Teetkö töitä rahan takia vai rakkaudesta lajiin?
Mitä enemmän töitä ja rahaa sitä vähemmän aikaa nauttia rahasta. Mitä enemmän vapaa-aikaa sitä vähemmän rahaa.
Kommentit (33)
Kaksi asiaa voi olla totta yhtä aikaa. Työ on harrastus josta saa rahaa ja raha tulee aina ensin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmillaan molempien takia. Vain rakkaudesta lajiin juttuja kutsutaan harrastuksiksi.
Rakkaudesta lajiin, teen työkseni jotain niin mieluisaa, että se tuntuu harrastukselta.
Rahan takia. Hyvä palkka vaikka työ ei ole niin mielenkiintoista. Panostan vapaa-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa voi olla totta yhtä aikaa. Työ on harrastus josta saa rahaa ja raha tulee aina ensin.
Äärimmäisen harvalla ihmisellä myös harrastus voi olla työ. Jollain urheilijoilla tai veneilijöillä ehkä.
Teen työtä elääkseni, en elä tehdäkseni työtä. Työn ulkopuolelta löytyy ne oleellisuudet.
Tykään työstäni, mutta korvaus on pakollinen osa elämää.
Rakkaudesta lajiin, mutta siltikään en tee ylimääräistä työtä vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen harvalla ihmisellä myös harrastus voi olla työ. Jollain urheilijoilla tai veneilijöillä ehkä.
Really? Nyt kysyttiinkin miten minä koen työni, eikä näyttämään tilastoja kuinka monella on mahdollista tehdä elämästään mitäkin.
Lampaita nussitaan rakkaudesta lajiin
Töissä käydään rahan takia.
Minä tykkään työstäni ja työpaikastani ihan hirveästi, mutta jos rahan takia ei täytyisi tehdä töitä, en mä työssä näin paljoa aikaani viettäisi.
Kun työpaikan ovi laitetaan kiinni ja elämä alkaa! Työtä tehdään, jotta voidaan elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda taiteilijoita, ainakin muusikoilla ja kuvataiteilijoilla on onni jos saa harrastuksestaan työn. Voi se sitten vuosien jälkeen tuntua epäonneltakin, kun on pakko jatkaa elääkseen vaikkei mitään sanottavaa enää olisikaan.
Mutta totta harva siivoaa tai kuskaa jäteautoa harrastuksekseen ja sitten saa siitä työnkin. 😂
Raha, raha ja tietenkin raha. Rahalla rahoitetaan ja kustannetaan vapaa-aika ja eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään työstäni ja työpaikastani ihan hirveästi, mutta jos rahan takia ei täytyisi tehdä töitä, en mä työssä näin paljoa aikaani viettäisi.
Kun tyydytystä työstä saa enää vain palkkapäivänä on aika ottaa hatkat.
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia. Hyvä palkka vaikka työ ei ole niin mielenkiintoista. Panostan vapaa-aikaan.
Kyllä. Palkkatyötä teen vain rahan takia, joka minuutista saan palkan ja usein vaikken tekisikään mitään. Heinätöitä teen, polttopuita kerään ja pilkon, samoin kerään sieniä, teitä ja pihoja aurailen, esimerkiksi vaikka niistä on vain menoja.
Miksi täytyisi olla aikaa esim matkustelulle kun voi katsoa televisiosta kun muut matkustelee?
Onneksi pääsin eroon moisesta turhuudesta josta en koskaan yhtään piitannut. Tajusin, että köyhänä pysyy vähemminkin ponnistuksin. Ruuankin etsimiseen jää enemmän aikaa, itsensä sivistämiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Teen työtä elääkseni, en elä tehdäkseni työtä. Työn ulkopuolelta löytyy ne oleellisuudet.
Jos ihminen työskentele työn parissa, jossa ei ole imua, jossa ei saa sitä tyydytystä heijastuu se myös näihin oleellisuuksiin. Kun epämiellyttävistä kokemuksista jää helpommin miellyttäviä vahvempi muistijälki, he pilaavat muiden fiiliksen myös työpaikalla.
Parhaimmillaan molempien takia. Vain rakkaudesta lajiin juttuja kutsutaan harrastuksiksi.