Avioliitto kuivunut kämppissuhteeksi.
Olemme olleet naimisissa pian kymmenen vuotta. Mieheni ei halua enää kanssani seksiä kuin pari kertaa vuodessa.
Hän mieluummin tekee kaikkea muuta esim, somettaa. Olen yrittänyt hänelle puhua aiheesta, mutta kaikki muu on hänestä tärkeampää.
Minusta tuntuu, että olen hänelle vain kaveri jonka kanssa on ihan OK asua.
Onko jollain kokemusta mitä voisin tehdä?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina otetaan naisen paino puheeksi, kun tästä koitetaan puhua? Meillä loppuu seksi, kun olin ihan tikissä. Näytin aika hyvältä, vaikka itse sanonkin (nyt en ole enää, en välitä).
Koitin aluksi puhua ja selvittää, mies suuttui aina vaikka miten koitin hiiviskellä aiheen ympärillä. Sitten lakkasin tekemästä aloitteita, koska aina tilanne päättyi nöyryytyksren -- ja kirjaimellisesti vaihtui seksi sipseihin.
Nyt oltu kahdeksan vuotta naimisissa joista kuuteen ei ole ollut seksiä ja joista neljä olen ollut lihava. Ollaan kämppiksiä. Kyllä me vielä halaillaan ja pussaillaan, mutta siinä kaikki. Jos ei oltaisi näin hyviä kavereita, olisin lähtenyt jo viisi vuotta sitten.
Toisaalta tiesin jo ensimmäisellä seksikerralla että tämä mies on surkea sängyssä, eikä tiedä mistään mitään, mutta kuvittelin voivani kertoa hänelle miten minut saa liekkeihin. Hän suuttui, vaikka vain ohjasin kättä sanomatta mitää
Ainakin siksi että seksi ei onnistu ainakaan perinteisesti mies päällä. Joutuisi napaan yhtymään.
Minkä takia parisuhteessa ollaan? Läheisyyden, seuran ja seksin takia. Jossa molemmat saa noita. Ei se aina innosta, mutta kertaakaan en ole kieltäytynyt, jos vaimo tekee aloitteen, eikä hetken päästä harmita.
Ehkä kannattaa itse ottaa se ero ja laskea mies vapaaksi, jos ei kerran kiinnosta.
..
En minä ole parisuhteessa läheisyyden, seuran ja seksin takia. Parikymppisenä olin noista syistä. Nykyään olen parisuhteessa taatakseni lapsillemme yhden ehjän tavallisen kodin, niin ettei tarvitse reissata kahden kodin väliä ja joutua uusperhesotkujen jalkoihin. En ymmärrä miksi minä ottaisin eron, olen ihan tyytyväinen nykyisessä parisuhteessa. Jos mies ei ole, hän voi ottaa eron, hän saa sen kyllä ilman riitaa.
Niin käy seuraavassakin suhteessa, niin se vaan menee. Mulle sopii ihan hyvin kämppissuhde, seksi ei merkitse mitään enää eläkeiässä. Nyt satsataan suunnitelmiin matkailusta ja kaiken muun kivan tekemisestä. Raha mahdollistaa mukavaa elämää. Terveisin kolmannessa suhteessa elävä, joka yritti erota, rahaa tarvitaan enemmän yksin asuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina otetaan naisen paino puheeksi, kun tästä koitetaan puhua? Meillä loppuu seksi, kun olin ihan tikissä. Näytin aika hyvältä, vaikka itse sanonkin (nyt en ole enää, en välitä).
Koitin aluksi puhua ja selvittää, mies suuttui aina vaikka miten koitin hiiviskellä aiheen ympärillä. Sitten lakkasin tekemästä aloitteita, koska aina tilanne päättyi nöyryytyksren -- ja kirjaimellisesti vaihtui seksi sipseihin.
Nyt oltu kahdeksan vuotta naimisissa joista kuuteen ei ole ollut seksiä ja joista neljä olen ollut lihava. Ollaan kämppiksiä. Kyllä me vielä halaillaan ja pussaillaan, mutta siinä kaikki. Jos ei oltaisi näin hyviä kavereita, olisin lähtenyt jo viisi vuotta sitten.
Toisaalta tiesin jo ensimmäisellä seksikerralla että tämä mies on surkea sängyssä, eikä tiedä mistään mitään, mutta kuvittelin voivani kertoa hänelle miten minut saa liekkeihin. Hän su
Kyllä. Se, että hänellä on joku lukko seksin suhteen ei vaikuta siihen, että hän on huolehtivainen, hyvätapainen, huumorintajuinen, huomioi minut muuten, omaa samankaltaisia arvoja, kohtelee asiakaspalvelijoita kauniisti, tekee kotitöitä ilman ettå tarvitsee sanoa, näkee työnteon arvona jne jne. Minusta se on täyttä kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse en enää halua seksiä (olen 40) enkä edes halua haluta. Olen siis oikein tyytyväinen seksittömään elämään. Ei vain enää yhtään nappaa. Tajuan kyllä, että mieheni saattaa vielä haluta elämäänsä seksiä. Siksi olenkin täysin hyväksynyt, että hän saattaa ottaa eron. Ajatus erosta ei edes juuri vaivaa minua. Ei hän tosin ole sanonut haluavansa erota, mutta jos hän alkaisi valittaa seksittömyydestä niin luultavasti ehdottaisin itse eroa ratkaisuksi. Jokainen eläköön omansa näköistä elämää, minulle se tarkoittaa elämää ilman seksiä.
Just joo. Kuulostaa tosi PARIsuhteelta, kun ajattelet vain itseäsi. T. M55
Eli sinun mielestä minun pitäisi ajatella miestäni sillä tavalla, että harrastan hänen kanssaan vastentahtoisesti seksiä vaikka en yhtään halua seksiä? Sepä se vasta
Koskaan ei pidä ryhtyä seksiin jota ei halua.
Äh, tuo pieleen mennyt lainaus kommentoijalle 75 "täydestä kullasta".
Vierailija kirjoitti: Painoindeksisi nyt aluksi.
Totta. Todella monet miespuoliset pelaajat ovat tolkuttoman lihavia
Aloittaja: eroa. Miestäsi ei kiinnosta seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse en enää halua seksiä (olen 40) enkä edes halua haluta. Olen siis oikein tyytyväinen seksittömään elämään. Ei vain enää yhtään nappaa. Tajuan kyllä, että mieheni saattaa vielä haluta elämäänsä seksiä. Siksi olenkin täysin hyväksynyt, että hän saattaa ottaa eron. Ajatus erosta ei edes juuri vaivaa minua. Ei hän tosin ole sanonut haluavansa erota, mutta jos hän alkaisi valittaa seksittömyydestä niin luultavasti ehdottaisin itse eroa ratkaisuksi. Jokainen eläköön omansa näköistä elämää, minulle se tarkoittaa elämää ilman seksiä.
Just joo. Kuulostaa tosi PARIsuhteelta, kun ajattelet vain itseäsi. T. M55
Eli sinun mielestä minun pitäisi ajatella miestäni sillä tavalla, että harrastan hänen kanssaan vastentahtoisesti seks
Parisuhteessa..? No en tiedä. Mutta yleisesti ottaen monogaminen avioliitto turvaa mm. moraalisia arvoja, yhteiskuntajärjestystä, luo sosiaalista ja emotionaalista turvaa, takaa lapsille vakaat ja ristiriidattomat kasvuolosuhteet, takaa lasten fyysistä ja henkistä hyvinvointia (tutkimusten mukaan vanhemman uusi puoliso on lapselle suurin riski joutua väkivallan uhriksi), jne.
Apinat elävät yhteisöissä, joissa sekoillaan kuka kenenkin kanssa milloinkin ja suhteet perustuvat noihin mainitsemiisi, alkeellisiin himoihin ja mielihyvä-triggereihin. Ja apinat hoitavat vanhemmuutta myös hyvin pitkälti samalla periaatteella kuin suomalaiset nykyään, eli avoimessa haaremissa missä kuka tahansa voi olla vähän kenen tahansa lapsi ja naapurin lasta kohdellaan kuin omaa
Tuollaisen ihmisen, joka pariutuu pelkästään hedonistisen mielihyvän vuoksi, kanssa ei koskaan kannata sitten perustaa perhettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ehkä olet liian vaativa seksin suhteen? siinä menee miehellä maku koko hommasta. olethan muistanut suuseksin tarjoamisen myös?
Tämä. Erässä suhteessa seksin toimimattomuus oli naisen mielestä kokonaan minun vikani vaikka yritin kaikenlaista hänen toiveidensa mukaan. Jossain vaiheessa hommasta meni maku kun aina olisi pitänyt jotain muuta kuin perusseksiä keksiä ja lopulta olin vastuussa myös hänen orgasmeistaan. Painajaismaista.
Tästä kuvauksesta on vaikea sanoa, mikä on ollut todellisuus. Voitko kertoa, mitä yritit ja mitä oli se "muuta kuin perusseksiä"?
Mies usein tulee yhdynnässä, kun saa työntyä naisen sisään. Mies siis tarvitsee naista orgasmiinsa, vaikka tämä ei aktiivisesti tekisi sitä. Nainen usein ei tule siinä, vaikka se tuntuisi muuten hyvältä. Nainen ei siis aina oikeastaan tarvitse miestä orgasmiinsa tai miehestä ei ole siinä välttämättä mitään hyötyä. Haluaisitko, että nainen saa sinun kanssasi vai yksin? Harrastaisitko seksiä naisen kanssa, jos et saisi ikinä orgasmia?
Tietysti se ei ole toisen vastuulla suorastaan, jos toisella tai molemmilla on vaikeuksia tulla ylipäänsä tai tulla toisen kanssa. Kokemusta on molemmin päin. Siihen on usein ihan fyysinen syy. Esimerkiksi jos mies (tai varmaan nainenkin) on syönyt ikinä masennuslääkettä, niin voi olla että loppuiän on vaikeuksia saada orgasmia.
Sinusta perusseksiä on yhdyntä, jossa sinä saat. Minusta taas se olisi perusjuttu, että kumpikin tulee. Aina se ei ole mahdollista, mutta eiköhän jokainen sitä toivo ainakin.
Syitä olla parisuhteessa on paljon erilaisia. Jotkut on parisuhteessa lähinnä seksin takia. Jotkut taas lähinnä saadakseen perheen. Jotkut taas koska eivät kestä yksinäisyyttä. Jotkut taas koska eivät uskalla erota. Jotkut taas koska se on kuitenkin ihan hyvä tapa elää yhteiskunnassa, rahaakin säästyy arjessa niin. Jotkut, koska ystävyys riittää heillä yhteisen elämän pohjaksi. Jotkut, koska parisuhde on lasten kannalta paras ratkaisu. On typeryyttä kuvitella, että kaikkia, tai edes suurinta osaa kiinnostaisi parisuhde juuri seksin takia.
Jaahas. Minua lakkasi kiinnostamasta seksi siinä vaiheessa, kun mies ei enää halunnut tai jaksanut tai viitsinyt sellaista seksiä, jossa minäkin ehtisin laueta. Tämän takia lopetin seksin kokonaan. Tietenkin sanoin hänelle useita kertoja mitä haluan. Silti tilanne ei muuttunut. Elän siispä sitten mieluummin täysin ilman seksiä. Ei kiinnosta seksi, jossa minun orgasmi ei ole mahdollinen (vaikka olen nainen joka kyllä saa orgasmeja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä ap:lle, että ostappas miehellesi lahja: nyt oli Synlabilla tms.erilaisia terveystarkastuspaketteja -20 tai -30 % alessa. Siellä mm.miehen terveystarkastuspaketti jossa testot. Kannattaa nyt selvittää tuo. Selviää helposti kun saat miehen kokeeseen, ei tarvitse vielä siinä kohtaa lääkäriä. Voit ostaa itsellesikin jonkun paketin ja menette yhdessä.
