyttömyyseläkkeellä ja tilaisi ruoat kaupasta kotiin ja olisin yksin. 

Vierailija
233/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa toki eron, jos itse niin haluaa. Tarvittaessa turvakodin kautta. 

Vierailija
234/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti ahdistaa naisia yleisesti kun se miehen äiti on ainoa joka haluaa hyvää miehelle kun muut ihmiset miehen elämässä hakevat vain hyötyjä itselleen miehestä

Pieleen meni!

Narsistiäiti pitää aikuista poikaansa maailman 8. ihmeenä. Kun se on oma poika. Eikä anna aikuisen miehen itsenäistyä ja olla mies omassa perheessään.

Aina pitäisi olla äidin luona, jolla ei ole mitään omaa elämää. Ei työtä, ystäviä, harrastuksia. Narsistiäidin mielestä miniä ei ole tarpeeksi hyvä ja hän kertoo sen usein. Poikaa juoksutetaan mitättömillä asioilla (haravointi, marjojen poiminta, mikään ei onnistu). Ja vierailuun menee koko päivä. Joskus narsistiäiti herkistyy kyyneliin ja nyyhkäisee että toivottavasti poika käy äitinsä haudalla sentään.

Narsistiäidit pilaa poikiensa avioliitot itsekkyydellään.

Vierailija
235/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni muutti äitinsä luo ukkini kuoltua. 

Siinäpä täydellinen esimerkki 

Vierailija
236/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa viettää viikonloput äitiensä, kavereidensa ja harrastuksiensa kanssa. 

Mielummin yksin ja teen vaikka käsitöitä ja nukun. Kukaan ei arvostele eikä tarvitse kilpailla kenenkään kanssa. 

Vielä kun pääsisi työkyvyttömyyseläkkeellä ja tilaisi ruoat kaupasta kotiin ja olisin yksin. 

Normaalisti se parisuhde on ykkönen. Ilman mitään kilpailua. 

Vierailija
237/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi tarvitsevat jatkuvasti apuasi selvitäkseen arjesta, sitten ymmärtän, muuten on tosi outoa.

Et ole vieroittunut äidistäsi.

Vierailija
238/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistivaimot erottavat miehen vanhemmistaan, sisaruksistaan ja ystävistä.

Narsisti hallitsee siten.

Sellaisesta pitää erota. Mun ex mies on narsisti.

Narsistivanhempi ei ymmärrä, että aikuisella lapsella on oma perhe huolehdittavanaan. 

Ja toisinpäin narsistipuoliso ei ymmärrä, että puoliso haluaa olla väleissä vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. 

Olkoot ihan rauhassa. Ei tarvitse sitten itkeä kun sillä kumppanillakin on hyvät välit veljiinsä, isiinsä, setiinsä, eksiinsä... Ja vertailee, miten isä korjaisi tuon, ja miten isä sitä, ja miten eksä sitä, ja eksä tätä. Ja seksinkin aikana tulee paljon neuvoja, joiden alkuperä on tiet

Vertaatko nyt perhettä ex-kumppaneihin? 

Vierailija
239/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti se parisuhde on ykkönen. Ilman mitään kilpailua. 

Eikä ole. Lapset on.

Vierailija
240/1052 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos lapset ovat ultimaattiset ykköset vielä hoivavaiheen jälkeen, ollaan vaarallisilla vesillä. Avioliitto kärsii ja se kuitenkin on lasten kasvualusta. Lisäksi ei anneta lapsen katkaista napanuoraa terveesti ja syntyy näitä kotiin viikonlopuiksi palaavia omaa perhettään laiminlyöviä tyyppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä