Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitto kuivunut kämppissuhteeksi.

Vierailija
15.02.2025 |

Olemme olleet naimisissa pian kymmenen vuotta. Mieheni ei halua enää kanssani seksiä kuin pari kertaa vuodessa.

Hän mieluummin tekee kaikkea muuta esim, somettaa. Olen yrittänyt hänelle puhua aiheesta, mutta kaikki muu on hänestä tärkeampää. 

Minusta tuntuu, että olen hänelle vain kaveri jonka kanssa on ihan OK asua.

Onko jollain kokemusta mitä voisin tehdä?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee tehdä asioita joita teitte yhdessä suhteen alussa, soft reset-mahdollisuus.

Vierailija
102/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee tehdä asioita joita teitte yhdessä suhteen alussa, soft reset-mahdollisuus.

Kuten harrastaa seksiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitäisi, mutta sehän on osa ongelmaa, miksi seksi on loppunut, ettei enää kiinnosta. Toista ei enää arvosta, eikä halua. Eihän se seksi varmaan tyhjiössä tai hyvässä suhteessa lopu.

Vierailija
104/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle miehelle, joka sanoi aina suostuvansa seksiin eikä ikinä ole jälkikäteen kaduttanut: minua kyllä on. Siis on kaduttanut seksiin suostuminen silloin kun itseä ei huvita (en tällöin pysty laukeamaan). Jälkeenpäin on ollut suorastaan hyväksikäytetty olo, lauennut mies oksitosiineissaan tyytyväisenä hokenut kuinka olen paras nainen ikinä.

Mutta miehen teit tyytyväiseksi. 10/10 siitä.

Vierailija
105/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia parisuhteessa ollaan? Läheisyyden, seuran ja seksin takia. Jossa molemmat saa noita. Ei se aina innosta, mutta kertaakaan en ole kieltäytynyt, jos vaimo tekee aloitteen, eikä hetken päästä harmita.

Ehkä kannattaa itse ottaa se ero ja laskea mies vapaaksi, jos ei kerran kiinnosta.

..

En minä ole parisuhteessa läheisyyden, seuran ja seksin takia. Parikymppisenä olin noista syistä. Nykyään olen parisuhteessa taatakseni lapsillemme yhden ehjän tavallisen kodin, niin ettei tarvitse reissata kahden kodin väliä ja joutua uusperhesotkujen jalkoihin. En ymmärrä miksi minä ottaisin eron, olen ihan tyytyväinen nykyisessä parisuhteessa. Jos mies ei ole, hän voi ottaa eron, hän saa sen kyllä ilman riitaa. 

En arvosta sinua. Loisija.

Nykyään olen parisuhteessa taatakseni lapsillemme yhden ehjän tavallisen kodin

Vierailija
106/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten harrastaa seksiä? 

Hyvä vinkki, päivä kalenteriin, vaikka sunnuntaina.

Vierailija
107/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen punninnut asiaa vuosia ja ottanut eron tästä syystä lähes 20 vuoden suhteesta. Meillä oli kaikki hyvin intiimielämää lukuun ottamatta. Se ei ole koskaan toiminut ja emme esimerkiksi suudelleet. En tiedä, tulenko koskaan löytämään parempaa puolisoa, mutta en halua katkeroitua siitä, että jäin suhteeseen, jossa en voinut kokea itseäni halutuksi ja rakastetuksi. Kaipaan suudelmia, kosketusta, läsnäoloa, läheisyyttä ja seksiä. Nämä kaikki häviävät vuosien myötä, kun suhteesta puuttuu kipinä. Nyt en voi enää milloinkaan syyttää toista siitä, että en saanut haluamaani elämää vaan kaikki on minun omissa käsissä.

Vierailija
108/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus samantyyppinen, joskin vasta 18v yhteiselon jälkeen. Ei itsellä lopulla auttanut siihen leipääntyneeseen liittoon muu kun ero. Yritettiin kaikenlaista ja puhuttiin, ei muuttanut lopulta mitään. Mies kyllä lähti seksiin aina jos halusin ja itsekin aamulla viikonloppuna sängyssä kyllä lähestyi. Määrä ei ollut ongelma vaan se kaiken romantiikan, yhteyden, halutuksi tulemisen kokeminen.

Olin hänelle kuin huonekalu ja pelkästään lasten äiti. Mitään muuta kosketusta ei ollut sängyn ulkopuolella tai edes katsonut minuun jos yritän laittaa jotain nättiä alusvaatetta päälle. Tämän lisäksi mikään mun kanssa juttelu tai vaikka leffan katsominen lähekkäin illalla ei vaan ollu sellanen mitä olis enää tehty, itse pitkään halusin kunnes lopetin yrittämästä. Täysin kämppikset ja lasten vanhemmat tunteettomalla seksillä. Päälle kammottavia pienestä alkavia riitoja 3-4 krt vuodes

Jep. Draaman kaari on aina sama, yhtä mustavalkoinen. Pettäjä palkitaan "ihanalla rakkaussuhteella", lapset ja teinit voivat hyvin jne.

Naiset huokailevat ihastuksesta ja yläpeukuttavat.

Vierailija
109/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Suhde on molemmille käytännön hyötyä, laskujen jakamista. Oma mielenkiintoni suhteeseen lopahti kun mies ei halunnut naimisiin tai edistää suhdetta joten elellään nyt sitten kämppiksinä ja hyväksyin että jäi lapsetkin hankkimatta.

Vierailija
110/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se seksi muka oikeasti maailman tärkein asia? Tärkeämpi kuin rakkaus, yhteiset kokemukset, perhe? Myös ilman seksiä voi elää ihan omaa elämää. Ja näissä suhteissa juuri naiset valittaa että koko avioliitto on muka pilalla jos seksiä on vähän. Sekö on tärkeintä??

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuhteesta toiseen. Seksiä ei tarvitse aina olla mutta s

Miten olet ajatellu tämän koko elämäsi kannalta? Oletetaan että aloitat seksielämän 20-vuotiaana niin että hinkutat samaa kumppania himokkaasti seuraavat 60 vuotta vähintään kerran pari viikossako? Vai oletko etukäteen jo hyväksynyt sen, että tulet vaihtelemaan kumppaneita, rikkomaan perheitä ja lapset kasvavat haaremiin? Entä teetkö muutkin päätökset elämässäsi eläimellisten himojen ja halujen perusteella? Syöt pelkkää juustoa ja sokeria, koska ne nyt vaan tuntuvat parhailta ja aiheuttavat sinulle eniten mielihyvää? Juot joka päivä alkoa, koska se nyt vaan tuntuu hyvältä ja saa sinut ihanasti rentoutumaan - eihän rentoutua voi ilman alkoa!

Kuka puhui eläimellisestä himosta? Minä ainakin puhuin rakkaudesta, jonka osa niin henkinen kuin fyysinen, ei vain seksuaalisuutta, käsittävä intohimo rakastettua kohtaan on. Mun rakkaus ei ole katoavaa laatua. Siis rakkaus. Tiedät sitten kun osuu kohdalle miten on mahdollista rakastaa ja haluta yhtä ja samaa ihmistä kymmeniä vuosia. Ei tuota ongelmia elää arkea ja myös pitää toista hyvänä. Rakastanhan häntä.

Käytät perusteluna valheellista diktomiaa, joka ei perustu mihinkään. Ei parisuhteissa vaihtoehdot ole joko pystyynkuollut vuosikymmenien liitto, jossa seksi ei huvita tai kolmen vuoden välein vaihtuvat partnerit ja "perheiden rikkominen" kuten haluatte antaa ymmärtää. Ei viimeksimainittu olisi edes mahdollista mulla, koska oikeaa rakkautta harvemmin minä tai kukaan löytää niin usein. Rakkauteen perustuva sitoutunut parisuhde toimivalla seksielämällä on myös täysin mahdollinen. En tosin ihmettele tuolla asenteella ja tunnepuolen ymmärryksellä mikset sinä ja vastaavat ehkä ole sellaista koskaan löytäneet.

Vierailija
111/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se seksi muka oikeasti maailman tärkein asia? Tärkeämpi kuin rakkaus, yhteiset kokemukset, perhe? Myös ilman seksiä voi elää ihan omaa elämää. Ja näissä suhteissa juuri naiset valittaa että koko avioliitto on muka pilalla jos seksiä on vähän. Sekö on tärkeintä??

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuhteesta toiseen. Seksiä ei tarvitse aina olla mutta s

Entä teetkö muutkin päätökset elämässäsi eläimellisten himojen ja halujen perusteella? Syöt pelkkää juustoa ja sokeria, koska ne nyt vaan tuntuvat parhailta ja aiheuttavat sinulle eniten mielihyvää? Juot joka päivä alkoa, koska se nyt vaan tuntuu hyvältä ja saa sinut ihanasti rentoutumaan - eihän rentoutua voi ilman alkoa!

Kuinka kertoa ettet ole ikinä rakastanut rakastanut tai kokenut aikuistenvälistä oikeaa rakkautta kertomatta sitä.

Syvässä rakkaudessa on kyse hieman syvemmistä asioista kuin siitä mitä valitset karkkihyllyllä vai valitsetko mitään. Syvemmistä asioista kuin se että jokin tuntemus genitaaleissa saa sinut joksikin aikaa valtaansa.

Rakkauteen perustuva intohimo ja yhteys on niin paljon kokonaisvaltaisempaa että vain naurattaa se ajatus että jotenkin juoksisit sinne tänne haluamassa sitä sun tätä, milloin makeaa ja milloin suolaista, etkä olisi tyytyväinen siihen maailman kauneimpaan ja ravitsevimpaan mitä olet löytänyt. On täysin naurettava ajatus että jokin niin perustavaalaatuinen olisi vain vaihtuvia tai jopa vaikutukseltaan negatiivisia impulsseja. Juju on siinä että sydämestäsi haluat olla siinä eikä sun koskaan tarvitse tietoisesti olla siinä puolipakolla koska hyödyt jotenkin. Sun ei tarvitse pohtia haluatko jotain muuta enemmän tai olisiko jokin muu tyydyttävämpää. Sulla ei ole onneton olo etkä mieti miten pysyt siinä sinnitellen koska syyt a, b ja c. Se ei ole tietoinen päätös, vaan jokin osa sinua itseäsi jonka alkulähde on syvällä siinä mitä sinä olet ja kuinka toteteudut ihmisenä parhaiten. Kieltää tuo rakkaus olisi kuin kieltää sinut omana itsenäsi. Niin helppo ja luonnollinen osa se sinua on. Se on hyvää ja ihmistä ravitsevaa.

Voit ajatella sen myös niin että voit valita jotain tietoisesti, koska hyödyt siitä jotenkin vaikkei se niin paljoa kiinnosta sittenkään eli tyydyt vailla tunnepuolen tyydytystä ja todellista yhteensopivuutta (liian suuri osa parisuhteista), voit mennä niiden kaikista pinnallisempien impulssien mukaan (tiuhaan vaihtuvat kevyeen ihastukseen perustuvat partnerit) tai kenties, löytää jotain kestävää, joka tuntuu "sielussa" asti oikealta ja kokonaisvaltaisesti hyvältä (rakkaus). Kun löydät sen, ne pintapuolen impulssit lakkaavat eivätkä enää kiusaa. Olet niin täynnä. Se on hyvin kaunis, laaja ja kevyt mutta tiheä tunne. Kuin yö ja päivä jos vertaa johonkin satunnaisiin baaripanoihin tai lopulta suloisen mitättömiin ihastuksiin.

Se on klisee, mutta totta: tiedät sitten kun sen kohtaat etkä sen jälkeen enää kysele noin "tyhmiä".

Vierailija
112/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten harrastaa seksiä? 

Sehän se ongelma näissä suhteissa on, jotka perustuvat siittämiselle. Se loppuu väistämättä jossakin vaiheessa. Harva nainen haluaa tulla tuhansia ja tuhansia kertoja siitetyksi elämänsä aikana, varsinkaan ilman niitä seuraavia raskauksia ja vauvoja

Eli perustakaa jatkossa suhteenne muille arvoille

Vierailija
113/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitäisi, mutta sehän on osa ongelmaa, miksi seksi on loppunut, ettei enää kiinnosta. Toista ei enää arvosta, eikä halua. Eihän se seksi varmaan tyhjiössä tai hyvässä suhteessa lopu.

No kyllä se vaan loppuu. Vai tunnetko luonnosta yhtäkään esimerkkiä, missä nisäkäsnaaras antaa siittää itseään yli 6000 kertaa? (2 kertaa viikossa 60 vuoden ajan). Käyttäkää aivojanne, uuvatit

Vierailija
114/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuht

En usko. Satoja, tuhansia kertoja jatkuva hedelmätön siitos kuulostaa ennemminkin mielenhäiriöltä kuin terveeltä. Mikään luontokappale ei toimi tuolla tavalla, paitsi ihminen. Käytätkö huumeita, lääkkeitä tai onko sinut huumattu steroideilla esim. hormonaalinen ehkäisy?

Vierailija
115/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Suhde on molemmille käytännön hyötyä, laskujen jakamista. Oma mielenkiintoni suhteeseen lopahti kun mies ei halunnut naimisiin tai edistää suhdetta joten elellään nyt sitten kämppiksinä ja hyväksyin että jäi lapsetkin hankkimatta.

Ette ole naimisissa? Ei lapsia? Ei kunnon suhdetta eli ei seksiä?

Täytyy myöntää, että nyt kyllä menee vähän yli ymmärryksen, miksi jatkatte yhdessä.