Minä olen ostanut. Paljastui testosteronin alenema, mutta mies ei halua tehdä mitään asian suhteen. Hän kokee, että hänellä on kaikki hyvin.
Miehellä ei ole oikeutta omaan subjektiiviseen kokemukseensa?
On tietenkin oikeus, niin kuin minullakin. Minun subjektiivinen kokemukseni on, etten halua seksitöntä avioliittoa.
Tuolle miehelle, joka sanoi aina suostuvansa seksiin eikä ikinä ole jälkikäteen kaduttanut: minua kyllä on. Siis on kaduttanut seksiin suostuminen silloin kun itseä ei huvita (en tällöin pysty laukeamaan). Jälkeenpäin on ollut suorastaan hyväksikäytetty olo, lauennut mies oksitosiineissaan tyytyväisenä hokenut kuinka olen paras nainen ikinä.
Miksi elätte yhdessä?? Onko jommallakummalla lähimmäisriippuvuus? Se ei ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava ja urheilen myös. Miestä ei vain kiinnosta.
Voi olla kyse miehesi testotasojen mataluudesta. Meillä mies sai työterveydestä lääkkeen ja johan elämäntyyli muuttui, aktiivisuus, liikunta, seksi lähti sujumaan.
Nyt varmaan panee kuin kani, joka valissä!
Vierailija kirjoitti:
Jos olette menneet seksin takia pitkään suhteeseen, olette vähän urpoja.
Himot vähenee aina parin vuoden jälkeen, ja järjen ottaessa voiton muut asiat alkavat taas kiinnostaa normaallla tavalla. Normaalilla tavalla.
Siinä parin vuoden aikana pitäisi laittaa lapsi tai kaksi vähintään alulle ja valmistautua siihen, että loppuelämä on lapsen kaitsimista eikä mitään hormonimyrskyä.
Kaiken muun olettaminen on hulluutta.
No suhteen alussa on pupukausi, jos on. Onko sitten miten tavallista, että seksi loppuu kokonaan kahden vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ja muut seksittömässä suhteessa olevat naiset - elättääkö mies teidät, vai miksi roikutte näissä suhteissa?
Useinhan ne ovat niitä lompakkoloisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette menneet seksin takia pitkään suhteeseen, olette vähän urpoja.
Himot vähenee aina parin vuoden jälkeen, ja järjen ottaessa voiton muut asiat alkavat taas kiinnostaa normaallla tavalla. Normaalilla tavalla.
Siinä parin vuoden aikana pitäisi laittaa lapsi tai kaksi vähintään alulle ja valmistautua siihen, että loppuelämä on lapsen kaitsimista eikä mitään hormonimyrskyä.
Kaiken muun olettaminen on hulluutta.
Tosi outo kommentti. Loppuelämä ei ole lapsen kaitsemista. Ajanjakso jolloin ihmisellä on kaitsettavia lapsia, on aika lyhyt ihmisen elämässä, eikä kaikilla edes ole lapsia. Minun lapseni on jo aikuinen.
Minkä takia parisuhteessa ollaan? Läheisyyden, seuran ja seksin takia. Jossa molemmat saa noita. Ei se aina innosta, mutta kertaakaan en ole kieltäytynyt, jos vaimo tekee aloitteen, eikä hetken päästä harmita.
Ehkä kannattaa itse ottaa se ero ja laskea mies vapaaksi, jos ei kerran kiinnosta.